Jump to content

thommy18

Users
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutralna

About thommy18

  • Rank
    Czasami wpadam
  • Birthday 10/14/1984

Informacje o profilu

  • Gender
    Mężczyzna
  • Location
    Szczecin

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Do portu data możesz podłączyć rozdzielacz w celu podłączenia kolejnego modemu. Tym złączem idzie tylko sygnał internetu. Miałem dołożony rozdzielacz w swojej instalacji przez technika. Było to wtedy kiedy były stare dekodery z zewnętrznym modemem. Podłączało się dodatkowy modem do sieci by dekoder miał sygnał internetu.
  2. Zadzwoń na numer 244-244-333. To jest dział utrzymania klienta. Ten numer, co podajesz to zwykły BOK.
  3. Jak na wifi działa to znaczy, że problemu trzeba szukać w systemie komputera, który źle się łączy. W wierszu polecenia wpisz ipconfig /all i zobacz jakie są aktualne adresy dns. Nie wiem w jaki sposób odświeżałeś IP, ale po pierwsze to 2 polecenia. Ipconfig /release i po chwili ipconfig /renew. Restart komputera i jeżeli nie pomogło to kolejne dwa netsh int ip reset. Drugie polecenie netsh winsock reset. Teraz restart komputera. Jeżeli nadal są problemy to trzeba ich szukać w oprogramowaniu antywirusowym, konfiguracji firewalla. Może to być też efekt działania wirusów w systemie.
  4. Po złożeniu wypowiedzenia przeważnie kontaktuje się dział utrzymania klienta. Możesz też sam zadzwonić na numer 244-244-333 i tam rozmawiać w sprawie oferty utrzymaniowej. Powalczyć możesz o niższą kwotę abonamentu. Ja za to co mam w podpisie płacę 81 PLN. Wiem, że przy prędkościach internetu wyższych niż 300 mbit cena rośnie znacząco. Osobiście obieram taką taktykę, że przy rozmowie z DUK informuję ile mogę zapłacić najwięcej miesięcznie i co bym chciał mieć w ofercie.
  5. W domu mam 2 komputery (1 stacjonarny + 1 laptop). Łącze 150 mbit wątpię by się wysycało kiedy na jednym komputerze włącze youtube i oglądam nagrywkę 40 minut w 1080p. Często są materiały 4K, nie mam jednak takiego ekranu. Ludzie włączają 4K i więcej mając często ekran 720p. Uważam, że platformy powinny rezygnować z wysokich rozdzielczości (więcej jak 1080p) żeby zapewnić stabilność usługi. Jeżeli chodzi o duży ruch to taki operator jak Multimedia przysiądzie prędzej czy później. Kiedy się sprzedaje łącze 150 mbit za 20 zł. z groszem odbiorcy czy prędzej czy później wysycą to łącze. Wcale tutaj nie potrzeba epidemiologicznej sytuacji. Choć rzecz jasna do obecnego stanu rzeczy przyczyniła się praca zdalna milionów ludzi. Operator musi to odczuć. To jest taka sama sytuacja jak jazda w góry drogą alternatywną. Kierowcy widzą zator na drodze głównej i wybierają trasę poboczną. Z czasem jednak i poboczna trasa się zatka. Dziś operator wybiera alternatywne możliwości świadczenia internetu. Co się jednak stanie gdy alternatyw zabraknie ?
  6. Zadzwoń 3x244 i zamów dokumenty na e-mail.
  7. Standardowo dają modem w trybie bridge. Gdybyś chciał korzystać z ich urządzenia wielofunkcyjnego modem, router lan, wifi, centralka telefoniczna to trzeba im dopłacić. Jak dostaniesz urządzenie do odbioru internetu staraj się o to żeby nie był to Arris. Prądożerne i duże ustrojstwo. Są też modemy Technicolor, Cisco duże lepsze jak Arris. Często jednak dają Arris bo jest tani. Jeżeli chodzi o dekoder, nie wiem czy nie korzystniej było wziąć kartę CAM, ale to zależy co komu jest potrzebne. Dekoder podłączysz do internetu w celu aktualizacji, korzystania z VOD, usługi CatchUp i itp. Zasadniczo dekoder potrzebuje połączenia internetowego, ale nie do oglądania samych programów tylko do zaawansowanych funkcji. Sprzęt monter rozstawi tam gdzie mu wskażesz.
  8. Mam cały pakiet. To jest 2x CAM; Superbox,HD,Sport HD Extra, C+ Prestige, Eleven, Multiroom, Internet 150 / 15. Za to jest cena 81 PLN (wczoraj przyszła faktura na taką właśnie kwotę). Jeżeli bierzesz efakturę to cena internetu jest -5 PLN. Co do ciekawskich Orange nie posiadam gdyż porozumiałem się z firmą Multimedia. Ostatecznie 7.02 umowa została zawarta i jest to umowa pomiędzy mną a Multimedia Polska S.A., więc do końca nie wiem jak to jest z przejęciem przez Vectra. W internecie zaś natknąłem się na ogłoszenia o prace w Vectra. Tam jest informacja w związku z przejęciem Multimedia firma przyjmie dużo pracowników.
  9. Przy prędkościach wyższych jak 150 mbit cena robi się już znacząco wyższa. Co do prędkości max na danym adresie to według strony MM dostępna na moim adresie (Szczecin - Lewobrzeże) jest prędkość 1,2 Gb/s, tak naprawdę dostępna max to 600 (info od technika). Przy zawieraniu umowy propozycja przejścia ze 120 na 150. 300 mbit początkowo nie chcieli udostępnić, a potem stwierdzili, że mogą dać 300, ale za znacznie wyższą cenę. Zostałem więc przyspieszony z 120 na 150 to jest niewiele. Cena takiego netu ma być wg. zapewnień 20,01 gr. Dokładnie nie wiem ile przyjdzie do płacenia, bo I faktura z nowej umowy będzie po 15.03.
  10. Może się nie mierzy prędkości po radiu, ale przy optymalnej konfiguracji WIFI może dobrze działać. Co do urządzeń i standardu czy to 2,4 Ghz czy 5. Oba standardy są podatne na zakłócenia. Standard 5 GHz jest 2 do 3 razy bardziej podatny na zakłócenia aniżeli 2,4. Tak więc przy budowie sieci w standardzie 5 Ghz i blokowisku również są możliwe spore straty. Trzeba wziąć pod uwagę, że coraz więcej ludzi buduje sieci w standardzie Wireless A lub AC. Nie z tego względu, że potrzebują takie sieci tylko urządzenia do tego są coraz tańsze i powszechniejsze. Niewiele czasu trzeba żeby ze standardem 5 GHz był problem podobny jak z 2,4 GHz. Jeżeli chodzi o przepustowości po WIFII 300 mbit w standardzie Wireless N jest jak najbardziej osiągalne i nawet na blokowisku. Posiadam router WNR3500 L v2 z DD-WRT na pokładzie. Tam przy wymuszeniu standardu N bez trybu mixed i użyciu zwykłego lapka Acer Swift 3 jest uzyskiwalne 150 mbit (max łącza). Jeżeli chodzi o telefon z Androidem to jest około 40 mbit, ale Android nie potrafi się łączyć z wyższą prędkością niż 75mbit/s (tak pokazuje w raporcie o WIFI). Nie znalazłem sposobu jak ominąć to ograniczenie. Jeżeli chodzi o sam router to tutaj przy szybkich łączach nie tyle stawiałbym na markę routera, co na możliwość zainstalowania na nim otwartego softu. OpenWRT w tej chwili jest dla wybranych urządzeń. Powszechny jest DD-WRT (duża baza obsługiwanych urządzeń, bardzo częste aktualizacje firmware, nawet co kilka dni). Akurat Tomato to stary projekt, ale jest też fajny soft o nazwie FreshTomato. W przypadku zainstalowania sobie któregoś firmware możliwości routera znacznie rosną jak również jego stabilność i przepustowość. Jeżeli ktoś stawia na tanie routery z zamkniętym softem i aktualizacją raz na rok lub półtorej to nie ma możliwości na dobre osiągi.
  11. Możesz kupić urządzenie jeszcze taniej. Osobiście posiadam Netgear WNR3500L v2. Na tym masz 5 portów 1000 mbit, radio do 300 mbit w standardzie Wireless N. 1 port WAN gigabitowy. Urządzenie ma wsparcie dla otwartego oprogramowania. Osobiście mam na nim DD-WRT, można stosować np. Tomato, FreshTomato. Nie mam kłopotu z zasięgiem a do obłożenia siecią ponad 50m2. Nie muszą być urządzenia z zewnętrzną anteną tylko z dobrym procesorem i układem Wifi.
  12. Jeżeli to Cisco EPC-3008 to lepiej pozostać przy nim. Masz zapewne sam modem. Teraz Multimedia lawinowo montuje zintegrowane "skrzynki" gdzie jest Modem, Switch, Wifi, centralka telefoniczna. Bardzo duże i prądożerne urządzenie. Modele są różne, ale najczęściej dają Arris TG 2942 bodajże (dookładny model mam w podpisie). Modem Cisco dawniejszy ma przepustowości 440 mbit max. Nie jest to wymiana ze względu na warunki techniczne a sprzętowe i chęć operatora na unowocześnienie sieci. Ponoć nowsze urządzenia optymalniej wykorzystują pasma w serwerowni. Najlepiej doprowadzić do tego by nie wymieniali ci tego Cisco albo dopilnować by na podmiankę dostać Cisco zamiast Arrisa. Arris to jest szmelc wielkich rozmiarów, połowa rozmiaru urządzenia to zasilacz do niego. Pożera około 15 W prądu, więc Arris jest nieopłacalny. Staraj się by dostać Cisco za Cisco u mnie się to nie udało bo już było za późno. Nawet raz zwróciłem im Arrisa to ponownie zamontowali to samo, bo rzekomo innych nie ma. Od ludzi wiem, że różne są, natomiast najczęściej są Arrisy, bo tanio można je nabyć. Jak się zamówi hurtowo na setki tysięcy jest jeszcze taniej. Operator patrzy na swoją korzyść a nie klienta.
  13. W Szczecinie SportKlub bez HD z jakością fatalną. Leciał jakiś mecz kosza kiedy patrzyłem na ten kanał. Przekaz taki jak Youtube w jakości niższej niż 360p. Nawet na ekranie 23 cale widać piksele i obraz bardzo matowy.
  14. Na ile lat jest taka umowa z ulotki ? Czy jest tam napisane i co jest napisane przy gwiazdkach o ile takie są na ulotce ?
  15. Nie interesuje mnie sieć HFC. Interesuje mnie tylko to, co operator przyniósł do mojego domu. I dlaczego mam używać dwa takie same urządzenia żeby sensownie zbudować sieć. Jeśli operator dał mi router zamiast modemu to sytuacja jest taka, że zamiast zestawu modem + router prywatny z wifi i linuxem na pokładzie + prywatna bramka voip muszę budować sieć wedle oczekiwań operatora. To znaczy postawić jego kombajn z wyłączonymi funkcjami i postawić dalej swoją sieć. To jest taka sama sytuacja jak włączyć dwa telewizory w jednym pomieszczeniu i oglądać tylko na jednym bo drugi będę mógł odblokować jak dopłacę producentowi. To jest rozwiązanie pozbawione logiki. Co do samego urządzenia operatora to wygląda to tak, że ja Tobie przedstawiam dlaczego Arris jest zły. Ma te i te wady i jest zły. Ty twierdzisz, że Arris jest dobry bo potrafi obsłużyć 24 sloty w serwerowni. OK, tylko, że są urządzenia nie posiadające centralki telefonicznej, wifi, switcha i modemu w jednym i też potrafią obsłużyć 24DS. Poza tym mało mnie interesują fakty ile slotów potrafi obsłużyć modem bo ja jestem odbiorcą usługi, za którą płacę. Kiedy jedziesz samochodem nie interesujesz się budową rozrządu w silniku ani rolą paska wielorowkowego. Jesteś podejrzewam, że człowiekiem mającym interes w propagowaniu szmelcowatych urządzeń typu Arris czy innych tego pokroju. Nikt inny na forum z taką zaciętością nie wychwala kiepskich urządzeń, a wręcz przeciwnie. Dla twojej wiedzy to mało kiedy kontaktowałem się w ogóle z Multimedią. Oni mnie pamiętali, ale ostatniego dnia miesiąca kiedy trzeba zapłacić było fakturę i kiedy zaniosłem wypowiedzenie. Kiedy złożyłem odstąpienie od umowy to nabrali wody w usta i zaczęli robić wyjątek z dokończeniem świadczenia usługi. Przez ładnych kilka lat korzystania z usługi jakichkolwiek kontaktów z firmą MM było też kilka, bo ludzie którzy tam pracują są twardogłowi i mało kompetentni. Kiedy dzwoniłem w sprawie modemu do BOK to Pani zaczynała mówić o dekoderze, którego nie mam w domu od lat. Myślę, że dalszy komentarz jest zbędny. Twierdzisz, że nie będziesz dyskutował ze mną. Aby to czynić to trzeba mieć argumenty a tych chyba Tobie zabrakło. Wkoło piszesz o znajomości technologii HFC. Napisz doktorat w tym temacie zamiast postów na forum.
×
×
  • Create New...