Skocz do zawartości
  • 0

Problemy z odbiorem sygnału


mpotasznik
 Udostępnij

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

No własnie ma isc ten własciciel na dniach . Ale z tego co wiem to oni moga tylko na klatce schodowej zobaczyc co sie dzieje. A dopiero jak wezme jakis pakiet stricte od nich to moga (czyt. zechca wejsc do mieszkania i zoabczyc co sie dzieje) . ale ile w tym prawdy nie wiem . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tu masz link do najbliższych nadajników naziemnej telewizji w Twojej okolicy.

http://www.sat-charts.eu/nadajniki.php?id=MjZrNmkmNHVwc3Y=

Sprawdź jaką masz widoczność z najbliższym nadajnikiem . Jeżeli teren nie jest specjalnie zabudowany ,można spróbować odbioru na zwykłej antenie siatkowej. Przydałby się balkon do umieszczenia anteny na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, posiadam dwa dekodery HD3000 od cyfrowego Polsatu działają one na całkiem osobnych umowach (kartach) są podłączone do anteny z zestawu NC+ z konwerterem Sharp 

 

Generalnie na dekoderze 1 wartości prezentują się następująco:

 

Polsat: 82/83 14db

TVP 1: 81/100 15db

TVP 2: 80/66 13db

TVN: 83/100 15db

 

Na dekoderze 2

 

Polsat: 85/83 14db

TVP 1: 85/100 15db

TVP 2: 89/83 14db

TVN: 89/100 15db

 

Dlaczego wartości na tych dekoderach są różne a podłączone są do tej samej anteny? Czy te wartości są w porządku a może muszę je ulepszyć :)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bywa, że sygnał na różnych wyjściach z konwertera może się minimalnie różnić. Próbowałbym poprawić troszkę jakość na TVP2 (12264 V). Nie jest źle, ale najczęściej miewa jakość lepszą lub porównywalną z TVP1 (11449 H). Oczywiście różnica może wynikać z parametrów konkretnego konwertera, egzemplarza anteny, a także długości i jakości przewodów oraz złączy.

Edytowane przez K63
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 godzinę temu, Maciejk5 napisał:

Na jakim kanale najlepiej jest ustawiać antenę?

Anteny nie ustawia się na jednym kanale (częstotliwości). Przy jej dostrajaniu należy sprawdzać parametry kilku transponderów, np. 10719, 11488, 11508, 12475. Bywa że niektórym najlepszym trzeba troszkę "ująć" jakości, by tym najgorszym "dodać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry

Mam problem z ustawieniem Astry 19,2.

Dekoder pokazuje sygnał z Astry 0/0

Ustawienia to (na sat1 i sat2):

DISEQC właczony

Port A   HB

Port B  Astra 19,2

Konwerter to typowy monoblok  z czterema wyjściami.

Sygnał z HB jest na poziomie:

Sat 1 - 90/83

Sat 2 - 82/83

Jak uruchomić Astre?

Pozdrawiam

 

EDIT:

Myślę, że problem dotyczy dekodera Evobox PVR a nie instalacji antenowej. Wczoraj na tej samej instalacji obierałem sygnał z HB i Astry ( jeden kabel podłączony do TV a drugi do dekodera Amico8260+ i wszystko działało). A teraz na Evoboxie PVR brak sygnału z Astry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ile kabli antenowych podłączyłeś do Evobox PVR?

Czy obydwa kable idą bezpośrednio do monoblok?

Ile wejść antenowych jest wybranych w konfiguracji anteny?

Czy DiseqC jest włączony w konfiguracji anteny?

Obejrzyj film, który pokazuje jak skonfigurować odbiór z Astry 19.2 E przy podłączonym tylko jednym kablu z anteny.

Jak podłączysz z anteny dwa kable, to zmień w konfiguracji anteny "Ilość podł. wejść ant." na 2.

Film pokazuje konfigurację i wyszukanie kilku "popularnych" stacji.

Po zmianie konfiguracji anteny warto zrestartować dekoder, odłączając dekoder od prądu.

 

 

 

Edytowane przez support458
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, to mój pierwszy watek na tym forum, więc witam wszystkich;).

Dołączyłem bo mam problem, przez który niedługo wyrwę resztki włosów z głowy a problemu nie rozwiążę bez Waszej pomocy;)

 

Problem dotyczy wyskakującego błędu "Nie znaleziono SID w PAT". Na wielu forach się naczytałem co może być jego przyczyną i generalnie wychodzi na to że jest to problem z sygnałem, bądź błędami w liście.

Po godzinach spędzonych na diagnozie stwierdzam jednak, że chyba jest to problem opisany tu https://satkurier.pl/news/153778/problemy-z-odbiorem-tvp2-hd-z-satelity-po-1811-oto-rozwiazanie.html. , gdyż dokładnie z każdym z wymienionych w artykule kanałów mam problem z tym pojawiającym się komunikatem. Inne kanały śmigają jak burza, przełączanie trwa poniżej sekundy i wszystko działa idealnie. Wszystkie kanały jednak opisane w artykule nie działają wcale. Dla jasności używam Vu+ Zero4K. Wątpię by była to wina softu bo przerobiłem już OpenPli, BH, a obecnie siedzę na ulubionym OpenATV 6.3. Przerobiłem już także wszystkie możliwe polskie i aktualne listy kanałów, obecnie siedzę na ulubionej Bzyka83 z grudnia 2019. Nie wydaje mi się by problem leżał w liście kanałów gdyż artykuł opisuje problem, który miał miejsce w 2016r. a od tego czasy listy wszystkie powinny mieć te ustawienia i zmiany uwzględnione.

Sygnał na obu transponderach jest ok: 10719 SNR 99%, AGC 83%, a na 12265 SNR 99% AGC 92%. Instalacja anteny zbiorczej na dachu bloku. Satelity HB i Astra.

Po przeskanowaniu ręcznym częstotliwości w miejscu wszystkich wskazanych w artykule kanałów pokazała się informacja n/a a kanały są teraz na liście na szaro. Żeby było ciekawiej, identyczna sytuacja ma miejsce u moich rodziców, którzy po świętach wymienili dekoder na Zgemme h9s i jest identyczny problem. Wcześniej u nich na leciwym nboxie wszystko śmigało jak ta lala.

Co więcej w moim poprzednim mieszkaniu jeszcze kilka tygodni temu na tym samym dekoderze Vu Zero4k też wszystko działało idealnie, po przeprowadzce klops;). Czy wina może leżeć po stronie instalacji antenowej? Czy jest to możliwe że tylko z 2 transponderami jest problem i dlatego nie widzi ich dekoder? Ale ta teoria nie sprawdza się u rodziców gdzie instalacja została ta sama a tylko dekoder się zmienił...

Jak ktoś ma pomysł w czym może leżeć problem to proszę o pomoc bo zwariuję;) Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez januszmirek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam.

Zakupiłem Konwerter Wideband H/V + Quad Legacy 4, 2 tygodnie temu zainstalowałem u znajomego owy konwerter, który miał obsługiwać dekoder 4k Ultrabox NC+ w technologii WideBend oraz 4 dekodery Cyfrowego Polsatu w technologii zwykłej jedno kablowej. Wczoraj zadzwonił do mnie i mówił że nie da się oglądać na Ultraboxie, bo ciągle się zacina. Sprawdziłem sygnał za pomocą miernika podłączonego do wejścia Legacy w konwerterze i było wszystko ok. Telewizory podłączone jedno kablowo odbierały bez zarzutu, natomiast Ultrabox klatkował. Wchodząc w ustawienia anteny wyświetlany sygnał V-85%/90% H-95%/100%, lecz raz na kilka sekund pokazywało się 0% (dosłownie na chwileczkę) po czym na nowo wskazywało powyższe wartości. Podłączając dekoder pod wejście Legacy, program na każdym kanale odbierał idealnie, bez jakiego kolwiek zacięcia.
Czy przyczyną może być zepsuty konwerter na tych wejściach?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry, 

Korzystam z anteny zbiorczej w bloku oraz posiadam Zgemma H9S i mam problem z kanałami od TVN, TVP czy niektórymi Canal + lub eleven. Wątpię aby to był problem z anteną ponieważ sąsiedzi dawno by się skarżyli, więc sądzę, że to problem z ustawieniami odbioru sygnału czy skanowania w Zgemmie, jednak jestem na tyle zielony, że szukanie tego bez podpowiedzi osób z doświadczeniem mija się z celem. Bardzo bym prosił o wskazówki, które pomoga rozwiązać mój problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z tego co widzę korzystasz z odbiornika satelitarnego. Rozumiem że antena zbiorcza dotyczy również satelity?

Jeśli zanikają Ci tylko wybrane kanały satelitarne, to może jednak warto zacząć od zapytania sąsiadów. Mamy okres burzowy, co może powodować zaniki sygnałów satelitarnych. Wszystko zależy od tego jak duży talerz został zastosowany w waszym budynku.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
2 godziny temu, kfm877 napisał:

CDZacznij od sprawdzenia kabla i złącz od dekodera do gniazdka. Czy używasz internet LTE, czy modem stoi blisko dekodera?

 

Korzystam z internetu po kablu - światłowód. Zgemma również jest podłączony na kablu do neta. Router jest na szafce w holu okolo 2 metry od telewizora. Kabel jest bez ciec itp, kupię ewentualnie nowy i sprawdzę. 

30 minut temu, dvbtowiec napisał:

Z tego co widzę korzystasz z odbiornika satelitarnego. Rozumiem że antena zbiorcza dotyczy również satelity?

Jeśli zanikają Ci tylko wybrane kanały satelitarne, to może jednak warto zacząć od zapytania sąsiadów. Mamy okres burzowy, co może powodować zaniki sygnałów satelitarnych. Wszystko zależy od tego jak duży talerz został zastosowany w waszym budynku.

 

 

 

Tak zbiorczy jest do naziemnej i satelitarnej (osobne wtyki w gniazdku). Podejdę dzisiaj do sąsiada i sprawdzę. 

 

 

Moje pytanie czy wystarczy podłączyć tuner do TV na kablu hdmi czy powinienem jeszcze podłączyć go kablem LOOP out? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powrócę do powyższego problemu który opisywałem, specjalista oznajmił Po sprawdzeniu miernikiem, ze wszystko jest ok. Jednak sygnał wciąż nie pozwalał na swobodne oglądanie, rozkrecilem gniazdko w którym jest wtyk sat poprawiłem kable ( kabla jest na tyle mało ze nie może go przyciąć i wychodzi ze ściany wiec wymiana jest niemożliwa) i sygnał się poprawił do 60% jakości. Programy takie jak TVN i canal plusy zaczęły działać jednak dwa na których mi najbardziej zależy tj. Canal + sport 2 oraz eleven sport 1 (Odbieram je na 11488 3/4) wciąż systematycznie przycinają.... kompletnie nie mam pojęcia co zrobić już teraz... bardzo proszę o sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...