Skocz do zawartości

Moduł CAM CI+ / CAM CI+ ECP platformy CANAL+ - pytania, problemy, komentarze


kaspian0007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, darlen napisał:

Sony dużo sprzedaje na Europę i RP również, więc będzie miał zwroty - akurat prawo jest po naszej stronie - towar niezgodny z umową itd

A pokaż zapis ze specyfikacji modelu, który posiadasz, że wspiera ECP. Prawo to jest po stronie świadomego kupującego. Ty kupiłeś model bez ECP, więc pretensje możesz mieć jedynie do siebie.

 

Co do innych kanałów z ECP niż 4k to w teorii mogą, ale w praktyce zablokowali by wszystkie moduły również np te, które obecnie dobrze działają z camelami.

 

@tail# skończ proszę siać dezinformację, że moduł niebieski działa na kanale z ECP bo jest to fizycznie nie możliwe.

Edytowane przez drq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest takie proste. Sony zawsze może odbić piłeczkę, że wprawdzie za pośrednictwem modułu nie będzie możliwości oglądania kanałów 4K, ale już podłączeniu dedykowanego sprzętu operatora jak najbardziej. Chyba, że kupujący akurat nabył telewizor Sony, ażeby korzystać z oferty operatora za pośrednictwem modułu a ponadto został prowadzony w błąd, że obsługuje on standard ECP. 

Edytowane przez Maris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Maris napisał:

Zgadzam się natomiast z opinią, że ECP może zostać wprowadzone nie tylko na kanałach 4K.

Kiedy w marcu br. dostałem z Platformy Canal+ e-mail'a z informacją, że muszę wymienić  moduł niebieski na ten z ECP, wyraźnie w nim stwierdzono, że jeżeli tego nie zrobię grozi mi brak możliwości oglądania niektórych programów na kanale Canal+ 4k. Nie było mowy o innych kanałach, ani że w ogóle niektórych treści nie będę mógł oglądać. Może jednak te opinie to czarnowidztwo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maris napisał:

Zgadzam się natomiast z opinią, że ECP może zostać wprowadzone nie tylko na kanałach 4K. Po pierwsze, w żadnym oficjalnym komunikacie z ich strony nie padło zastrzeżenie, że to dodatkowe zabezpieczenie treści będzie wprowadzone tylko na kanałach 4K lecz na niektórych kanałach lub programach. Stawiałbym, że ECP pojawi się na kanałach premium na których są premiery filmowe i transmisje sportowe. 

 

Zgadzam się, wydaje mi się że w przyszłości dojdzie do tego że przede wszystkim Premier League ma modułach może być zabezpieczana nawet na programach HD. Na dziś już firma pokazuje numery kart abonenckich na meczach Ligii angielskiej w celu weryfikacji, a co będzie dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mikoko napisał:
32 minuty temu, drq napisał:
A pokaż zapis ze specyfikacji modelu, który posiadasz, że wspiera ECP. Prawo to jest po stronie świadomego kupującego. Ty kupiłeś model bez ECP, więc pretensje możesz mieć jedynie do siebie.
 
 

 


A pokaż mi że w specyfikacji jest napisane ze model nie wspiera ECP?

 

 Zasada jest taka, że jeżeli czegoś nie ma w pełnej specyfikacji sprzętu, to oznacza, że tego nie ma. Twierdzenie, że czegoś nie ma, bo nie jest, to napisane, że tego brak jest w 100% błędnym rozumowaniem. Pracowałem kiedyś przy tworzeniu dokumentacji sprzętów elektronucznych do certyfikacji na nasz kraj i gwarantuję, że Twoje podejście do tematu jest błędne.

Edytowane przez audib6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię. W opisie specyfikacji dla modelu Sony XH nigdzie nie jest napisane ze wspiera ECP. A wspiera bo działa

Jestem ciekawy czy ECP zaszyte jest w głównym sofcie tv czy gdzieś siedzi osobno. Nie chodzi o łamanie a o aktualizacje softu XG do wersji XH która wspiera ECP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy je powtórzą jeszcze.. jak nie to i tak w poniedziałek składam wypowiedzenie, bo pewnie mój szajsung tego nie ogarnia i tak.. może jak więcej złoży to da im do myślenia że może jednak trzeba się dogadać z dostawcami TV.. bo to jakieś parodie, TV ma CI 1.4 i oczywiście zamiast wspierać to kanał..  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tej treści złożyłem reklamację do Canal+.

W związku z uruchomionymi w dniu 20.07.2020 r. testami ECP składam reklamację w związku z niedopełnieniem przez Canal+ zasad wymiany modułów wcześniejszych na moduł CI+ECP.
Po pierwsze w informacji przesłanej mi na e-mail w sprawie zmiany modułu CI+, Canal+ nie wykazał listy telewizorów, z którymi ten moduł będzie współpracował. Wskazał jedynie, że moduł należ wymienić przed 1 lipca 2020 r., gdyż brak wymiany może spowodować brak odbioru C+4K. Poza tym sugerował sprawdzić, czy moduł te będzie współpracował z posiadanym telewizorem. Potwierdzam, że po włożeniu modułu do posiadanego telewizora Sony XF 9005 wszystkie programy były właściwie kodowane. Czyli kompatybilność miedzy urządzeniami była. Można było sądzić, że wszystko jest ok. Na dzień zmiany modułu, Canal+ nie udostępniał sygnału z ECP. Pytam się jak można było ten moduł sprawdzić w tamtym czasie skoro sygnał testowy udostępniono dopiero 20.07.2020 r. i który wykazał, że tej kompatybilność nie ma.
Nie można obarczać winą abonentów za to, że nasze telewizory nie współpracują z modułem. Wprowadzający nowe rozwiązania winien dookreślić z jakim telewizorami będzie on współpracować, a jeżeli tego nie zrobił, to przed wymianą modułu winien uruchomić do celów sprawdzających sygnał ECP.
Stwierdzam jednoznacznie, że przed zamianą modułu nie miałem stworzonych warunków do właściwego jego sprawdzenia.
W związku z powyższym żądam od Canal+ podjęcia działań celem zmiany oprogramowania modułu CI+ECP w taki sposób, żeby telewizor, który współpracował wcześniej z tym modułem, mógł dalej z nim współpracować w ramach sygnału ECP.

 

Do prowadzących dyskusję:

Panie i Panowie czas na działanie, a nie przekonywanie się do teoretycznych swoich racji. Podkreślam, Canal+ nie dał nam możliwości sprawdzenia kompatybilności urządzeń, gdyż nie nie udostępnił sygnału w czasie wymiany modułów. Są to działania niezgodne z prawem o ochronie konsumenta. Tylko zbiorowy protest daje jakieś szansę na rozwiązanie tego problemu. Oczywiście składam również reklamację do producenta tv, ale tu sprawa jest trochę inna. Gdy będę miał stanowisko napiszę.

  • Popieram 1
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na LG B8 nie działał. Ktoś rano pisał

Tej treści złożyłem reklamację do Canal+.

W związku z uruchomionymi w dniu 20.07.2020 r. testami ECP składam reklamację w związku z niedopełnieniem przez Canal+ zasad wymiany modułów wcześniejszych na moduł CI+ECP.

Po pierwsze w informacji przesłanej mi na e-mail w sprawie zmiany modułu CI+, Canal+ nie wykazał listy telewizorów, z którymi ten moduł będzie współpracował. Wskazał jedynie, że moduł należ wymienić przed 1 lipca 2020 r., gdyż brak wymiany może spowodować brak odbioru C+4K. Poza tym sugerował sprawdzić, czy moduł te będzie współpracował z posiadanym telewizorem. Potwierdzam, że po włożeniu modułu do posiadanego telewizora Sony XF 9005 wszystkie programy były właściwie kodowane. Czyli kompatybilność miedzy urządzeniami była. Można było sądzić, że wszystko jest ok. Na dzień zmiany modułu, Canal+ nie udostępniał sygnału z ECP. Pytam się jak można było ten moduł sprawdzić w tamtym czasie skoro sygnał testowy udostępniono dopiero 20.07.2020 r. i który wykazał, że tej kompatybilność nie ma.

Nie można obarczać winą abonentów za to, że nasze telewizory nie współpracują z modułem. Wprowadzający nowe rozwiązania winien dookreślić z jakim telewizorami będzie on współpracować, a jeżeli tego nie zrobił, to przed wymianą modułu winien uruchomić do celów sprawdzających sygnał ECP.

Stwierdzam jednoznacznie, że przed zamianą modułu nie miałem stworzonych warunków do właściwego jego sprawdzenia.

W związku z powyższym żądam od Canal+ podjęcia działań celem zmiany oprogramowania modułu CI+ECP w taki sposób, żeby telewizor, który współpracował wcześniej z tym modułem, mógł dalej z nim współpracować w ramach sygnału ECP.

 

Do prowadzących dyskusję:

Panie i Panowie czas na działanie, a nie przekonywanie się do teoretycznych swoich racji. Podkreślam, Canal+ nie dał nam możliwości sprawdzenia kompatybilności urządzeń, gdyż nie nie udostępnił sygnału w czasie wymiany modułów. Są to działania niezgodne z prawem o ochronie konsumenta. Tylko zbiorowy protest daje jakieś szansę na rozwiązanie tego problemu. Oczywiście składam również reklamację do producenta tv, ale tu sprawa jest trochę inna. Gdy będę miał stanowisko napiszę.

Pytanie do kolegi mam. Świetnie napisane. Mogę wykorzystać w mailu do C+? Sądze ze nie mogą w takim stanie stosować tego EPC. Przecież uwala tym 90% tv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie znać co Wam operator odpowiedział. 
Prognozuję, że będzie to coś w stylu: „Nie ponosimy odpowiedzialności...”, „Nie jesteśmy zobligowani...”, „Mamy prawo do...”

I cytat z maila: „Jako technologiczny lider rynku oraz operator z bogatą ofertą programową prowadzimy szereg działań mających na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa oferowanych treści.”

Do tego oferta dekodera z opłatą ?

Edytowane przez meckbar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, drq napisał:

Co do innych kanałów z ECP niż 4k to w teorii mogą, ale w praktyce zablokowali by wszystkie moduły również np te, które obecnie dobrze działają z camelami.

 

@tail# skończ proszę siać dezinformację, że moduł niebieski działa na kanale z ECP bo jest to fizycznie nie możliwe.

Cameli zaraz  nie będzie. Czyli sugerujesz, że i na dekoderach nie będzie obrazu jak ECP dołączą tylko dla modułu z ECP ?  :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego miało by nie być na dekach skoro ecp ich nie dotyczy. Cameli to ma nie być od 2 lat a na razie, to nadal spokojnie można z nich korzystać na certyfikowanym sprzęcie.

Nie twierdzę, że nigdy nie włącza ecp na kanach HD, ale jeżeli zrobią to w najbliższym czasie, to patrząc na ilość zgodnych tv, równie dobrze mogą zakopać w ogole opcje modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kraczą wrony w eterze to dopiero początek :popcorn: czytając ten dzisiejszy wątek śmiem twierdzić , że jesteście gotowi odkopać swe cyrografy ,  dokładnie je przestudiować , składać reklamacje do reklamacji pod reklamacje ile się da , pozywać swoich producentów TV , a po wydźwięku niektórych wypowiedzi tutaj  nawet bojkot , a i nawet sprawy w sądzie się szykują ?  Jestem pełen podziwu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...