Jump to content

mattem

Users
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Dobra

About mattem

  • Rank
    Czasami wpadam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wyjścia na świat może lepsze, ale ile przeciętny użytkownik tak naprawdę tam wychodzi? Większość zamyka się w CPOP od Orange. Dużym minusem T-Mobile jest CGNAT i brak możliwości uzyskania publicznego IP. (Z wiadomych ograniczeń AS12912)
  2. Dzisiejsze "The Best of The Beatles" fajnie byłoby zobaczyć zremasterowane i wydane na Blu-ray kilka lat temu nowe wersje klipów. Chyba, że to zamierzone, aby pozostać ze starymi klipami, bo są różnice względem nowych. Przy "Hello, Goodbye" niestety dużo wizualnych glitchy, zapewne klip w emisji z racji braku lepszej alternatywy.
  3. Całkiem przyzwoita oferta dla właścicieli jabłkowych urządzeń. Wcześniej 25 zł za dostęp do skromnej biblioteki Apple TV+ wydawało się ekstrawagancją. Teraz w połączeniu z usługą streamingu muzyki i rozszerzoną pojemnością chmury ma to sens. Tym bardziej, że cena skrojona pod polskiego klienta.
  4. Już od jakiegoś czasu prefixy MM są rozgłaszane via Vectra. Teoretycznie zmiana na plus, pytanie czy wcześniej uległy zwiększeniu pojemności styków Vectry w IX/tranzycie? Przejęcie ruchu MM to nie byle co, a jakoś nie wierzę, że tyle nadmiarowej pojemności leżało sobie odłogiem
  5. Coś obraz nawala przy "Queen - A Kind Of Magic". Przy przejściach/dynamicznych efektach pojawia się pikselizacja, momentami na pełnej ramce.
  6. I o czym tu dyskutować jak mylisz skramblowanie (szyfrowanie kontentu) z kodowaniem strumienia video ;D
  7. Aha. Problem w tym, że strumień wejściowy (zakodowany stratnie czy nie) zawsze jest dekodowany do postaci surowej, więc cała ta teoria nie ma sensu.
  8. Co to znaczy, że "konwersja następuje w ramach HEVC -> HEVC by docelowo uzyskać jedynie stream odpowiedni do usługi bez pogorszenia jakości."? Jak operowanie na danych zakodowanych stratnie może nie mieć wpływu na jakość?! Reszty nawet szkoda komentować..
  9. Zmiana dotyczy tylko materiałów 4K SDR. 4K z DV/HDR są póki co po staremu. Dla video <1440p ta metoda "budżetowania" przepływnością działa od dawna. Jakość zdecydowanie na plus przy tej przepływności. Szkoda, że nie ma takiego samego porównania najlepszej jakości dostępnej "po optymalizacjach" i "po staremu". Chyba nawet wiem dlaczego Generalnie jestem mocno sceptycznie nastawiony do tego "algorytmu" i jego braku wpływu na obraz przy zastosowaniu mniejszego bitrate'u a zachowaniu tego samego kodeka. Zmiana poza potencjalnym pogorszeniem jakości nie wprowadza zupełnie nic dla właścicieli szybkich i nielimitowanych łączy, których zwiększone zapotrzebowanie na transfer nie powoduje żadnych konsekwencji. Jedynym podmiotem, który odniesie z tej zmiany wymierną korzyść będzie Netflix. Odciążona sieć CDN będzie gotowa na przyjęcie coraz to większej większej liczby abonentów bez ponoszenia kosztów inwestycji związanych ze zwiększeniem pojemności węzłów. Podobnie ze storage'em; w tym momencie na pewno ilość wolnego miejsca znacząco wzrosła Widać w jakim kierunku podąża Netflix - streamingowego fastfooda Wcześniej dało się to zauważyć w masowości produkowanych materiałów, teraz strategia przenika do technicznych aspektów usługi.
  10. Wytwarzany, czy przesyłany? Bo ma to znacznie 8 Mbps CBR czy VBR to nie jest "wystarczające" źródło, aby ABR wyglądał dobrze. Chyba, że leci tam plansza kontrolna.
  11. Jak masz źródło SAT w wiadomej jakości, to, za dużo z jakością nie ugrasz na ABRze
  12. Odpowiednikiem H265 jest AV1 (wydajniejszym). VP9 ma trochę lepszą efektywność niż h264 do 1080p. Dla wyższych rozdzielczości przewaga rośnie. Miałem na myśli przede wszystkim YouTube.
  13. Dlaczego byś się nie spodziewał? W internecie od dawna standardem jest video Full HD z bitrate 1-3 Mbps w H.264/VP9 i wcale nie zanosi się na zmiany poza podmianą kodeków na wydajniejsze. Skoro większość nie narzeka, to dlaczego nie przenieść takiej jakości do TV i zoptymalizować wykorzystania zasobów?
  14. W 4K Niższe rozdzielczości nie korzystają tak znacząco z HEVC i przy FHD jest to <50% Nie mówiąc o tym, że "przycinając" czyli reenkodując 24 Mbps strumień do 16 Mbps, jakość będzie gorsza niż gdyby taki strumień kodować w 16 Mbps bezpośrednio u nadawcy.
  15. No IPTV na HFC - odważna propozycja
×
×
  • Create New...