Jump to content

Kleofas11

Users
  • Content Count

    214
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutralna

About Kleofas11

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Wnuczek zainstaluje babci naziemną cyfrową DVB-T z 28 kanałami. 50 PLN miesięcznie zostanie w kieszeni. A za 2 lata - prawdopodobnie max. do 30 czerwca 2022 roku - będzie w Polsce DVB-T2 (kilka kanałów więcej i prawie wszystkie podbiją do jakości HD). I gra gitara. ...................................................................................................................................................... A jeśli chodzi o kablówki to np. w UPC jest cyfrowy Pakiet START 34 kanały (w tym aż 23 kanały w HD). Jest on darmowy i niekodowany. Jedyny warunek to konieczność wzięcia do tego usługi internetu. http://media.upc.pl/52730-upc-rozszerza-oferte-kanalow-w-niekodowanym-pakiecie-start
  2. W kablówkach (a w Multimedii w szczególności) towar kosztuje dokładnie tyle na ile umówi się sprzedający z kupującym. Może być np. dziesięciu klientów Multimedii z identyczną ofertą ... i każdy z nich płaci co miesiąc zupełnie inną kwotę. A różnice w cenie mogą dochodzić nawet do 100 % - 200 % między tymi dziesięcioma klientami. Stała (i jakaś minimalna) cena paczek Canal+/HBO/Cinemax/Filmbox to też mit. Jedni je dostają za full kasy, a inni za grosze. Tak jak sobie wynegocjują.
  3. Jakie "rozdawnictwo" ? Operatorzy płatnej linearnej TV coraz częściej będą usiłowali różnymi sposobami zatrzymać swoich abonentów. Bo bez nich pójdą z torbami. Za 2 lata (latem 2022) wejdzie do Polski system DVB-T2 (będzie trochę więcej kanałów w naziemnej cyfrowej i dużo więcej kanałów w HD). To zmieni rynek TV diametralnie. Po co komu będzie płatna telewizja kablówkowa .... skoro 95 % kanałów płatnych i tak nadaje miliony reklam w środku filmu. Młodzi ludzie nienawidzą reklam, a starym wystarczy oferta DVB-T/DVB-T2. A płatne serwisy VOD typu : Netflix/HBO GO/niedługo HBO MAX/Amazon/Disney+/Hulu/Apple TV+/CDA Premium (i inne serwisy tego typu) nie nadają reklam w środku filmu. I są dostępne w każdym nowym telewizorze z dostępem do internetu, bo praktycznie każdy nowy telewizor ma Smart TV. Przy kablówkach zostaną głównie psycho-fani sportu. Poza tym idzie potężny kryzys finansowy (efekt koronawirusa) i konsumenci tym bardziej nie będą chcieli płacić za oglądanie 100 - 150 kanałów z milionami reklam. Wymieńcie wszystkie polskojęzyczne kanały w kablówkach (jest ich wszystkich ponad 200), które nie nadają reklam w środku filmu (oczywiście oprócz kanałów TVP/Canal+/HBO/Cinemax/niektóre Filmbox). Nie ma ich łącznie nawet dziesięciu. Taka prawda i śmiech na sali. Płatna linearna telewizja powoli odchodzi do lamusa.
  4. Vectra kupując Multimedię nic nikomu nie obiecywała. Ani tego że zrówna obie oferty (telewizji oraz internetu), ani tego że podniesie w DTV jakość SD do jakości HD. Po prostu jedna firma kupiła drugą firmę (zresztą na kredyt). A co Vectra tak naprawdę zamiaruje i kiedy to jest to wielka tajemnica. Wie to tylko Zarząd oraz Rada Nadzorcza Vectry. Taka prawda.
  5. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/upc-polska-otwiera-wszystkie-swoje-punkty-sprzedazy-z-zachowaniem-norm-bezpieczenstwa Niemal po dwóch miesiącach od ich zamknięcia UPC Polska otwiera ponownie wszystkie swoje salony sprzedaży. (...) W poniedziałek 11 maja operator ogłosił, że klienci mogą ponownie odwiedzać punkty - zarówno te zlokalizowane w centrach handlowych, jak i poza nimi. Wciąż zamknięte są wyspy sprzedażowe." https://www.telko.in/upc-polska-ponownie-otwiera-salony-sprzedazy
  6. Koniecznie przy przedłużeniu umowy spróbuj zrównać czas trwania obu umów (na internet i TV), bo jak nie to będą cię mieli w garści już zawsze. Gdy obie umowy będą się kończyły tego samego dnia to będziesz miał większe pole do negocjacji na przyszłość. Wiele osób z tego forum już tak zrobiło. I dobrze na tym wyszli.
  7. To ich metody. Jeśli dzwoni w trakcie trwania umowy (i bez złożonego twojego wypowiedzenia) to cel jest tylko jeden. Namówić klienta na jeszcze droższy abonament i nowe usługi i przedłużenie umowy (na kolejne 12 lub 24 m-ce) w trakcie trwania starej umowy.
  8. W Polsce liczą się tylko te kablówki (jeśli chodzi o największą ilość abonentów) : UPC, Vectra, Multimedia, Inea, Toya. Która z nich po zakończeniu umowy terminowej podwyższa tak horrendalnie (jak robi to Multimedia) abonament za usługę internetu ?
  9. Szkoda, że 100 PLN nie zaproponowali. Tak dla równego rachunku. https://www.multimedia.pl/internet-stacjonarny To są ceny internetu z ich strony internetowej. Najniższa opcja internetu którą teraz oferują to 150 Mb/s. Po wypowiedzeniu (oczywiście z zachowaniem terminu wypowiedzenia, czyli minimum 30 dni wcześniej) to starą opcję 120 Mb/s można uzyskać za 20 PLN - max. 35 PLN. I to bez konieczności dobierania usługi telewizyjnej. Tu na forum było tego wiele przykładów. Wszystko zależy od umiejętności negocjacyjnych. Walcz, albo (w ostateczności) zmieniaj operatora. Jeśli oczywiście masz alternatywy.
  10. Dużo płacisz. Multimedia na stronie internetowej oferuje 600 Mb/s za 59 zł (umowa na 24 m-ce + do 3 m-cy gratis). Jeśli u ciebie jest jakaś konkurencja to na pewno zaoferuje ci (jako nowemu klientowi, a szczególnie w umowie zawartej poprzez przedstawiciela handlowego) podobną prędkość i taniej niż Multimedia. Ale po twoim wypowiedzeniu Multimedia powinna zejść z ceny za opcję 600 Mb/s do 49 zł - max. 59 zł. To jak najbardziej realne. Oczywiście przy przedłużeniu umowy na 24 m-ce.
  11. Zgadza się. Ale nawet gdyby średni wzrost popytu na usługę nagle wzrósł(przejściowo rzecz jasna ) o np. 100 % ... to operator i tak powinien być na to przygotowany. W końcu zarządza stabilnym, nowoczesnym, kilku miliardowym biznesem technologicznym. Chociaż UPC też ostatnio żali się, a zawsze kreują się na takich ultranowoczesnych i ultrainnowacyjnych. https://www.telko.in/ruch-w-sieci-upc-w-ub-tygodniu-wzrosl-o-40-proc " UPC Polska podał, że w minionym tygodniu ruch internetowy w jego infrastrukturze sieciowej w Polsce wzrósł o blisko 40 proc. w stosunku do tygodni poprzedzających zagrożenie COVID-19 (.....). — Obecne obciążenie sieci UPC w szczytowych momentach nie przekracza 3/4 dostępnej pojemności. "
  12. To nieprzemijająca mądrość Lejzorka Rojtszwańca : " Zwalniają ? Znaczy, że .... będą przyjmować ". Jednych zwolnią z roboty, a innych przyjmą do roboty. Multimedia jeszcze przed długi czas może funkcjonować pod nazwą Multimedia. Jej przejęcie przez Vectrę nie przeszkadza w prowadzeniu biznesu. Tyle, że wszystkie decyzje biznesowe są teraz podejmowane tylko przez Radę Nadzorczą Vectry oraz przez Zarząd Vectry. Prawie 2 lata temu Cyfrowy Polsat przejął Netię S.A. A Netia wciąż działa pod swoją marką.
  13. Naprawdę boisz się, że kablówki/platformy będą radykalnie podnosiły ceny swoich spsiałych, przestarzałych, wiochmeńskich telewizyjnych pakietów ? 😉 Wymienisz więcej jak kilka kanałów w płatnej TV, które nie nadają reklam w środku audycji ? Oczywiście oprócz kanałów : TVP / Canal+ / HBO / Cinemax. ....................................................................................................................................................................... Czy są to tylko : Sundance TV, Nickelodeon, NickToons, Alekino+, Planete+, Domo+, Kuchnia+ ...... coś jeszcze ? https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/74-proc-klientow-zrezygnuje-z-platnej-telewizji-w-ciagu-pieciu-lat-raport " 74 proc. klientów chce zrezygnować z płatnej telewizji w ciągu pięciu lat. To początek wojen streamingowych platform " Płatna telewizyjna reklamowa sieczka powoli się kończy. Za kilka lat hegemonem będzie tylko DVB-T2 oraz płatne serwisy streamingowe VOD (tytpu Netflix, Disney, Amazon).
  14. I tak trzymać. Vectra wzięła 1,5 miliarda PLN kredytu na zakup Multimedii. To są kolosalne pieniądze, a rynek płatnej TV w dzisiejszych czasach jest niepewny (niedługo będzie DVB-T2, rozwój płatnych serwisów VOD, miliony treści online za friko, rozwój światłowodu). Kredyt Vectry sam się nie spłaci. Spłaci się tylko pieniędzmi abonentów. Dlatego korzystne oferty zawsze były, są i będą. Dla operatora korzystniej jest spuścić z ceny i złapać abonenta na kolejne 12/24 miesiące .... niż go stracić na kolejne 12/24 miesiące.
  15. Na ulotce nie jest napisane na jaki okres czasu, ale umowy z ulotek (dla nowych klientów lub dobierających usługi) są zawsze na 24 miesiące. Bo operator chce mieć gwarancję dopływu gotówki przez 2 lata. Gwiazdek żadnych nie ma (z obu stron ulotki nie ma niczego podejrzanego). Jest tylko dopisek : " Zapytaj o ofertę telefonii komórkowej ze smartfonem oraz telewizji cyfrowej z telewizorem LCD ". Czyli przedstawiciele handlowi proponują również inne (czytaj : droższe) oferty, ale z "gratisami". Przy podanym numerze telefonu do przedstawiciela handlowego jest też dopisek : " Dodatkowe rabaty tylko u Opiekuna Budynku ". Nie wiadomo co ten poeta miał na myśli. .................................................................................................................. To jest wzorzec negocjacji przy przedłużaniu umów z Multimedią (info z dnia 1 lutego 2020 r.) : Śmieszne 23 PLN miesięcznie za Internet 150 Mb/s + karta SIM no limit. I bez konieczności posiadania usługi telewizyjnej.
×
×
  • Create New...