Jump to content

CYFROmaniak

MOD Weteran
  • Content Count

    1028
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralna

About CYFROmaniak

  • Rank
    MOD Weteran

Informacje o profilu

  • Gender
    Mężczyzna
  • Location
    Londyn/Ruda Śląska
  • Hobby
    media, nauki biologiczne, polityka

Equipment

  • Pay TV Operator
    Freeview UK, VECTRA
  • Package
    Vectra// Platynowy + SnO + HBO //Netflix + HBO GO

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ciekawy temat dla telemaniaków takich jak ja Bardzo bym chciał, żeby w polskiej TV pojawiło się więcej delikatnych i dyskretnych logotypów w stylu znaków wodnych, jak np. w przypadku HBO. Nasi nadawcy, jak słusznie zauważył Sentence, idą jednak w odwrotnym kierunku i zmniejszają transparentność tzw. znaczków. Na mojej liście anty-wzorców są: 1. TVN - mimo, że od lat "kreuje" trendy w polskiej telewizji, jej logo jak i cała oprawa są wyjątkowo płaskie i nijakie. Znaczek z brzydkim dopiskiem HD wisi niezmiennie od bardzo dawna. Nie oczekuję wielkiej przemiany, ale odrobina cienia czy dodanie znaku wodnego (a'la amerykańskie ABC) mogłyby znacząco odświeżyć wizerunek stacji (pomijając stęchłą ramówkę zdominowaną docu-soap i lifestyle'm). 2. TVN24 - w przypadku kanałów newsowych nie oczekuję transparentności. Uwielbiam oficjalny znak TVN-u-24 - ten w postaci "kuli", nie kółka. Ale TVN24 odchodzi od tej wersji logotypu i w spotach reklamowych pokazuje to płaskie, niczym namalowane farbkami plakatowymi. Wersja logo na ekranie to niby ta którą lubię, ale efekt się gubi poprzez wpisanie tego pięknego logo w prawie nieprzezroczysty biały prostokąt. 3. AXN - rażące białe literki, które stają się elegancko transparentne... podczas bloku reklamowego. Podobnie było z poprzednim czerwonym logotypem. Gratulacja! 4. wersja SD kanałów TVP1 i TVP2 - logotypy olbrzymy. Ale to wkrótce zniknie. Literki TVP dość ładnie wyglądają w wersji pomniejszonej i w HD. Oby tylko po zniknięciu dopisku HD, nadawca nie zdecydował się na ich powiększenie. 5. Paramount - marka ma tak rozpoznawalne logo, a tymczasem kanał TV ma tylko ogromny napis Paramount Channel. 6. Puls 2 - cały Puls próbuje jak może, ale mu nie wychodzi. Ta ostra, czerwona kulka z czcionką pochodzącą z MS-Word'a jest zwyczajnie brzydka. 7. Viasaty - tu po prostu odbyła się kiedyś duża zmiana na minus. Ładne były te dawne logotypy z nazwą wpisaną w koło. Zastanawiam się dlaczego te logotypy są czasem wręcz agresywne. Czyżby nadawcy nie byli pewni swojej rozpoznawalności? Mam wrażenie, że pokolenie 50+, które staje się głównym odbiorcą linearnej telewizji, nie jest przyzwyczajone do zapamiętywania marek. Widzę to po swoich rodzicach - oni często mówią: "włącz szóstkę" zamiast TVN (bo tak jak zaprogramowany), "włącz ósemkę"... Nie powinienem generalizować, ale może coś w tym jest. Na skutek średniej rozpoznawalności wśród "średnio zaangażowanych" nadawcy ubierają się w jaskrawe ubranka? Innym powodem może być zwyczajnie nasz niewyszlifowany zmysł estetyki. W końcu i tak większości widzów nie przeszkadzają święcące znaczki z ograniczeniem wiekowym, źle ustawione proporcje obrazu (w latach transformacji z 4:3 do 16:9), nudny lektor zagłuszający oryginalne dialogi i ścieżkę dźwiękową.
  2. Dzięki za odpowiedź. Ale tak jak napisałem, żadne nowe MENU nie zostaje wywołane po naciśnięciu OPT. No i instrukcja opisuje żeby operować w rubryce TELEWIZJA, której nie mam. Mam za to tylko "PROGRAM TV. OK - ROZWIĄZANE. Po aktualizacji oprogramowania, udało mi się dotrzeć do menu edycji listy programów. Ulżyło mi
  3. Wymieniłem dekoder PVR na nowszy (soft Graphene, VEC-4730 CDX) i szukam możliwości ustawienia własnej listy kanałów. Według instrukcji powinienem wybrać MENU i następnie podpozycję "TELEWIZJA" ale software nie ma niestety takiej pozycji Mogę tylko wybrać "PROGRAM TV" ale po naciśnięciu OPT (sugerowane przez instrukcję przy pozycji TELEWIZJA) nic się nie dzieje. Obawiam się, że nie będzie się dało ustawić TVP1 pod numerem 1. Może ktoś ma podobny model i jest w stanie pomóc? Może jest jakiś trik, żeby to zrobić?
  4. I żadnej planszy na temat podmiany Kultury na HD? Pamiętam, że dawniej pojawiały się plansze PDF nawet na temat delikatnej zmiany logotypów np. FOX-a. W każdym razie duży plus za TVP Kulturę Czy ktoś mógłby przypomnieć numer do DUK? Chciałem załatwić przedłużenie umowy zwykłym "kanałem" ale pan konsultant nawet wymiany dekodera nie proponował . Jestem od początku Cyfrowej Vectry więc chciałbym coś fajnego...
  5. Na stronie Vectry po długim czasie zaktualizowano planszę, w której pojawiło się info o usunięciu TVP1 SD i TVP2 SD z dniem 30.11. Brak informacji na temat TVP Kultura, więc prawdopodobnie na wersję HD będzie trzeba poczekać. @menx dzięki za screeny z softem Graphene o które prosiłem jakiś czas temu!
  6. Powiedzcie drodzy Forumowicze czy najnowsze dekodery HD z oprogramowaniem Graphyne mają możliwość układania własnej listy kanałów? Jakieś screeny pokazujące wygląd softu byłyby również mile widziane. Dzięki!
  7. Dzięki za odpowiedź. W takim razie chyba nie będę się śpieszył z wymianą. PVRka trochę zamula, ale po wyłączeniu z pradu raz na kilka tygodni daje radę.
  8. Wiem, że już to pytanie padało, ale chciałbym jeszcze raz się upewnić: czy najnowsze modele dekoderów Vectry (HD, PVR) oferowane abonentom umożliwiają ustawianie własnej listy kanałów, tak jak w oprogramowaniu NOVO? Myślałem nad przedłużeniem umowy przy której wymienionoby mi obydwa dekodery. Setkowa lista kanałów nie wchodzi jednak w grę dla niektórych moich domowników.
  9. Ja chyba pozostanę w opozycji do większości forumowiczów (i widzów) i przyznam, że nowa edycja Big Brother'a może mieć pewne walory "edukacyjne". Mam wrażenie, że w programie postawiono na analizę zachowań społecznych zamiast na kontrowersyjne, pikantne wydarzenia. Osobiście, bardzo lubię rozmowy z Małgorzatą Ohme, która dość rzeczowo (i uroczo) opowiada o motywacji zachowanań uczestników i wolę to niż potencjalne zadania i zabawy, za którymi wszyscy najwyraźniej tęsknią. Tego typu sprofilowanie oczywiście może się przełożyć na mniej efektowną popularność i widownię programu, ale z racji emisji w nieco bardziej "niszowym" TVN7 pozwala się pewnie na tego typu eksperyment. Niezależnie co z tego wyjdzie, Siódemka tak naprawdę pierwszy raz została zareklamowana szczerze jako TVN-owska telewizja. Kilka komentarzy do poprzednich postów: 1. Nie rozumiem dlaczego ludzie oburzają się, że wybrano osoby znane z sieci. Osoby o nieprzeciętnej osobowości mają możlwość pokazania się w internecie i z tego korzystają. Spróbujcie sobie wyobrazić, że w 2003 (czy tam roku emisji 1. edycji) jest Internet taki jak dzisiaj - być może osoby takie jak Manuela, Gulczas czy Klaudiusz też miałyby aktywny profil na FB, Instagramie, być może spróbowaliby swoich sił w jakimś reality-show czy docu-soap, bo możliwości zaistnienia jest mnóstwo. 18 lat temu zwykły Polak, nawet o ciekawej osobowości, nie miał się jak przebić do mass mediów i Big Brtoher był pierwszą tego typu szansą. 2. Nowy Big Brother pokazuje jak młode (moje) pokolenie różni się od pokolenia naszych nieco starszych kolegów (czyli nie jest to własciwa zmiana pokoleniowa). Ludzie stają się indywidualistami, są coraz bardziej świadomi swojego wizerunku, potrafią sformułować czego chcą. Jest to coś dobrego, choć z doświadczenia życia za granicą (gdzie ten indywidualizm jest jeszcze mocniejszy) wiem, że nadmiar tego prowadzi do zaburzenia w hierarchi i bywa czasem nieznośny. I to widać - Wielki Brat/Wielka Siostra nie ma już tego autorytetu co kiedyś. Gulczas świetnie to też ujął dzisiaj: dla uczestników pierwszej edycji obecności w domu BB była zaszczytem. Ci obecni tak jakby robili "łaskę", że tam są. Ich "ego" jest dość mocne. Nie mówię, że tak ma być, ale to jest już temat na osobną dyskuję. 3. Małgorzata Ohme wspomniała dziś w programie na żywo, że brak zadań dla uczestników był celowy. Według niej, żyjemy w świecie przesyconym wszelkiego rodzaju stymulacjami i nie mamy czasu się nudzić. A nuda może generować ciekawe zachowania. Jak już wspomniałem - jest to ryzykowne z perspektywy oglądalności, więc w pewnym sensie doceniam to, że na coś takiego się zdecydowano. 4. Zabawne, że uczestniczy sobie rozmawiają sobie o tym jak będą rozchytywani przez dziennikarzy czy DDTVN na przykład. Niby oczywiste, ale z drugiej strony jeszcze raz pokazuje to zawyżone "ego" Bo co jeśli widzownie faktycznie się nudzą i nikogo losy BigBrotherowców nie obchdozą :-) 5. Podoba mi się autentyczny luz wobec homoseksualności Łukasza, bo pokazuje, że stajemy się tolerancyjnym społeczeństwem. W programie to chyba nawet fajnie zmontowano. Łukasz mówił to co miał do powiedzenia, a w międzyczasie ktoś tam sobie kapustę mieszał czy coś i mówił "a spooko". Takie zwyczajne, a takie mocne! Podobnie, jeżeli chodzi o Ukraińca - gdyby nie pewne minimalne bariery językowe, to nie widać żeby chłopak był jakoś "wyróżniany" (w negatywnym czy pozytywnym świetłe) z powodu jgo pochodzenia. Jest troche cichszy niż reszta, mniej się udziela, ale to raczej wynika z osobowości. Ogólnie ekipa jest OK. Nie ma szału, ale chętnie bym z niektórymi pogadał czy się napił ;-)
  10. Proponuję założyć oddzielny wątek dot. Cyfrowej Vectry, aby nie mieszać opinii, informacji o nowościach z opiniami, newsami dot. analogowej oferty. Dzisiaj, t.j 2 maja, do oferty pakietu Złotego Cyfrowego dołączył Disney Channel. Kanał zajmuje 55 pozycję na głównej liście. Od listopada jest to chyba pierwsza taka konkretna nowość w Cyfrowej Vectrze. Jak dotąd nowości (poza France24) stanowiły dodatkowo płatne opcje.
×
×
  • Create New...