Jump to content

rafmik

Users
  • Content Count

    112
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralna

About rafmik

  • Rank
    Amator

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U mnie śmiga ok jak zawsze. Łącze 120mbit.
  2. Z kronikarskiego obowiązku: Dzisiaj MM dzwoniła z oferta na TV (mam od nich internet), proponowali pakiet startowy za 10 zł miesięcznie. Podpytałem o ceny internetu dla mnie (aktualnie za 120mbit płacę 38 zł): 300mbit - 45 zł 600mbit - 59 zł
  3. Wie ktoś czy np da się załatwić zwiększenie prędkości netu w trakcie trwania umowy? I ile to kosztuje? Czasami MM dzwoni z takimi ofertami, ale akurat jak to człowiekowi potrzebne to nie dzwonią
  4. I co najważniejsze Mikrotik zapewnia długie wsparcie swoim produktom (aktualizacje firmware).
  5. Tylko czy MM, UPC itp jest firmą telekomunikacyjną? Bo z tego co wiem to tylko ich dotyczy.
  6. A telefonicznie w UPC "złożyć się" nie da wypowiedzenia? Ogólnie sprawę by ułatwił serwis ala ePUAP tylko że dla firm (gdzie ustawowo firmy miały by obowiązek z niego korzystać) + podpis profilem zaufanym. Zamiast w bawienie się w wysyłanie listów poleconych składa się pisemko w takim systemie i załatwione (powinno to też działać przy zawieraniu nowych umów). Ile papieru zaoszczędzone, paliwa itd - czysta ekologia. Pamiętajmy też, że dzięki osobą płacącym "pełną cenę", po złożeniu wypowiedzenia mamy fajne oferty. Ktoś marżę musi zrobić.
  7. Tak patrzę na te nowe oferty i się zastanawiam czy jest sens wysłać im teraz wypowiedzenie umowy ze skutkiem na koniec okresu promocyjnego (a to dopiero z końcem sierpnia 2020). Jak myślicie, jest sens? Aktualnie płacę 40 zł i mam 120mbit, komórka nolimit rozmowy i sms oraz w bardzo starej ofercie net mobilny 2GB jeszcze na 3G. A przydał by się szybszy necik, w zamian za rezygnację z netu mobilnego. Jak myślicie, da się to uzyskać 9 miesięcy przed końcem aktualnej umowy?
  8. Z drugiej strony może być tak, że nie inwestują w kanały bo tutaj nie ma już rynku. Coraz mniej ludzi ogląda TV, jeśli ogląda to co raz mniej. Z osób młodszych to "dzieci internetu", czyli aktualnie roczniki po ok 1980 to nie ma żadnego parcia na TV - wyjątek dla części osób kanały informacyjnie i sportowe. U mnie pracy na kilkanaście osób w wieku 25-40 lat TV kablową ma poniżej połowy. Netflixa ma 90% (w "pakietach rodzinnych"), HBO Go ma połowa osób, pojawia się też Amazon Prime. Sam będąc czasami u rodziców włączę z czystej ciekawości jakiś program TV to aż zęby bolą od poziomu "rozrywkowego tej telewizji", nie mówiąc już o reklamach. Tego się najprościej w świecie nie da oglądać. Poziom jeszcze trzyma Planet TV czy NG, ale też co raz gorzej. Osoby starsze z kolei mają już co raz mniejsze potrzeby. Też często kablówka jest, bo "muszę mieć TVN24 czy mecze LM". U moich rodziców kablówka jest tylko dla kanałów sportowych. Tak to by im DVB-t starczyło (a trzeba brać pod uwagę że chyba na 2021 zapowiedziany jest mocny rozwój tv cyfrowej ogólnodostępnej - więcej kanałów, 1080p i czy nawet 4K( po jednym na MUX). Do tego dochodzi też czynnik ekonomiczny - emerytury są niskie (i będą już tylko niższe) i koszty trzeba mocno ciąć. A pamiętajmy że za 20-30 lat większość osób na emeryturze będzie żyła w skrajnej biedzie. Mogą w różnych lokalizacjach dawać różne oferty - kwestia konkurencji na danym obszarze + mogą testować oferty na zasadzie "co lepiej bierze". Ale patrząc na te ceny to jadą po bandzie. I fajnie jak by tak zostało na dłużej BTW - na ile przed końcem umowy można w MM złożyć wypowiedzenie (ze skutkiem na koniec promocji) i liczyć na kontakt z DUK? Umowa kończy mi się w sierpniu 2020, i w sumie fajnie by było załatwić nową na 2 lata jeszcze przed ewentualnym przejęciem... Aktualnie mam net 120mbit, komórkę no limit rozmowy/sms (jako dodatkowy numer bez ciśnienia na niego), i net mobilny ze starej oferty jeszcze na 3G w Play z transferem 2GB (też brak ciśnienia na to). Płacę za całość 39,99 zł.
  9. Z jednej strony szkoda.... Zawsze to mniej konkurencji
  10. Hej Mojej babci za 2 miesiące kończy się umowa na telewizję kablową w UPC. Dzisiaj już dzwonili i chcieli przedłużać. Babcia wymogi praktycznie żadne, 2 lata temu dopiero przeskoczyła na ofertę cyfrową z analogowej... Widzę, że w UPC pakiet 125 kanałów jest podstawowym - pytanie za ile można go uzyskać w sytuacji gdy dzwonią przedłużyć umowę, a ile to samo kosztuje po złożeniu wypowiedzenia? Z TV wchodzą jeszcze opcje rezygnacji z kablówki i samo DVB-T lub dorzucenie dodatkowej usługi - telefon stacjonarny. Ważna rzecz - nie chciał bym wymiany dokodera (babcia umie obsługiwać już tego co mam, i nie chce tego zmieniać). EDIT: Dokopałem się do umowy babci - aktualnie ma pakiet Select z dekoderem za 55 zł miesięcznie.
  11. Test na www MM jest od Ookla - tylko na sztywno są ustawione serwery MM
  12. Hehe, to jak jak już sobie przypominamy stare czasy to pamiętam też jak od dialupu ppp w TPSA zaczynałem I limit czasu w necie ze względu na koszty (oczywiście siedziało się w weekendy i po 22, bo wtedy 2x taniej). Później kupowałem karty callback (wdzwaniało się, operator oddzwaniał, modem odbierał i był net chyba 30% taniej jak w TPSA). U mnie to się Novak nazywało. Później była pół amatorska osiedlowa sieć LAN 10 mbit z łączem do netu 2mbit za pośrednictwem dawnej Politechniki Szczecińskiej. Na tych 2mbit siedziało ok 100 osób i się każdy podniecał jak to szybko działa 😎 ehh te partyjki w CSa po LANie Później był osiedlowy dostawca netu (2mbit), później wykupiony przez Netię. Później przeprowadzka i lokalny dostawca netu pt "tragedia" na zasadzie 2mbit przy dobrych wiatrach i pingi ponad 100ms i jak tylko MM skończyła budować swoją infrastrukturę to przeskoczyłem do nich - startując od 1mbit, później 2, 6, 12, 60 i od 1,5 roku 120mbit. Ehh wspomnienia 😭
  13. Również jestem klientem od MM od ok 10 lat na dwóch różnych lokalizacjach. Zaczynałem od łącza 1mbit 😂 teraz mam 120mbit i nie przypominam sobie przypadku żeby był kiedykolwiek problem z prędkością netu. Zawsze praktycznie full lub blisko fulla. Od 3 lat korzystam z netu tylko przez VPN i również brak spadków prędkości w netu. Jedyne co pamiętam, to był okres kilku dni w czasie gdy mówiono o przejęciu MM przez UPC - straszna kaszana była na łączu do DE i mi VPN słabo działał. Ale trwało to kilka dni i wróciło do normy. Dodatkowo na nowym osiedlu na którym mieszkałem były problemy ze sprzętem - latem, w słoneczne dni (jak padał deszcz to problem nie występował) po godzinie 15 nie było netu. Najgorzej było przebić się z reklamacją do BOK, za trzecim razem w końcu info o problemie dostał ktoś kompetentny , zadzwonił do mnie, powiedziałem o co chodzi i jakie są moje przypuszczenia i po dwóch dniach problem rozwiązano - moje przypuszczenia okazały się słuszne - skrzynka MM była w nasłonecznionym miejscu i temperatura zawieszała urządzenia w środku. Wiem że domontowali chłodzenie problem zniknął.
  14. Ale przecież to jest normalne, jak klient się zgadza na taką ofertę to znaczy że jest dla niego atrakcyjna, inaczej by się przecież nie zgodził, szukał ofert konkurencji, rozwiązań alternatywnych itd. W usługach pole do popisu jest zawsze spore. Np wczoraj w Plus GSm złożyłem wypowiedzenie i dzisiaj z DUK uzyskałem lepszą ofertę i w dodatku 40% taniej.
  15. Informuję, że dzisiaj w BOK udało się odkręcić sprawę. Napisałem rodzicom pismo "Oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu" - nie wiem czy pomogło, ale rodzice załatwili sprawę z innym pracownikiem BOK - udało się anulować wczorajszą umowę i podpisać od razu nową na ok warunkach (w sumie przedłużenie ostatniej umowy) na 24 mc. Internet 30mbit, Maxbox+pakiet HD+ Sport Champions HD + multiroom. U moich rodziców tez TV kablowa w zasadzie nie była by potrzebna (DVB-T by wystarczyło), gdyby nie brak TVN24 i kanałów sportowych (tata piłki dużo ogląda)
×
×
  • Create New...