Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pewien problem.. Od czerwca jestem "szczęśliwym" posiadaczem internetu 120Mbit i wszystko by było pięknie gdybym te 120 osiągał. Teraz moje wyniki to 70-90mbit downloadu i ok 15 uploadu. Czasem się zdarzy że wyciągam pełne 120 (na speedteście czasem nawet 122) ale ogólnie mam ogromne problemy ze stabilnością downloadu (większość czasu mam do 100mbit ale częściej 70-90). Wcześniej miałem łącze 60Mbit i takiego problemu nie miałem. Zawsze było nawet ponad 60 bez różnicy o której porze robiłem testy. Pisałem do biura obsługi i twierdzą, że wszystko jest okej. Nawet gdy technik przyjechał nic nie stwierdził - bo i dziwnym trafem wtedy miałem prawidłowe wyniki. Macie jakieś rady? 

 

U mnie po zmianie internet działa bardzo dobrze. Wczoraj testowałem faktyczny transfer i cały czas przy długim pobieraniu przy 120Mbps - 14,5MB/s - także prawidłowo. Jeżeli Twoje urządzenia i połączenia są OK (ja musiałem wymienić router na taki o przepustowości 1Gbit) to składaj reklamację do skutku.

Edytowane przez marciniozo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pewien problem.. Od czerwca jestem "szczęśliwym" posiadaczem internetu 120Mbit i wszystko by było pięknie gdybym te 120 osiągał. Teraz moje wyniki to 70-90mbit downloadu i ok 15 uploadu. Czasem się zdarzy że wyciągam pełne 120 (na speedteście czasem nawet 122) ale ogólnie mam ogromne problemy ze stabilnością downloadu (większość czasu mam do 100mbit ale częściej 70-90). Wcześniej miałem łącze 60Mbit i takiego problemu nie miałem. Zawsze było nawet ponad 60 bez różnicy o której porze robiłem testy. Pisałem do biura obsługi i twierdzą, że wszystko jest okej. Nawet gdy technik przyjechał nic nie stwierdził - bo i dziwnym trafem wtedy miałem prawidłowe wyniki. Macie jakieś rady? 

Pewnie problemy z prędkością są w godzinach szczytu, gdy więcej ludzi korzysta z internetu i następuje wysycenie pasma, bo pewnie masz po HFC. Z tego co kojarzę to 90Mbps przy prędkości do 120Mbps jest w normie, 70 to za mało.

 

Ciekawe, jakie jeszcze miejscowości dostaną pełną ofertę? Hm, Szczecin? Szkoda, że tak mało info na ten temat.

Z tego co ktoś kiedyś pisał to wychodzi na to, że Stargard i Szczecin są ze sobą połączone.

 

Canal+ Sport nawalił, nie było obrazu, był dźwięk, a teraz jest obraz, a nie ma dźwięku....

Pewnie problem po stronie nadawcy. Pytanie czy nie było możliwości przełączenia na źródła backupowe? Pytanie jak wyglądało to u innych operatorów w tym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zachowań Multimedii ws. analogu, to ja odnoszę wrażenie, że od jakiś paru miesięcy podejmują - nie wiem jak to nazwać - ciche, skryte - chwyty mające za zadanie nakłonić jak największą liczbę abonentów pozostających przy analogu do dobrowolnego przejścia na cyfrówkę, polegające na zakłócaniu i przerywaniu emisji kanałów analogowych. Oto przykłady: wyłączenie /z tego co mi wiadomo to bez uprzedzenia, żadnej planszy informującej nie było/ TO!TV (nie żeby było mi szkoda tego kanału, po prostu stwierdzam fakt), wyłączanie niektórych kanałów na jakiś czas i wrzucanie w to miejsce czarnego tła np. TVS, a w tej chwili na Comedy Central Family, pozostawianie kanału na parę dni na 'stopklatce' jak np. aktualnie (chyba już drugi czy trzeci dzień) na TVP3, a jakieś parę miesięcy temu miało miejsce zakłócanie fonii na Eurosporcie 2 i to w czasie jakiegoś ciekawego meczu Bundesligi, a w innym czasie miały tu miejsce również pozostałe w/w zakłócenia. W tym czasie w przekazie cyfrowym odbiór oczywiście bezproblemowy. Czy podobne przypadki występują w innych lokalizacjach, tego nie wiem.

Edytowane przez moimzdaniem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@moimzdaniem TO!TV kiedy zniknelo w analogu zniknelo tez i w cyfrze. Ale w cyfrze dostalismy wtedy Food Network. Co do celowego zakłócania kanałów analogowych to tutaj bym polemizował. Sygnał cyfrowy idzie z centrali, a analogowy ze stacji czołowej w twojej lokalizacji. U mnie tez czasami sa jakies stopklatki albo awarie w analogu. Inna sprawa to taka ze sygnal analogowy jest bardziej podatny na zakłocenia anizeli cyfrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczecin dziś dostał 14 nowych kanałów. W większości to podmiany na HD. Jest też kilka kanałów tematycznych. Odczucie mam jednak takie, że większość dostali posiadacze paczek tematycznych i maxboxa... W moim przypadku to tylko zmiana Sd-> HD i trochę programów z DVB-T. W związku ze zmianami potrzebuje do jednego Tv dokupić moduł CAM. Pytanie do osób co mają CAM - ile kosztuje aktywacja i ile miesięcznie dodatkowo za moduł się płaci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zachowań Multimedii ws. analogu, to ja odnoszę wrażenie, że od jakiś paru miesięcy podejmują - nie wiem jak to nazwać - ciche, skryte - chwyty mające za zadanie nakłonić jak największą liczbę abonentów pozostających przy analogu do dobrowolnego przejścia na cyfrówkę, polegające na zakłócaniu i przerywaniu emisji kanałów analogowych. Oto przykłady: wyłączenie /z tego co mi wiadomo to bez uprzedzenia, żadnej planszy informującej nie było/ TO!TV (nie żeby było mi szkoda tego kanału, po prostu stwierdzam fakt), wyłączanie niektórych kanałów na jakiś czas i wrzucanie w to miejsce czarnego tła np. TVS, a w tej chwili na Comedy Central Family, pozostawianie kanału na parę dni na 'stopklatce' jak np. aktualnie (chyba już drugi czy trzeci dzień) na TVP3, a jakieś parę miesięcy temu miało miejsce zakłócanie fonii na Eurosporcie 2 i to w czasie jakiegoś ciekawego meczu Bundesligi, a w innym czasie miały tu miejsce również pozostałe w/w zakłócenia. W tym czasie w przekazie cyfrowym odbiór oczywiście bezproblemowy. Czy podobne przypadki występują w innych lokalizacjach, tego nie wiem.

Też odnoszę takie wrażenie. Jednego dnia usuną wszystkie awarie telewizji analogowej, a już na drugi dzień jakiś kanał jest zawieszony, zablokowany. Po jakimś czasie naprawią usterkę i sytuacja się powtarza, z kolejnym innym kanałem. Więc coś może być na rzeczy, że jest to ciche i skryte działania aby uprzykrzyć odbiór klientowi z telewizją analogową aby ten przeszedł na cyfrę, bo przecież cyfra lepsza jakość, kanałów więcej, i bezawaryjna. Mówię tu oczywiście o słowach przedstawicieli chwalących telewizję cyfrową. Jak jest faktycznie? wybrakowana oferta, kanały w marnej jakości SD z rozmazującym się obrazem na ekranie, pseudo HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Morthen

 

Teraz tzn po północy wynik speedtesta 122mbit i transfer stabilny jak po sznurku.. Co mogę w tej sytuacji zrobić? Multimedia jest w stanie coś na to poradzić?

 

Ja bym zgłaszał to do skutku (podając godziny i dni w jakie mniej więcej problem występuje, możesz popierać się screenami). Podejrzewam, że potrzebna jest modernizacja od strony CMTSa lub na Nodzie, bo występuje wysycenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KE "pomogła" ;) klientom i teraz operatorzy muszą informować jaka jest minimalna, zwykle dostępna i maksymalna prędkość. Jak osiągasz 70-80% prędkości to wg. nich usterki nie ma :).

 

https://www.multimedia.pl/getmedia/354cc31b-d6bc-4b07-9a9c-590d704df418/Wykaz-zmian-w-Regulaminach-oraz-Cennikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Morthen

 

Dostałem odpowiedź:

"W odpowiedzi na Państwa maila przypominam, iż zakupione przez Państwa łącze nie jest typu CIR, co za tym idzie nie ma niestety gwarancji prędkości. Przepustowość jest do określonej w pakiecie wartości, okazjonalnie wyniki mogą być niższe w zależności od obciążenia sieci.
Dodatkowo proszę zwrócić uwagę, aby testy były wykonywane zawsze na bezpośrednim połączeniu kablowym modemu z komputerem.
Firma Multimedia Polska stara się jednak, aby usługi były świadczone w najwyższym możliwym standardzie i cenimy sobie Państwa zgłoszenia oraz uwagi w tym temacie."

 

Co mogę im odpisać ? Kurcze jakby nie było nie informowano mnie o typie łącza i tym bardziej nie sądziłem, że zamiast 120mbit będę miał ledwie 80-90Mbit. w końcu płace za 120....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mogę im odpisać ? Kurcze jakby nie było nie informowano mnie o typie łącza i tym bardziej nie sądziłem, że zamiast 120mbit będę miał ledwie 80-90Mbit. w końcu płace za 120....

Informują, muszą informować, bo tak nakazała KE.

https://www.multimedia.pl/getmedia/354cc31b-d6bc-4b07-9a9c-590d704df418/Wykaz-zmian-w-Regulaminach-oraz-Cennikach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zgodne z obowiązującym regulaminem. W twoim wypadku łącze 120Mb/s może być obniżone maksymalnie do 72Mb/s (60%) przez 18h i 40min/24h i nic nie można z tym zrobić. Jeśli spadło ci poniżej 72Mb/s zgłaszaj reklamację wraz z udokumentowaniem pomiaru prędkości na http://test.mm.pl/

Edytowane przez Daro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas przedłużania umowy z DUK wynegocjowalem kwotę 123 PLN. Pierwsza faktura przyszła na 146 PLN, poszła reklamacja oczywiście uznana.Następna na 664 PLN dzis przyszla odpowiedź ze reklamacja uznana po odjeciu kwoty która napisali ze mam do zapłacenia 146 PLN. Szykuje się trzecia reklamacja w ciągu 3 miesięcy. [beep]a tam pracują [beep]e??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak płacę do 120Mbit i zdaję sobie sprawę z tego, że mogę mieć nieco mniej ale przykładowo wczoraj od południa do wieczora miałem nawet nie całe 70Mbit a to już spora różnica...

W ich cenniku masz podane standardowe parametry usług internet: https://www.multimedia.pl/getattachment/d5f1edf1-c655-4e01-b555-5ef2bddfd622/Cennik%20Internet%20plus%20MMP.aspx

prędkość minimalna: 40% z wartości max
prędkość zwykle dostępna:  przez 80% czasu, 70%  z wartości max
prędkość maksymalna: 100% można  oczekiwać przynajmniej raz na dobę 
i przypis że  podane w cenniku parametry mają zastosowanie, o ile Umowa Abonencka nie stanowi inaczej.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...