Skocz do zawartości

Moduł CAM CI+ / CAM CI+ ECP platformy CANAL+ - pytania, problemy, komentarze


kaspian0007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, drq napisał:

@tail# ja uważam, że nie ma szans aby niebieski modul działał na ecp, zobaczymy przy kolejnych testach kto miał rację.

Obecnie wyswietla się plansza więc brak ecp.

ok, natomiast ja pisałem na podstawie dzisiejszych testów. Co będzie, to się okaże. Może będzie coś dodatkowo włączone - tego nikt z nas nie wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogdybam sobie.

 

O ile się orientuję, studiując ten wątek (i inne fora), to zarówno stary, niebieski moduł i nowy - czarny z ECP używają takich samych kart do dekodowania uprawnień - Cayman z CAID 1884. Jest to, o ile się nie mylę, jedyny (przynajmniej na razie) CAID z którym są nadawane treści 4K dla Platformy Canal+.

 

ECP to nowa technologia dająca dodatkowe możliwości kontroli nad przepływem treści między modułem a odbiornikiem (niezależnie od tego czy to będzie TV, czy jakiś zewnętrzny tuner ze slotem CI+ ECP). O ile kojarzę, jest to realizowane z pomocą wiadmości, które o ile pamiętam nazywają się UCM. I jak ktoś tu wcześniej zauważył, daje to nadawcy np. możliwość blokowania nagrywania na tunerze.

 

Żeby wiadomości UCM odpowiednio zinterpretować moduł musi mieć zaimplementowany odpowiedni kod. Moduł czarny to ma, niebieski nie. Czarny moduł jest w stanie stwierdzić, że odbiornik NIE WSPIERA standardu ECP i jeśli dostanie odpowiednie instrukcje w wiadomości UCM - odetnie strumienie audio i/lub wideo do takiego odbiornika. Moduł niebieski NIE JEST W STANIE odebrać i zinterpretować wiadomości UCM, więc nadal będzie te strumienie przekazywał, bo niby czemu nie, jeśli są uprawnienia na karcie.

 

Idąc dalej tym tokiem - w chwili OBECNEJ moim zdaniem w gorszej sytuacji są właściciele modułów UCM - bo operator i może i pewnie - ubije - im przekaz za pomocą nowej zabawki.

 

Jeśli chodzi o moduły niebieskie, to możliwości są moim zdaniem takie:

  1. W dłuższej perspektywie - operator NIE BĘDZIE dawał możliwości przedłużenia odbioru kanału 4K po zakończeniu aktualnego okresu oznaczonego umowy. Ciekawy jestem za to, jak sobie poradzi z uparciuchami, którym dał 4K po zakończeniu tego okresu a którzy nie będą chcieli podpisać aneksu i przejdą na okres nieoznaczony. Tu jedyną zagrywką może być wypowiedzenie przez operatora.
  2. Na bardzo upartego PC+ może wygaszać uprawnienia na kartach na tych modułach na newralgiczne audycje, ale tego się nie da zrobić natychmiast i będzie powodować reklamacje abonentów.

To teraz czekamy na informacje od przedłużających, czy nadal są w stanie przedłużyć umowę z 4K na niebieskim module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich pieniaczy którzy cały czas naganiają na dobrobyt korpo - czemu tak robicie

Po pierwsze klient nie musi znać się sprzęcie - sprzęt ma działać spełniać marketingowe dyrdymały - sprzęt przeznaczony do 4K - to ma odbierać te kanały i klienta ma nie odbierać to jak to robi.

Parametry TV jest tysiące - mówimy tu o jednym, a jest przecież szerokość pasm, zakresy korekcji błędów - i co wszyscy pytają i sprawdzają jakie odbiera transpondery, z jaką minimalną czułością i korekcją błędów - wątpię - kupowany na rynku polskim ma odbierać kontent polski jeżeli - nie, nie spełnia warunków umowy -kodeks cywilny i sprzedawca nie ma argumentów że sprzedaje sprzęt nie nadający się na dany rynek 

Czy ktoś kiedyś słyszał o transponderze 11411 - cyfra miała na nim cały swój C+ a większość Japończyków go nie obsługiwała - 6 roku od zakupu TV miałem jeszcze gwarancje - zmusiłem Panasonica do ściągnięcia software z Japonii i mi go wgrali z dostawą do domu 3 razy przyjeżdżali i C+ - sprzęt nie nadawał się do odbioru do jakiego go kupiłem 

pięć lat oglądałem kablówkę i nie miałem problemów, w szóstym roku miałem kaprys podłączyć SAT bezpośrednio i wykryłem wadę która była od początku, nikt mnie o niej nie powiedział, wcześniej nie był to problem, ale właściwie TV kupiłem droższy z tunerem sat po to aby w przyszłości z niego korzystać i takiem uczynił i zonk, - serwis nie miał żadnych argumentów, nie wymyślam , zę TV nie odbiera 8K albo nie odbiera arabski kanałów, nie odbiera krajowego kontentu dystrybuowanego na terenie kraju na którym było dostarczany TV - naprawili i było GIT, 

Nie rozumiem dlaczego mieli by teraz jednorocznych TV nie naprawić - pozew zbiorowy - Samsung już zna takie w USA - ponad 50 mln USD przegrali tylko za to że wstawili część za kilka centów i we wszystkich TV na tym rynku TV się popsuł w jednym czasie - ja jestem pierwszy do takiego pozwu - do każdego pozwu - lata praktyki, Toshiba, Whyrpool, Panasonic - np. wszystko wygrywałem

Na jednym z forów z TV jest ponad 200 stron postów SAMSUNG - problemy z gwarancją - nikt tych postów już nie czyta - nikt kto zna to forum nie kupuje nic z SAMSUNGA - proszę bardzo

 Tylko dlaczego są pieniacze którzy strasznie są pro korpo a nie po klientach - mnie akurat korpo nie sponsoruje - więc wymagam - ale jak ktoś opracował jakieś dokumenty dla korpo - no cóż - wyrazy współczucia za popełnione błędy - będziemy zawsze po przeciwnej stronie.

Edytowane przez darlen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś jest w ofercie "Telewizja na kartę moduł CI+" oferta w Hollexie.

UWAGA:CANAL+ 4K Ultra HD od września 2018 r. jest dodatkowo płatny (10 zł/mies. przez 12 miesięcy,  potem 20 zł/mies. do końca umowy).Więcej informacji tylko w BOK Platformy CANAL+. CANAL+ 4K Ultra HD od 1 lipca nie będzie gwarantowany na tym module. Na umowę operator preferuje wymianę na nowy moduł. Jeśli ktoś nie potrzebuje CANAL+ 4K, bo nie ma odbiornika lub telewizora 4K to można ten moduł kupić.

 

Więc coś tam będą kombinować, aby na niebieskim module znikł CANAL+ 4K Ultra HD. Dlatego kto ma niebieskiego, to będzie na przegranej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce 

Edytowane przez mikoko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aro napisał:

Czy ktokolwiek z Was sprawdzał działanie modułu na telewizorach Philips?

Pisałem już że sprawdzałem na swoim tv Philips średniej klasy 55PUS6804/12 i u mnie działa moduł ECP jeżeli testy były prowadzone do godziny 16 jak pisano na forum .Ja o godzinie 15 miałem logo Canal+ Now ,czyli powinno być ok.

Edytowane przez Berni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce 

Dlaczego winisz Canal+? To Sony tak traktuje swoich klientów. Ale nie przejmuj się, pewnie zrobią jak z HDMI 2.1 i wcisną ECP do jakiegoś średniaka

 

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mikoko napisał:

Ja wszystko rozumiem w temacie niebieskich modułów. Operator uprzedzał i zalecał wymianę na czarne. Ok wymieniłem i teraz (tu ciśnie mi nie brzydkie słowo) co? TV kupiony pół roku temu jako topowy model nie wspiera ich wynalazku i nowej zabawki ECP? Przecież to jest chore. Niech sobie C+ nie myśli ze umyje sobie od tego ręce 

Tylko C+ nie jest tutaj nic winny. Co ich obchodzi jaki Ty masz TV i czy kupiłeś go 6 miesięcy czy tydzień temu. Dają Tobie moduł, który ma takie, a nie inne wymagania i już. Jak nie działa moduł, to masz wybór dekodera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i Canal + nie jest tu winny , poniewaz cale to ECP to wymog ktory zostal im narzucony ,i musza to stosowac zeby zachowac prawa do emisji konkretnych programow.   Ale najbardziej irytujace z punktu widzenia abonenta ktory uczciwie oplaca abonament i chce legalnie korzystac z oferty platformy na wlasnym sprzecie  jest to , ze to wlasnie jemu pod pozorem tak zwanej ,, walki z piractwem '' bedzie sie to utrudnialo na wszelkie mozliwe sposoby, podczas gdy realne piractwo ma sie i pewnie dalej bedzie sie mialo bardzo dobrze.  Mysle ze takimi zabiegami spowoduja ze nie jeden uczciwy  abonent podziekuje im i przejdzie ,, na ciemna strone mocy''

Edytowane przez kedar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, kedar1 napisał:

Moze i Canal + nie jest tu winny , poniewaz cale to ECP to wymog ktory zostal im narzucony ,i musza to stosowac zeby zachowac prawa do emisji konkretnych programow.   Ale najbardziej irytujace z punktu widzenia abonenta ktory uczciwie oplaca abonament i chce legalnie korzystac z oferty platformy na wlasnym sprzecie  jest to , ze to wlasnie jemu pod pozorem tak zwanej ,, walki z piractwem '' bedzie sie to utrudnialo na wszelkie mozliwe sposoby, podczas gdy realne piractwo ma sie i pewnie dalej bedzie sie mialo bardzo dobrze.  Mysle ze takimi zabiegami spowoduja ze nie jeden uczciwy  abonent podziekuje im i przejdzie ,, na ciemna strone mocy''

Nie koniecznie na "ciemną stronę mocy" ale np do konkurencji, która daje moduł w trybie legacy i działa bez problemu w każdym tv i na moim staruszku Globo hds1. Wiadomo każdy ma jakiś wybór, ja dziękuję im za kilkunastoletnią współpracę, bo nie wiem czy to ecp nie zostanie za jakiś czas włączone na zwykłych kanałach HD ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się ilu abonentów C+ jest w posiadaniu modułu z ECP, a ilu jest świadomych o problemach z tym zwiazanych. Myślę, że większość nie ma o tym pojęcia,

wzięli sprzęt od operatora uruchomili wg instrukcji i chcą oglądać swoje ulubione programy. Co zrobią jak zaczną mieć ciemność na swoim TV, będą  interweniować na infolinii.

Wtedy się zacznie tłumaczenie ,trochę za póżno. I ludzie bedą wkurzeni bo płacą i chcą oglądać i mają do tego prawo i mają gdzies jakies zabezpieczenia. No bo co ma zrobić ktoś kto pracuje i po pracy wraca do domu a tu nie może zobaczyć swojego meczu czy filmu a nie udziela sie na forum bo nie ma na to czasu albo nie wie, że takowe funkcjonuje. Posypią sie wypowiedzenia i tyle. Potem może sprawy w sądach lub pisma od prawników czy operator działa zgodnie z prawem czy nie. Pożyjemy zobaczymy.

 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, menthal napisał:

PC+ i tak już wygrało. Jeżeli ktoś oddał camela za moduł to jak teraz pójdzie z reklamacją to dostanie w najlepszym przypadku dekoder 4k z caymanem.

Ja oddałem camela za moduł, ale umowa kończyła mi się końcem czerwca i przeszedłem na czas nieokreślony, teraz mogę rozwiązać bez problemu umowę. Gdyby nie to forum, to w ogóle bym nie wiedział o tym teście ecp i tak myślę, że 90% osob, którzy mają moduł też o nim nie wiedziało i będzie niespodzianka jak będą mieć ciemność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy ile platform w Europie stosuje dodatkowe zabezpieczenie treści ECP. Z tego co było chyba napisane na tym forum to platforma Tivusat, jeśli się nie mylę. Nie może więc dziwić, że rynek telewizorów i tunerów 4K jeszcze się do tego nie przygotował i oferta jest skąpa. Canal+ zamieścił oczywiście listę iluś tam modeli telewizorów marki Phillips, Panasonic i LG, ale to ciągle mało. Pytanie, czy wymóg wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń treści to efekt nieszczelnego systemu kodowania jaki stosuje Canal+ czy może przejaw szerszego trendu, który niebawem dotknie i inne platformy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te dekodery dedykowane i słuszne od PC+ Wam się po prostu należały a nie moduły ?  moduł tylko w TV albo w swój dekoder a to że kompatybilność jest brana z czapy i nie pokrywa się w zasadzie z niczym  ... wpierw zabezpieczanie pseudo treści 4k a za chwilę cały " kątęt "  więc nic nie poradzicie skoro taka jest " misja " ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie rozumiem polityki platform satelitarnych. W czasach, kiedy do odbioru płatnej telewizji satelitarnej konieczne było podłączenie dodatkowego urządzenia, polityka wciskania własnego sprzętu miała jakiś sens. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy kodowane programy z satelity można oglądać na telewizorze bez konieczności podłączania do niego dekodera lub tunera, takie podejście jest zupełnie nielogiczne i niezrozumiałe. Przecież każdy z nas chce mieć jak najmniej podłączonych urządzeń koniecznych do oglądania programów z satelity. Wiadomo, że lepszy jeden pilot do wszystkiego niż 2 lub 3 a ponadto mniej zużytego prądu, wygoda. Oczywiście, zawsze będzie spora grupa osób, której nie chce się na bieżąco śledzić aktualnych parametrów odbioru poszczególnych kanałów i oni będą woleli żeby to zrobił za nich operator, ale jest też spora grupa osób, dla której nie stanowi to większego problemu. Każdy powinien mieć wybór.

Edytowane przez Maris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, menthal napisał:

PC+ i tak już wygrało. Jeżeli ktoś oddał camela za moduł to jak teraz pójdzie z reklamacją to dostanie w najlepszym przypadku dekoder 4k z caymanem.

A gdyby nie oddał Camela za moduł to z czasem guzik by pooglądał. Tak czy siak musiałby wymienić Cameleona. Rzekłbym że taka osoba wygrała. Bo normalnie dostałaby pewnie jakiegoś Sagema a tak dostanie Ultraboxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maris napisał:

W sumie to nie rozumiem polityki platform satelitarnych. W czasach, kiedy do odbioru płatnej telewizji satelitarnej konieczne było podłączenie dodatkowego urządzenia, polityka wciskania własnego sprzętu miała jakiś sens. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy kodowane programy z satelity można oglądać na telewizorze bez konieczności podłączania do niego dekodera lub tunera, takie podejście jest zupełnie nielogiczne i niezrozumiałe.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...

No właśnie, o opłaty za licencje, prawa do transmisji itp. itd. A kieszenie właścicieli praw i licencji są przepastne i to oni wymuszają kolejne zabezpieczenia (np. CI+ ECP). A ludzie płaczą i płacą...

O ile zbezpieczanie transmisji sportowych na żywo można próbować jakoś zrozumieć, to stosowanie takich restrykcji na kanałach filmowych czy dokumentalnych jest, z mojego punktu widzenia, nieporozumieniem. Legalny abonent nie zobaczy, a tzw. "pirat" oglądnie kopię nagraną kamerą z telewizora.

Wszelkie restrykcje w odbiorze (typu ECP) będą tak długo uprzykrzały życie abonentom, jak długo będą gotowi płacić. Ich narzekanie i niezadowolenie niczego nie zmienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...