Skocz do zawartości

4K DualBox+ (ADB-G9SE)


Dj.Graal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, ircios napisał(a):

Wprowadzona zostanie stabilizacja działania i ekran zarządzania trybem HDR.

Zmiany dobre, szczególnie w zakresie HDR. Mogliby też usunąć ekran aktywacyjny i sprawdzanie nowej wersji softu w przypadku maksymalnego oszczędzania energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzień dobry wszystkim.

Podczas ostatniego przedłużenia umowy zmieniłem dekoder Wifibox na 4k Dualbox. Ze względu na problemy został w międzyczasie wymieniony na inny egzemplarz, który posiadał niestety te same wady. Piszę po sprawdzeniu dwóch sztuk:

 

Praca dekodera 4K Dualbox charakteryzuje się fatalną synchronizacją obrazu i dźwięku. Obraz jest opóźniony względem dźwięku (nawet przy wyłączonym Dolby). Jest to widoczne zarówno podczas oglądania tv sat jak i przez wifi. Sprawdzane były różne kable HDMI (nawet specjalnie kupione

hi-endowe) oraz różne telewizory (LG, Panasonic, Samsung). Wszędzie dekoder smużył i opóźniał obraz, porównując chociażby ruch ust prowadzących programy. Zakres regulacji dostępny w ustawieniach dekodera nie niweluje tej różnicy. Mało tego - pojechałem z dekoderem do drugiego mieszkania i kompletnie innej instalacji i tam też było widoczne to przesunięcie. Inny dekoder pracuje tam oczywiście bez zarzutu. Nie jest to subiektywne - zostało potwierdzone przez kilka osób.

 

Poniżej kilka moich dodatkowych spostrzeżeń dotyczących nowego dekodera:

- Dekoder Dualbox nie współpracuje już z pilotem mojego telewizora

(produkcja 2021r.). Poprzedni dekoder Wifibox nie miał tego problemu i pozwalał na przełączanie kanałów za pomocą pilota od TV. Teraz znów muszę mieć pod ręką dwa piloty.

- Dekoder Dualbox nie trzyma ustawień rozdzielczości 4K. Czasem kilka dni ma ustawienie 2160p, żeby potem przez dwa tygodnie zmienia sam rozdzielczość na 1080p przy każdym włączeniu urządzenia! W rezultacie aktualnie codziennie po uruchomieniu wchodzę ręcznie w ustawienia sprawdzić, jaką w danym dniu dekoder ustawił rozdzielczość. :P

  - Zdarzają się częste przerwy (niezwiązane z pogodą czy opadami

deszczu) w dostawie sygnału po kilkanaście minut (błąd NSS1) o różnych porach dnia. Krótsze i dłuższe do 15 min. Poprzedni dekoder na tej samej instalacji nie miał praktycznie takich sytuacji (może poza rzęsistym deszczem).

- Dualbox współpracuje tylko z pendrive o pojemności minimum 500GB, czyli w praktyce konieczne jest dokupienie zewnętrznego dysku o takiej pojemności. Zwykły pendrive nie zadziała, a o tym zapewniano mnie przed

zakupem. :(

 

Ogólnie przesunięcie dźwięku jest największym problemem. Powtarza się na różnych kablach HDMI, 3 różnych telewizorach oraz w na dwóch różnych instalacjach antenowych. Poziom i jakość sygnału jest dość wysoki (70-80%),

chociaż jak pisałem przez wifi jest to samo. Poprawność podłączenia

potwierdzona została przez instalatora. To wszystko jest niesamowicie irytujące i jestem już zmęczony kombinowaniem, ponieważ do tej pory wszystko pracowało dobrze na bieżącej instalacji. Aktualnie zastanawiam

się jak najszybciej przejść na telewizję po światłowodzie. W ten sposób może uniknę problemów z tymi nowymi dekoderami Canal+.

Jestem w trakcie reklamacji - zobaczymy jak sytuacja się rozwinie. Dam znać - może to kogoś zainteresuje.

Na ten moment radzę omijać ten dekoder.

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rany, aż tak źle jest z tym dekoderem? Właśnie rozwiązałem umowę i w lato planuję zdać sprzęt (4K Ultrabox+), natomiast po lecie planowałem podpisać nową i wziąć też nowy sprzęt. Czy jest aż tak źle, że lepiej przedłużyć obecną umowę aby zachować stary dekoder?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, aster napisał(a):

Rany, aż tak źle jest z tym dekoderem? Właśnie rozwiązałem umowę i w lato planuję zdać sprzęt (4K Ultrabox+), natomiast po lecie planowałem podpisać nową i wziąć też nowy sprzęt. Czy jest aż tak źle, że lepiej przedłużyć obecną umowę aby zachować stary dekoder?

W obecnej sytuacji to lepiej przedłużyć niż brać nową z gorszym dekoderem. 

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, aster napisał(a):

Rany, aż tak źle jest z tym dekoderem? Właśnie rozwiązałem umowę i w lato planuję zdać sprzęt (4K Ultrabox+), natomiast po lecie planowałem podpisać nową i wziąć też nowy sprzęt. Czy jest aż tak źle, że lepiej przedłużyć obecną umowę aby zachować stary dekoder?

nie bierze się nowej umowy tylko negocjuje kontynuacje obecnej która się skończy na " OK " warunkach 🙄

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja,  że obecna musi zostać rozwiązana choć może uda się zrobić cesję i jakoś to wszystko zatrzymać "po staremu", ale już na inną osobę. Czyli w skrócie: cesja albo koniec. :)

 

Oczywiście dzwonili aby przedłużyć obecną umową, ale wiadomo że bez wypowiedzenia warunki (PRAWIE) nigdy nie będą dobre i tutaj też chcieli mi wcisnąć podwyżkę.

 

Natomiast napisałem PRAWIE ponieważ obecna umowa była przedłużeniem i to na absolutnie super warunkach... do tego bez wysyłania wcześniej wypowiedzenia.

 

Dla mnie najważniejszy jest w tej chwili sprzęt i jeśli 4K Dualbox+ jest gorszy to sprawa wydaje się oczywista - trzeba jakoś obecną umowę (i stary sprzęt) uratować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, dzwoniła do mnie dzisiaj pani z propozycją/rekomendacją wymiany mojego Wifiboxa+(bezpłatna dzierżawa od 9 lat, oczywiście z częstymi zawieszkami itp. ale oglądam głownie przez C+online) na Dualboxa 4K z nową kartą, zapewne sparowaną a mam jeszcze cameleona w wifiboxie (z dopłatą do abonamentu 5zł/miesiąc - bez dysku) ale czytam, że jest dużo problemów po ciągłych aktualizacjach. Myślicie, że niedługo będą wciskać te dualboxy na siłę;)? Co radzicie? Wziąć tego dualboxa czy jak najdłużej zostać przy wifiboxie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cinek777 napisał(a):

Dzień dobry, dzwoniła do mnie dzisiaj pani z propozycją/rekomendacją wymiany mojego Wifiboxa+(bezpłatna dzierżawa od 9 lat, oczywiście z częstymi zawieszkami itp. ale oglądam głownie przez C+online) na Dualboxa 4K z nową kartą, zapewne sparowaną a mam jeszcze cameleona w wifiboxie (z dopłatą do abonamentu 5zł/miesiąc - bez dysku) ale czytam, że jest dużo problemów po ciągłych aktualizacjach. Myślicie, że niedługo będą wciskać te dualboxy na siłę;)? Co radzicie? Wziąć tego dualboxa czy jak najdłużej zostać przy wifiboxie? 

@Cinek777 Przy wymianie dekodera na nowszy typ karta Cameleon jest wymieniana na nową Cayman, która zostaje sparowana w systemie z nowo wydanym dekoderem. Jak nie jest dla Ciebie to pilne i odpowiada Ci obecny dekoder, to pozostań przy wifiBoxie+. Jeśli będą w przyszłości jakieś przymusowe wymiany dekoderów, to przy takich obowiązkowych wymianach powinni Ci udostępnić nowy dekoder bez dodatkowych opłat miesięcznych, czyli z utrzymaną bezpłatną dzierżawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lukx95 napisał(a):

@Cinek777 Przy wymianie dekodera na nowszy typ karta Cameleon jest wymieniana na nową Cayman, która zostaje sparowana w systemie z nowo wydanym dekoderem. 

I właśnie będę się ku temu skłaniał :) Dzięki

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie małe spostrzeżenie z tym nowym dekoderem. Jak wcześniej pisałem, cały czas miałem jakies problemy z tymi dekoderami . Pierwszy był wymieniany po kilku tygodniach, jednak w dalszym ciągu co chwilę coś się z nim działo. Postanowiłem po raz kolejny iść wymienić na kolejny. Pan w salonie powiedział, że on to rozumie , ze sa jakieś problemy jednak musi go dokładnie sprawdzić i mam go zostawić na kilka godzin. Po powrocie okazało się, że dekoder ponoć działa poprawnie i, że cały problem może leżeć w dysku(zwarcia), którego mi wcześniej nie wymieniano. Wymienił mi sam dysk i kazał posprawdzać w domu, czy nadal będą się przytrafiały. I ku mojemu zdziwieniu teraz jest jak na razie wszystko dobrze. Wprawdzie to nie jest to co bym sobie zyczył, ale przynajmniej nie musze go dwa razy na dzień odłączać od prądu z powodu kolejnych problemów. 

Więc miejcie to na uwadze, że za problemy z zawieszaniem, pikseliozami zawieszeniem głosu, czy innych problemów, może odpowiadać dysk, a nie sam dekoder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedź od operatora. Reklamacja uznana. Napisali, że zidentyfikowali już przyczynę zakłóceń dualboxa i pracują z producentem nad aktualizacja oprogramowania. Ma wejść w lipcu. Na ten moment zaproponowali wymianę Dualboxa na Ultraboxa. Praktycznie już wymianialem ale niezbyt miła Pani z punktu Canal+ postraszyła mnie, że Ultraboxy są jeszcze gorsze... A z Waszych wpisów wynika coś innego. Nie wiem co robić, przyznam szczerze. Czekać na aktualizacje czy wymieniać? 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...