Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ i przyszłość kart nieparowanych w Polsce


kepak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten regulamin oraz wyrażanie w nim "Sprzęt własny abonenta" równie dobrze może się odnosić jedynie do dedykowanego dekodera Platformy CANAL+, który niegdyś został zakupiony przez abonenta na własność. :roll:

Wcale to nie musi być tuner niezależny, np. jakiś Ferguson, Opticum, czy jakiś tuner oparty na systemie Linux...

Nie wiem, ja przynajmniej to tak rozumuję. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin świadczenia usług z dnia 12.12.2018 r.

 

Rozdział II. Definicje

 

27) Sprzęt własny Abonenta – urządzenia służące do odbioru usług Dostawcy usług, należące do Abonenta, a nie udostępniane przez Dostawcę usług w ramach Umowy;

 

Jest definicja co jest sprzętem własnym i operator nie może dowolnie tego zmieniać. Obowiązuje regulamin dwie strony umowy !!!.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Transalp napisał:

27) Sprzęt własny Abonenta – urządzenia służące do odbioru usług Dostawcy usług, należące do Abonenta, a nie udostępniane przez Dostawcę usług w ramach Umowy;

 

No i tutaj jak najbardziej może być właśnie mowa o dekoderze dedykowanym operatora. Nie musi to wcale oznaczać sprzętu niezależnego. :roll:

Sprzęt udostępniany przez operatora w ramach umowy -> dekoder dedykowany operatora wynajęty abonentowi na czas trwania umowy o abonament. Po jej zakończeniu abonent musi zwrócić taki dekoder operatorowi.

Sprzęt własny abonenta -> dekoder dedykowany operatora sprzedany abonentowi na własność. Tutaj po zakończeniu umowy abonent nie musi zwracać dekodera operatorowi. Dekoder jest już własnością abonenta.

 

Ja tak te powyższe zapisy w regulaminie rozumuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Barti napisał:

 

No i tutaj jak najbardziej może być właśnie mowa o dekoderze dedykowanym operatora. Nie musi to wcale oznaczać sprzętu niezależnego. :roll:

 

Uznałbym Twój argument za słuszny, gdyby nie fakt, że mam licencjonowany moduł CI Cyfry+ (ten granatowy z napisem "CYFRA+ HD"), który wykupiłem na własność i to też jest ignorowane podczas rozmów z konsultantami.

W odpowiedzi otrzymuję bełkot, będący posklejanymi szablonami odpowiedzi i zawierający całkiem sporo błędów gramatycznych.

Niekompetencja konsultantów C+ poraża i przeraża.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam w Ofercie takie coś:

Rozdział V. Usługi

10.Odbiór niektórych usług przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta może wymagać spełnienia przez Sprzęt własny Abonenta wymagań technicznych Dostawcy usług. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Sprzętu własnego Abonenta oraz brak możliwości odbioru lub wadliwy odbiór usług, z przyczyn wynikających z właściwości użytkowanego Sprzętu własnego Abonenta. Szczegóły co do wymagań technicznych Sprzętu własnego Abonenta określone są w Szczegółowych Warunkach, dostępnych w Biurze Obsługi Klienta, na stronie internetowej Dostawcy usług.

 

https://pl.canalplus.com/zabezpieczenie-tresci

Zgodnie z tym co jest w ogłoszeniu.

Warunkiem koniecznym dla spełnienia wymagania technicznego jest korzystanie z dekodera z zainstalowanym, oryginalnym oprogramowaniem operatora.

 

Rozdział VIII. Udostępnienie Sprzętu

3. Dostawca usług zastrzega sobie prawo do wymiany Karty dekodującej na nową oraz do przeprowadzania aktualizacji oprogramowania Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta w każdym czasie, w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa systemu kodowania sygnałów lub innych przyczyn technicznych, organizacyjnych lub prawnych uniemożliwiających świadczenie usług. O wymianie Karty dekodującej Dostawca usług każdorazowo poinformuje Abonenta.

 

Czyli jak dobrze rozumiem mogę iść do APSu z moim niezależnym dekoderem i poprosić o aktualizacje oprogramowania? :)

 

Były tu nie dawno przytaczane zapisy regulaminu mówiące iż to operator ma dostarczyć "kartę" i "sprzęt"abonentowi , a nie że abonent ma się gdziekolwiek udawać.

nie znalazłem takiego punktu w mojej ofercie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzę Wam wszystkim, by Wam świeciło to, co macie w umowach tyle, ile trzeba i byście mogli oglądać najlepszy wg Was "kontent", nawet na zamrażarce z "czaczy", ale po co bić pianę, spinać się i obrażać i każde słowo nad interpretować wg własnej fantazji? Co ma być będzie. Co jest postanowione to zostanie wprowadzone, a z czasem znów będzie modyfikacja i wmówią Wam, że nie rozumiecie tym razem definicji regulaminu i postanowień końcowych, na czym oglądać ofertę. Taka jest PC+ i to od zarania dziejów. Niczym start niezrozumiałej oferty NC+ będą mydlić, czarować i robić z abonentów "sort". To tylko TV  i oferta pełna reklam, za które, jak twierdzicie, płacicie niemały haraczyk, a jak płacicie to Wam się należy. :) A odgrażanie się nastu, czy kilkuset zatwardziałych abonentów nic nie znaczy!

Edytowane przez Barti
Brak znaków interpunkcyjnych w poście, przez co jego czytelność jest utrudniona. Pisząc posty należy poprawnie stosować znaki interpunkcyjne. Poprawiono post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia o kwestiach technicznych, nie wiem  np. co to jest EPC, czy Seca, gdyż jestem prawnikiem. A w kwestii umów w Canal Plus, to mamy do czynienia z prawem cywilnym, które reguluje zasady przestrzegania umów i ich interpretacji. Uwagi typu: mi się wydaje, czy zapis regulaminu jest nieprecyzyjny, nic do sprawy nie wnoszą. Do właściwej wykładni zapisów stosowane są generalnie tzw. wykładnie (językowa, logiczna, systemowa i funkcjonalna).
Jeżeli operator zmienia warunki umowy, to konsument ma prawo ich nie przyjąć i żądać wykonania umowy na starych warunkach. W prawie cywilnym mamy tzw. równość stron i operator nie może robić co mu się podoba.
Dawno temu też toczyłem boje z TP.SA w sprawie internetu ISDN i wygrałem z monopolistą, jeszcze przed oficjalnym odwołaniem podwyżek na ISDN.

 

Czekajmy spokojnie na 1.07.2020 i jeżeli dojdzie do zmiany warunków świadczenia usług C+ bez naszej zgody, to masowo składajmy skargi do Rzecznika Konsumentów (mogą być elektronicznie, to nic nie kosztuje). I zobaczymy.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale krzyki nawet " 10000 " abonentów którzy tak bardzo są za swoim sprzętem , modułem w tv i swoboda jak na plaży naturystów nie jest dla operatora wyzwaniem by zmienić umowę nawet dla siebie na minus i dać im swobodnie odejść ale wprowadzić dla siebie stosowne zabezpieczenia itp , być może się mylę ale widzą ile potencjalnych abo ma ich skrzynki a ile swoje klunkry , ale jeśli ktoś lubi emocje i wyzwania i kupuje " tv " na aliexpress i udaje czarnoksiężnika cyfrowego  z hogwartu -  to jego ciśnienie czas zabawa , te postacie które tutaj też szumnie hałasują szpanują wolnością - spok szanuje to ich wybór i sposób oglądania oferty- ale ile można - póki co jest wybór co kto i jak i na czym ogląda - ale nie będzie to trwać w nieskończoność - a skala rasowego piractwa i kombinatorstwa w naszej krainie nie jest wyciszona - sam sat kurier przytaczał dawno temu artukuł jakimi " znaffcami " jesteśmy jak najwiecej za jak najmniej - tu abonent kalisz a drugi abonent żyrardów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, eXtinction napisał:

10.Odbiór niektórych usług przy użyciu Sprzętu własnego Abonenta może wymagać spełnienia przez Sprzęt własny Abonenta wymagań technicznych Dostawcy usług. Dostawca usług nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Sprzętu własnego Abonenta oraz brak możliwości odbioru lub wadliwy odbiór usług, z przyczyn wynikających z właściwości użytkowanego Sprzętu własnego Abonenta. Szczegóły co do wymagań technicznych Sprzętu własnego Abonenta określone są w Szczegółowych Warunkach, dostępnych w Biurze Obsługi Klienta, na stronie internetowej Dostawcy usług.

 

40 minut temu, eXtinction napisał:

Warunkiem koniecznym dla spełnienia wymagania technicznego jest korzystanie z dekodera z zainstalowanym, oryginalnym oprogramowaniem operatora.

 

40 minut temu, eXtinction napisał:

3. Dostawca usług zastrzega sobie prawo do wymiany Karty dekodującej na nową oraz do przeprowadzania aktualizacji oprogramowania Sprzętu/Sprzętu własnego Abonenta w każdym czasie, w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa systemu kodowania sygnałów lub innych przyczyn technicznych, organizacyjnych lub prawnych uniemożliwiających świadczenie usług. O wymianie Karty dekodującej Dostawca usług każdorazowo poinformuje Abonenta. 

 

I myślę, że te powyższe zapisy są już jasne.

Zapis "Własny sprzęt Abonenta" ewidentnie tyczy się wyłącznie dekodera dedykowanego sprzedanego abonentowi przez operatora na własność. Żadne tam tunery niezależne, takie jak Fergusony, Opticumy itp., czy tunery linuksowe.

No bo w tunerze niezależnym operator platformy nie ma żadnych technicznych, ani fizycznych możliwości aktualizacji jego oprogramowania, ani tym bardziej wgrania do niego "oryginalnego oprogramowania operatora".

  • Popieram 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego jeszcze operator mówi damy ci nowy moduł NC+ CI+ z ECP ale musisz wymienić dodatkowo TV albo swój własny dekoder satelitarny.

Byś mógł oglądać to za co płacisz - czytaj C+ 4K lub każdy inny program który będzie miał załączone ECP.

Bo nasz nowy moduł NC+ CI+ z ECP może nie działać z twoim telewizorem albo dekoderem.

 

Oczywiście możesz wziąć od nas dedykowany dekoder.

Edytowane przez tweed77
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, patryszq napisał:

Ale krzyki nawet " 10000 " abonentów którzy tak bardzo są za swoim sprzętem , modułem w tv i swoboda jak na plaży naturystów nie jest dla operatora wyzwaniem by zmienić umowę nawet dla siebie na minus i dać im swobodnie odejść ale wprowadzić dla siebie stosowne zabezpieczenia.

 

Ja operatorowi tego prawa nie odbieram. Natomiast operator odbiera mi prawo do zrezygnowania z jego usług, twierdząc, że nie ma do tego żadnych podstaw.

Ponadto 10.000 abonentów płacących uśredniony abonament na poziomie 50,- zł to, jak ławo policzyć, pół miliona złotych miesięcznie. Niech 20% z nich złoży wypowiedzenie to miesięczny przychód spada o sto tysięcy złotych. Uważasz, że to naprawdę nic? Ciekawe podejście do biznesu.

 

Najbardziej jednak irytuje mnie pseudodialog z BOK-iem. Na żadne zadane pytanie nie dostałem konkretnej odpowiedzi tylko w kółko powtarzane frazesy.

 

  • Popieram 1
  • Dzięki 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już trzeba być masturbatorem level high by mieć minimum zeza i mieć czas ( tak praca pn-pt 7-15) by bawic się na wlasnym tymi  "tysiącami " kanałów - wiem że są tacy nawiedzeni  - wgrywanie swoich list , skanowanie 13 i 19.2 , podwyzszona hemoglobina bo cos na liste wskoczyło , bo cos zmienilo swoje parametry , bo pojawilo sie DEMO 4K - sam to uwielbiałem ale priorytety w kwestii tv jaka by ona nie byla sie zmieniaja !! ale chylę czoła tym pasjonatom i tyle :)  jakieś zajawki muszą być 

Edytowane przez patryszq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patryszq bo nie tylko NC+ albo Polsat jest. Są naprawdę bardzo ciekawe programy w 4K z innych ofert. NC+ / Polsat nie kwapi się żeby dodać do oferty takich programów.

Odbiór z modułu dedykowanego Skylink - Insight UHD - Love Nature 4K.

Tym bardziej że Love Nature 4K jest nadawany z Hotbird.

Insight UHD zaś jest nadawany z Astry 19.2E

 

Człowiek wybiera to co chce oglądać i za to płaci a nie zaś płaci i ogląda to co proponuje operator.

 

c7d829a996cc89aa.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez tweed77
  • Popieram 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że poza rodzimym " kątętem " na orbicie oglądacie inne obrazy w bardziej lub mniej " dostępny " sposób mnie nie zdziwi - jak wspomniałem na mnie to już nie robi wrażenia , moje priorytety w kwestii to co  i jak oglądam się zmieniły i zmieniają , jedni będą z jasnym pełnym pykać pilotem i się jahrać jak Pani G. Waltz a inni jeszcze raz przeskanują orbitę bo coś na satkurier w kąciku napisano że nie było szyfrowane :) !!! czy żałuję że nie mam tego kanału na liście od cp albo od pc+ , no pewnie że nie , podłączę sat pod tv i poszperam ?? też nie bo nie chce mi się w to bawić - skanowanie szukanie - już mi to dawno minęło ten dreszczyk niczym brak kodowania videocrypt2 na kanałach UK z dawnych lat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patryszq

nadal nie rozumiesz - ludzie świadomie wybierają co chcą i z jakiej oferty oglądać.

Chcą to mieć na swoim sprzęcie który kupili sobie bo im odpowiada i spełnia swoje zadanie.

Nie żeby operator narzucał im na jakim sprzęcie ma oglądać.

 

Idę kupuję kartę lub moduł CI+ wkładam do dekodera - płacę oglądam.

Żadnej filozofii w tym nie ma.

Bo to twórcy "kątetu" - dystrybutorzy - operatorzy sat / kablowi z pieniędzy klientów żyją a nie odwrotnie.

 

Edytowane przez tweed77
  • Popieram 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak widze , ok 150-200 osob ktore regularnie tu skomlą że zaraz lipiec i ciemność nastanie na ich wielbionych sprzetach :) lub wybrany kątęt przestabie świecic ,  potencjalny nabywca ktorejs z platformy nie jest czasem zorientowany co podpisuje w moim punkcie i co bedzie miec w pakiecie za ktory bedzie placil za miesiac a Ty mi piszesz o rasowym sat dexerze jak TY :) takich jak wlasnie Ty w platformach jest znikomy sluchaj wyraznie - PROCENCIK :) -  i basta koniec off topu - finalnie jest " jeszcze wybor " ale kazdy wie że bedzie on w przyszlosci ograniczany 

Edytowane przez patryszq
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@patryszq ludzie też czytali regulaminy - umowy od banków jak brali kredyty. Po czasie okazywało się że pewne zapisy w umowach okazały się niedozwolone.

Tak samo było u operatorów telefonii komórkowej - dostawców kablowych czy internetowych.

 

Trzeba by było z prawnikiem iść i czytać umowę - regulamin.

 

Widać dzięki takim jak Ty to operatorzy będą sobie robić co im się żywnie podoba. Umowa powinna działać w dwie strony a nie że operator jest stroną dominującą w umowie.

 

Wg twojej filozofii jak operator tv wprowadzi obowiązek kontroli zdalnej ( np. zrobienie zdjęcia dekodera że stoi u ciebie w domu ) to też się na to zgodzisz.

Polityka zabezpieczenia treści.

 

Przy każdej zmianie umowy przez operatora - klient powinien mieć prawo zrezygnować z umowy i ją rozwiązać bez kosztów.

Edytowane przez tweed77
  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany i tak będą nieuniknione , jedni będą wylewać tu pomyje inni będą szukać dziur w regulaminach a my możemy sobie dyskutować na pełnej kulturze , ja to wiem inni wiedzą , i Wy najlepiej poinformowani z największego forum w PL tym bardziej winniście wiedzieć i być przygotowani dosłownie na wszystko , znikam grillować Wam też polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwijmy rzeczy po imieniu, kazda zmiana fundamentalynch regul w trakcie gry - w trakcie abonamentu to jest oszustwo i zlodziejstwo. Nawet jesli by prawo do takiego oszustwa zapisali sobie w regulaminach, zastanawiam na co oni licza (jesli sie to zrealizuje) ze przyciagna tymi "genialnymi" wifiboxami jakis piratow i ci zaczna placic 100+ zl za ich oferte? Powodzenia. Mozna oczekiwac ze efekt tych dzialan bedzie dokladnie odwrotny od oczekiwanego czyli napedzi dotychczasowych oszukanych uzytkownikow do wszelkich innych uslug i juz nie wroca.

 

Dla przykladu platformy cyfrowe gier pokazaly jak sie walczy z takimi zjawiskami, dajac konkurencyjne i coraz atrakcyjniejsze oferty/promocje, ale to jest dzialanie na rynku globalnym, mam nadzieje ze ten rynek zawita wraz w nowymi technologiami i do Polski i zmiecie takie relikty jak c+.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 karty cameleon. Jedna jeszcze z czasów tunerów SD, potem dobrałem drugą jako multiroom z tunerem HD na własność.Ten tuner jednak nigdy nie pojawił się na moim koncie na stronie operatora. Cały czas widniał tam ten stary SD którego od dawna nie używalem. Później 2 karty to było mało na 4 TV wiec jedna poszła w spliter kablowy. Następnie (w zwiazku z problemami podziału) uruchomilem sobie w domu serwer na DM500S+newcs i tak już od wielu lat ciągnę na tunerach fergusona. Umowa kończy mi się z końcem czerwca i jak na razie nie zamierzam jej przedłużać w związku z planami cyferki. Operator też do mnie nie dzwoni. Jeśli mam przejść na tunery operatora z ograniczeniami jakie mi narzuci to po prostu straci klienta. Trochę wylecialem z tematu gdyż nie zgłębiałem nowości bo wszystko ładnie działało ale w zwiazku z planowanymi zmianami mam obawy czy dalej podziała. Mam jeszcze w domu DM800 który pracował jako klient ale jeśli trzeba mogę go zamnienić na serwer. Pytanie czy na nim mi wszystko zadziała? Oscama nie konfigurowałem - trzeba by trochę doczytać.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, rzutnik napisał:

Pytanie czy na nim mi wszystko zadziała? Oscama nie konfigurowałem - trzeba by trochę doczytać.

Przeczytałem całą twoją historię i stwierdzam, że trochę za późno się obudziłeś - nie zadziała, bo zostanie włączone parowanie karty ze sprzętem operatora i żadne splitery, fergusony, oscamy tu nie pomogą. Cały czas zastanawia mnie jedna rzecz - o tym że będą zmiany wiadomo było przynajmniej od kilkunastu miesięcy stąd pytanie do tych co teraz im się przypomniało - na co czekaliście przez tyle czasu? Przez tyle czasu można było spokojnie przygotować się na taką zmianę, na takich warunkach jakich każdemu odpowiada.

Edytowane przez tail#
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...