Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

23 godziny temu, kont napisał:

Cześć Wszystkim,

Od 1 stycznia będę mieć 300 Mbit/25Mbit
Dostałem nowy modem: ARRIS TG2492.

 

Czy w eboku masz już jakąś informację, np w formie "oczekuje na aktywację", że od 1 stycznia będzie 300Mbit? Też czekam na neta 300 a w tej chwili jedynie widzę, że 31.12 kończy się umowa na 150Mbit a o nowej umowie ani słowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Seth napisał:

Jakie niby zastosowanie wymaga zewnętrznego firmware'u? :D

 

 

 

Chociażby dużo lepsze wsparcie, aktualizacje bezpieczeństwa itd. Tanie routery są bardzo szybko przez producentów porzucane pod względem aktualizacji softu. Więc lepiej jest kupić tani router z opcją instalacji niezależnego firmwaru, lub wydanie trochę większej kasy i kupienie czegoś z dobrym wsparciem - np Mikrotika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rafmik napisał:

 

 

Chociażby dużo lepsze wsparcie, aktualizacje bezpieczeństwa itd. Tanie routery są bardzo szybko przez producentów porzucane pod względem aktualizacji softu. Więc lepiej jest kupić tani router z opcją instalacji niezależnego firmwaru, lub wydanie trochę większej kasy i kupienie czegoś z dobrym wsparciem - np Mikrotika.

 

Tak tak. Czyli cała masa ludzi kupujących jakieś podstawowe Asusy czy Tplinki mają w tym momencie routery zombie przejęte przez hakerów? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak. Czyli cała masa ludzi kupujących jakieś podstawowe Asusy czy Tplinki mają w tym momencie routery zombie przejęte przez hakerów?
Może nie do końca przez hakerów, ale 90 procent routerów najtańszych nie ma aktualizacji najbardziej wrażliwych opcji. Użytkownik który ma jakieś pojęcie kupuje router co 3 max 4 lata aby być na bieżąco lub mieć wsparcie alternatywnego firmware, a reszta się cieszy bo ma router. Choć w moim otoczeniu znam osoby że płacą za net 300 a router obsługuje 150, ale co przecież router działa to go nie będę wymieniać i wydawać kasę. No cóż.....

Wysłane z mojego Pixel 4 XL przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90 procent użytkowników ma gdzieś aktualizację wrażliwych opcji. Router ma rozgłaszać sieć po domu /mieszkaniu i tyle. Świadomie kupiłem jednego z Archerow za 150 zł. Ma na nim działać WiFi 120Mbs. Po co mi sprzęt 2 razy droższy, którego i tak nie wykorzystam? Bo ktoś mnie zhakuje? Podstawowe zabezpieczenia są wystarczające, ci którzy potrafią łamać te zabezpieczenia nie zajmują się włamywaniem do domowych sieci.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki się ma profil ruchu. Te tanie urządzenia nie dają sobie rady z gęstszym ruchem (duża ilość małych pakietów), pomijając ogólną marną stabilność. Jeśli komuś to wystarcza to ok. Co my tu mówimy o bezpieczeństwie, jak większość userów nawet się nie pokusi o zmianę hasła do panelu admina "bo przecież i tak jestem tylko ja w sieci". Grunt, żeby urządzenie domyślnie nie wystawiało żadnych usług na publicznym adresie IP, a to akurat w większości routerów nie ma miejsca.

 

 

Wracając do tematu rezygnacji. Dziś przywitał mnie mail o odmownej decyzji reklamacyjnej ? Problem w tym, że ja decyzję POZYTYWNĄ dostałem telefonicznie z 2 tygodnie temu i na tej podstawie przedłużyłem umowę na lepszych warunkach. Piękny bałagan, tylko pogratulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Seth napisał:

Tak tak. Czyli cała masa ludzi kupujących jakieś podstawowe Asusy czy Tplinki mają w tym momencie routery zombie przejęte przez hakerów? :D

 

 

Musimy pamiętać, że to są często ludzie słabo techniczni - i uderzenie w router to najgorsze co może być (po za przejęciem bezpośrednio PC). Jakiś czas temu (kilka lat), była akcja, że masowo hakowano (pewnie automatycznie, skryptem) routery, podmieniając im DNS na własny - efekt: wpisujesz na PC za takim routerem POPRAWNY adres www banku i wchodzisz na stronę "łudząco podobną do strony banku". Ile takich nietechnicznych osób to wyłapie? Ile osób sprawdza certyfikaty witryny?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, rafmik napisał:

 

 

Musimy pamiętać, że to są często ludzie słabo techniczni - i uderzenie w router to najgorsze co może być (po za przejęciem bezpośrednio PC). Jakiś czas temu (kilka lat), była akcja, że masowo hakowano (pewnie automatycznie, skryptem) routery, podmieniając im DNS na własny - efekt: wpisujesz na PC za takim routerem POPRAWNY adres www banku i wchodzisz na stronę "łudząco podobną do strony banku". Ile takich nietechnicznych osób to wyłapie? Ile osób sprawdza certyfikaty witryny?

 

 

Takie rzeczy to się z łatwością phishingiem mailowym ogarnia, a nie włamem na routery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba trafiłem na kijową konsultantkę. Za polsaty oferuje podniesienie neta ze 120 na 150 mb. Twierdzi że 300 mb to skok o 2 wartości. Za to chce 10 zł więcej.

 

Mam teraz max box z dekoderem + usb pvr + catch up + mm go + pakiet hd + eleven + 120mb za 67 pln

Dają to samo z netem 300 mb + hbo ale bez pakietu hd za 85 pln.

 

Dzisiaj po trzecim telefonie, stwierdziłem, że się raczej nie dogadamy, ja chciałem z pakietem hd w twj cenie ale pani była nieugięta.

Teraz się zacząłem zastanawiać, bo jak pisaliście, że od stycznia tylko vectra, a oni mają ceny wyższe, a w mojej lokalizacji jedynie orange pozostaje.

 

Generalnie, jak dzwonię do DUK, to osoba która odbiera twierdzi, że negocjacje przeprowadza inna osoba i ona będzie oddzwaniać, tak jakby nie podbierali sobie klientów.

 

Doradźcie, czy brać, to co dają czy jeszcze czekać?

W moim odczuciu, DUK-owi średnio zależy na zejściu z ceny i zatrzymaniu klienta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, yoodash napisał:

Ja chyba trafiłem na kijową konsultantkę. Za polsaty oferuje podniesienie neta ze 120 na 150 mb. Twierdzi że 300 mb to skok o 2 wartości. Za to chce 10 zł więcej.

 

Mam teraz max box z dekoderem + usb pvr + catch up + mm go + pakiet hd + eleven + 120mb za 67 pln

Dają to samo z netem 300 mb + hbo ale bez pakietu hd za 85 pln.

 

Dzisiaj po trzecim telefonie, stwierdziłem, że się raczej nie dogadamy, ja chciałem z pakietem hd w twj cenie ale pani była nieugięta.

Teraz się zacząłem zastanawiać, bo jak pisaliście, że od stycznia tylko vectra, a oni mają ceny wyższe, a w mojej lokalizacji jedynie orange pozostaje.

 

Generalnie, jak dzwonię do DUK, to osoba która odbiera twierdzi, że negocjacje przeprowadza inna osoba i ona będzie oddzwaniać, tak jakby nie podbierali sobie klientów.

 

Doradźcie, czy brać, to co dają czy jeszcze czekać?

W moim odczuciu, DUK-owi średnio zależy na zejściu z ceny i zatrzymaniu klienta.

 

 

Dobrze rozumiem, że nie masz złożonego wypowiedzenia i sam wydzwaniasz do DUK? Bo jeśli tak, to powinieneś sobie zdawać sprawę, że oni widzą, że to Tobie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiedzenie złożone telefonicznie. Generalnie po wypowiedzeniu dostałem sms z numerem telefonu do Duk. Potem dzwoniła jakaś babka, ale się nie dogadaliśmy. potem ja dzwoniłem, to tak jak pisałem osoba która odebrała, powiedziała że jestem przypisany do tej Pani i że ona będzie dzwonić. Miała zadzwonić 23.12 ale nie raczyła. Zadzwoniłem tego dnia po 17 to nie było jej w pracy. ostatni telefon był dziś (od tej samej osoby).

 

Generalnie umowę mam do końca lutego, mogę cofnąć wypowiedzenie i złożyć w styczniu ponownie. Tylko ktoś tu pisał, że od nowego roku będą tylko pakiety vectry, a te mi się średnio widzą tematycznie i cenowo.

 

Jeszcze jedno mnie zastanawia, czemu Pani twierdzi że nie można podbić internetu ze 120 do 300 tylko do 150 mb. Przed chwilą sprawdzałem na mm test to mam 135 mb, więc te 150 to moim zdaniem to samo będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

opowiem o swoich negocjacjach ;)

 

Najpierw skontaktowałem się z eBOK w celu złożenia wypowiedzenia i proponowano mi pierwszo podwyższenia internetu z 120Mb/S na 150Mb/s. W przypadku 300Mb/s, abonament wyższy o ok. 10 zł. Dodam, że zależało mi jeszcze zrezygnowanie z dekodera PVR i przejście na CAM. Niestety już miałem przygodę, że dysk się zepsuł i był problem z wymianą, bo musieli sprowadzać z Polski z oddanych dekoderów i niestety tak już by zostało, bo ADB z PVR już nie mają nowych w ofercie i kolejny mi zaczął już głośniej chodzić, kwestia czasu, żeby się zepsuł.

 

Postanowiłem wypowiedzieć umowę, nie zaakceptowałem oferty dla mnie przedstawionej.

Po kontakcie z DUK, otrzymałem znowu droższą i powiedziałem wprost, że mam z czego wybierać, więc tylko cena może mnie skusić (Vectra, Orange, Netia, ostatnio wszedł z internetem światłowodowym Play, do tego bez problemu satelita: Canal+, Cyfrowy Polsat). W końcu po kilku kontaktach (Pani z DUK dzwoniła w dokładnie wyznaczonych dla mnie godzinach, ponieważ uprzedziłem, że są godziny, w których nie mogę rozmawiać) ;)

 

Finalnie dogadaliśmy się, za 98 zł mies. przez 24 mies. od stycznia mam to co chciałem:

Karta CAM

Multiroom - dekoder

Wymieniony router (stary by nie pociągnął w wyższej prędkości)

Internet 300 Mb/s + WiFi

Pakiet Maxbox

Pakiet HD

Canal+ Prestige

HBO + HBO GO

Cinemax

Filmbox

Tidal na 6 mies. w prezencie (to już poprosiłem, ponieważ Pani z DUK nie uwzględniła wszystkich pakietów do potwierdzenia i musiała kontaktować się ponownie, ponieważ nie zaakceptowałem nowej umowy)

 

Ogólnie jestem zadowolony, mam wszystko co chciałem i szczerze to z routera też jestem zadowolony, ponieważ jeszcze nie mam podwyższonej prędkości, ale zauważyłem, że internet, szczególnie WiFi lepiej pracuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yoodash napisał:

Wypowiedzenie złożone telefonicznie. Generalnie po wypowiedzeniu dostałem sms z numerem telefonu do Duk. Potem dzwoniła jakaś babka, ale się nie dogadaliśmy. potem ja dzwoniłem, to tak jak pisałem osoba która odebrała, powiedziała że jestem przypisany do tej Pani i że ona będzie dzwonić. Miała zadzwonić 23.12 ale nie raczyła. Zadzwoniłem tego dnia po 17 to nie było jej w pracy. ostatni telefon był dziś (od tej samej osoby).

Dziwne to. Przy akcji z polsatami dzwoniłem do DUK dużo częściej niż normalnie, bo byli uparci. Na początku zaakceptowałem ofertę telefonicznie, ale nie potwierdziłem linkiem z maila. Potem zadzwoniłem, żeby złożyć wypowiedzenie i facet nawet nie próbował negocjować. Potem zadzwoniłem niby się upewnić licząc na negocjacje - znów facet (inny) nawet nie próbował negocjować. Dopiero kolejna rozmowa (z kobietą) niby o czymś innym spowodowała, że konsultantka połknęła haczyk i dała się wciągnąć w wir negocjacji (tym razem z sukcesem). Podsumowując pierwsza kobieta od umowy (nie klikniętej) i ostatnia (sukces) to były inne osoby. Więc mam takie wrażenie, że nie ma mowy, żeby odgórnie mieli zakaz "podbierania". No i tak wyszło, że jak odbiera facet to można zapomnieć o negocjacjach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam2000 napisał:

Witam,

opowiem o swoich negocjacjach ;)

 

Najpierw skontaktowałem się z eBOK w celu złożenia wypowiedzenia i proponowano mi pierwszo podwyższenia internetu z 120Mb/S na 150Mb/s. W przypadku 300Mb/s, abonament wyższy o ok. 10 zł. Dodam, że zależało mi jeszcze zrezygnowanie z dekodera PVR i przejście na CAM. Niestety już miałem przygodę, że dysk się zepsuł i był problem z wymianą, bo musieli sprowadzać z Polski z oddanych dekoderów i niestety tak już by zostało, bo ADB z PVR już nie mają nowych w ofercie i kolejny mi zaczął już głośniej chodzić, kwestia czasu, żeby się zepsuł.

 

Postanowiłem wypowiedzieć umowę, nie zaakceptowałem oferty dla mnie przedstawionej.

Po kontakcie z DUK, otrzymałem znowu droższą i powiedziałem wprost, że mam z czego wybierać, więc tylko cena może mnie skusić (Vectra, Orange, Netia, ostatnio wszedł z internetem światłowodowym Play, do tego bez problemu satelita: Canal+, Cyfrowy Polsat). W końcu po kilku kontaktach (Pani z DUK dzwoniła w dokładnie wyznaczonych dla mnie godzinach, ponieważ uprzedziłem, że są godziny, w których nie mogę rozmawiać) ;)

 

Finalnie dogadaliśmy się, za 98 zł mies. przez 24 mies. od stycznia mam to co chciałem:

Karta CAM

Multiroom - dekoder

Wymieniony router (stary by nie pociągnął w wyższej prędkości)

Internet 300 Mb/s + WiFi

Pakiet Maxbox

Pakiet HD

Canal+ Prestige

HBO + HBO GO

Cinemax

Filmbox

Tidal na 6 mies. w prezencie (to już poprosiłem, ponieważ Pani z DUK nie uwzględniła wszystkich pakietów do potwierdzenia i musiała kontaktować się ponownie, ponieważ nie zaakceptowałem nowej umowy)

 

Ogólnie jestem zadowolony, mam wszystko co chciałem i szczerze to z routera też jestem zadowolony, ponieważ jeszcze nie mam podwyższonej prędkości, ale zauważyłem, że internet, szczególnie WiFi lepiej pracuje ;)

Kiedy ty to wszystko oglądniesz? 100 zł a pewnie jeszcze płacisz za vod,  netflix, cda, YT itp. Bo nie ma co oglądać w tv. Hehe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mars27 oczywiście częściowo masz rację, nawet trafiłeś z Netflixem ? Jednak jeśli chodzi o VOD to szczerze, chyba nigdy nie wypożyczyłem w taki sposób ani jednego filmu, chyba, że miałem kod promocyjny ?

To nie jest tak, że wszystko oglądam. Każdy z rodziny ogląda coś innego. Nie jest również tak, że non stop siedzimy przed telewizorem, ale przy izolacji i mieszkaniu w bloku, to jedna z alternatyw, żeby nie zwariować ?

Jak to mówią, takie mamy czasy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...