Skocz do zawartości

Disney+ kwestie techniczne


swordfish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, opolsky napisał:

...Obi Wan Kenobi ma podobny opis / 4K-HDR10-Dolby Atmos

Rozumiem, że soundbar wykrywa Atmos w innych serwisach typu Netflix, Apple, Amazon. 
 

 

Tak, soundbar, gdzie indziej wykrywa Atmosa - mam odrazu info na soundbarze. A na Disney niestety nie. No i tam gdzie ty masz napisane Dolby Atmos, ja mam 5.1. Wszystkie ustawienia mam poprawne. Być może to wina samego TV - Samsung z 2019 roku, ale skoro dziala w innych serwisach to i tu powinno działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lakiman napisał:
@_Artek_ dlaczego próbowałeś przez angielski czat?
W sekcji "pomoc" jest podany nr telefonu..


Po prostu uznałem że będzie szybciej i skuteczniej, słyszałem że na infolinii kazali czekać na czacie pan przeprosił i zapytał czy chce czekać czy ma wygenerować kod co więcej poczekał aż dokończę płatność gdyby tak to wyglądało w innych polskich serwisach streamingowych…..
Jeden malutki minus jest taki że z roku straciłem 10 dni bo chciałem aktywować 24 czerwca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Riddick1500 napisał:

Tak, soundbar, gdzie indziej wykrywa Atmosa - mam odrazu info na soundbarze. A na Disney niestety nie. No i tam gdzie ty masz napisane Dolby Atmos, ja mam 5.1. Wszystkie ustawienia mam poprawne. Być może to wina samego TV - Samsung z 2019 roku, ale skoro dziala w innych serwisach to i tu powinno działać

Jak Disney+ startował to Dolby Atmos było tylko na:

  • Nvidia Shield Amazon Fire TV 3rd Gen and Stick 4K
  • tvOS 13.3+
  • Roku 4K TV
  • Xbox S / X

Nie wiem czy coś się zmieniło, ale może dlatego masz problem.

Zobacz czy nie masz jakiegoś update TV, ale obawiam się, że TV z 2019 mógł nie dostać później wsparcia.

Edytowane przez escapers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, escapers napisał:

...Nie wiem czy coś się zmieniło, ale może dlatego masz problem.

Zobacz czy nie masz jakiegoś update TV, ale obawiam się, że TV z 2019 mógł nie dostać później wsparcia.

Update był 8 albo 9 czerwca 2022. Nie wiem tylko czy to nie globalna wina, bo kiedyś czytałem że TV Samsunga nie mają Atmosa na Disneyu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka ciekawostek technicznych z D+ na TIZEN 2017:
- jak w trakcie filmu zmienisz język audio a następnie chcesz przewinąć film - zawiesza się stream i trzeba odpalić od nowa

- aplikacja o dziwo chodzi płynnie na moim TV nawet bardzo ale nie sprawdzałem w godzinach szczytu. UI HBO Max to jakieś nieporozumienie a o Amazonie już nie wspomnę.

- Star Wars 8, Star Wars 9, Rogue 1 i Han Solo znajdują się w zakładce 4K... ale 4K brak

- Brygada RR (serial) zeskanowany super ale niestety poucinali górę i dół (aby uzyskać 16/9) ale jakość animacji super. Inne stare bajki (seriale) są chyba skanowane z kasety VHS a szkoda... :( 

- Jakość materiału wynikowego (stream) bardzo mocno uwarunkowany od kopii matki a tutaj widzę w cały świat. Jeden film w 1080p wygląda super a drugi bardzo słabo (szczególnie te ziarniste).
- napisy - tak jak pisałem czcionka wyświetla polskie znaki ale nie pasują do czcionki. Mało tego efekt obramowania czcionki zamiast ją powiększyć (obramowanie z zewnątrz) zmniejsza ją (obramowanie do wewnątrz) - co dla mnie jest tragicznym błędem bo robi się strasznie chuda. Czemu nikt nie weźmie przykładu z Netflix gdzie czcionka jest IDEALNA?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Disney+, to niech ogarnie e-maile, bo ludzie się porejestrowali wcześniej, aby uzyskać ofertę 8 miesięcy w cenie 12 i nie dostali e-maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym do oferty. Przybywa wpisów na ich FB, zaś na ich infolinię nie sposób się dodzwonić. Niezła fuszerka z ich strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja.

1h i 15 minut czekałem na połączenie.

Wygląda na to, że płatność nie przeszła za rok- nie pobrało nic z karty i chciałem się dopytać.

Nie doczekałem się 

 

Połączenie z bankiem (PKO) trwało raptem do 10 minut i dowiedziałem się, że nie doszło do transakcji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmożercy napisali w artykule na temat dzielenia się kontami na Disney+. Wklejam dla informacji tym, którzy będą się w to "bawić" (pewnie jak zwykle regulamin nawet nie przeczytany ;) )

Cytat

Jeszcze przed startem w Polsce w oficjalnych komunikatach Disney potwierdził, że z jego platformy będzie można korzystać na czterech urządzeniach jednocześnie. Co więcej, każde konto może obsługiwać do siedmiu indywidualnych profili użytkowników, co pozwala na wyjątkowo swobodne konfigurowanie własnych preferencji każdemu użytkownikowi konta. Serwis Disney+ pozwala więc użytkownikom na dzielenie się hasłem do konta z najbliższymi w ramach jednego gospodarstwa domowego, ale zaznaczmy, że już po uruchomieniu serwisu w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2019 roku przedstawiciele Disneya jasno komunikowali, że mają świadomość występowania procederu udostępniania hasła większej liczbie osób spoza jednego gospodarstwa domowego i zapowiadali, że opracowali specjalną technologię mającą wykrywać nienaturalne działania na koncie, które będą skutkowały podejmowaniem odpowiednich przeciwdziałań. Miejcie więc na uwadze, że jeśli hasło do Waszego konta trafi do zbyt wielu osób, to może zostać zblokowane przez Disneya.

https://filmozercy.com/wpis/disney-startuje-w-polsce-co-z-dzieleniem-konta-ile-osob-moze-korzystac-jednoczesnie-z-serwisu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.06.2022 o 02:17, mattem napisał:

Z kolejnych ciekawostek - na Chrome działa 1080p, konkurencja nadal w erze 720p.

Żeby konkurencja dawała te 720p,  Netlix przyłączył się ostatnio do procederu restrykcji i obniżył jakość w przeglądarkach do 540p w multum pozycji (poza własnymi produkcjami). Disney+ zaskoczył nieco pozytywniej, Chrome ma Full HD, aplikacja na sprzęcie bez certyfikacji - 720p, a to już wystarczy np. na urządzenia mobilne. Choć moim zdaniem takim minimum powinno być Full HD bez względu na typ urządzenia.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Netflix to akurat działa w 4K Na Edge i Safari na MacOS 11+. Co do Disneya, 720p przy 5 Mbps H264 wygląda akceptowalnie. Tak samo akceptowalnie jak streamy Viaplay w tej samej jakości na które wielu narzeka ;)).

Trzeba pamiętać, że także jeśli chodzi o jakość rozdzielczość pozioma i pionowa się liczy, bo też jest różnica czy obraz to np. 840x540 czy np. 1280x540 ;).

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bgmnt napisał:

Netflix to akurat działa w 4K Na Edge i Safari na MacOS 11+.

 

2 godziny temu, bgmnt napisał:

Trzeba pamiętać, że także jeśli chodzi o jakość rozdzielczość pozioma i pionowa się liczy, bo też jest różnica czy obraz to np. 840x540 czy np. 1280x540 ;).

 

Jednak pod Windows, Android, Linux, tam, gdzie jest certyfikacja poniżej L1 - Netflix ostatnio funduje w przeglądarkach rozdzielczość 960x540 i nie da się tego obejść. Bez szczególnego szukania natknęłam się na dziesiątki filmów w 540p i mogę je wymienić w wątku tematycznym, a podejrzewam, że jest tego więcej, bo cały czas dodają nowe pozycje z tym ograniczeniem, świeży przykład: https://zapodaj.net/images/07f6bf4f9e906.jpg

Obiektywnie jednak przyznaję, że bardzo dużo nadal można oglądać w 1080p choć zróżnicowanym (przy VP9 jest dość wysokie bitrate).

 

O tym, że Disney+ w zagranicznych wersjach ma 720p pisałam kilka dni temu: https://forum.satkurier.pl/topic/38846-disney-za-granicą-dyskusja-zap/?do=findComment&comment=1793059 

Warto zaznaczyć, że jest to 720p z rozdzielczością 1280x720, a np. polskie HBO Max ma bodajże tylko kilkanaście pozycji (na więcej się nie natknęłam) w 1280x544, reszta idzie w 960x540.

 

 

2 godziny temu, bgmnt napisał:

Co do Disneya, 720p przy 5 Mbps H264 wygląda akceptowalnie. Tak samo akceptowalnie jak streamy Viaplay w tej samej jakości na które wielu narzeka ;)).

 

Tylko, że wartość maksymalna bitrate dla Viaplay to 5 Mb/s (DASH), a dla Disney+ bliska 7 Mb/s.

 

Jeszcze nie sprawdzałam informacji @mattem ale jeśli pod Chrome wszystko da się oglądać w 1080p bez kombinacji, to Disney+ wygrywa w tej kategorii.

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuzia To rzeczywiście zależy od tytułu. Świeży film "To nie wypanda" na D+ ma na L1 najlepszą jakość 7.1 Mbps w 1280x720 H264. Dla porównania, równie świeże "Fantastyczne Zwierzęta: Tajemnice Dumbledora" w HBO Max to w najlepszej opcji na L1 1280x544 4.3 Mbps w H265.

W Viaplay jeśli chodzi o filmy dostaniesz 3-6 Mbps w H264 i 1080p. Transmisje - wiadomo. Netflix z kolei na L1 obcina rozdzielczość, ale też jak napisałaś ma sporo w 1080p.

Wg mnie Disney+ ma chociaż porządnie ogarnięte kolory i szczegołowość mimo tej niskiej rozdzieclzości. Podobnie zresztą Netflix gdy leci w VP9. W HBO Max jest w większości szaro i ponuro nawet w 4K, a juz w 544p to w ogóle ciężko patrzeć.

Edytowane przez bgmnt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Arkon napisał:

Jak wygląda 4K w tym serwisie? Bliżej rewelacyjnej jakości Apple TV czy dużo słabszej Netflixa?

4K HDR trzyma poziom konkurencji, wg ruchu sieciowego strumień wychodzi ok. 18.5 Mbps (z dźwiękiem) na przykładzie "Szklanej Pułapki" w Dolby Vision.

Apple TV+ daje ok. 24 Mbps, ale to co ma konkurencja jest zazwyczaj wystarczające.

Nie sprawdzałem jeszcze kontentu 4K SDR, ale wydaje się, że Disney+ nie "optymalizuje" jak Netflix i chociażby treści w 1080p SDR utrzymują zbliżony bitrate w ramach katalogu.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Riddick1500 napisał:

Tak, soundbar, gdzie indziej wykrywa Atmosa - mam odrazu info na soundbarze. A na Disney niestety nie. No i tam gdzie ty masz napisane Dolby Atmos, ja mam 5.1. Wszystkie ustawienia mam poprawne. Być może to wina samego TV - Samsung z 2019 roku, ale skoro dziala w innych serwisach to i tu powinno działać

 

https://droidtheory.com/enable-dolby-atmos-on-samsung-tv/

To model połączenia identyczny z moim.

 

Telewizor Samsung QE55Q70T (2020) z soundbarem Samsunga. 

 

połączenie kablem HDMI, eARC, włączony Atmos. 

 

Może faktycznie winny model tv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem zapoznawać się z platformą dziś po południu i bardzo zdziwił mnie brak polskiego dubbingu, czy lektora (są napisy). Nowy film na który co i rusz się natykamy i tylko polskie napisy? Słabo. Ok marudzenie mam za sobą (przynajmniej na razie), teraz mam prośbę. Czy moglibyście polecić jakiś serial, film od którego warto zacząć. Mam na myśli film "dla dużych", czyli pewnie coś z kolekcji Star.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...