Jump to content

Kleofas11

Users
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15 Neutralna

About Kleofas11

  • Rank
    Czasami wpadam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zgadza się. Umowy zawarte z Multimedią wciąż są umowami z Multimedią. Tak samo faktury za usługi wystawiane przez Multimedię są fakturami wystawianymi przez Multimedię. To, że pod koniec stycznia 2020 r. Vectra formalnie przejęła Multimedię nie ma żadnego znaczenia znaczenia dla ewentualnych roszczeń z jakiegokolwiek powodu. Kiedyś Netia została przejęta formalnie przez Cyfrowy Polsat S.A., ale wszyscy abonenci Netii wciąż są abonentami Netii i tam muszą kierować swoje roszczenia.
  2. Dla wszystkich operatorów płatnej TV w Polsce (w tym momencie ponad 220 - 230 polskojęzycznych kanałów, z czego garstka kanałów jest bez reklam w środku filmu) idą ciężkie czasy. Za niecałe 2 lata (max. do 27 czerwca 2022 r.) pojawi się w Polsce w naziemnej TV system DVB-T2. https://satkurier.pl/news/195372/terminy-przelaczen-z-dvb-t-na-dvb-t2-hevc-w-2022-wideo.html Do tego dojdzie ciągły rozwój internetu stacjonarnego (światłowód) i mobilnego, smartfonów, Smart TV w telewizorach (teraz praktycznie każdy telewizor ma Smart TV), płatnych serwisów VOD (bez reklam w środku audycji), a np. u najsilniejszej konkurencji UPC bezpłatny pakiet 34 kanałów cyfrowych (z czego większość jest w HD). To wszystko spowoduje odwrót klientów od płacenia za tradycyjną TV (czyli zdurniałe kolorowe obrazki naszpikowane tysiącami reklam codziennie). Większości klienteli wystarczy tylko szybki stabilny internet i serwisy VOD bez reklam. Płatna tradycyjna telewizja (zapoczątkowana w Polsce 30 lat temu, w latach 90-tych XX wieku) powoli odchodzi do lamusa. Tego trendu nic nie zatrzyma. Najbliższe kilka lat to ostatni moment dla operatorów tradycyjnej płatnej TV na nałapanie jeleni na swoje abonamenty. Pomijam fakt, że liczba klientów płatnej tradycyjnej TV już się nie powiększa i nigdy się już nie powiększy. Ale to oczywiste. Jeśli któryś operator tradycyjnej TV będzie teraz chciał podwyższać abonamenty za płatną TV to życzę mu powodzenia w poszerzaniu bazy swoich abonentów.
  3. Problem w tym że w chwili obecnej (rok 2020) średnia wielkość odbiornika (który kupuje się w Polsce i na którym ogląda się programy telewizyjne) to 50 cali. A niedługo pewnie jeszcze więcej. A poniżej 55 cali to już w ogóle nie widać różnicy między odbiorem kanałów w jakości HD a UHD/4K.
  4. Różnice w podejściu do klienta (między BOK a DUK) kolosalne. To a propos jeśli są jeszcze tacy, którzy biorą na poważnie oferty z BOK (bez wypowiedzenia umowy).
  5. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/multimedia-uwalnia-umowy-abonentom-z-13-miejscowosci "Abonenci operatora Multimedia Polska z kilkunastu miejscowości w Polsce mogą w ciągu roku zrezygnować z jego usług i zerwać umowę bez żadnych konsekwencji. (...) Umowy mogą zrywać mieszkańcy 13 miejscowości. (...) Umożliwienie abonentom zmiany dostawcy usług było jednym z warunków, postawionych spółce przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w styczniu br. (wówczas Urząd wyraził warunkową zgodę na przejęcie Multimediów przez Vectrę). (...) Ostatecznie na początku roku UOKiK zgodził się na przejęcie Multimedia pod dwoma warunkami. Pierwszym było to, że Vectra musi sprzedać sieć własną lub Multimediów w ośmiu miejscowościach: Gorzowie Wielkopolskim, Kwidzynie, Łowiczu, Olsztynie, Ostródzie, Pogórzu, Pruszczu Gdańskim i Stargardzie. Drugim – rozpoczynane właśnie uwalnianie umów w 13 innych miejscowościach."
  6. W chwili obecnej (i u wszystkich operatorów) nadaje około 220 - 230 - max. 240 polskojęzycznych kanałów telewizyjnych. Z czego max. 9 - 10 kanałów nie nadaje reklam w środku audycji. Oczywiście oprócz kanałów TVP/Canal+/HBO/Cinemax/niektórych Filmbox. Te 9 - 10 kanałów (bez reklam) z tych 220 - 240 kanałów (wszystkich na rynku) to smutny upadek tradycyjnej telewizji. Bo kanały nadające reklamy w środku audycji (tysiące codziennie) są de facto warte tyle co zeszłoroczny śnieg. Ale co komu pasuje .....
  7. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/multimedia-polska-wyniki-finansowe-2019-rok-wplywy-1-3-proc-w-gore-136-mln-zl-straty-30-tys-klientow-mniej "W ub.r. sieć kablowa Multimedia Polska, na początku br. przejęta przez Vectrę, zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 614,43 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się z 95,34 do 135,99 mln zł, m.in. wskutek dużego wzrostu kosztów finansowych. Liczba klientów firmy zmalała o 30,6 tys. do 695,3 tys. (...) Wśród czynników ryzyka dla Multimedia Polska obszernie opisano nowy: dystrybuowanie wśród klientów modułów CAM CI/CI+, które nie mają wbudowanej blokady nagrywania oglądanych treści na telewizorze lub komputerze. Obecnie z takich urządzeń korzysta 195 tys. klientów firmy. Stanowi to naruszenie umów z AXN Europe, The Walt Disney Company, HBO Polska ora firmami Sparrowhawk International Channels, Sci Fi Channel Europei E Entertainment UK. - Użytkownicy końcowi mogą zatem z technicznego punktu widzenia swobodnie nagrywać wszelkie treści oraz dalej je kopiować i rozprowadzać – a wszystko to z naruszeniem praw w/w nadawców. Przedmiotowe naruszenia mogły mieć miejsce w trakcie lat obrotowych zamykających się w okresie 2014 - 2019, gdy wyżej wymienione urządzenia były użytkowane, z tym zastrzeżeniem, że w poszczególnych latach dotyczyły wyłącznie umów obowiązujących w danym okresie i zmieniającej się ilości użytkowanych urządzeń CAM CI, zaś żaden z nadawców wedle najlepszej wiedzy Zarządu nie zgłosił się do Spółki z roszczeniem - opisano w sprawozdaniu Multimedia Polska. Firma może usunąć te naruszenia w jeden sposób: wymieniając urządzenia CAM CI na takie uniemożliwiające kopiowanie treści. A koszt takiej wymiany został oszacowany przez niezależnego eksperta na 55 mln zł." .................................................................................................................................................. https://www.telko.in/klienci-multimedia-polska-w-2019-r-kupowali-mniej-uslug-niz-rok-wczesniej
  8. Jedyne wyjście to przedłużenie umowy na DTV, ale z jednoczesną próbą zrównania końca umowy na usługę Multiroom (która kończy ci się za rok - sprawdź dokładny jej termin !). Tylko to uchroni cię na przyszłość przed konsekwencjami i będziesz miał silną pozycję w ewentualnych kolejnych negocjacjach. Jeśli będziesz miał różne terminy końca poszczególnych składników umowy to już zawsze będziesz z nimi przegrywał. NIGDY NIE PODPISUJ z nimi nic co ma różne terminy zakończenia poszczególnych usług. I nie zapomnij ewentualnie o biegnącej usłudze internetu. W przyszłości wszystko ma się kończyć tego samego dnia.
  9. https://www.telko.in/tv-trend-multimedia-polska-zmiany-w-ofercie Zmiany w ofercie Multimedii (telewizja) od 1 lipca 2020 r. " Przypomnijmy – z końcem stycznia br. transakcję zakupu 100 proc. akcji Multimedia Polska sfinalizowała Vectra. W wyniku fuzji grupa została nowym liderem na rynku telewizji kablowych z bazą abonencką na poziomie 1,7 mln. Jak poinformowano po zakupie –„w co najmniej krótkiej perspektywie nie przewiduje się formalnego połączenia obu podmiotów”. Oznacza to, że Multimedia Polska jak dotąd zachowuje swoją markę rynkową. "
  10. Jeśli umowa zawarta 10 września kończy się 30 września (a tak jest wg mnie na 100 %) to wypowiedzenie trzeba składać tak jak napisałem, czyli w miesiącu sierpniu. Ani wcześniej ani później.
  11. Liczysz nieprawidłowo. Wszystkie umowy trwają (pod względem prawnym) do końca danego miesiąca. Jeśli twoja była zawarta 10 września to trwa do 30 września. A wypowiedzieć ją trzeba minimum 30 dni wcześniej i jednocześnie maksimum 59 dni wcześniej. Czyli konkretnie przez cały sierpień.
  12. Pierwsze słyszę, żeby umowa kończyła się w środku miesiąca. Sprawdź w umowie dokładnie do którego dnia miesiąca twoja umowa obowiązuje.
  13. Wnuczek zainstaluje babci naziemną cyfrową DVB-T z 28 kanałami. 50 PLN miesięcznie zostanie w kieszeni. A za 2 lata - prawdopodobnie max. do 30 czerwca 2022 roku - będzie w Polsce DVB-T2 (kilka kanałów więcej i prawie wszystkie podbiją do jakości HD). I gra gitara. ...................................................................................................................................................... A jeśli chodzi o kablówki to np. w UPC jest cyfrowy Pakiet START 34 kanały (w tym aż 23 kanały w HD). Jest on darmowy i niekodowany. Jedyny warunek to konieczność wzięcia do tego usługi internetu. http://media.upc.pl/52730-upc-rozszerza-oferte-kanalow-w-niekodowanym-pakiecie-start
  14. W kablówkach (a w Multimedii w szczególności) towar kosztuje dokładnie tyle na ile umówi się sprzedający z kupującym. Może być np. dziesięciu klientów Multimedii z identyczną ofertą ... i każdy z nich płaci co miesiąc zupełnie inną kwotę. A różnice w cenie mogą dochodzić nawet do 100 % - 200 % między tymi dziesięcioma klientami. Stała (i jakaś minimalna) cena paczek Canal+/HBO/Cinemax/Filmbox to też mit. Jedni je dostają za full kasy, a inni za grosze. Tak jak sobie wynegocjują.
  15. Jakie "rozdawnictwo" ? Operatorzy płatnej linearnej TV coraz częściej będą usiłowali różnymi sposobami zatrzymać swoich abonentów. Bo bez nich pójdą z torbami. Za 2 lata (latem 2022) wejdzie do Polski system DVB-T2 (będzie trochę więcej kanałów w naziemnej cyfrowej i dużo więcej kanałów w HD). To zmieni rynek TV diametralnie. Po co komu będzie płatna telewizja kablówkowa .... skoro 95 % kanałów płatnych i tak nadaje miliony reklam w środku filmu. Młodzi ludzie nienawidzą reklam, a starym wystarczy oferta DVB-T/DVB-T2. A płatne serwisy VOD typu : Netflix/HBO GO/niedługo HBO MAX/Amazon/Disney+/Hulu/Apple TV+/CDA Premium (i inne serwisy tego typu) nie nadają reklam w środku filmu. I są dostępne w każdym nowym telewizorze z dostępem do internetu, bo praktycznie każdy nowy telewizor ma Smart TV. Przy kablówkach zostaną głównie psycho-fani sportu. Poza tym idzie potężny kryzys finansowy (efekt koronawirusa) i konsumenci tym bardziej nie będą chcieli płacić za oglądanie 100 - 150 kanałów z milionami reklam. Wymieńcie wszystkie polskojęzyczne kanały w kablówkach (jest ich wszystkich ponad 200), które nie nadają reklam w środku filmu (oczywiście oprócz kanałów TVP/Canal+/HBO/Cinemax/niektóre Filmbox). Nie ma ich łącznie nawet dziesięciu. Taka prawda i śmiech na sali. Płatna linearna telewizja powoli odchodzi do lamusa.
×
×
  • Create New...