Skocz do zawartości

thommy18

Użytkownicy
  • Postów

    409
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O thommy18

  • Urodziny 10/14/1984

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Empty

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia thommy18

Rozpisany

Rozpisany (4/11)

46

Reputacja

  1. Tylko, że w nowych umowach "promocyjnych" nie ma mowy (jak u innych operatorów) o opłacie inflacyjnej tylko o opłacie waloryzacyjnej. Co do zasady więc to sam operator stwierdza (nie wiem według jakiego klucza) komu ile przysolić podwyżki i kiedy. Tak samo jak w tej samej umowie w jednym z punktów mowa, że podwyżka jest nie częściej niż raz na pół roku. Użytkownicy forum piszą, że na 2 miesiące po zawarciu nowej "promocji" nagle dostają maila o tym, że nastąpiła podwyżka o dziesiąt złotych. Już wielokrotnie pisałem tu i tłumaczyłem prostym sposobem, że jeśli nawet wziąć waloryzacyjną opłatę +15% (po dzisiejszycn publikacjach wiemy, że opłaty mają jeszcze rosnąć o kolejne procenty) to przy dwuletniej umowie pod koniec okresu "promocyjnego" odbiorca będzie płacił 60% więcej niż cena bazowa. Czy dalej możemy mówić, że operator daje korzystne warunki ? Ciekawe co dalej z tym problemem, ale jak jest materiał TVN'u to chyba początek kłopotów ogólnopolskiego operatora. Prezesi myśleli, że ludzie dadzą zgodę na umowy zdalne jak im się szepnie do słuchawki cene np. 130 PLN za full pakiet. A tu klops, bo ktoś nagłośnił sprawę w ogólnopolskiej telewizji. Jeden z forumowiczów wcześniej napisał, że ludzie dawali skargi do UOKiK i UOKiK nic nie zrobił. To co nie zrobił UOKiK teraz zrobi TVN i super.
  2. Tu są nowe informacje: https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/vectra-podwyzszy-ceny-uslug-operator-wyjasnia-7367917
  3. O proszę, a właśnie rozważam czy przedłużyć umowę. Prowadząc pierwsze rozmowy o aneksie dowiedziałem się, że podwyżka o ile będzie, to niewielka. Prawda jest jednak inna. Po analizie wpisów na forum od wielu innych osób widać, że jedni mają podwyżkę po 2 miesiącach o 50 PLN na przykład. Inni po pół roku o 20, a jeszcze inni nie mają jej wcale. Operator twierdzi, że podnosi ze względu na inflacje. Pytanie, jaki to ma związek z inflacją. Na dzień dzisiejszy za działaniem polityków inflacja jest to około 10 %. Podwyżki wynoszą około 15%, a wg. podlinkowanej publokacji ma być jeszcze więcej podwyżek.
  4. W trakcie trwania umowy raczej nie ma sensu wymieniać sprzętu. Dostajesz używany za używany. Jeżeli sprzęt muli albo nie działa jak trzeba to testowo można wyłączyć z prądu na noc. Po włączeniu i połączeniu z internetem z pilota spróbować pobrać aktualizację oprogramowania. Najkorzystniej wymieniać sprzęt podczas aneksowania umowy. Istnieje wtedy możliwość zastrzeżenia, jeśli nie dostanę nowej generacji sprzętu do odbioru to nie podpisuję umowy. Ja miałem w MM dekodery od kiedy przeszedłem na Multiroom z modułami CAM nie wróciłbym już do dekodera.
  5. Posiadam umowę, która ma minimalne okresy zobowiązania i obowiązuje cena X w ramach promocji, a po okresie promocyjnym cena Y. W umowie brak klauzuli, bo była zawierana w 2021 r. na dwa lata. Kończą się pakiety główne 30.11.23 r. oraz paczki extra 31.12.23 r. Wypowiadając paczki główne wpakuję się w karę za paczki extra. Według mnie klauzula waloryzacyjna czy też inflacyjna będzie wtedy gdy nastąpi nowelizacja umowy. Nowelizacja nastąpi w przypadku zawarcia aneksu, gdzie w aneksie będę miał zawarte zasady waloryzacji. Moim zdaniem sam operator od tych zasad waloryzacji stosuje odstępstwa i używa tych zapisów wedle własnego uznania, bo jedni dostają 50 PLN podwyżki do rachunku po 2 miesiącach od podpisania umowy a inni 20 PLN po pół roku, zaś jeszcze inni nie mają podwyżek wcale (przeważnie ci na bezterminówkach właśnie). Rozważałem montaż usług innych firm, ale np. T-Mobile światłowód do domu to usługa na instalacji firm trzecich (Otrange i / lub Vectra). Światłowód Orange, drogi i raczej przez cenę nie jestem zainteresowany. Grupa Play - dawne UPC, firma z rosyjskim kapitałem. Dalej lokalny operator SMS i Netia z czasem awarii ponad 40% miesiąca. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że np. u mnie są 3 telewizory, urządzenia podpięte pod WIFI. Nie każdy operator da te możliwości korzystania z tylu urządzeń. Każdemu nowemu trzeba zapłacić za instalacje oraz aktywacje usług co wyjdzie kwotowo podobnie, co nota waloryzacyjna. Rozwiązaniem tego problemu jest zawarcie umowy na 12 miesięcy, bo dostajesz 2 podwyżki zamiast 4.
  6. Właśnie ja też dzisiaj rozważałem podpisanie na rok. Tylko, że z tego co ja rozumiem to nie bardzo jestem w stanie dać wypowiedzenie żeby nie władować się w karę umowną. Sprawdziłem jak są zawarte paczki - wynika z tego, że internet do 30.11, główna usługa TV do 30.11 zaś wszystkie paczki tematyczne kończą się 31.12. Dając wypowiedzenie w październiku tak żeby było zgodnie z regulaminem co do usług głównych będzie istniała konieczność zapłacenia kar za przedwczesne wymówienie paczek extra jak np. C+ czy HBO. W tej sprawie będę telefonował do BOK na początku października. Korzystniej chyba będzie przejść na bezterminową umowę bo a)brak klauzuli inflacyjnej b) brak kar umownych za wymówienie paczek extra.
  7. Ja powiem, że Arrisa mam od 2021 roku (wtedy podpisywałem ostatni aneks do umowy). Pozbawiono mnie modemu Cisco, bo ponoć nie dało się korzystać na nim z prędkości download 300 mbit/s. Sprawdziłekm wtedy w specyfikacji Cisco, że pracuje z prędkością max 433 mbit/s. Na nic zdały się tłumaczenia i odwołania do specyfikacji Cisco. I tak miałem Arris, który jest niebywałym łajnem wśród modemów. Niemożność wejścia na panel (czy nawet na stronę informacyjno - diagnostyczną) to tylko jedna z niewielu bolączek tego urządzenia. Akurat ja w ogóle modułu WIFI nie używam, bo mam własny gigabitowy router. Według wielu zbyt słaby na prędkość 600 mbit/s (taką prędkość netu mam obecnie). Odbieram jakieś 400 - 450 mbit z 600 jakie oferuje mi w pakiecie MultimedioVectra. Mankamenty Arrisa to są ogomne rozmiary, prądożerność, słaba stabilność pracy, nagrzewanie się. Częściej oferuje zaniżone prędkości niż te zbliżające się do 600 mbit+. Czasem po prostu jest zalogowany a ładują się białe strony, mimo sprawnego DNS skonfigurowanego na publicznego dostawcę DNS. Pomaga tylko restart i wtedy usługa internetu jakoś działa aż do kolejnych problemów. U mnie np. jest tak, że to Arris (nie wiem czy sam z siebie czy za konfiguracją adminów) nagle ogranicza prędkość internetu po podpięciu własnego routera. Wtedy speedtest.net wskazuje prędkości około 400 mbit/s, ale np. strona test.mm.pl czy speedtest vectra wsklazują 610 mbit/s, czyli prawidłową, podczas gdy prędkośc do internetu jest obcięta właśnie do tych około 400 mbit/s. Jednym słowem Arris to jest łajno niż nawet przyzwoitej klasy modem. Kiedyś próbowałem im to zwrócić aby dali inny. Zawiozłem im modem do biura, ale za 3 dni pojawił się obrażony serwisant i zamontował ten sam Arris chociaż rozmawiałem o powrocie do Cisco czy prosiłem o Technicolor. Okazało się, że żądam niemożliwego. Tylko dzięki temu, że mam własny router usługa jakoś działa, ale czkawki zdarzają się tym częściej kiedy zostałem zmigrowany do serwerowni Vectra chociaż umowę mam z Multimedia. Piszesz kolego, że telewizor nie ma prawidłowej daty - pewnie przez zablokowany port 123 nie można doprowadzić do synchronizacji czasu.
  8. Kto chce z żywym człowiekiem na infolinii porozmawiać to się da tylko ta opcja jest ukryta. Dzwoni się na 244-244-244. Po pierwszej nagrywce typu witamy w sieci Multimedia wybiera się 9, 8 lub 7. Połączycie się prawidłowo, jeśli lektor zacznie prosić o podanie nr klienta lub PESEL. Po podaniu danych należy nacisnąć # i czekać na połączenie z obsługą. Numerki 9, 8 lub 7 do wyboru są o ile pamiętam losowe i trzeba po prostu próbować się połączyć. Problem z usługami wiąże się chyba z odbiorcami działającymi na infrastrukturze Multimedia. Ja jestem podpięty do Vectra i tu żadnych problemów nie ma. Z tego co widziałem na Downdetector problem dotyczy różnych rejonów Polski więc możliwe, że to są DDOSy i pewnie ktoś kompetentny zajmie się tym w poniedziałek. Kłopot jest też o tyle, że Multimedia już własnej sieci nie ma, bo ją sprzedała kilka lat temu, więc usuwaniem usterek zajmują się technicy Vectry oraz często firmy zewnętrzne.
  9. Ogólnie rzecz biorąc z tego co zaobserwowałem to w parze z podwyżkami nadszedł spadek jakości usług. Wygląda to albo na DDOSy albo przeciążone czy wyłączane w celu oszczędności serwery. W rezultacie tej operacji serwery, które pracują są bardziej obciążone, bo jest ich mniej aktywnych, a klientów do obsłużenia jest tyle samo. Chociaż akurat u mnie przerw nie ma (lewobrzeże Szczecina) to masa klientów uskarża się na problemy.
  10. Od wczoraj przed godziną 20. masowe zgłoszenia na Downdetector. Multimedia ma czerwony status, co ciekawe na łączach Vectry nie ma problemów. Jakoś wrzesień / październik 2022 przepieli mnie całkowicie na infrastrukturę Vectry. Od tego momentu zauważyłem częstsze problemy z netem, telewizja jakoś działa. Jeśli chodzi o internet to albo wcale go nie ma nawet i przez 26 godzin albo próbują coś zdalnie poprawiać i np. co 30 minut wyrzuca modem i następnie próbuje nieustannie się logować, uda się na 2 minuty i znowu klapa. Jeśli chodzi o dzień dzisiejszy to od Zachodniego Pomorza po Gdynię awarii nie ma żadnej. W innych lokacjach sprawdziłem, że awarie obecnie są na większym obszarze Polski. Nie jest więc to jednostkowy problem.
  11. Na 99% jest tak, że po zakończeniu okresu promocyjnego zaczyna obowiązywać inna (z reguły nieco wyższa cena). Powinno być to podane w umowie i / lub SMSie potwierdzającym zawarcie umowy. Cen cennikowych typu 1000 PLN za internet po zakończeniu promocji już nie ma, bo sądy to wyprostowały. W umowach obecnie zawieranych (nie ważne czy nowy odbiorca czy aneks) jest taki twór jak klauzula waloryzacyjna i cena za pakiet mimo umowy lojalnościowej to wartość ruchoma. Jeśli chodzi o wypowiedzenie to składasz wypowiedzenie na każdy składnik oddzielnie. Mimo, że wykupujesz pakiet to każda składowa pakietu jest odrębna. Przykładowo mam Maxbox, c+, internet. Wszystkie 3 składniki mimo, że wchodzą w skład pakietu są odrębnym składnikiem.
  12. Te podwyżki inflacyjne czy opłaty waloryzacyjne są oderwane od rzeczywistości. Ludzie tu wcześniej zarzucali mi, że mało wiem a się wymądrzam albo, że nie widziałem pisma inflacyjnego a się odnoszę do sprawy podwyżek, które są BO TAK. Z tego co zrozumiałem to tu głos również zabierają ludzie, którzy bezpośrednio lub pośrednio są pomysłodawcami tych podwyżek i autorami tych "regulaminów". Wyżej czytałem, że podwyżki to może 5 zł., a ja ludzi w błąd wprowadzam i sieję zamęt. OK, więc weźmy fakty pod uwagę. Człowiek wyżej cytuje pismo i wynika, że dostał podwyżkę od 1.06.2025 r. Jego umowa obowiązuje do 31.05.2025 r. Gdzie jest sens i logika tego wszystkiego. Jak można dostać podwyżkę w 2023 roku datowaną na 2025 r. Nie wiadomo czy dana umowa abonencka będzie jeszcze obowiązywała, nie wiadomo czy dany abonent, do którego pismo jest adresowane będzie jeszcze żył, czy istniała będzie VectroMultimedia. Ciężko tu napisać Grupa Vectra, bo dla mnie to już nic innego jak banda cwaniaków, która ma własne zasady i kodeksy prawa. Człowiek wyżej zacytował regulamin, z którego wynika, że operator ma prawo do zmiany cen za każdy rok kalendarzowy - to dlaczego zmiany cen następują u niektórych co pół roku, a u innych co 2 miesiące ? Dlaczego jeden dostaje podwyżkę o 6 zł, drugi o 50 mając podobny pakiet ? Mówi się o podwyżce inflacyjnej czy waloryzacyjnej na 2023, 2024 czy 2025 r., abonenci podpisują umowy przecież już w dobie inflacji. Czy zatem należy rozumieć, że operator oferował ceny i umowy w zasadzie nieobjęte stopą inflacyjną czy jak w zasadzie to przebiega ? Chciałbym żeby ktoś mądry wyjaśnił tutaj na czym właściwie polega ten cały pomysł z opłatami waloryzacyjnymi. Ja jakoś nie zauważam tu żadnego sensu ani logiki tym bardziej, bo jak to możliwe, że osoby dostają w 2023 r. podwyżkę datowaną na 2025, albo dostają tabelki z podwyżkami datowanymi na okres późniejszy niż koniec ich "umowy lojalnościowej".
  13. Będąc na miejscu osób, które takie podwyżki otrzymują spakowałbym te wszystkie papierki w kopertę, poparł pismem przewodim i wysłał do instytucji UKE, UOKiK, federacja konsumenta. Ciekawe co zrobią te instytucje, bo przysłanie podwyżek na 2025 rok w 2023 to już parodia. Nawet nie wiadomo czy wtedy dany abonent będzie jeszcze żył (może umrzeć na Covid, Legionelle czy coś innego). Tylko czekać jak Legionella będzie nowym Covidem. Rząd nam zakręci wodę w domach i wtedy gdyby nas Multimedia / Vectra nie urządziła takimi podwyżkami to byśmy sobie chociaż pooglądali jakiś program w TV. W sytuacji takiego widma podwyżek to trzeba chyba na Allegro szukać kupca na telewizory, bo te się staną bezużyteczne.
  14. Gdybyś w ogóle nie miał instalacji kablowej Vectry wtedy możnaby twierdzić, że montaż nie nastąpił w związku z czym brak jest podstaw do naliczania opłat. Jak rozumiem to tylko aneks zawarty na odległość więc jeśli nie wypowiesz przed upływem 14 dni od daty zawarcia to aneks jest wiążący i nastąpi próba uruchomienia usługi. Chyba, że technicy stwierdzą, że nie da się na starym modemie puścić usługi o danych parametrach wtedy będziesz miał utrzymaną dotychczasową prędkość do momentu aż wpuścisz technika. Aneks do umowy to jedna sprawa a praca technika to całkiem co innego.
  15. Jestem abonentem Multimedia / Vectra od 2011 i moim zdaniem to już nie warto pchać się w kolejne aneksy. 50 zl. miesięcznie to nie jest dzisiaj mała suma za sam internet. Poza tym twierdzenie, że w związku klauzulą waloryzacyjną będzie może +10 PLN do rachunku nie ma nic wspólnego z prawdą. Ludzie pisali wyżej ile dostali podwyżki i z tego co liczyłem to nawet jakieś około +20%, czyli prawie 1/4 ceny. Telefoniczne działy sprzedażowe czy utrzymaniowe opracowały sobie tę technikę wmawiania, że może będzie +10 PLN, bo gdyby wyjawili prawdę o podwyżce rzędu 20% nikt by żadnych usług nie wykupił. Jeżeli chodzi o internet domowy to popytaj jakie są oferty u operatora gdzie masz telefon komórkowy. Jest takie rozwiązanie jak Orange Światłowód przykładowo, czy też T-Mobile. Nie słyszałem o innej firmie jak Vectra / Multimedia, która tym sposobem podwyższała by ceny. Przykładowo ja już mam nową umowę z T-Mobile na abonament komórkowy i tam też jest klauzula inflacyjna. Z tą różnicą, że dostając pismo informujące o zastosowaniu klauzuli mam 7 dni na decyzję o tym czy płacę drożej, jeżeli nie to daję na piśmie, że odrzucam klauzulę inflacyjną i nie akceptuję zmiany ceny, wtedy szukam sobie nowego operatora i jest po sprawie. Tu masz tłumaczone, że 50 PLN do zapłaty za internet, tylko, że niebawem z ceny 50 PLN może zrobić się i 150. W połączeniu z brakiem możliwości rezygnacji z takiej oferty, sytuacja może być nieciekawa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...