Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ – współpraca ze spliterami


bogi66
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam te ostatnie dyskusje i nie rozumiem dlaczego tak bardzo wam zależy na tych spliterach? Wszak NC+ daje możliwość rozdzielenia sygnału na nawet 6 odbiorników w ramach oferty multiroom. Teraz dla mających multiroom na cameleonach dają nawet za darmo Sagemcomy w najem z tego co widzę. Też źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie połączenie dekoderów korzystając ze splitterów nie jest takie proste, po WiFi raczej się nie da...

 

rozumiem, że jestes nowy, ale skoro nawet nie wiesz o istnieniu splitterów bezprzewodowych to najlepiej się nie kompromituj i nie prowadź dalej dyskusji w temacie o którym nie masz zielonego pojecia.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce kupić spliter. Jaki kupić, żeby nie było problemów po zablokowaniu kart. Chce rozbić na 2-3 tv. w jednym budynku (dom jednorodzinny). Nie znam sie na tym potrzebuje coś co nie będzie wymagało dużej pracy

Na dwa TV wystarczy czy Ci zwykły Multiroom od nc+, dla abonentów z kartami cameleon przy przedłużaniu umowy masz drugą kartę za darmo, i jeszcze do tego możesz dobrać dekoder Sagemcom HD od nc+.

Jeżeli potrzebujesz oglądać w innym pokoju po prostu przenosisz kartę do innego pokoju w którym znajduje się już dekoder lub TV z modułem CI CAM. Problem powstaje dopiero jak chcesz oglądać jednocześnie na trzecim TV programy nie dostępne z TV naziemnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy na to:

 

 

Dla mnie nie jest do pomyślenia, że "technicy testują licznik".
LUDZIE! Przecież żadna platforma by sobie nie pozwoliła na coś takiego. Technicy by sobie najpierw potestowali na np. wybranych 100 dekoderach i kilkunastu splitterach.
Za takie coś to na pewno Kudelski nieźle by beknął, a Francuzi by już wiedzieli co i jak wyciskać z dostawcy zabezpieczeń.

 

licznik działa na wybranych kanałach , a że to nc+ testuje to dlatego że to Polska żadnych kar , takie praktyki testowe są nie do pomyślenia na zachodzie bo kary byłby duże a u nas jest wolna amerykanka . 

 

też jestem tego samego zdania

 

jaka platforma taka praktyka

 

pomijam już pogorszenia jakości transmisji sportu na c+ oraz nagminne transmisje na canal+ family hd po co im serwisy n36/n37 które są nieużywane

 

wiem tylko tyle że multiliga wraca na 5 i 6 kolejke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez tak nie moze byc, ze ludzie placa czesto niemale pieniadze i nie moga obejrzec TV.

Takie zjawiska trzeba tepic i zglaszac, tak aby nie mogli sie opedzic.

Skoro masz splitter to oni równie dobrze mogą Tobie powiedzieć, że używasz sprzętu, który nie jest autoryzowany przez operatora i oni pomóc Tobie nie mogą.

 

Niektórzy chyba myślą, że jak powydawali na tunery setki złotych i dodali do tego bezprzewodowe splittery to operator nic tylko będzie jeszcze na nich chuchać i dmuchać, by przypadkiem się nie obrazili. Od dłuższego czasu wiadomo, że będą ukrócać możliwość dzielenia uprawnień ale zawsze znajdzie się grupa, która myśli, że jest mądrzejsza i ważniejsza od innych, i muszą być na specjalnych warunkach... Operatorzy mają generalnie gdzieś prywatne tunery i splittery to, że testują nowe zabezpieczenia to ich święte prawo. Osoby bez splitterów żadnych problemów nie mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co wy na to:

 

Dla mnie nie jest do pomyślenia, że "technicy testują licznik".
LUDZIE! Przecież żadna platforma by sobie nie pozwoliła na coś takiego. Technicy by sobie najpierw potestowali na np. wybranych 100 dekoderach i kilkunastu splitterach.
Za takie coś to na pewno Kudelski nieźle by beknął, a Francuzi by już wiedzieli co i jak wyciskać z dostawcy zabezpieczeń.

 

licznik działa na wybranych kanałach , a że to nc+ testuje to dlatego że to Polska żadnych kar , takie praktyki testowe są nie do pomyślenia na zachodzie bo kary byłby duże a u nas jest wolna amerykanka . 

 

też jestem tego samego zdania

 

jaka platforma taka praktyka

Ja na to, że ktoś tu nie doczytał dlaczego testy są w ogóle robione. A są robione dla sieci kablowych, nie dla Was ani nie dla wiedzy techników nc+, bo oni niczego testować nie muszą, dostali gotowe rozwiązanie od Nagry i Nagra własną głową zapewnia o działaniu tego na certyfikowanym sprzęcie (czyli krótko mówiąc na tym, co ma licencję Nagry na czytnik - czyli nic z MCAS, aczkolwiek ponieważ nc+ oferowała i chyba nadal oferuje same karty - zadbają także o tych klientów). Celowo są takie "publiczne" testy z uwagi na mnogość rozwiązań na stacjach czołowych, typów wykorzystywanych modułów CAM i konfiguracji, zwłaszcza chodzi tu o rozwiązania wielostrumieniowe i ich zachowanie. Trudno się spodziewać, że sieci wyrzucą do kosza profesjonalne wielostrumieniowe CAM kupowane za czterocyfrowe kwoty, musi im to jakoś rozsądnie działać, choć też z jakimiś ograniczeniami. nc+ jest w stałym kontakcie z operatorami kablowymi, uruchomiono nawet specjalną drogę kontaktu dla kablarzy. Przetestowanie tego "lokalnie", zakładając wszystkie możliwe scenariusze, modele stacji czołowych, CAM-ów i ustawienia kanałów/częstotliwości jest niewykonalne.

 

Co do tych testów na 100 dekoderach i wielu splitterach - nc+ być może sprawdza sytuację na paru popularnych modelach odbiorników, ale nawet gdyby na pojedynczych modelach coś wyszło, to trudno się spodziewać, żeby dla jakiegoś tam tunerka z Chin zmieniali specjalnie wprowadzane zabezpieczenia, bo ma kiepsko napisany soft. Zmiany tak naprawdę w pierwszej kolejności obnażą odbiorniki z badziewnym softem i (a może zwłaszcza) badziewne splittery. Do tej pory na kartach nc+ był duży luzik, bodajże 7 sekund na odpowiedź. W efekcie mało kto się przejmował dobrą komunikacją z kartą, wystarczała jakakolwiek. Teraz gdy pojawi się np. ograniczenie czasowe to jeśli jakiś tuner lub splitter "spamuje" kartę zapytaniami albo zarządza tym mało inteligentnie, to będzie sypał komunikację podczas gdy u kogoś innego inny splitter/odbiorniki, nawet przy większym podziale, będą chodzić pewniej. Wszelkie zmiany bezlitośnie obnażą błędy w oprogramowaniu tunerów i splitterów. Kto zapewnia wsparcie dla produktów, aktualizacje softu, dobry support i serwis - pewnie sobie poradzi, a klienci mający dekodery no-name i splittery składane chałupniczo - będą w gorszej sytuacji. nc+ nie musi zapewniać współpracy z każdym modelem odbiornika jaki kiedykolwiek wyszedł, za kiepski soft odpowiada producent sprzętu.

 

Jeśli ktoś dłuuuugo siedzi w temacie odbiorników, to zapewne nie raz spotkał się z sytuacją, że jakiś tuner z MCAS miał łatany soft, bo zacinał się na kanałach dawnej CYFRY+. I teraz pomyślcie sobie jak bardzo ten soft musiał być zwalony, jeśli miał problem z dogadaniem się z kartą w okienku 7 sekund. Softy poprawiano. Ale jak dobrze - tego nie wie nikt, bo nie było realnej metody na sprawdzenie tego. Ponieważ takie czytniki nie były licencjonowane przez Nagrę, to nie musiały spełniać żadnych narzuconych z góry standardów, wystarczyło żeby działały, nie ważne jak. Teraz, gdy śrubka zostanie przykręcona, może się okazać, że jednak będzie ważne jak. Jest szereg kwestii - czas komunikacji, filtrowanie zapytań jeśli lecą duble itp. itd. Splittery robią dodatkowo swój narzut i dlatego wszystko razem musi świetnie grać. Trudno przewidzieć co będzie, zależy co nc+ ostatecznie wdroży. Wyjdzie w praniu.

 

Po raz kolejny apeluję też aby dokładnie sprawdzać przyczynę problemów w przypadku cięcia aby mieć pewność, że to splitter i że ma to jakiś związek ze zmianami, bo nie każde zacięcie musi zaraz oznaczać testy, splittery wieszały się czasami bez tego już w dawnych czasach. Sprawdzamy sygnał, uprawnienia, resetujemy odbiornik i splitter żeby wykluczyć zwiechę, sprawdzamy samą kartę prosto w odbiorniku i dopiero jeśli wykluczymy wszystkie inne przyczyny, to proszę raportować, ew. reklamować, czy kto tam co chce. Bo powiedzmy sobie szczerze, że jeśli jedna, czy dwie osoby na kilkuset userów zgłaszają problem i nikt inny nic nie pisze - ani tu, ani w komentarzach na satkurier.pl, to pachnie to problemem po stronie tych użytkowników - tak by jednocześnie ten sam problem zauważyli wszyscy i masowo o tym pisali. A znowu dzwonienie do nc+ jeśli tamci akurat nic nie robią = strata kasy na połączenie, czasu, a zgłoszenie zostanie odrzucone. Dzwonienie "na pałę" jest bez sensu i tylko utrudnia dobicie się na infolinię ludziom z prawdziwymi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...