Jump to content
  • 0
mpotasznik

Problemy z odbiorem sygnału

Question

Masz jakiś problem z odbiorem sygnału. Jesteś początkujący i nie znasz przyczyny? opisz dokładnie tu swój problem, a my Ci pomożemy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Otóż od kilku tygodni wszystkie kanały TVN, przy słabszej pogodzie mi klatkowały

Może już wtedy antena była przestawiona. Teraz antena mogła się przekręcić jeszcze bardziej, jednak tylko o tyle że nie straciła jeszcze możliwości odbioru przy bezchmurnym niebie. Wystarczy "grubsza" chmurka i pojawiają się zaniki. W pierwszej kolejności na "najsłabszych" transponderach, do których należy 11508V (paczka TVN).

Masz Sagemcoma DSI-83. Wejdź w "Menu -> Ustawienia -> Diagnostyka-> Miernik sygnału -> OK (test szczegółowy)" i sprawdź sobie sygnał na kilku częstotliwościach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Domyślam się, że zamieszkujesz w pasie dzisiaj występujących opadów deszczu, więc jeśli Twój konwerter nie jest uszkodzony mechanicznie (pęknięta obudowa) i/lub przewód antenowy nie posiada pęknięć izolacji, to prawie na pewno wystarczy tylko precyzyjnie ustawić antenę i/lub skręt konwertera. Najlepiej za pomocą miernika i fachowca z prawdziwego zdarzenia. Możesz też sam to wykonać zaopatrując się z cierpliwość i delikatne ruchu. Pomocne też mogą się okazać dwa telefony - jeden nadający obraz z TV z włączonymi paskami sygnału na problematycznych kanałach a drugi do odbioru i obserwacji przekazywanego obrazu przez ten pierwszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dzięki panowie, jutro przyjedzie znajomy z miernikiem i drabiną i wchodzimy na dach ustawić antenę. Pozdrawiam.

EDIT-

Jeszcze jedno, tak jak kolega K63 napisał sprawdziłem siłę i jakoś sygnału na kilku kanałach. I tak-

TVN siła syg.- 82%, jakość 3%
Polsat- 85% i 39%
Canal+ 85% i 5%
Eleven- 87% i 49%

Wszystkie te kanały są na innych tp, czy według Was jakość sygnału świadczy właśnie o przestawionej antenie?

Edited by awakeman

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam, mam problem z odbiorem kanałów i nie wiem, od czego zacząć zabawę z naprawą.

 

Otóż od kilku tygodni wszystkie kanały TVN, przy słabszej pogodzie mi klatkowały. Dzisiaj zniknęły razem z kanałami C+ na kilkanaście godzin, kanały Polsatu raz były, raz znikały, kanały TVP odbierały dobrze, w najgorszym wypadku pojawiała się pikseloza. Jeszcze godzinę temu byłem przekonany, że antena na dachu musiała się pod wpływem wiatru obrócić i stąd w/w problemy. Jednak teraz znów wszystkie kanały, łącznie z TVNowiskimi odbierają. Czasami pojawia się lekka pikseloza.

 

Co może być przyczyną opisanych przeze mnie problemów? Z doświadczenia wiem że, antena satelitarna jak się obróci to kanały znikną na amen i nie ma raczej możliwości, żeby raz odbierały, a raz nie. Zastanawiam się, czy czasem nie stało się coś z konwerterem.

 

Raz jeszcze prośba o pomoc. Dodam, że posiadam konwerter quad, 2 kable antenowe idą do jednego dekodera, i dwa kolejne do dwóch różnych dekoderów.

 

 

 

Najprościej zadzwoń do wróżbity Macieja.

 

Na poważnie to wystarczy że położenie anteny - konwentera zmieni się o kilka - kilkanaście milimetrów i już masz brak sygnału.

Może wiało i się uchwyt - antena - konwenter przestawił. Awaria zepsucie samego konwentera też wchodzi w grę jak nie masz żadnego sygnału na wszystkich trzech dekoderach.

 

Poszukaj w okolicy fachowców i niech ci zrobią dobrze raz a porządnie.

Edited by tweed77

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zdecydowanie masz problem z instalacją antenową. Korekta ustawienia anteny i konwertera bardzo prawdopodobna do wykonania. Sprawdź też, tak jak napisałem wcześniej, mechaniczne uszkodzenia elementów instalacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Niska jakość może świadczyć o źle ustawionej antenie, przeszkodzie przed nią lub uszkodzeniu konwertera/kabla.

Sprawdzałeś sygnał na konkretnych kanałach,  a ja podałem Ci sposób by sprawdzić go od razu na kilku częstotliwościach

 

"Menu -> Ustawienia -> Diagnostyka-> Miernik sygnału -> OK (test szczegółowy)"

 

Test szczegółowy umożliwia diagnostykę i równoczesne porównanie sygnału na całym paśmie, na częstotliwościach

10719V

10796V

10892H

11278V

11393V

11411H

11449H

11488H

11508V

12264V

12475H

12695H

 

Bardzo duże zróżnicowanie jakości może świadczyć np. o odkształconej czaszy.

Edited by K63

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

Nie ma takiej opcji niestety. Wchodzę w ustawienia -> diagnostyka -> ok i mam informacje techniczne a w nich żadnej opcji wyboru, same informacje, m.in. o sile sygnału i jakość. Nigdzie nie ma czegoś takiego jak miernik sygnału i test.

 

Tak, czy siak jutro znajomy, który to bardziej ogarnia ode mnie się tym zajmie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Co może być przyczyną że na wifibox nie działają poprawnie kanały z tp Mtv 12015 i BBC 12475? Na mierniku 72dB i MER 13dB. Objaw taki, że przełączając na 94 cbeebies komunikat brak sygnału, na 93 nick jr brak sygnału, 92 Disney junior sygnał jest i teraz jedziemy do góry na 93 sygnał jest i na 94 też jest. 118 też działa. Ale przełączając na kanał 1 tvn i wracając znów na 118 czy 94 znów brak sygnału. Trzeba cofnąć do 92 i wtedy 93 i 94 działa i nic nie tnie. Wygląda na problem z pasmem HH ale miernik temu zaprzecza. W serwisie nc+ odmówili wymiany szrota. Na premiumbox wszystko działa bez zająkniecia. Multiswitch 9/8 opticum. Wszystkie 8 wyjść sprawdzonych deviserem. Brak pomysłów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Na mierniku 72dB i MER 13dB.

Na której częstotliwości? Jak duża antena? Robiłeś "ustawienia fabryczne"? Nie masz w pobliżu jakiegoś "zakłócacza", np. routera? Spróbuj zamienić kable na switchu.

Edited by K63

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tp 12476 H ten od BBC, więcej jak 13, 3dB nie da się wyciągnąć. Antena Famaval 85cm, konwerter quad Inverto black ultra. Na wifibox przywrócone ustawienia fabryczne. Wszystkie 8 wyjść sprawdzone miernikiem, ale dla pewności zamienię przewód w m/s dla wifiboxa, ale wątpię czy to coś da...

Jak dekoder zaskoczy i działa np BBC brit to można oglądać bez zakłóceń. Z tego co mi wiadomo to w tym pokoju co jest wifibox jest repeater tplink żeby wifibox miał dobre wifi i połączenie z premiumboxem.

Edited by kfm877

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tp 12476 H ten od BBC, więcej jak 13, 3dB nie da się wyciągnąć. Antena Famaval 85cm

To optymalna jakość dla 12475H na tej antenie. Sprawdź czy na innych problematycznych częstotliwościach nie masz siły powyżej 83 dBuV.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tp 12476 H ten od BBC, więcej jak 13, 3dB nie da się wyciągnąć. Antena Famaval 85cm, konwerter quad Inverto black ultra. Na wifibox przywrócone ustawienia fabryczne. Wszystkie 8 wyjść sprawdzone miernikiem, ale dla pewności zamienię przewód w m/s dla wifiboxa, ale wątpię czy to coś da...

Jak dekoder zaskoczy i działa np BBC brit to można oglądać bez zakłóceń. Z tego co mi wiadomo to w tym pokoju co jest wifibox jest repeater tplink żeby wifibox miał dobre wifi i połączenie z premiumboxem.

 

 

To optymalna jakość dla 12475H na tej antenie. Sprawdź czy na innych problematycznych częstotliwościach nie masz siły powyżej 83 dBuV.

 

U mnie antena 85 cm zwykła aluminiowa najtańsza - konwenter Inverto  Black Premium Monoblock Twin.  Ustawiałem kilka miesięcy temu samemu bez miernika i takie parametry  :mrgreen:  Wszystko działa bez zakłóceń - dekoder Vu Uno 4K. To i nie ruszam jak działa :mrgreen: Zimno jest na dach mi się nie chce wchodzić.

 

f9318db28889cdea.png

Edited by tweed77

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kanały działają płynnie nawet przy MER=10dB. Ale to nie o to chodzi. U ciebie wskaźniki pokazują wartości w % a to nikomu nam nic nie mówi.

Wiadomo, że tp z którego nadaje BBC Brit HD nie grzeszy mocą sygnału, tylko nie rozumiem dlaczego przy wskazaniu MER=13,3dB i braku błedów BER w sygnale, wifiszrot+ pokazuje brak sygnału.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Popadam w fobię chyba... Antena ustawiona, wszystko śmiga tak jak powinno, ale od jakieś 2-3 w nocy wszystkie kanały TVN albo pikseloza, albo znikają i pojawiają się dopiero nad ranem. O co kaman?

Edited by awakeman

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Co zrobiłeś z naszych rad? Jaki jest poziom sygnału na TVN kiedy odbiera i kiedy jest problem z odbiorem?

Masz internet LTE (wystarczy w telefonie)?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam. Mam problem z wyszukaniem polskich paczek radia z satelity Astra 23.5. Antena ustawiona na 23.5 m, wszystko sprawdzone , poustawiane i brak transporderow 11644, 11675,itd lapie sygnal 90% dopiero od 11720 ....

Antena 120 cm, tuner Nbox enigma 2. Wpisywanie recznie tez nic nie daje...Czy problem jest z niskim rs ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Witam

 

Swego czasu zrezygnowałem z cyfrowego polsatu i postanowiłem oglądać tylko bezpłatne kanały z Hot Birda. W związku z tym podpiąłem antenę satelitarną bezpośrednio do mojego telewizora. Niestety po podłączeniu i konfiguracji TV nie łapie żadnego sygnału satelity - jakby antena była źle ustawiona?. Wg jego specyfikacji obsługuje standardy TV:

DVB-T (2K/8K OFDM), DVB-C, DVB-S/S2

manual do TV: http://www.sharp.pl/cps/rde/xbcr/documents/documents/om/11_lcd-tv/LC40-46LE-LU-LX814-824E-RU_OM_PL.pdf

 

Podłączyłem stary dekoder polsatu i dekoder pokazuje ok. 70% mocy sygnału - także wygląda, że antena (średnica 70cm) jest wystarczająca do odbioru sygnału z Hot Birda.

Czy można jakoś łatwo sprawdzić czy dekoder w TV jest zepsuty? Czy moje jedyne wyjście to zadzwonić po fachowca z odpowiednim sprzętem?

 

Dzięki i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ustawiłeś poprawne parametry konwertera? (strona 16 w manualu). Do tego sprawdź, czy masz włączone zasilanie LNB (strona 17 "Podłączanie zasilania do anteny")

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Udało się, dzięki lukaszuk1995. Zaktualizowałem soft tv w związku z tym, że usilnie chciałem znaleźć możliwość włączenia zasilania LNB.

Okazało się, że ten model takiej opcji nie daje w przypadku gdy jest podłączona antena satelitarna.

 

Tak czy owak po aktualizacji zrestartowałem TV do ustawień fabrycznych i ustawiłem LNB na:

Niska: 9750

Wysoka: 10600

 

I poszło...

 

W sumie to do tej pory nie wiem dlaczego takie wartości LNB powinny zostać ustawione? W guglach znalazłem, że są to "standardowe częstotliwości"...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Widocznie producent TV nie uwzględnił standardu w firmware telewizora.

Zasilanie LNB na pewno ma, bo zaczął działać, dziwne jest to ze trzeba manualnie ustawiać częstotliwości LNB :P

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konwerter twin ustawiony na Hotbirda i dwa dekodery. Od jakiegoś czasu występowały braki sygnału na dekoderze Philips. Na Sagemcomie nigdy nie było problemu. Delikatnie pokręciłem anteną i pomagało. Niestety od wczoraj definitywnie brak sygnału na Philipsie. Zamieniłem dekodery, zamieniłem kable przy konwerterze - niestety w salonie (gdzie używam Philipsa) cały czas brak sygnału. Według mnie konwerter w porządku. Zostaje więc kabel. Ale co się mogło stać?

Dodam, że w jednym miejscu kabel ma trochę poszarpaną przez kant szuflady izolację (kabel idzie przez całe mieszkanie, również w szafie).

Edited by marecky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...