_Artek_ Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Jest w ustawieniach. Ja zawsze robię tak, że wyszukuję wszystkie, a potem robię sobie listę 164 kanałów. Trochę to trwa, fakt, ale potem przyjemniej się korzysta z dekodera, bo na liście CP jest straszny [beep]..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigi1966 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Nikt o zdrowych zmysłach nie przestanie aktualizować takiego dekodera przy wieku w jakim się znajduje. Zresztą skoro nie ma potrzeby aktualizacji, bo nie ma krytycznych błędów to nie ma co naciskać. Dla mnie najistotniejsze będzie teraz uruchomienie opcji multiroom przez WiFi, a zdaje się Evo ma już początki tego rozwiązania. Błędy są, dekoder sam się restartuje, o czym wcześniej pisałem. Po wymianie na nowy po 2 tygodniach to samo, czyli podgląd programów z listy, następnie wyjście z tej opcji, zwiecha, no i samoistny restart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irbor Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Czy można usunąć kanały w Evo, te, które nas nie interesują? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmedia2 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Nie, na głównej liście tego nie da się zrobić. Od tego jest możliwość tworzenia ulubionej listy kanałów. Dodaj sobie do niej to, co cię interesuje i po problemie.Z tymi zawieszeniami to trochę przesadzacie. Jakaś partia dekoderów musi mieć te problemy, bo mój jakoś nie ma zawieszek. Owszem, trochę trafi mu się mały muł, ale restartów jeszcze nie miał. Mnie ciekawi, kiedy wszyscy zobaczymy oprogramowanie Graphyne2 na Evo? Było ono prezentowane już dobry rok temu na wystawach SatKrak i to właśnie na Evobox PVR, a zwykli śmiertelnicy jeszcze go nie otrzymali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotodetektor Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Tak ale na tym modelu z dwoma wyjściami: Multiswitch Unicable II 5/2 , 9734PL Johansson Evobox na jednym wyjściu a na drugim dwa bodajże 5000 połączone gniazdkiem przelotowym. Multiswitch Unicable umieszczony pomiędzy konwerterem quattro a tradycyjnym multiswitchem. E: 5500s Przy instalacji do multiswitcha Protec (markowanego przez Axinga) tuner Evobox działa kilkanaście minut i zaczyna zacinać obraz. w ustawieniach przy wyborze DCSS (evobox1) chwilę są wskazania sygnału a jak zaczyna szatkować obraz to wchodząc w ustawienia anteny nie ma siły ani sygnału. Przy wyborze w ustawieniach zamiast DCSS konwerter Inverto unicable dzieje się to samo. Zastanawia mnie to czy tu nie jest problem z tunerem, a nie instalacją. Po przełączeniu tunera do multiswitcha i zmianie konwertera na uniwersalny i wyborze podwójnej głowicy wszystko działa. Przełączam kable do MS, ale nie wypinam Johanssona. Jest nadal włączony w szeregu instalacji. Co ważniejsze na mierniku mam sygnał z unicable. Nawet odłączyłem naziemną z multiswitcha unicable i dalej to samo. Czyli naziemna mi nie zabija sygnału z konwertera. Teraz jak powiedzieć właścicielowi, że ma uszkodzony tuner? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmedia2 Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Wszystkich tych co się zastanawiali, jak Evo będzie nagrywał zaplanowane sezonówki po zmianie czasu, uspokajam, że nagrywa wszystko zgodnie z czasem. Nie ma błędów tak jak po ostatnich zmianach czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 29 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 (edytowane) Przy instalacji do multiswitcha Protec (markowanego przez Axinga) tuner Evobox działa kilkanaście minut i zaczyna zacinać obraz. w ustawieniach przy wyborze DCSS (evobox1) chwilę są wskazania sygnału a jak zaczyna szatkować obraz to wchodząc w ustawienia anteny nie ma siły ani sygnału. Przy wyborze w ustawieniach zamiast DCSS konwerter Inverto unicable dzieje się to samo. Zastanawia mnie to czy tu nie jest problem z tunerem, a nie instalacją. Po przełączeniu tunera do multiswitcha i zmianie konwertera na uniwersalny i wyborze podwójnej głowicy wszystko działa. Przełączam kable do MS, ale nie wypinam Johanssona. Jest nadal włączony w szeregu instalacji. Co ważniejsze na mierniku mam sygnał z unicable. Nawet odłączyłem naziemną z multiswitcha unicable i dalej to samo. Czyli naziemna mi nie zabija sygnału z konwertera. Teraz jak powiedzieć właścicielowi, że ma uszkodzony tuner? Podaj dokładną konfiguracje całej instalacji z podaniem modeli użytego sprzętu. Do pracy niezależnie od modelu konwertera jest używany ten sam tor odbiorczy, więc problem na 100% jest w instalacji. Pamiętaj, że każdy konwerter lub multiswitch do współpracy z Evobox musi mieć zaprogramowany dedykowany zestaw częstotliwości. Evobox przy wybraniu konwertera typu dCSS wykorzystuje dynamicznie 8 częstotliwości dCSS. Na mierniku musisz mieć sygnał ale na wszystkich 8 częstotliwościach a nie tylko na jednej. Generalnie Johanssony słabo współpracują z Evobox. Zestaw częstotliwości z przydziałem do konfiguracji https://drive.google.com/open?id=0B4_IgzITSAPHcHdrNDlHRnZ1V2c Edytowane 30 Października 2017 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotodetektor Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Mam konwerter quatro i anteną 85cm. Antena naziemna Telmor ASR P20 (ale wypięta jest obecnie). Multiswitch Protec 5/4. To, co mi podesłałeś chyba wyjaśnia problem, ponieważ pierwsze 4 userband są takie same, ale kolejne cztery już nie! Są całkiem inne. To chyba wyczerpuje temat. Poszukam czego, co jest spójne z tunerem. Te same częstotliwości ma Inverto 5278 Unicable II (taki sam posiadam). Teraz w grę wchodzi Multiswitch Unicable Johansson 9730 - 4/1 lub konwerter Inverto z SCR + 2x Legacy. Muszę na mierniku ustawić więcej, niż cztery częstotliwości w takim razie to tak na przyszłość. Dzięki, szefie, za wskazówkę, ale jakże cenną. Tyle fachowców w necie, a nikt na to nie wpadł i nawet nie wie. Edytowane 30 Października 2017 przez Barti Nie KRZYCZYMY na forum. Pisząc posty należy poprawnie stosować znaki interpunkcyjne. Poprawiono post. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszpk Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Z tym nagrywaniem po zmianie czasu to nie do końca tak jest, jak pisze Wojtek. Miałem ustawione nagrywanie cykliczne na 20:00 co niedzielę i wczoraj niestety nagranie rozpoczęło się o 19:00. Nie wszystkie audycje da się nagrywać po sezonach. Drugi problem, jaki zauważyłem, to komunikat o braku sygnały na wyjściu sat na kanale nr 1, czyli CP. Dekoder mam podłączony przez Unicable. Wszystko działa, wszystko nagrywa, tylko ten komunikat wyświetla się dość często po przełączeniu na Polsat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Jaki model konwertera masz zainstalowany, a jaki masz wybrany w konfiguracji anteny? Mam konwerter quatro i anteną 85cm. Antena naziemna Telmor ASR P20 (ale wypięta jest obecnie). Multiswitch Protec 5/4. To, co mi podesłałeś chyba wyjaśnia problem, ponieważ pierwsze 4 userband są takie same, ale kolejne cztery już nie! Są całkiem inne. To chyba wyczerpuje temat. Poszukam czego, co jest spójne z tunerem. Te same częstotliwości ma Inverto 5278 Unicable II (taki sam posiadam). Teraz w grę wchodzi Multiswitch Unicable Johansson 9730 - 4/1 lub konwerter Inverto z SCR + 2x Legacy. Muszę na mierniku ustawić więcej, niż cztery częstotliwości w takim razie to tak na przyszłość. Dzięki, szefie, za wskazówkę, ale jakże cenną. Tyle fachowców w necie, a nikt na to nie wpadł i nawet nie wie. Poprawnie zaprogramowany Multiswitch Inverto Unicable II 5151 działa z Evobox bez problemu. Powodem ogólnych problemów z Multiswitchami dCSS jest brak pełnej wiedzy u sprzedawców na temat specyfikacji przydziału częstotliwości dCSS dla Evobox PVR. Ktoś rozpowszechnia nieprawdziwe informacje, że Evobox wykorzystuje tylko 6 częstotliwości, a ktoś inny, że tylko cztery z częstotliwości Unicable II. Dlatego multiswitche oraz konwertery dCSS są źle zaprogramowane. Tabela do której udostępniłem link, jest wiarygodnym dokumentem opisującym przydział częstotliwości do predefiniowanych profili konwerterów w Evobox PVR. Edytowane 30 Października 2017 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tweed77 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Generalnie Johanssony słabo współpracują z Evobox. Poprawnie zaprogramowany Multiswitch Inverto Unicable II 5151 działa z Evobox bez problemu. Jak dla mnie jest wręcz odwrotnie to dekoder Evobox źle współpracuje z multiswitchem Johanson i Inwerto. Poprawnie napisany soft w dekoderze Evobox nie powinien sprawiać problemów z żadnym multiswitchem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Widać jesteś ekspertem, a z takim trudno jest polemizować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 @tweed77 - zamiast najpierw się bulwersić wcześniej sprawdź, czy zasadnie Soft pod tym względem nie ma żadnej wady. Układ częstotliwości jest celowo inny i to z aż dwóch powodów: 1. Cyfrowy Polsat oferuje też LTE i w układzie z 32UB częstotliwości dla drugiego dekodera byłyby w konflikcie z routerami LTE (1710-1785 MHz ze szczególnym uwzględnieniem 1757,5-1759,9 i 1777,7-1784,9 z oczywistych powodów ), a to kończyłoby się w pewnych scenariuszach problemami z odbiorem. 2. Domyślny raster dCSS 32UB zakłada szerokość transpondera 33-36 MHz, co dla Hot Bird-a w kilku (2?) przypadkach nie jest prawdą. I nawet jeśli teraz CP akurat to nie dotyczy to nie oznacza, że kiedyś nie będzie. Dobrze zaprogramowany switch dCSS (25UB) działa świetnie z Evoboxem - każdy mi znany. I dobrze, że ktoś o tym pomyślał zanim wprowadzono dekodery do sprzedaży niż miałyby być jaja później - widać solidną robotę inżynierską Dla porządku - Cyfrowy Polsat nie jest też w tym jakiś wyjątkowy - Sky UK także ma własny układ UB dCSS - 16 kanałów po 46 MHz, jeszcze inne częstotliwości. Także spokojnie @tweed77, wszystko jest świetnie przemyślane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotodetektor Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Jaki model konwertera masz zainstalowany, a jaki masz wybrany w konfiguracji anteny? Poprawnie zaprogramowany Multiswitch Inverto Unicable II 5151 działa z Evobox bez problemu. Powodem ogólnych problemów z Multiswitchami dCSS jest brak pełnej wiedzy u sprzedawców na temat specyfikacji przydziału częstotliwości dCSS dla Evobox PVR. Ktoś rozpowszechnia nieprawdziwe informacje, że Evobox wykorzystuje tylko 6 częstotliwości, a ktoś inny, że tylko cztery z częstotliwości Unicable II. Dlatego multiswitche oraz konwertery dCSS są źle zaprogramowane. Tabela do której udostępniłem link, jest wiarygodnym dokumentem opisującym przydział częstotliwości do predefiniowanych profili konwerterów w Evobox PVR. Te inverto 5151 pracują super a w tej cenie to wg mnie powinni mieć możliwość konfiguracji. Tylko dlaczego Johansson czytaj dystrybutor wprowadza model w nazwie PL i model dedykowany do Evo ! W takim razie sami nie wiedzą co czynią ! Teraz takie osoby jak ja demaskują i weryfikują takie błędy. Co do podawania-rozpowszechniania błędnych danych to sklep satsklep sam nie wie co sprzedaje. I tu dziwi to bo na YT pokazują filmiki z błędnymi informacjami. Jak ufać takim ludziom ? Mają narzędzia, możliwości i co ? I nic. Ja zgłębiłem temat w dwa dni z pomocą @Support Team Ja nie dyskutuje z ustawieniami Evo. Jak działa z Inverto to dlaczego nie z innymi firmami ? Moim zdaniem to motorem napędowym się Evo i tylko peryferia mogą na tym zyskać dopasowując się do tuner W innym razie nie będzie sprzedaży multiswitcha a tuner chciał nie chciał zawsze się sprzeda. Tu widać kto jest zależny od kogo Dzięki @Support Team Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberttosat Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 W sumie to na jakim multiswitchu zamontowałeś? Tak jak kiedyś wspominałem ja montowałem na Johansonie 9734PL i nie było z nim problemów, kupowany też przez satsklep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotodetektor Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Johansonie 9734PL patrze i jest zgodny, ale 9733PL już nie. Zobacz sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr. Orbita Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Chyba raczej odwrotnie: 9734PL ma tylko 16UB, co oznacza tyle, że przy podpięciu drugiego Evoboxa nie będzie on działał w pełni poprawnie (braknie czterech częstotliwości, z pierwszym zadziała, co sprawia że biorąc 9734PL trzeba z góry się określić, czy drugi jest w planach, czy nie). 9733PL przynajmniej wg instrukcji i karty katalogowej ma częstotliwości zgodne i komplet, a że to niemal to samo to i nie ma powodów, aby poprawnie zaprogramowany 9733PL nie działał (o ile to faktycznie PL, a nie zwykły). I tu zastrzegam, że są wersje z tymi samymi numerami bez dopisku "PL" - nie przeprogramowane pod CP i te są już całkiem niezgodne z Evoboxem (w trybie dCSS). W sprzedaży są takie i takie, mają różne instrukcje i różne opisy, więc jak ktoś się pomyli to na własne życzenie Jeśli komukolwiek zadziałał 9734PL, to 9733PL to praktycznie ten sam HW i jeśli jest dobra wersja i poprawnie zaprogramowana - musi działać. Niestety choć mam różne graty od Johanssona, to akurat 9733PL nie mam, więc organoleptycznie nie potwierdzę, musicie już ustalić wersję ostateczną między sobą, najlepiej poza tym wątkiem, bo nie dotyczy to samego Evoboxa i offtop się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tweed77 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 (edytowane) @Support458, Mr Orbita ja sobie poradzę - poczytam i skonfiguruję tak jak być powinno. Postawcie się w sytuacji przeciętnego klienta co dostawie Evobox'a Będzie miał multiswitcha takiego zamontowanego wcześniej przez osobę obeznaną w temacie i skonfigurowanego pod wcześniejsze dekodery. Podłączy dekoder Evobox i nie będzie działać. Do kogo będzie dzwonił? Do tego co montował multiswitcha takiego żeby w ramach reklamacji - gwarancji za darmo poustawiał jak trzeba. Stwierdzenie typowego użytkownika - wcześniej działało a teraz z nowym dekoderem nie działa - naprawić mi proszę. Macie zamiar jeździć za darmo do klienta ? No i oczywiście stwierdzenie klienta - co ten Polsat namieszał znowu. Edytowane 31 Października 2017 przez Mr. Orbita W Sky UK jest tak samo, a Polsat nic nie namieszał, bo sprzedaje dekodery tak przygotowane od samego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Żeby nie ciągnąć offtopu, z takimi "problemami" trzeba umieć sobie radzić. To podstawa w tym biznesie i wcale nie oznacza to gratisowych usług, czy wymian za każdym razem. Poza tym Multiswitche Unicable w Polsce dopiero dzięki Evobox ruszyły, więc montowane są prawidłowe. Chyba, że trafi się taki przypadek jak z hurtownią z Rudy Śląskiej. Choć ja pamiętam materiał video od nich z informacją o problemach z Johanssonami obsługującymi dekoder Evobox. PS. nc+ nie uruchomiła lawiny zainteresowania tym rodzajem sprzętu, mimo obsługiwania tej technologii już o wiele wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 (edytowane) Konfiguracja częstotliwości Unicable II dla Evobox PVR jest wynikiem dokładnej analizy wykorzystywanych w naszym kraju częstotliwości dla sieci GSM i możliwych problemów wynikających z tych częstotliwości. Dlatego ten zestaw częstotliwość jest najlepszy dla użytkownika. Zakłócenia od sieci komórkowych mają przy tym układzie najmniejszy wpływ na sygnał z satelity. Panowie instalatorzy, do nowej technologii trzeba się dostosować, nie tylko na forum, ale również należy zainwestować w sprzęt pomiarowy i szkolenie. Zestaw częstotliwości z Evobox PVR będzie kontynuowany w kolejnych odbiornikach CP. https://drive.google...cHdrNDlHRnZ1V2c Edytowane 1 Listopada 2017 przez support458 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 I w tym miejscu zróbmy "Amen" w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fotodetektor Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Konfiguracja częstotliwości Unicable II dla Evobox PVR jest w oparciu o dokładaną analizę wykorzystywanych w naszym kraju częstotliwości sieci GSM i możliwych z tego wynikających problemów. Dlatego zestaw częstotliwość jest taki jaki jest najlepszy właśnie dla użytkownika aby zakłócenia od sieci komórkowych miały najmniejszy wpływ na sygnał. Panowie instalatorzy, do nowej technologii trzeba się dostosować, nie tylko na forum ale również inwestować w sprzęt pomiarowy i szkolenie. Zestaw częstotliwości z Evobox będzie na pewno kontynuowany w kolejnych odbiornikach. Właśnie. Nie ma się co bać... Technologia jest od dawna, jednak dopiero teraz po wprowadzeniu Evo coś się dzieje w tej materii Więcej info będę pisał w osobnych postach, aby nie zaśmiecać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max2 Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Po wymianie HD 7000 na Evobox,wszystko pięknie ładnie, niestety dziś kolejny raz nagrany czarny ekran. Też tak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
support458 Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 Jaki model konwertera masz wybrany w konfiguracji anteny a jaki masz zainstalowany w antenie? Ile kabli jest fizycznie podłączonych z anteny? Sprawdź wersje oprogramowania w menu Ustawienia / Informacje / Dostęp warunkowy. Sprawdź parametry sygnału na kanale z którego było zrealizowane nagranie dla obydwu wejść antenowych, jeśli używasz dwóch kabli z anteny. Menu Ustawienia / Diagnostyka / Sprawdzenie sygnału z Anteny. Jedyny znany problem z "czarnym ekranem" na nagraniu, to brak sygnału z anteny kiedy dekoder realizuje nagranie. W przypadku konwertera Uniwersalnego często użytkownicy w konfiguracji Anteny mają wybrane dwa wejścia antenowe, a fizycznie jest podłączony tylko jeden kabel z konwertera Uniwersalnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2017 I dekoder nie sygnalizuje takiego faktu odpowiednim komunikatem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.