Skocz do zawartości
  • 0

Problemy z odbiorem sygnału


mpotasznik
 Udostępnij

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zaznaczę na samym początku że instalacja była sprawdzana na 3 dekoderach.

 

Mam taki problem, że w tym roku, w okresie burzowym, jak tylko zacznie padać to od razu tracę sygnał wszędzie, przy dobrej pogodzie na tvp1 jestem w stanie wyciągnąć 16db, ale np na tvp2 to już są granice 13.50db (nie wiem czy to normalne bo wydaje mi się że rok temu, różnice siły sygnału były troszeczkę mniejsze, pomiędzy różnymi transponderami), ale tak jak mówię, jak tylko zacznie padać, to sygnał wszędzie tracę od razu, w zeszłym roku też było sporo burz, ale praktycznie tylko raz, przez cały rok straciłem całkowicie sygnał, anetna 90cm, konwerter televes, czy to może być wina tego że konwerter się już zużył, czy może z talerzem jest coś nie tak (instalacja ma około 3 lat)?

Edytowane przez SzukamPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Temat jest trochę skomplikowany, ale nie znalazłem lepszego działu. Otóż od 3 lat mam cyfrowy Polsat z zestawem antenowym ich z konwerterem twin. Najpierw zakładał monter cyfrowego Polsatu i nie było żadnych problemów z odbiorem, odbiór perfekt nawet w silne deszcze. Później w grudniu 2018 była przeprowadzka o 2 km i zakładał prywatny monter, założył tak że nie było części kanałów w ogóle a w przypadku drobnego deszczu nie było sygnału w ogóle. Przyjechał na poprawkę, miał pomocnika, tym razem go przypilnowałem i ustawił perfekt. W lutym 2020 wprowadziliśmy się do mojego nowego domu o kilka km dalej. Elektryk wcześniej poprowadził 4 kable, dwa do jednego pokoju, dwa do drugiego. Zmieniłem konwerter na quad. Znów trzeba było wezwać montera, zdecydowałem się na tego samego. Niestety nie było mnie, podłączył tylko dwa kable, jeden w jednym pokoju, drugi w drugim, choć oba dekodery z nagrywarką i całkowity brak odbioru na 11393 V i 12475 H. Nie wystawił paragonu ani faltury. Dzwoniłem do niego dlaczego tak podłączył to mnie pouczał że on się lepiej zna, ale że część kanałów nie działała to musiał przyjechać do poprawki. Przyjechał poprawił w stopniu takim że na tych kanałach był sygnał minimalny na który się zgodziłem. Wziął dodatkowe pieniądze za podłączenie dwóch kolejnych kabli przy konwerterze. W czasie opadów deszcz te kanały zanikały jako pierwsze, a od jakiegoś czasu w większości ich nie ma nawet w dobrą pogodę a przy słabym deszczu znika więcej kanałów. Dzwoniłem do niego żeby przyjechał poprawić, uznał że trzeba większą antenę a gwarancja jego tylko 3 miesiące. Moje pytanie brzmi co robić w tej sytuacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
10 minut temu, lokietek napisał:

trzeba większą antenę

A jakiej wielkości jest teraz? W każdym miejscu montowana była ta sama? Jeżeli tak, to po każdym montażu/demontażu i transporcie mogła ulec uszkodzeniu (odkształceniu). Ale dobry instalator powinien to zauważyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Była i jest 70 cm cyfrowego Polsatu, za każdym razem ta sama, w lutym zmieniłem konwerter z twina na quad. Dodam jeszcze że wtedy gdy byłem przy poprawce na pewno nie sprawdzał sygnału miernikiem swoim, a jest około 30 transponderów z polskimi kanałami a ogólnie około 100

Edytowane przez lokietek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
49 minut temu, lokietek napisał:

Była i jest 70 cm cyfrowego Polsatu

Teoretycznie w Słubicach taka średnica powinna być wystarczająca, chociaż przyjęło się że optymalna wielkość anteny w Polsce to 80-90 cm. Np. dobrze ustawiona i dobrej jakości 90-ka na większości częstotliwości powinna zapewniać MER w zakresie mieszczącym się pomiędzy 14-16 dB. A to przekłada się na stabilny odbiór przy pochmurnym niebie i przy opadach. Na 70-ce tego nie osiągniesz.

Natomiast inną sprawą jest profesjonalizm tego instalatora. Skoro w poprzednim miejscu montażu było OK, to jego zmiana o kilka km nie ma żadnego znaczenia. Chyba że antena jest uszkodzona, źle ustawiona, są przed nią jakieś przeszkody lub sygnał jest zakłócany. Ale to powinien stwierdzić instalator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
8 minut temu, K63 napisał:

Na 70-ce tego nie osiągniesz.

Natomiast inną sprawą jest profesjonalizm tego instalatora. Skoro w poprzednim miejscu montażu było OK, to jego zmiana o kilka km nie ma żadnego znaczenia. Chyba że antena jest uszkodzona, źle ustawiona, są przed nią jakieś przeszkody lub sygnał jest zakłócany. Ale to powinien stwierdzić instalator.

Odbiór perfekt, sygnał zanikał tylko przy ulewach, był osiągnięty za pierwszym razem (monter CP), potem była przeprowadzka prywatny monter drobny deszczyk brak sygnału, poprawka, odbiór zanikał w ulewy, znów przeprowadzka brak kanałów z dwóch transponderów, zanikająca część innych w małą niepogodę, poprawka, minimalny sygnał na wcześniej niedziałających kanałach. Zgodziłem się na takie coś bo już mi szkoda było nerwów, wywyższał się przez telefon gdy dzwoniłem o poprawkę że on jest expertem i on wie lepiej, na miejscu wtedy też i za poprawkę sobie nie policzył ale gdybym nie dopłacił za podłączenie dwóch kabli przy konwerterze do którego nie mogę sięgnąć to mówił że te dwa kable odłączy. Poza tym urwałem się wtedy z pracy i zależało mi na czasie bo musiałem wrócić do pracy. Może jakiś instalator się wypowie czy znacząco wpływa na cenę montażu anteny gdy podłącza się konwerter quad zamiast twin, mimo że kable, złączki i wszystkie inne części zapewniłem ja? Doliczył sobie wtedy około 50 zł. I czy nie ma obowiązku od razu wystawienia paragonu faktury gdy kończy się usługę i bierze pieniądze do ręki? I czy dajecie jakaś gwarancję na montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Trochę więcej niż dwa miesiące mam konwerter Opticum Robust SCR+2 Legacy. Początkowo był podłączony do Wifi Premium Boxa, Wifi Boxa oraz tunera SAT w telewizorze. Nie zauważałem żadnych problemów, po za ciekawostką że gdy włączałem TV z tunerem satelitarnym to na ułamek sekundy na dekoderze Wifi Premium Box pojawiała się szachownica. Dokładnie miesiąc temu wymieniłem dekoder na 4K Ultra Boxa i zastąpiłem telewizor z tunerem SAT dekoderem Wifi Box (kolejny multiroom). Było wszystko w porządku ale zacząłem od jakiegoś czasu zauważać drobne zakłócenia na Comedy Central i BBC Brit, zauważyłem je tylko na tych kanałach. Gdy cofnę nagranie do miejsca wystąpienia tych pikseli to na nagraniu w tym miejscu jest krótka stopklatka. Występują one rzadko i nie przeszkadzają aż tak bardzo ale robią się irytujące. Na dekoderach dodatkowych też one występują. Sprawdziłem dziś końcówki i są w porządku. Obstawiam awarię konwertera. Jednak szukam zależności dlaczego akurat na tych dwóch kanałach są te zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja po kilku dniach obserwuję, że pogorszyła się jakość transpondera 12265 V. Tam gdzie TVP2 HD.
MER ledwo 13,5dB na 80-85cm. Gdzie na TVP1 czy TVN przeszło 15dB. Możecie sprawdzić u siebie?

A ja po kilku dniach obserwuję, że pogorszyła się jakość transpondera 12265 V. Tam gdzie TVP2 HD.
MER ledwo 13,5dB na 80-85cm. Gdzie na TVP1 czy TVN przeszło 15dB. Możecie sprawdzić u siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

T

W dniu 19.10.2020 o 12:31, lokietek napisał:

Odbiór perfekt, sygnał zanikał tylko przy ulewach, był osiągnięty za pierwszym razem (monter CP), potem była przeprowadzka prywatny monter drobny deszczyk brak sygnału, poprawka, odbiór zanikał w ulewy, znów przeprowadzka brak kanałów z dwóch transponderów, zanikająca część innych w małą niepogodę, poprawka, minimalny sygnał na wcześniej niedziałających kanałach. Zgodziłem się na takie coś bo już mi szkoda było nerwów, wywyższał się przez telefon gdy dzwoniłem o poprawkę że on jest expertem i on wie lepiej, na miejscu wtedy też i za poprawkę sobie nie policzył ale gdybym nie dopłacił za podłączenie dwóch kabli przy konwerterze do którego nie mogę sięgnąć to mówił że te dwa kable odłączy. Poza tym urwałem się wtedy z pracy i zależało mi na czasie bo musiałem wrócić do pracy. Może jakiś instalator się wypowie czy znacząco wpływa na cenę montażu anteny gdy podłącza się konwerter quad zamiast twin, mimo że kable, złączki i wszystkie inne części zapewniłem ja? Doliczył sobie wtedy około 50 zł. I czy nie ma obowiązku od razu wystawienia paragonu faktury gdy kończy się usługę i bierze pieniądze do ręki? I czy dajecie jakaś gwarancję na montaż?

W końcu załatwiłem rusztowanie i sam sobie poprawiłem, tzn. dokręciłem dwie śruby na uchwycie bo z bliska było wyraźnie widać że nie są dokręcone i wyregulowałem sygnał na konwerterze. Na tych kanałach co w ogóle nie działały pojawiał się sygnał trochę powyżej 9 db ale jest stabilny odbiór, a na tych co się przez większość czasu zacinały albo sygnał był i znikał jest powyżej 10 db a wcześniej był w porywach do 8 db z hakiem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Może ktoś, coś wymyśli. Jakiś czas temu (może z rok) było to samo i przeszło"jak ręką odjął" bez żadnej ingerencji. Teraz sytuacja się powtarza i zaczyna coraz bardziej denerwować. Otóż posiadany przeze mnie dekoder sam z siebie resetuje się podczas oglądania TVP1, TVP Seriale, TV Puls. Ostatnio także na Epic Drama. Głównie chodzi o transponder 10,796. Gdzie jest problem??? A oprogramowanie  mojego CryptoBox'a 750 HD mam najbardziej aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Posiadam dekoder obsługujący technologię unicable - Zgemma H9.2s -2 głowicowa. Przy antenie mam zastosowany konwerter INVERTO SCR UNICABLE QUAD + TWIN. Od konwertera mam poprowadzone dwa przewodu z wejścia Unicable oraz zwykłago SCR. Zastosowałem kable połączeniowy F-F 0,25m USC-025F podokienne na przejście przy oknie dachowym. Kabel z unicable poprowadzony jest do dekodera i przy nim rozdzielony na 2 głowice za pomocą rozgałęźnika inverto unicable 5844794300_1549288177.png

 Dokonałem konfiguracji na dekoderze - LBN1 różne częstotliwości przy głowicy 1 i 2. I wszystko działało poprawnie. Problem pojawia się w mroźniejsze dni. Zanika jakość sygnału i siła do 0%, tak jakby kabel był odłączony. Nie wiem gdzie szukać przyczyny, bo w taką pogodę utrudniony mam dostęp do anteny, która zamontowana jest na dachu.

Udało mi się przetestować ustawienia na unicable oraz tradycyjnej po SCR i w te dni ani jeden ani drugi wariant nie działa, oczywiście zmieniam konfiguracje dekodera na poprawną. Problem u mnie się powtórzył przy mrozach ok -8 stopni,. Za pierwszym razem sam się naprawił, gdy tylko zrobiło się cieplej. Gdzie byście upatrywali problem. Konwerter powinien wytrzymać mrozy do -30 stopni, może to kwestia końcówek kabli przy antenie albo tych przejść  - płaskich łaczników podokiennych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Proszę o pomoc. Czy przy sile sygnału 83% jakości 100% hotbird dvbt-s1, takie samo jest ustawienie anteny dla dvbt-s2, bo sygnału dvbt-s2 brak? Czy dvb-t2 to inny kąt ustawienia anteny? Dekodery nowe, więc dalej niż w ustawienia sygnału nie wejdę, czy działają jakieś kanały. S1 świetny sygnał pokazuje w wifibox w ustawieniach zaawansowanych (na pierwszym oknie 0% siła i jakość). Antena inverto 98cm, konwerter inverto IDLB-QUDL42-UNI2L-OPP unicable. Podłączałem wifibox pod oba wyjścia legacy i taki sam stan. Ultrabox 4k nie pokazuje nic na legacy ani unicable. Czy może być uszkodzony konwerter? Dziękuję za wszelką pomoc.

 

Edycja: Błąd: Siła sygnału 83% Jakość 100%

Hotbird, bez DISEqC, LNB 1, Astra brak

Na samym dole BER   naprzemiennie  0.0E-07 na 3.0E-06 co kilka sekund, zielone kółko obok cały czas

 

Edycja:

Problem rozwiązany.

Wifibox ma strasznie duże opóźnienie. Na ultrabox ustawione bez problemów. 

 

Edytowane przez nkardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystko działa na wyjściach legacy.

 

Niestety po podłączeniu  ultraboxa przez multcable ucina sygnał na wifiboxie.

 

Antena ustawiona poprawnie, doprecyzowana za pomocą dokręcania śrub. W teście szczegółowym sygnał poprawny na każdym transponderze. 

 

Edytowane przez nkardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dzień dobry wszystkim

mam dziwny problem , antena nowa  za oknem 100cm ustawiona pod Polsat Cyfrowy nowe kable

kabel przed wpięciem do dekodera sprawdzony jest sygnał 

po wpięciu do dekodera Evobox PFR brak sygnału na TV

co może być przyczyną ,nówka sztuka dziś wymieniony

 

pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...