Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Ale [beep]oli się ta mm, większość kanałów nie działa - kanał zakodowany pokazuje, obraz się zacina co chwilę na niektórych kanałach, dubli dużo (jeden dział, drugi nie), żenada jakaś. A wy tu o jakości kanałów rozmawiacie...
Dobrze, że mi w listopadzie umowa się kończy.



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, asdfg napisał:

Niestety ale nie da się tego oglądać w tej jakości. Obecnie oglądam Polsat Sport HD i TVP Sport HD i widać klatkowanie podczas szybkiego ruchu piłki. Wcześniej tego nie było. Oby do końca umowy jak najszybciej.

To bardzo niedobre informacje...

 

szakalaq

Ale to wszystko łączy się w jedną całość, bałagan w kanałach, przycinanie, niski bitrate, co daje jedno wielkie g....

Edytowane przez marciniozo
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jedno zostawili na dekoderach ADB jeden wielki syf. TVP Kultura i France 24 w SD. Nowości Belsat TV NTL i ten kanał litewski wczoraj działały dziś już nie Kino TV bez dzwieku pomieszane EPG na kilku kanałach to samo z logo stacji. MTV Live nazywa się MTV Life :P. Porażka weekend przyszedł a bałaganu nie poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Kiler napisał:

Kino TV wczoraj już mi działało. TVP Kultura i France 24 w SD cały czas. :/

 

Generalnie strasznie tnie obraz co kilka sekund. Wczoraj nie mogłem oglądać meczu na TVP Sport, bo co chwilę ścinka.

 

Straszna padaka z tą Vectrą.

Mam to samo na TVP 1 HD. Jak przez weekend się nie poprawi, dzwonię po technika. Pikselioza co ok. 1 min na moment się pojawia. Moc sygnalu niby 100 procent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jedno zostawili na dekoderach ADB jeden wielki syf. TVP Kultura i France 24 w SD. Nowości Belsat TV NTL i ten kanał litewski wczoraj działały dziś już nie Kino TV bez dzwieku pomieszane EPG na kilku kanałach to samo z logo stacji. MTV Live nazywa się MTV Life :P. Porażka weekend przyszedł a bałaganu nie poprawili.

Potwierdzam. Wczoraj działało, dzisiaj lipa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fate   Ja też ogarnąłem i poukładałem we wszystkich moich trzech Samsungach ręcznie (moduły CAM).  Jestem zadowolony z jakości , prawie wszystko w HD (z wyjątkiem TTV) i większa nadzieja na więcej niż za czasów Multimedii. Póki co jest OK !

Edytowane przez zerojedynkaX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat ze strony MMP:

Informujemy, że od 1 września 2020 r. w sieci Multimedia trwa proces zmiany numeracji kanałów. Numeracja zmienia się na dekoderach IPS3000 oraz Kaon KGS3200, a także na dekoderach z kartą i modułach CAM. Opisana powyżej zmiana nie dotyczy natomiast dekoderów ADB oraz dekoderów IPS3000 połączonych światłowodem.
 
Obecnie  brak EPG, zapewne z uwagi na niekompatybilność sprzętu: Ferguson Ariva 253. Ciekawe czy po modernizacji sieci EPG wskoczy - Warszawa
Edytowane przez tomekjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Szczecinie jeszcze zmian nie było, ale jak wprowadzą takie jak w całej Polsce to porażka będzie maksymalna. I z nastaniem Vectry zapewne skończą się pakiety w cenie ~90 PLN / miesiąc. Trochę to smutne, ale widzę tu pewną analogię jak przy fuzji N - Cyfra+. Abonenci starej sieci mieli przekichane, bo zmianie uległo wszystko. Wszystko na gorsze niż dotychczas. Odnosząc się do nowej listy kanałów to nie potrafię zrozumieć kto to wymyślił i jak długo nad tym myślał. Porozstrzelane pakiety chociażby część HBO z początku listy inne HBO pod koniec, to samo Canal+. Reszta listy też groch z kapustą. BOK nie opędzi się od dzwoniących ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach od zmiany i ponownego porobienia ulubionych list kanałów (czego nie byłem teraz w stanie sensownie ogarnąć bez Excela) wszystko ostatecznie mi działa.

Na minus na pewno pojawienie się kanałów których nie można oglądać i sporo dubli (rekord to ten sam kanał powtórzony trzy razy) oraz znacznie uproszczenie opisów programów w EPG na niektórych kanałach (cała rodzina C+, Eurosport, Eleven).

Na plus to, że niektóre kanały mamy teraz w HD.

No i zmienny bitrate ale ja osobiście nie widzę jakiejś zasadniczej różnicy w jakości obrazu, ani na plus ani na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film Jojo Rabbit nagrany z C+ w dniu premiery 1 września tuż przed tymi zmianami u mnie ma bitrate 7589 kb/s(profil Main@L4). Wszystkie wartości, które podaję dotyczą samego video. Wczoraj była powtórka na tym samym kanale, więc nagrałem do testów. Nowe nagranie ma bitrate 3735 kb/s(profil High@L4). Znalazłem u siebie jakieś stare nagranie z 2016r. z Cinemaxa, kiedy to jeszcze ten kanał był w MM jedynie w wersji SD. Jest tam bitrate video 2941 kb/s(profil High@L3). Niech to posłuży za cały komentarz całej obecnej sytuacji. 

Z tych materiałów widzę także, że MM też stosowała zmienny bitrate tylko tak jak już pisałem wcześniej, był zmienny w mniejszym zakresie, ale można zauważyć wzrosty w okolice 10000 kb/s i spadki w okolice 5000 kb/s. 

Jednak średni był 2x wyższy niż jest teraz. Nie ma bata, to nie może być niezauważalne. Po prostu obraz jest obecnie mniej szczegółowy, bardziej rozmyty. Różne filmy nagrane na tym samym kanale za czasów MM mają bitrate bardziej zbliżony do siebie niż jest teraz. Wczoraj przed Jojo Rabbit nagrałem inny film z C+ i tam np. średni bitrate wychodzi 3322 kb/s, czyli jest o ok. 400 kb/s niższy niż ten z Jojo. 

Ktoś tu pisał, że serwisy streamingowe też nadają z dość niskim zmiennym bitrate i jest ok. Trzeba zrozumieć pewne rzeczy, że filmy w serwisach są w wersji offline i były kompresowane wcześniej, a w danej chwili są tylko przesyłane. Natomiast w kablówce muszą to kompresować na żywo z maksymalnie kilkunastosekundowym opóźnieniem. Dawno temu jeszcze w czasach divxa i xvida bawiłem się trochę w kompresję i już wtedy zaczynał być wprowadzany zmienny bitrate video. Odbywało się to tak, że były robione co najmniej 2 przebiegi(czasami więcej). W pierwszym był analizowany cały film i robiony plik ze statystykami kiedy występują sceny wymagające większego bitrate a kiedy mniejszego. Dzięki temu w drugim przebiegu koder mając zadany minimalny, maksymalny oraz średni bitrate był w stanie bardzo efektywnie go przyznawać w poszczególnych scenach. Dzięki temu średnia mogła być utrzymana dla całego materiału. Natomiast przy kompresji na żywo koder ma dane o maksymalnie kilku sekundach materiału do przodu i tylko w tym zakresie może próbować utrzymywać średnią. W związku z tym nie ma możliwości, żeby materiał kompresowany na żywo miał taką samą jakość jak kompresowany offline, nawet jeśli maja identyczny średni bitrate.

Edytowane przez strzala
  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, strzala napisał:

Film Jojo Rabbit nagrany z C+ w dniu premiery 1 września tuż przed tymi zmianami u mnie ma bitrate 7589 kb/s(profil Main@L4). Wszystkie wartości, które podaję dotyczą samego video. Wczoraj była powtórka na tym samym kanale, więc nagrałem do testów. Nowe nagranie ma bitrate 3735 kb/s(profil High@L4). Znalazłem u siebie jakieś stare nagranie z 2016r. z Cinemaxa, kiedy to jeszcze ten kanał był w MM jedynie w wersji SD. Jest tam bitrate video 2941 kb/s(profil High@L3). Niech to posłuży za cały komentarz całej obecnej sytuacji. 

Z tych materiałów widzę także, że MM też stosowała zmienny bitrate tylko tak jak już pisałem wcześniej, był zmienny w mniejszym zakresie, ale można zauważyć wzrosty w okolice 10000 kb/s i spadki w okolice 5000 kb/s. 

Jednak średni był 2x wyższy niż jest teraz. Nie ma bata, to nie może być niezauważalne. Po prostu obraz jest obecnie mniej szczegółowy, bardziej rozmyty.

 

Obraz jest bardziej rozmyty i to jest zauważalne. Kompromitacja Vectry, miałem obraz na przyzwoitym poziomie to przyszła Vectra i wszystko spier.....

  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, strzala napisał:

Film Jojo Rabbit nagrany z C+ w dniu premiery 1 września tuż przed tymi zmianami u mnie ma bitrate 7589 kb/s(profil Main@L4). Wszystkie wartości, które podaję dotyczą samego video. Wczoraj była powtórka na tym samym kanale, więc nagrałem do testów. Nowe nagranie ma bitrate 3735 kb/s(profil High@L4).

 

Taki bitrate to jest już dramat :(.

 

 

Cytat

Ktoś tu pisał, że serwisy streamingowe też nadają z dość niskim zmiennym bitrate i jest ok.


Mimo wszystko ~3,5 Mbps to jest poziom HBO GO i wiekszość ludzi zgodnie twierdzi, że ono wygłada słabo. Filmy HD w H264 w Netflixie mają 5-6 Mbps poza jakimiś nielicznymi wyjątkami.

 

 

Cytat

Trzeba zrozumieć pewne rzeczy, że filmy w serwisach są w wersji offline i były kompresowane wcześniej, a w danej chwili są tylko przesyłane. Natomiast w kablówce muszą to kompresować na żywo z maksymalnie kilkunastosekundowym opóźnieniem. Dawno temu jeszcze w czasach divxa i xvida bawiłem się trochę w kompresję i już wtedy zaczynał być wprowadzany zmienny bitrate video. Odbywało się to tak, że były robione co najmniej 2 przebiegi(czasami więcej). W pierwszym był analizowany cały film i robiony plik ze statystykami kiedy występują sceny wymagające większego bitrate a kiedy mniejszego. Dzięki temu w drugim przebiegu koder mając zadany minimalny, maksymalny oraz średni bitrate był w stanie bardzo efektywnie go przyznawać w poszczególnych scenach. Dzięki temu średnia mogła być utrzymana dla całego materiału. Natomiast przy kompresji na żywo koder ma dane o maksymalnie kilku sekundach materiału do przodu i tylko w tym zakresie może próbować utrzymywać średnią. W związku z tym nie ma możliwości, żeby materiał kompresowany na żywo miał taką samą jakość jak kompresowany offline, nawet jeśli maja identyczny średni bitrate.

 

To jest bardzo ważna uwaga :). Przykładowo ffmpeg ma obecnie 10 presetów kompresji, które odpowiednio zajmują CPU. I tak jak z ustawieniem "ultrafast" procesor właściwie nie ma nic do roboty, a "przerób" klatek odbywa sie na bieżąco, tak już z domyślnym "medium" wszystko trwa 2-3x dłużej i odpowiednio bardziej obciąża CPU. A róznice między presetami przy tym samym bitrate są bardzo widoczne. Pomiędzy różnymi wersjami ffmpeg zresztą też. Serwis streamingowy robi sobie idealnego "mastera" i może go kodować to z najlepszymi możliwymi ustawieniami bo potem wstawia gotowy plik na serwer. W kablówce wszystko dzieje się na bieżąco.

 

Oczywiście enkodery sprzętowe stosowane w emisji tv też się przez lata rozwinęły (choć te Vectry nie wydają się zbyt świeże), ale tak jak napisałeś - robią znacznie trudniejszą robotę, zwłaszcza jeśli w muxach jest upakowane po 10 kanałów i trzeba pasmo odpowiednio dla każdego porozdzielać.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno też wielkość plików z nagraniami się zmniejszyła. Wcześniej 2h nagrania to było powiedzmy 8GB, teraz z 2,5h wyszło mi tylko nieco ponad 6GB.

Sam strumień .ts też jest jakiś dziwny - czasem zachowuję sobie jakieś nagrania wycinając z nich zbędne początki i końce oraz reklamy w środku, tnąc na klatkach kluczowych Avidemuxem tak, żeby nie trzeba było robić rekompresji całości.

Wcześniej to działało bez problemu, teraz, pomimo, że robię nadal tak samo, dostaję ostrzeżenie zaczynające się od "This video uses non-IDR recovery points". Co prawda zapisane pliki mkv odtwarzają się w punktach cięć prawidłowo ale ostrzeżenie jest dość niepokojące.

 

Może trzeba by podpytać jakichś abonentów Vectry jakie przepływności mieli lub mają, czy też mieli ostatnio jakieś zmiany w związku z tą "konsolidacją". Czy im się coś pogorszyło czy też czy mieli taki bitrate wcześniej ?

Edytowane przez klosz007
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieli już wcześniej gorszą jakość. Tutaj na forum czytałem wielokrotnie, że Vectra ma najgorszą jakość ze wszystkich dużych kablówek. 

Jednak nie spodziewałem się, że to jest aż o połowę niższy bitrate niż w MM. Przecież MM też nie była na szczycie tego zestawienia, bo choćby w UPC jakość jest jeszcze wyższa. 

Nie wiem jak w porównaniu z MM wyglądały np. Toya czy Inea.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kowjanko napisał:

Dodatkowo występują u mnie denerwujące przycinki obrazu. Na ułamek sekundy obraz staje, po chwili rusza dalej. Nie wiem, jakieś 2, 3 dziesiąte sekundy to trwa. 

 MM zrobiła nam spore kuku.

Potwierdzam przycinanie. Niezależnie od kanału. Albo zamiera całość (obraz+dźwięk) na moment, albo sam obraz - przycięcie lub pikseloza. Wczoraj porównywałem sygnał TVP1 z muxem DVB-T w kablu. Na tym w DVB-C rwało, w tym z DVB-T szło płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...