Jump to content

Kleofas11

Users
  • Content Count

    175
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

8 Neutralna

About Kleofas11

  • Rank
    Czasami wpadam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. .... a po podpisaniu nowej umowy najlepiej potem nie odbierać od nich ŻADNYCH telefonów .... aż do czasu złożenia kolejnego wypowiedzenia (tj. pod koniec trwania tej nowej umowy). Przedłużałem umowę w kwietniu, a już po kilku miesiącach zaczęli wydzwaniać z pytaniami : Nie potrzebuje pan szybszego internetu / usługi DTV / usługi telefonicznej ? Ich namowy prowadzą ZAWSZE do prób podwyższenia rachunku, który klient płaci obecnie. .................................................... Ciekawostka : W UPC jakiś czas temu wycofano możliwość składania pisemnego wypowiedzenia w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta. Czyli wszystko "dla dobra" abonenta. 😉
  2. https://www.telko.in/upc-kontynuuje-wzrost-wskaznik "Jeżeli chodzi o wyniki operacyjne, to w Polsce UPC kontynuuje wzrost wszystkich podstawowych składników. (...) Również na - zdawałoby się - schyłkowe usługi : już nie tylko telefoniczne, ale w ostatnim kwartale także na usługi analogowej telewizji, których (po wielu kwartałach spadku) przybyło 7 tys.". Ze 177 tys. do 184 tys. abonentów.
  3. Niestety każdy operator ma jakieś 80 % kanałów śmieciowych w swojej ofercie. Śmieciowe to takie, które nadają reklamy w trakcie audycji. Setkami i tysiącami codziennie. Jest rok 2019, jakość 4K czai się za rogiem, a w ofertach płatnych operatorów klient płaci za oglądanie reklam. I za "kontent" urągający inteligencji nawet przeciętnego ogłupiałego odbiorcy. Niech tu jakiś kumaty specjalista wymieni wszystkie kanały polskojęzyczne, które nie nadają reklam w środku audycji (oprócz kanałów TVP rzecz jasna oraz oprócz dodatkowo płatnych pakietów typu : Canal+, HBO, Cinemax, Filmbox, Eleven Sports). Jest ich ledwo garstka. Czekam na tę dłuuugą listę ..... 😉
  4. A u mnie w skrzynce inna ulotka, od innego przedstawiciela, w innym mieście, a w niej m.in. takie oferty : Pakiet Startbox (61 kanałów) + Internet 60 Mb/s (z Wi-Fi), całość za 35 zł. Pakiet Startbox (61 kanałów) + Internet 300 Mb/s (z Wi-Fi), całość za 46 zł. Pakiet Maxbox (150 kanałów) + Eleven Sports + Internet 150 Mb/s (z Wi-Fi), całość za 56 zł. Opcja 150 Mb/s jest wprowadzana w Multimedii od 15 września 2019 r. I dopisek na ulotce : "Poniższe oferty skierowane są dla nowych klientów lub dokupujących usługi"
  5. To był raczej skrót myślowy. Oczywiście, że to TVN zażyczył sobie takiego wyjątkowego traktowania swego "kontentu" w dekoderach UPC. U nich "cała prawda całą dobę" .... i wszystkie reklamy też przez całą dobę w dekoderach UPC.
  6. W Polsce firma UPC też niestety tak robi w swoich dekoderach (jeśli chodzi o nagrywanie kanałów TVN). Ta tendencja pewnie będzie szła jeszcze dalej. I w końcu przymusowe oglądanie reklam w nagrywanych programach (na dekoderach operatorów) może stać się coraz powszechniejsze. https://forum.satkurier.pl/topic/13293-upc/page/223/#comments Użytkownik Pawop napisał dnia 26 września w wątku o UPC : "Replay TV jest na większości kanałów, a reklam nie można przewijać tylko na kanałach TVN."
  7. Nie wiem jak jest na Zachodzie, ale w Polsce na 95 % kanałów w płatnej TV lecą reklamy non stop (tysiące codziennie). O wartości intelektualnej i jakościowej technicznie nie wspomnę. Na palcach dwóch rąk można policzyć kanały, które nie nadają reklam w środku audycji. Kanałów typu Canal+/HBO/Cinemax/Filmbox nie wliczam, bo są oddzielnie płatne. Kanałów TVP (bez reklam w środku audycji) też nie wliczam, bo nie dla TVP klient abonuje płatną telewizję. Zostaje tylko garstka kanałów bez reklam. Płatna telewizja w kablówkach/CP/NC+ niech drożeje ile chce. Niech podnoszą ceny swojego szrotu do woli. Za jakiś czas będzie ich pogrzeb i stypa (bo do głosu dochodzą młodzi konsumenci, którzy mają wywalone na płacenie za płacenie i oglądanie reklam w TV). Pewnie jeszcze więcej klienteli przejdzie do DVB-T, serwisów VOD (płatnych i bezpłatnych) i ogólnie do internetu (młodzi ludzie siedzą głównie na Youtube). Internet stacjonarny wygrywa szybkością, jakością i nielimitowanym poborem danych. Ale ceny internetu stacjonarnego w kablówkach też raczej nie będą wyższe, bo za rogiem czeka internet mobilny. To już jest spora konkurencja dla internetu stacjonarnego, ponieważ "Na koniec 2018 r. w kraju działało 7,191 mln stacjonarnych łączy internetowych i 7,685 mln mobilnych łączy internetowych" https://www.telko.in/gus-podsumowal-2018-r-w-telekomunikacji I ta różnica będzie się jeszcze bardziej powiększać głównie na rzecz internetu mobilnego. Teraz praktycznie każdy nowy telewizor ma Smart TV i płatna TV od kablówek/platform powolutku traci. Ale internet stacjonarny jest niezbędny do Smart TV (i nie tylko), to oczywista. Mało który młody człowiek będzie za jakiś czas wzbogacał płatnych operatorów swoją kasą za tę papkę telewizyjną który serwują. Młodzi nienawidzą reklam. A jeśli klienci nie potrafią negocjować cen (lub im się nie chce) to ich problem. Niech płacą za zarządy, rady nadzorcze, pracowników, akwizytorów i pensje tych pseudo firemek.
  8. Jeszcze w 2005 - 2006 roku takie łącze kosztowało w Multimedii w "promocji" 59,90 zł. Wtedy tyle płaciłem za taką prędkość. Plik 700 MB ściągało się minimum 24 godziny (przy pełnej prędkości). Nikt nie słyszał o "działach utrzymania klienta" i wszyscy płacili jak za zboże, bo jedyną alternatywą była droższa TP S.A. Po 14 latach za taką sumę Multimedia oferuje 600 Mb/s bez żadnej łaski. A jak ktoś się postara (wypowiedzenie, negocjacje) to jeszcze taniej.
  9. Trzeba było udać głupiego i próbować negocjować jeszcze lepszą ofertę niż zaklepałeś wczoraj. Pewnie wynegocjowałbyś jeszcze lepszą. Rozmawiałbyś wtedy z pozycji siły - i cisnąłbyś ich na maksa wiedząc, że może być jeszcze lepiej, bo masz w garści umowę zawartą telefonicznie wczoraj. A jeśli oni by się zorientowali, że już coś z tobą uzgodnili to mógłbyś im odpowiedzieć : "Wasz cyrk, wasze małpy. Jak dzwonicie do mnie i proponujecie kolejną ofertę, to ja grzecznie z wami rozmawiam. A jeśli macie "szum informacyjny w korporacji i braki umysłowo-logistyczne" to pretensje zgłaszajcie do siebie samych. Nigdzie nie jest napisane, że wczorajsze przedłużenie umowy się liczy ... a dzisiejsze się nie liczy." 😜
  10. Usługa Wi-Fi w Multimedii : https://www.multimedia.pl/Multimedia.pl/media/Instrukcje/1.pdf Instrukcja konfiguracji usługi. http://routery.mm.pl/pdfs/BSM.pdf Konfiguracja modemu (również modemów o innych nazwach/symbolach niż podane w tej instrukcji).
  11. Za 120 Mb/s to minimum 29 PLN (umowa na 2 lata). Za 300 Mb/s to minimum 35 PLN (umowa na 2 lata). Niżej w tej chwili nie zejdą. W obu przypadkach to ceny za sam internet (bez konieczności dobierania usługi DTV). Ja mam 120 Mb/s za 29 PLN (Wi-Fi gratis, umowa na 2 lata, bez usługi DTV). Oczywiście wypowiedzenie trzeba wysłać. Bez niego takich cen (przy tych prędkościach) się nie dostanie. Jeśli będą cię namawiali na internet 150 Mb/s (nowa prędkość, skserowana z najniższych opcji internetu UPC, VECTRY i NETII Światłowodu) to nie wchodź w to, bo upload jest taki sam jak przy 120 Mb/s. https://satkurier.pl/news/183685/multimedia-wprowadza-pakiet-150-mbs.html https://www.telko.in/multimedia-wprowadza-pakiet-150-mb-s https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-uslugi/multimedia-od-15-wrzesnia-nowy-pakiet-internet-150mb-plus
  12. Mam taki sam sprzęt. Dodatkowo ma aż 7 diod, które świecą non stop bardzo silnie. http://www.telpol.net.pl/telpol/media/pdfy/TG2492S-CE User Guide.pdf Na stronie nr 9 angielskiej instrukcji obsługi jest podane, że ten sprzęt pobiera od 12,0 Wat do 15,3 Wat prądu.
  13. https://www.telko.in/1-rocznica-przejmowania-multimediow-przez-vectre Informacja z 4 września 2019 r. " Postępowanie wciąż trwa – informuje, nie podając żadnych szczegółów, biuro prasowe UOKiK. "
  14. UPC powoli wycofuje ze swojej oferty internet 150 Mb/s. Widać to po ich stronie internetowej. Za max. kilka miesięcy opcja ta ostatecznie zniknie z ich oferty. Teraz sprzedają przeważnie 300 Mb/s - 500 Mb/s - 1 Gb/s (głównie promują 500 Mb/s). A tymczasem Multimedia : https://satkurier.pl/news/183685/multimedia-wprowadza-pakiet-150-mbs.html " Od 15 września br. w ramach oferty Multimediów Polska dostępny będzie nowy pakiet : Internet 150 Mb+. Niewykluczone, że zastąpi on w przyszłości ofertę z Internetem do 120 Mb/s. "
  15. https://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja "Istnieją różne kryteria typologii telewizji. Do najczęściej wskazywanych można zaliczyć podział telewizji : (...) ze względu na kanały dystrybucji : (...) telewizja linearna (tradycyjna) ....... tłumaczenie na polski : platformy satelitarne, kablówki, TV naziemna. telewizja over the-top ....... tłumaczenie na polski : terminem telewizja OTT (Over-The-Top) określa się sposób transmisji poza tradycyjnymi kanałami dystrybucji, jakimi są telewizja naziemna, satelitarna, kablowa. Przykładem telewizji OTT jest np. Netflix. Co oglądasz prywatnie to mało kogo interesuje. Dla operatora/nadawcy/właściciela biznesu liczy się to jaka jest ogólna oglądalność danego "kontentu". Pisałem, że platformy satelitarne padną oraz że płatna linearna telewizja powoli się kończy, a na pewno bardzo traci na znaczeniu. Zjazd w dół nieuchronny. Kablówki nie odnotowują realnego wzrostu abonentów usług DTV. I nigdy już nie odnotują. Chyba, że zaczną wciskać pakiety DTV za friko do usługi internetu stacjonarnego. UPC już to zresztą robi. Pakiet podstawowy DTV (34 kanały, w tym 23 w jakości HD) daje każdemu za friko do internetu 150 Mb/s (w umowie na 2 lata). Z kolei rynek reklamowy w internecie zbiera coraz większą kasę od reklamodawców i przewyższył tradycyjny rynek reklamowy telewizyjny : https://www.money.pl/gospodarka/internet-gora-po-raz-pierwszy-na-polskim-rynku-wydatki-na-reklame-w-internecie-wieksze-od-telewizyjnych-6420836375042177a.html Reklamodawcy idą głównie tam gdzie potencjalny konsument masowo gapi się w ekran i łyka reklamy, a nie tam gdzie jakiś tradycyjny kanał telewizyjny ma oglądalność na poziomie 0,2 % czy nawet 0,02 % (tj. na poziomie liczebnym jednej malutkiej wioski w Polsce). Bezpłatna naziemna DVB-T utrzyma się jeszcze przez wiele wiele lat, bo zapewnia stacjom wielkie wpływy z reklam. Będzie się rozwijała i modyfikowała. Za 3 lata (podobno w połowie 2022 roku) wejdzie do Polski DVB-T2 i wtedy płatni operatorzy jeszcze bardziej zawyją z rozpaczy. Natomiast bezpłatne oraz płatne serwisy video puszczane drogą internetową (typu Netflix) rozwijają się i będą konkurować między sobą globalnie. A w Polsce największe wzięcie ma serwis CDA. Bije na łeb wszystkie inne (nawet zagraniczne działające w Polsce) jeśli chodzi o liczbę aktywnych użytkowników. Sam sobie tworzysz pytania i dylematy egzystencjalne. Jak lubisz to zastanawiaj się nad nimi dalej.
×
×
  • Create New...