aquarius Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Pawel napisał(a): Czyli już wiedzą jaka będzie inflacja w drugiej połowie roku To jest cena po zakończeniu umowy terminowej powiększona o inflację za 2022 rok. Cena bieżącą oraz ta po umowie terminowej wzrośnie jeszcze raz na jesieni po opublikowaniu inflacji za pierwszą połowę 2023 roku. Edytowane 2 Marca 2023 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2023 (edytowane) 19 godzin temu, aquarius napisał(a): To jest cena po zakończeniu umowy terminowej powiększona o inflację za 2022 rok. Umowę mam do końca 2024, więc nie bardzo mnie ta cena dotyczy. Druga podwyżka może stanowić tylko różnice pomiędzy rocznym a półrocznym wskaźnikiem inflacji. Edytowane 3 Marca 2023 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 W dniu 2.03.2023 o 17:40, Pawel napisał(a): Umowę mam do końca 2024, więc nie bardzo mnie ta cena dotyczy. Jeśli umowę masz do końca 2024, to raczej nie masz informacji o cenie od 2024.01. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2023 (edytowane) @aquarius umowę mam do końca listopada 2024 i pismo z tabelką z trzema pozycjami. Cena pakietu emil oraz ceny internetu od 1 kwietnia 2023 i od 1 stycznia 2024. Inaczej bym o tym nie pisał. Edytowane 5 Marca 2023 przez Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strzala Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Jest podana ta cena, bo zapewne musi być. Przecież już wiele osób tu pisało, że teraz w umowach jest informacja, ile się będzie płacić po zakończeniu terminowego zobowiązania. Co z tego, że masz umowę do końca listopada 2024r., skoro ona się wtedy nie zakończy automatycznie, jeśli jej nie wypowiesz tylko przejdzie na czas nieokreślony z wyższą ceną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Dostałem pismo tradycyjną pocztą. Czas na przekierowanie tematu do uokik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kleofas11 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 (edytowane) UOKiK w sprawie w/w operatorów i ich tzw. "klauzul inflacyjnych" bedzie miał co robić : https://wpia.uwm.edu.pl/czasopisma/sites/default/files/uploads/KPP/2017/2/38-43.pdf "Klauzule abuzywne" (postanowienia umowy zawieranej z konsumentem nieuzgodnione indywidualnie, kształtujące jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy (art. 3851 § 1 KC). https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-385-1 Art. 385(1) - [Niedozwolone postanowienia umowne] - Kodeks Cywilny. https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/art-385-3 Art. 385(3) - [Katalog klauzul niedozwolonych] - Kodeks Cywilny. " W razie wątpliwości uważa się, że niedozwolonymi postanowieniami umownymi są te, które w szczególności : 20) przewidują uprawnienie kontrahenta konsumenta do określenia lub podwyższenia ceny lub wynagrodzenia po zawarciu umowy bez przyznania konsumentowi prawa odstąpienia od umowy; " Edytowane 6 Marca 2023 przez Kleofas11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 No i oby ogarnęli temat jak najszybciej. Szczególnie u tych januszy biznesu, którzy twierdzą, że nie można po podwyżce inflacyjnej rozwiązać umowy bez płacenia kar. Wysłałem zawiadomienie epuapem, wierzę, że im więcej zgłoszeń, tym lepiej dla sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielpes5 Opublikowano 6 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2023 Przechodziłem dziś obok BOK-u Multimedii w Szczecinie. Już nowy wystrój w barwach Vectry. Salon piękny i ładny,. Mucha nie siada No ale do meritum : Zawsze tam był kolejki jak za pralką w PRL-u. Załatwienie tam czegokolwiek w miarę szybko graniczyło z cudem. Wszyscy się tam wiecznie o wszystko musieli wykłócać. O faktury, o awarie o sprzęt. A dziś? Proszę bardzo.. godzina 12...pusto puściutko. Ani jednego klienta. Czterech konsultantów czekało na kogokolwiek.. Ruch w interesie praktycznie zerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiler Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Myślę, że po tej całej klauzuli inflacyjnej to ci konsultanci to będą się bardziej zajmować czyszczeniem biurka niż obsługą klienta. Złote czasy Multimedia się skończyły. Kiedyś innowacyjna kablówka, a teraz? Ja też tylko czekam do końca marca na zwrot sprzętu i na razie. Od początku lutego dekoder i modem odłączony leży w bezpiecznym miejscu. Wydzwaniali jak opętani, codziennie dziękczynno-błagalne smsy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) Klauzule inflacyjne potwierdzam są także w Orange. Na razie ich nie zastosowano. Ruch dość sprytny, operator zapewnia sobie bezkarnie możliwość podniesienia ceny wg własnego uznania, a jako abonent nie mogę tej podwyżki zakwestionować w postaci wypowiedzenia umowy bez zastosowania kar umownych. Dobrze wiedzieć że są skargi w tym zakresie i że są to działania wg tego co piszecie nie mające podstaw prawnych. Poczekam cierpliwie co się wydarzy, czy zdecydują się na taki ruch. Edytowane 7 Marca 2023 przez dvbtowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killerów dwóch Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Dla nas konsumentów nic dobrego się nie wydarzy. Podejrzewam, że będą dalej podwyższać opłaty, sprawa pójdzie do UOKIK i gdzieś jeszcze indziej pewnie. Minie kilka lat, zanim operator dostanie jakąś karę, potem minie następne kilka lat, bo będzie się skutecznie odwoływał w sądach, a prawnicy będą wszystko przeciągać. W końcu zapewne dostanie jakąś karę do zapłacenia a w porównaniu do uzyskanych przychodów i tak operator będzie do przodu. My jak zadośćuczynienie dostaniemy za free jakieś czasowe zwiększenie prędkości neta albo jakiś pakiet na VOD... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 (edytowane) Jak się nie burzyć, jeśli zawieram/przedłużam umowę od 01.01.2023 w MM na 100 zł i od 01.04.2023 nakazują płacić 114,4 zł, bo w roku 2022 była inflacja. Jaki związek ma inflacja w 2022 z umową od 01.01.2023? Przecież MM znała sytuację rynkową pod koniec 2022 roku (podczas zwierania umowy), znała swoje aktualne koszty prowadzenia działalności. I podpisała z klientem dumpingową umowę od 01.01.2023? Co się zmieniło przez 3 miesiące umowy z 2023 roku? Czy takie działanie nie jest karalne, szczególnie dla spółki giełdowej (dumping, działanie na szkodę spółki)? PS.: Czy można w umowie zawierać dowolne punkty, np. naliczymy klientom w 2023 roku inflację za 2 lub 3 poprzednie lata? Czy taka umowa nie powinna być prędzej konsultowana z UOKiK? Edytowane 7 Marca 2023 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelis Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Vectra nie jest spółką giełdową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Ja przedłużałem umowę w lipcu 2022 i żadnej informacji o klauzuli nie dostałem. Zapomnieli o mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekjot Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Czy macie dzwięk na TV Smart w wersji na laptopa/komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaelis Opublikowano 7 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2023 Jest dźwięk, odkąd jest ten nowy serwis jeszcze ani razu nie miałem z nim problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killerów dwóch Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Dzisiaj miałem telefon z lokalnego BOK Multimedii. Telefon, którego numer wskazuje na sekretariat (sprawdziłem). Osoba dzwoniąca nie przedstawiła się i dzwoniła "tylko przypomnieć", że kończy mi się okres umowy. Podczas rozmowy dowiedziałem się, że moja opłata wzrośnie o 27 zł. w tym 20 zł za utrzymanie łącza (mieszkam w swoim domu). Ta opłata za łącze jest stosowana od października podobno. Nie ma znaczenia, czy zostanę na umowie bezterminowej, czy podpiszę nową umowę - moje opłaty wzrosną o 27 zł. W głosie rozmówczyni dało się wyczuć nutę rozpaczy pod tytułem " toniemy". Coś źle musi się u nich dziać, bo uruchomili naciągaczy telefonicznych dzwoniących z sekretariatów.. Niestety mam przechlapane, bo u mnie na słupie jest tylko światłowód Multimedii.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RICK SANCHEZ Opublikowano 8 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2023 Korzysta ktoś z dekodera 4k?, połączony po ethernecie ale wycina dźwięk,nie wiem już jak go ustawić żeby to chodziło poprawnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielw Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 W dniu 7.03.2023 o 15:23, aquarius napisał(a): Jak się nie burzyć, jeśli zawieram/przedłużam umowę od 01.01.2023 w MM na 100 zł i od 01.04.2023 nakazują płacić 114,4 zł, bo w roku 2022 była inflacja. Jaki związek ma inflacja w 2022 z umową od 01.01.2023? Przecież MM znała sytuację rynkową pod koniec 2022 roku (podczas zwierania umowy), znała swoje aktualne koszty prowadzenia działalności. I podpisała z klientem dumpingową umowę od 01.01.2023? Co się zmieniło przez 3 miesiące umowy z 2023 roku? Czy takie działanie nie jest karalne, szczególnie dla spółki giełdowej (dumping, działanie na szkodę spółki)? PS.: Czy można w umowie zawierać dowolne punkty, np. naliczymy klientom w 2023 roku inflację za 2 lub 3 poprzednie lata? Czy taka umowa nie powinna być prędzej konsultowana z UOKiK? Mam podobną sytuację, przedłużyłem umowę od 01.01.2023. Wcześniej płaciłem 30 zł, przez ostatnie 2 lata płaciłem 36 zł za 150 Mb. Od tego roku już 46 (bo doszła opłata za utrzymanie łącza 20zł ale pomniejszona o 10 zł ze względu na fakturę elektroniczną i coś tam jeszcze). No i teraz od kwietnia ma być prawie 53 zł. Przecież umowa została podpisana na dzień 01.01.2023, to chyba cena była kalkulowana właśnie na ten dzień i obejmowała aktualne koszty działalności. Co ma do tego inflacja z 2022 roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levybydg Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 W dniu 7.03.2023 o 15:23, aquarius napisał(a): Jak się nie burzyć, jeśli zawieram/przedłużam umowę od 01.01.2023 w MM na 100 zł i od 01.04.2023 nakazują płacić 114,4 zł, bo w roku 2022 była inflacja. Jaki związek ma inflacja w 2022 z umową od 01.01.2023? Przecież MM znała sytuację rynkową pod koniec 2022 roku (podczas zwierania umowy), znała swoje aktualne koszty prowadzenia działalności. I podpisała z klientem dumpingową umowę od 01.01.2023? Co się zmieniło przez 3 miesiące umowy z 2023 roku? Czy takie działanie nie jest karalne, szczególnie dla spółki giełdowej (dumping, działanie na szkodę spółki)? PS.: Czy można w umowie zawierać dowolne punkty, np. naliczymy klientom w 2023 roku inflację za 2 lub 3 poprzednie lata? Czy taka umowa nie powinna być prędzej konsultowana z UOKiK? Przecież miesiąc temu pisałeś że nie możesz dostać takiej podwyżki i że na pewno nie dostaniesz. Co się zmieniło przez ten czas? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 W dniu 27.02.2023 o 15:46, aquarius napisał(a): Nie lubię się ekscytować czymś na zapas W dniu 1.02.2023 o 05:08, aquarius napisał(a): nie ogarniam tej obsesji podwyżkowej? W dniu 30.01.2023 o 13:25, aquarius napisał(a): Nie mogę dostać 14,4% podwyżki inflacyjnej za 2022 rok, jeśli podpisałem umowę od 01.12.2022. Od grudnia do dzisiaj była deflacja, a nie inflacja. Ty to zrozum i nie powielaj fałszywych informacji. W dniu 30.01.2023 o 09:11, aquarius napisał(a): Gwarantujesz mi, że w Multimediach dostanę podwyżkę od marca 2023? Podaj źródło tej informacji W dniu 30.01.2023 o 00:42, aquarius napisał(a): Obecnie nie ma tematu podwyżek w Multimediach W dniu 29.01.2023 o 00:58, aquarius napisał(a): więc nie mogę dostać podwyżki rocznej np. 14%, bo nie miałem jeszcze umowy przez cały rok, żeby moje warunki uległy takiej inflacji (ewentualnie o inflację w samym grudniu, ale musieliby to jakoś wyliczyć i uzasadnić). W dniu 29.01.2023 o 17:58, aquarius napisał(a): Na tym wątku ludzie piszą, że rzekomo dostali maila z podwyżką. Czegoś takiego nie było w Multimediach i na razie nie będzie. W dniu 30.01.2023 o 00:42, aquarius napisał(a): Nie róbcie z siebie ofiar, jak frankowicze Ładnie wypunktowane? Najpierw zjechałeś ludzi w temacie, a teraz sam nad sobą się użalasz? Podwyżki stały się faktem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 9 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2023 (edytowane) To napiszę coś ciekawego. Zadzwoniłem na infolinię MM i spytałem czemu mam dostać podwyżkę za inflację za cały 2022 rok, jeśli mam umowę od 12.2022. Pani na to, że podpisałem cyrograf i musi tak być jak w regulaminie, pomimo, że to jest głupie i niesprawiedliwe. No to złożyłem ustną reklamację, ale wspomniałem też, że przy zawieraniu umowy przez telefon dostałem zapewnienie, że klauzula jest, ale nikt z niej nie zamierza korzystać. Po kilku dniach odpowiedź pozytywna, że przesłuchali rozmowę i odstępują od naliczenia podwyżki. Jednak da się. I co? Zatkało kakao? Podwyżki niet. Edytowane 9 Marca 2023 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PawelTSW Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 Brawo ty. Mamy Cię teraz pod sufit podrzucać bo ci się udało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 10 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2023 (edytowane) Dzwoniłem też prędzej do prawnika w UOKiK, wysłuchał mnie, przyznał rację i przekierował do URE. W URE też wysłuchali i przekierowali do lokalnego Rzecznika Praw Konsumentów. Wróciłem do UOKiK, gdzie nie da się zgłosić inaczej sprawy niż elektronicznie. URE podobno może jedynie interweniować w sprawach formalnych, jak na przykład brak powiadomienia o zmianach odpowiednio wcześniej (minimum 30 dni). Sprawdzają zgodność działania z regulaminem, a nie wnikają co w nim jest. Ogólnie, jak się samemu nie zadziała, to pomoc publiczna jest raczej pozorowana albo nierychliwa, choć może się sprawą zajmą, gdy będzie więcej zgłoszeń. Wg mnie, obecnie wycofują się z podwyżek w przypadkach indywidualnych, gdy jest jakiś punkt niepewny. Ogólnie to zgadzam się na waloryzację, ale nie za okres, który nie dotyczy okresu umowy. Wydaje się, że cały ten nowy regulamin jest wadliwy i podejrzewam, że zostanie uchylony, narusza wiele aspektów, w tym ostatnie wytyczne UE. Edytowane 10 Marca 2023 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.