Jump to content

Kleofas11

Users
  • Content Count

    156
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutralna

About Kleofas11

  • Rank
    Czasami wpadam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. multimedia.pl - Strona główna - Strefa klienta - Internet - Problemy techniczne - Zakupiłem usługę Mega Bezprzewodowa Sieć Multimedialna (router WIFI operatora) i nie potrafię go skonfigurować : Odpowiedź : Sprawdź model urządzenia dostępowego dostarczony przez Operatora i postępuj zgodnie z odpowiednią instrukcją. Model urządzenia jest dostępny do odczytania z nalepki na urządzeniu.- Instrukcja dla: EPC 2425, EPC 3925, EPC 3928S/AD, EPC 3949, TG862, TG2492S, TG2492S-85 (tj. firmy CISCO oraz ARRIS)- Instrukcja dla: Asmax 1004G- Instrukcja dla: Kasda KD318MI- Instrukcja dla: Kasda KW5815- Instrukcja dla: Zyxel P870HW-51a v2- Instrukcja dla: Zyxel P870HN-51b- Instrukcja dla: Zyxel VMG1312-B10A- Instrukcja dla: ZNID GPON ZHONE 2426A- Instrukcja dla: HUAWEI HG8245H ................................................................................................................................................................................................................... Czyli tyloma modelami modemów (z wbudowanymi ruterami Wi-Fi) dysponuje w chwili obecnej Multimedia i jej klienci.
  2. W stacjonarnym BOK w UPC proponowali mi (jako potencjalnemu nowemu klientowi) bez żadnej łaski pakiet : Internet 150 Mb/s + pakiet podstawowy DTV 34 kanały (w tym 23 w HD) + telefon stacjonarny ("no limit" na połączenia na stacjonarne i komórkowe). Wszystko za 49,99 zł. w umowie na 24 miesiące. https://www.upc.pl/internet/promocje/oferta-specjalna/ Teraz w UPC jest podobnie.
  3. Drogo płacisz. Cena regularna opcji 120 Mb/s na stronie internetowej Multimedii to 49 zł. (umowa na 24 miesiące, Wi-Fi gratis przez cały okres umowy). Ja w kwietniu przedłużyłem umowę - po wypowiedzeniu - na internet (bez usługi telewizyjnej). Po trzecim kontakcie z DUK otrzymałem opcję 120 Mb/s za 29 zł. (umowa na 24 miesiące, Wi-Fi gratis przez cały okres umowy). Wymienili mi stary modem na modem ARRIS TG 2492 S (z wbudowanym ruterem Wi-Fi). Wymiana modemu była gratis. Na ten moment cena 29 zł. za opcję 120 Mb/s jest najniższa możliwa do uzyskania (bez konieczności dobierania telewizji). W mojej lokalizacji konkurencja to : UPC, Orange Światłowód, Netia Światłowód. To mogło zaważyć w negocjacjach, bo na to się powoływałem.
  4. To niestety typowe zagrywki każdego operatora. Zamotać, zanęcić i namówić - w ciągu kilku minut rozmowy w BOK - do podpisania nowej umowy (zawsze gorszej dla klienta) na kolejne aż 24 miesiące. Etyka w tym biznesie nie występuje. Jest mała szansa, że oni pójdą wam na rękę, anulując jednocześnie ten aneks. Jeśli nie, to trzeba czekać cierpliwe 2 lata. A za 2 lata to reklamy będą nadawane non stop na 99 % płatnych kanałów (teraz są nadawane na chyba 95 % kanałów), więc proponuję naziemną DVB-T (a za kilka lat będzie DVB-T 2). Jak nie widać różnicy to po co w ogóle płacić za płatny badziew telewizyjny ( na 150 kanałach), skoro ma się go w DVB-T za friko.
  5. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/multimedia-polska-ile-ma-klientow-telewizji-internetu-i-telefonii-jakie-wyniki-finansowe-w-2018-roku " W ub.r. sieć kablowa Multimedia Polska w ujęciu skonsolidowanym zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 645,93 mln zł. Jej zysk operacyjny zmalał z 92,39 do 49,2 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 1,81 do 66,46 mln zł, głównie wskutek 100,76 mln zł kosztów finansowych. Na koniec ub.r. miała do spłaty 1,49 mld zł pożyczek i kredytów, kupiła też obligacje za 320 mln zł od swoich dwóch właścicieli. W skali roku liczba sprzedanych przez firmę usług jednostkowych zmalała o 45,2 tys. Ubyło 19,4 tys. usług internetu szerokopasmowego, 9,5 tys. telefonicznych i 4,2 tys. telewizyjnych, a także 12,1 tys. usług z działalności ubezpieczeniowej, z której Multimedia Polska się wycofała. Przeciętny przychód miesięczny od użytkownika (ARPU) wynosił w ub.r. 69,70 zł, wobec 68,91 zł rok wcześniej. Natomiast wskaźnik rezygnacji klientów (churn) w ujęciu rocznym wzrósł z 16,8 proc. w 2017 roku do 19,4 proc. w ub.r. Przychody ze sprzedaży usług telewizji wzrosły rok do roku o 7,8 proc. do 412,52 mln zł. Multimedia Polska tłumaczy to migracją klientów z telewizji analogowej do cyfrowej i dokupowaniem pakietów premium. Wskaźnik rezygnacji zwiększyły się natomiast z 8,8 do 9,2 proc. w skali rocznej. W segmencie internetowym liczba sprzedanych usług jednostkowych zmalała z 529 do 510 tys., a przychody sprzedażowe - o 20,6 proc. do 154,72 mln zł. W przypadku telefonii liczba sprzedanych usług jednostkowych zmniejszyła się z 258 do 248 tys., a wpływy - o 16,7 proc. do 64,99 mln zł. "
  6. Max. do 31 lipca zgłoś się do stacjonarnego BOK i zapytaj, a jak powiedzą, że w systemie nie ma twojego wypowiedzenia to złożysz je w tym momencie osobiście, weźmiesz potwierdzenie pisemne i gra gitara.
  7. Jeśli usługi internetowe kończą się wcześniej niż usługi telewizyjne to oczywiście jest to mniej niebezpieczne/szkodliwe/męczące dla abonenta ... niż gdyby było odwrotnie. Bez internetu da się przeżyć przeżyć przez np. 1 miesiąc. Ale grunt to ujednolicenie wszystkich zamawianych usług, bo wtedy twoja siła w kolejnych negocjacjach jest nieporównywalnie większa. Nie wierz do końca temu co mówią na infolinii (jeśli chodzi o konieczną liczbę miesięcy w umowach na poszczególne usługi), bo każdy konsultant mówi co innego. Każdy dostaje tylko to co wynegocjuje. To niestety norma, że firma próbuje majdrować terminami zawartych umów tak, żeby za za rok lub dwa lata być silniejszą w dalszych negocjacjach. Szczególnie, że za jakiś czas Multimedii już może nie być na rynku, a jeśli ktoś nie ma u siebie konkurencji w postaci innych prawdziwych kablówek to pozostaną mu operatorzy typu Orange/Netia, a tam wynegocjować dobre warunki w umowach przedłużeniowych graniczy z cudem. W Multimedii przynajmniej nie ma żadnego sztywnego cennika.
  8. I tu jest własnie mały haczyk. Znaczący i istotny.
  9. 1. Obecnie 35 % - 40 % posiadaczy telewizora odbiera tylko naziemną DVB-T. I mam nadzieję, że tych osób będzie więcej. Oni mają wywalone na "kontent premium", który nadają kablówki i platformy. Im wystarcza 28 kanałów w DVB-T (niedługo może będzie ze 2 więcej) + szybki stabilny internet. 2. Na około 230 - 240 kanałów polskojęzycznych (dostępnych u wszystkich operatorów) co najmniej 210 kanałów nadaje reklamy non stop (tysiącami dziennie). Te kanały są nic niewarte. Są wrzodem, wynaturzeniem i powinny być darmowe. 3. Jakość techniczna polskiej płatnej telewizji jest słaba, a proponowany "kontent" jest raczej dla dresiarzy i ociężałych umysłowo. W DVB-T podobny badziew jest przynajmniej za friko. 4. Operatorzy wyczuli, że teraz na 7 milionów dzieci będzie wypłacane co miesiąc 500+, więc poczuli krew i łatwy pieniądz do wyrwania od klienteli .... no i podwyższają abonamenty z wymyślonego powodu "bo przecież wszystko drożeje". Hak im w smak. 5. Każda podwyżka abonamentu spowoduje jakiś odpływ klienteli. Bo odpływ jest zawsze. 6. Młodym ludziom wystarcza światłowód lub inny szybki internet od kablówki + ewentualnie naziemna DVB-T. Zresztą i tak pół dnia siedzą na Facebooku i Messengerze. 7. Abonament komórkowy jest dla niekumatych i słabo myślących. Oferty na kartę są lepsze, tańsze, elastyczniejsze .... i w każdym momencie można przejść do konkurencji, a nie być uwiązanym do 2-letniego bandyckiego abonamentu z jakimś "dedykowanym" smartfonem, którego koszt zakupu ("za 1 PLN") zawsze wyjdzie suma sumarum drożej niż kupno identycznego na wolnym rynku. 8. Na tym forum (i w tym wątku) był kiedyś jeden kibic cudowności płatnej telewizji i dobroci biednych operatorów (z litości przemilczę jego ksywę). Jednego wystarczy. 😏
  10. Jeśli pod nowym adresem Multimedia świadczy swoje usługi .... to w jej interesie powinno być, żeby ta upadająca firma zarabiała dalej, czyli zmniejszała swoje zadłużenie wobec wierzycieli (idąc ci na rękę przy przenoszeniu adresu świadczenia usług). Jeśli Multimedia tego nie chce (a ty jednocześnie w nowej lokalizacji masz wybór innych operatorów), to niech spadają na drzewo. Powiedz im, że jeśli się nie zgodzą to stracą klienta, bo z nowym operatorem podpiszesz niedługo nową 2-letnią umowę i ten nowy operator będzie miał od ciebie hajs przez kolejne 2 lata, a nie lider biznesu Multimedia. Ich cyrk, ich małpy.
  11. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prezes-uke-szykuje-rewolucje-na-rynku-kablowym-decyzje-jedynie-utrudniaja-wspolprace " Prezes UKE chce, aby najwięksi operatorzy telewizji kablowej udostępnili w blokach swoją infrastrukturę konkurencji, co miałoby być korzystniejsze dla klientów. To nie podoba się jednak kablówkom. (...) Decyzje dotyczą takich firm jak : Netia, UPC Polska, Multimedia Polska, Vectra, Inea i Toya. Jakie zmiany niosą nowe regulacje ? Regulator chce, aby duzi operatorzy kablowi udostępnili swoje sieci konkurencji w blokach, co oznacza, że podmioty te mogłyby świadczyć swoje usługi w oparciu o infrastrukturę tych operatorów kablowych. Dla klientów może to oznaczać łatwą zmianę operatora - bez konieczności wymiany kabli. Dodatkowo, klienci mieszkający w nowych budynkach, które powstały po 2012 roku będą mogli wybrać każdą z usług u innego operatora. W praktyce może oznaczać to przykładowo korzystanie z internetu firmy X, telefonu - firmy Y, telewizji - oferowanej przez firmę Z. (...) UKE zakłada, że zmiany mają wejść od czerwca 2019 roku. (...) Decyzje nie są ostateczne i nie obowiązuje ich rygor natychmiastowej wykonalności. Operatorzy mają prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w drugiej instancji do prezesa UKE lub mogą (bez pierwszego ze wskazanych trybów) wnieść skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Po zakończeniu tych postępowań będą musieli wdrożyć decyzje prezesa UKE. (...) Krystyna Kanownik, rzecznik prasowa Multimedia Polska odpowiedziała nam, że „spółka nie komentuje decyzji regulatora”. Pozostali operatorzy do czasu publikacji artykułu nie odpowiedzieli na nasze pytania. (...) Urząd zaznacza też, że „na przyjętej regulacji najbardziej zyskają sami abonenci, ponieważ zwiększy konkurencję, ułatwiając operatorom prowadzenie działalności także w budynkach, w których nie posiadają własnej infrastruktury”.
  12. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-nadal-bada-kupno-multimedia-polska-przez-vectre-mam-nadzieje-ze-proces-ten-w-przeciagu-kwartalu-zostanie-zakonczony " Regulator zwrócił uwagę, że Vectra i Multimedia Polska na tych samych obszarach świadczą identyczne usługi: działalność firm pokrywa się w 39 miastach w zakresie płatnej telewizji, a w 45 miejscowościach w zakresie szerokopasmowego internetu stacjonarnego. (...) Michał Holeksa, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przy okazji dyskusji zaznaczył, że Urząd musi kompleksowo badać cały rynek, dlatego tego typu postępowania - wyrażenia zgody na fuzje i przejęcia tyle trwają. (...) Dodał, że ma nadzieję, że postępowanie zakończy się w ciągu najbliższego kwartału. - Mam nadzieję, że to w przeciągu kwartału postępowanie to zostanie zakończone, nie mogę dzisiaj powiedzieć, z jakim skutkiem - stwierdził wiceszef Urzędu. "
  13. Aneks zawarłem 11 dni przed końcem starej umowy. Nie było tak trudno, ale u mnie rzecz nie polegała na obniżce abonamentu tylko na zwiększeniu prędkości. A na to łatwiej przystają, bo zwiększenie prędkości nic ich nie kosztuje (to tylko odkręcenie kurka). Do tej pory miałem 30 Mb/s za 29 PLN (i bez modemu z Wi-Fi), a dostałem 120 Mb/s za 29 PLN (z modemem z Wi-Fi i bez żadnych innych opłat). Wymiana modemu (instalacja) też była gratis. Podczas negocjacji wspomniałem, że u mnie jest duża konkurencja w opcjach do 1 Gb/s (UPC, Netia Światłowód, Orange Światłowód), a dwie pierwsze firmy oferują nowym klientom lepsze oferty za 43 PLN - max. 50 PLN (internet z modemem z Wi-Fi + pakiet DTV + telefon stacjonarny). Trafiłem na kumatego sympatycznego konsultanta w DUK (za drugim razem). W stacjonarnym BOK było odwrotnie. Chociaż w BOK też można dostać dobre oferty. Zarówno w DUK jak i w BOK wszystko zależy od podejścia człowieka z którym w danym momencie rozmawiasz, bo każdy konsultant mówi to co w danej chwili jest mu wygodne. Oferta utrzymaniowa internetu 120 Mb/s za 29 PLN (z modemem z Wi-Fi gratis) funkcjonuje w Multimedii od co najmniej kilku lat. I nie ma nic wspólnego z usługą DTV (nie jest od niej uzależniona).
  14. Ja przy przedłużaniu umowy na Internet (w kwietniu tego roku) dostałem modem z wbudowanym routerem WI-Fi model ARRIS TG 2492 S (standardowy pobór prądu 12 Wat, maksymalny 15 Wat). Na przednim panelu jest 7 silnie świecących się non stop diod, które w nocy rozświetlają 1/3 sufitu w pokoju (przez kratki wentylacyjne na górze obudowy), no ale trudno. Na razie problemów z zasięgiem WI-FI w mieszkaniu nie ma. Umowa na 24 miesiące, opcja 120 Mb/s (upload 10 Mb/s), abonament 29 PLN miesięcznie, żadnych dopłat za usługę Wi-Fi. Cenę i warunki wynegocjowałem w trakcie trzeciej rozmowy z DUK. Z płatnej TV zrezygnowałem wiele lat temu. Wystarczy mi 28 kanałów ze swojej anteny DVB-T. Niektórzy mają całe DVB-T w kablu telewizyjnym (warunek to posiadanie usługi internetu). ............................................................................................................ A w UPC jest jeszcze lepiej, bo każdy kto ma usługę internetu to może dobrać darmowy podstawowy niekodowany pakiet Start w kablu (obecnie 34 kanały, w tym aż 23 kanały w jakości HD). I też żadne dekodery niepotrzebne. http://media.upc.pl/52730-upc-rozszerza-oferte-kanalow-w-niekodowanym-pakiecie-start
  15. Dokładnie. Cyfrowa telefonia komórkowa GSM funkcjonuje w Polsce od 23 lat (od 1996 roku). Po 23 latach chyba każdy świadomy użytkownik komórki może stwierdzić, że już nie sensu pakować się w 2-letni zobowiązujący abonament z jakimkolwiek operatorem. Za duże ryzyko i do tego żadne wymierne profity przewyższające oferty na kartę lub umowy, które można zerwać po 30 dniach.
×
×
  • Create New...