Skocz do zawartości

Vectra


Rekomendowane odpowiedzi

Jakość wizualna jest słaba od modernizacji w 2012 roku. Poupychano za dużo kanałów na jednej częstotliwości. Zgłaszane na FB i kicha. Oni ( Vectra ) mają dobrze :)

 

Najbardziej drażni że możemy porównać te kanały z DVB-T i te z Vectry...

 

Aaa, jakość bez dekodera ( jak była awaria ) jest zadowalająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądając ostatnio mundial zacząłem się zastanawiać nad jakością tvp 1 HD i tvp 2 HD w vectrze. Mam wrażenie, że obraz nadawany w naziemnej telewizji cyfrowej jest lepszy niż ten od Vectry. Ma ktoś podobne spostrzeżenia?

 

Dopiero teraz to zauważyłeś? Vectra zawsze będzie miała gorszą jakość sygnału od TV SAT czy TV naziemnej, które są dla niej kanałami źródłowymi. Ponieważ Vectra stosuje dodatkową (kolejną) kompresję sygnału to siłą rzeczy MUSI to odbić się negatywnie na jakości obrazu i dźwięku. Dlatego zawsze jakość obrazu i dźwięku będzie gorsza od tych samych kanałów SAT/DVB-T. Najbardziej to widać na kanałach SD ale na HD również, choć trochę mniej.

Ponieważ cenię sobie dobrą jakość to nie zdecyduję się na telewizję z Vectry zwłaszcza gdy w podobnej cenie można znaleźć ofertę którejś z platform satelitarnych albo za darmo oglądać z nadajników naziemnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie tego problemu jest teoretycznie bardzo proste. Wystarczyłoby żeby nadawcy w umowach na reemisję programów w sieci kablowej umieścili zapis, który mógłby brzmieć np. tak: operator zobowiązuje się nie degradować jakości sygnału dostarczanego przez nadawcę, w szczególności zabrania się zmniejszenia rozdzielczości obrazu czy przepływności strumienia audio/video. Wówczas Vectra ten swój super nowoczesny sprzęt do upychania programów mogłaby sobie wyłączyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płacąc takie pieniądze czuję się nabardziej wydymanym klientem vectry...

 

Rozumiem, że z tego ,,bezpieczny internet'' mogę zrezygnować bez przeszkód ?

 

Trudno nie przyznać Tobie racji. Ale przecież sam się zgadzasz na takie dymanie.

Skoro sam twierdzisz że nie potrzebujesz telefonu dlaczego płacisz za niego 33 PLN ? To jakiś bezsens.

Kolejna sprawa to Bezpieczny Internet... Płacisz za coś 7 PLN/mc i nie wiesz za co ?

To na dzień dobry masz do oderwania 40 PLN z rachunku bez żadnego negocjowania.... :-)

Abonament za dodatkowe gniazdo ? Do czego toto ? Co masz w tym drugim gnieździe ? Jeśli analog to należy to wymeldować i podłączyć sobie samemu. Za takie rzeczy się już nie płaci. Analog jest gratis jak masz DTV. Kolejne 6 pln w kieszeni...

Za tą kasę miałbyś drugi dekoder cyfrowy i ofertę cyfrową na drugim telewizorze, a za drugi dekoder HD płaciłbyś 7,50 PLN/mies.

 

Vectra bardzo lubi takich "nieświadomych" abonentów i ma ich bardzo wielu. Taki abonent to skarb. Dlatego stara się ich trzymać na kabelku jak najdłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mieszkam w Stargardzie Szczecińskim i jak włączam VOD to pokazuje mi się „błąd e13” Czy do odbioru VOD trzeba podłączyć dekoder do Internetu ? Nawet zrobiłem aktualizacja dekodera wyłączyłem z prądu w włączyłem i to samo jest jaka jest tego przyczyna jak to jest u Wasz ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płacąc takie pieniądze czuję się nabardziej wydymanym klientem vectry...

 

Rozumiem, że z tego ,,bezpieczny internet'' mogę zrezygnować bez przeszkód ?

 

Trudno nie przyznać Tobie racji. Ale przecież sam się zgadzasz na takie dymanie.

Skoro sam twierdzisz że nie potrzebujesz telefonu dlaczego płacisz za niego 33 PLN ? To jakiś bezsens.

Kolejna sprawa to Bezpieczny Internet... Płacisz za coś 7 PLN/mc i nie wiesz za co ?

To na dzień dobry masz do oderwania 40 PLN z rachunku bez żadnego negocjowania.... :-)

Abonament za dodatkowe gniazdo ? Do czego toto ? Co masz w tym drugim gnieździe ? Jeśli analog to należy to wymeldować i podłączyć sobie samemu. Za takie rzeczy się już nie płaci. Analog jest gratis jak masz DTV. Kolejne 6 pln w kieszeni...

Za tą kasę miałbyś drugi dekoder cyfrowy i ofertę cyfrową na drugim telewizorze, a za drugi dekoder HD płaciłbyś 7,50 PLN/mies.

 

Vectra bardzo lubi takich "nieświadomych" abonentów i ma ich bardzo wielu. Taki abonent to skarb. Dlatego stara się ich trzymać na kabelku jak najdłużej.

 

 

co masz na mysli ,,wymeldować'' ? mam zwykł dekoder bez nagrywarki i w drugim pokoju podłączony tv bez hd stary telewizor na zwykłe gniazdo.

 

problem w tym, że jak mowie o tych ofertach które ludzie tu wrzucaja na forum to gośc odpowiada ,,to niemożliwe żeby takie ceny były'' i jak tu z nim gadać na taki tekst ?

 

zadzwonili do mnie i zaproponowali coś takiego czy platyna hd + SNO + internet 60 mb/s + telefon 100 min = 129,90 brutto na 2 lata

 

pytałem się o co chodzi z tym bezpiecznym internetem to nie odpowiedział, tylko ze on przedstawi swoją ofertę....jak z nim negocjować ? on mi mówił ze najmniejszy telefon to jest 100 min a w ofercie jest tez abonament 30 o 10 zł tanszy..i co w paczce nie moze byc najtanszy ?to może wezme oddzielnie na odrębnej umowie ?

dajcie jakies rady do negocjacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mieszkam w Stargardzie Szczecińskim i jak włączam VOD to pokazuje mi się „błąd e13” Czy do odbioru VOD trzeba podłączyć dekoder do Internetu ? Nawet zrobiłem aktualizacja dekodera wyłączyłem z prądu w włączyłem i to samo jest jaka jest tego przyczyna jak to jest u Wasz ??

Jest jakaś ogólna awaria bo tak się składa, że też odpalam VOD i są ciągłe przerwy w odtwarzaniu. Co prawda nie mam e13 ale to raczej nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli ,,wymeldować'' ? mam zwykł dekoder bez nagrywarki i w drugim pokoju podłączony tv bez hd stary telewizor na zwykłe gniazdo.

 

problem w tym, że jak mowie o tych ofertach które ludzie tu wrzucaja na forum to gośc odpowiada ,,to niemożliwe żeby takie ceny były'' i jak tu z nim gadać na taki tekst ?

 

zadzwonili do mnie i zaproponowali coś takiego czy platyna hd + SNO + internet 60 mb/s + telefon 100 min = 129,90 brutto na 2 lata

 

pytałem się o co chodzi z tym bezpiecznym internetem to nie odpowiedział, tylko ze on przedstawi swoją ofertę....jak z nim negocjować ? on mi mówił ze najmniejszy telefon to jest 100 min a w ofercie jest tez abonament 30 o 10 zł tanszy..i co w paczce nie moze byc najtanszy ?to może wezme oddzielnie na odrębnej umowie ?

dajcie jakies rady do negocjacji...

 

Wymeldować - miałem na myśli zrezygnować z tej usługi. Drugi telewizor może być podłączony tak jak jest bez płacenia za to.

Za podobną kwotę miesięcznie możesz otrzymać drugi dekoder cyfrowy ( i też podłączyć do tego starego TV).

Skoro gość przedstawił swoją ofertę Ty możesz przedstawić swoją: mówisz mu co chcesz mieć i ile za to dajesz (oczywiście dajesz sporo mniej niż gość Tobie proponował). Jeśli gość się nie zgadza ( a tak będzie na 100%) dziękujesz mu i grzecznie się żegnasz mówiąc że rezygnujesz z usługi Vectra S.A. (oczywiście wypowiedzenie masz złożone ? jeśli nie masz idziesz na drugi dzień do BOK i składasz wypowiedzenie na piśmie).

Następnie dajesz sobie na wstrzymanie i czekasz na kolejny telefon z Biura Utrzymania Klienta.

Sęk w tym żeby zachować zimną krew i nie zgadzać się na pierwszą lepszą ofertę. Konsultanci są szkoleni w tym zakresie i też mają swoje "widełki". Cała zabawa polega na tym aby jak najwięcej z tych widełek zachować dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrodomin z vectrą to ciężko się negocjuje. Jak mi się umowa kończyła to złożyłem wypowiedzenie ale nie dostałem dobrej oferty. Dzwonili do mnie kilka razy a nawet przedstawiciela przysłali. Dopiero mój telefon do działu utrzymania za namową forumowiczów poskutkował. Mają tak skonstruowane promocje aby klient płacił tylko więcej. Już nieraz z ciekawości pytałem o ceny paczek tv+net to wszystkie były droższe od tego co mam obecnie. Pozostaje czekać aż konkurencja coś więcej zaproponuje. Apropos bezpiecznego internetu to zwróć uwagę na zapisy w umowie lub aneksie bo może jest informacja o obowiązkowym okresie korzystania z tej usługi. Swoją drogą żeby sprzedawca nie wiedział co to bezpieczny internet...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga Nowy kanał !

Od 23 lipca regionalna telewizja POMORSKA.TV, dostępna dla abonentów pakietów złotego/platynowego/VIP (pozycja 825)

Informacja z kanału Vectra Info 100

Kolejna"nowość" i hit w wykonaniu vectry :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pakiet WIP internet 40mb/s umowę mam do września,ale złożyłem już wypowiedzenie,ponieważ była teraz ta możliwość do 30.07.Płacę 198.00zł w tym PVR i wifi.Pierwszy raz tu jestem i podpowiedżcie mi czy dobrze zrobiłem,czy mam szanse coś wynegocjować w BUK ,cena stała była nawet już po skończeniu umowy przechodziła na 6 miesięcy,dajcie jakieś rady .Dzięki z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co masz na mysli ,,wymeldować'' ? mam zwykł dekoder bez nagrywarki i w drugim pokoju podłączony tv bez hd stary telewizor na zwykłe gniazdo.

 

problem w tym, że jak mowie o tych ofertach które ludzie tu wrzucaja na forum to gośc odpowiada ,,to niemożliwe żeby takie ceny były'' i jak tu z nim gadać na taki tekst ?

 

zadzwonili do mnie i zaproponowali coś takiego czy platyna hd + SNO + internet 60 mb/s + telefon 100 min = 129,90 brutto na 2 lata

 

pytałem się o co chodzi z tym bezpiecznym internetem to nie odpowiedział, tylko ze on przedstawi swoją ofertę....jak z nim negocjować ? on mi mówił ze najmniejszy telefon to jest 100 min a w ofercie jest tez abonament 30 o 10 zł tanszy..i co w paczce nie moze byc najtanszy ?to może wezme oddzielnie na odrębnej umowie ?

dajcie jakies rady do negocjacji...

 

Wymeldować - miałem na myśli zrezygnować z tej usługi. Drugi telewizor może być podłączony tak jak jest bez płacenia za to.

Za podobną kwotę miesięcznie możesz otrzymać drugi dekoder cyfrowy ( i też podłączyć do tego starego TV).

Skoro gość przedstawił swoją ofertę Ty możesz przedstawić swoją: mówisz mu co chcesz mieć i ile za to dajesz (oczywiście dajesz sporo mniej niż gość Tobie proponował). Jeśli gość się nie zgadza ( a tak będzie na 100%) dziękujesz mu i grzecznie się żegnasz mówiąc że rezygnujesz z usługi Vectra S.A. (oczywiście wypowiedzenie masz złożone ? jeśli nie masz idziesz na drugi dzień do BOK i składasz wypowiedzenie na piśmie).

Następnie dajesz sobie na wstrzymanie i czekasz na kolejny telefon z Biura Utrzymania Klienta.

Sęk w tym żeby zachować zimną krew i nie zgadzać się na pierwszą lepszą ofertę. Konsultanci są szkoleni w tym zakresie i też mają swoje "widełki". Cała zabawa polega na tym aby jak najwięcej z tych widełek zachować dla siebie.

 

 

dzieki za pomoc. tak wypowiedzenie złozone - brak akceptacji zmian ze skutkiem na dzien 31.07.2014

czyli sugerujecie żeby jak jutro zadzwoni, to odmówić i zapewne znowu zadzwonią z lepszą ofertą za pare dni ?

 

pytam, bo nie chce zeby się okazało, ze 1 sierpnia zostane bez telefonu, internetu i tv....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy moglibyście mi doradzić co może być przyczyna braku dźwięku na dekoderze 3830CD? Problem w tym, ze nie ma mnie w domu, w którym ten dekoder jest. Przekazałem kilka sugestii przez skype, ale nie pomaga. Kilka dni temu małe dziecko coś przycisnęło na panelu dekodera i w efekcie brak dźwięku. Podłączenie poprzez HDMI, prawidłowa rozdzielczość 720p za pomocą klawisza RES, w ustawieniach dźwięku Stereo. Wyłączenie z prądu rownież nie pomogło... Dźwięk z telewizora działa - sprawdzone sygnałem z innego źrodła. Nie wiem co jeszcze zasugerować rodzince :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam problem miała sąsiadka mojego kumpla - z tymże z dekoderem ADB 3831CD - również Vectra. Tam, w ustawieniach obrazu są dwie różne opcje dla np. 1080i: "1080i (HDMI)" i "1080i (DVI)". Przez to, że tejże sąsiadce przestawiło się na "1080i (DVI)", również nie miała dźwięku z dekodera - z telewizora to tak. Pomogła zmiana na "1080i (HDMI)". Tylko nie wiem, czy tak jest w starszym modelu ADB - omawianym tutaj 3830CD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie tego problemu jest teoretycznie bardzo proste. Wystarczyłoby żeby nadawcy w umowach na reemisję programów w sieci kablowej umieścili zapis, który mógłby brzmieć np. tak: operator zobowiązuje się nie degradować jakości sygnału dostarczanego przez nadawcę, w szczególności zabrania się zmniejszenia rozdzielczości obrazu czy przepływności strumienia audio/video. Wówczas Vectra ten swój super nowoczesny sprzęt do upychania programów mogłaby sobie wyłączyć ;)

 

Niestety nie jest takie proste.

No bo co to znaczy nie degradować jakości sygnału. Przecież żaden operator nie degraduje jakości sygnału. Każdy operator Ci to udowodni że nadaje w najlepszej jakości na jaką pozwala mu jego infrastruktura.

Przepływność strumienia to też śliska sprawa. Bo inna jest dla strumienia MPEG 4 a inna dla MPEG 2 a jeszcze inna dla kanałów HD. A np. Vectra kanały SD reemituje w MPEG 2. Nie ma żadnych przepisów narzucających operatorowi z jakimi parametrami ma nadawać. Operatorzy satelitarni także tną jakość i praktycznie żaden polski kanał na satelicie nie jest nadawany z przepływnością technicznie zalecaną. Więc takie zapisy będą martwe bo nie ma podstaw prawnych do ich ich egzekwowania.

I na koniec sprawa nadawców: Nadawcy nie interesuje jakość jego programu u odbiorcy. Skoro otrzymuje kasę od kablówki za reemisję ma gdzieś jakość. On przecież tego nie ogląda, kasę dostaje i interes się kręci. Żaden nadawca nie jest zainteresowany wstawianiem takich zapisów.

O jakości decyduje tylko i wyłącznie klient. A ten jest bardzo mało wymagający. Wielu mając w ofercie kanały HD ogląda ich odpowiedniki w wersji SD :-). Bo te są na początku listy kanałów i łatwiej je znaleźć :-). Więc co tu dalej dywagować.... Jak pokazują statystyki dla przeciętnego klienta liczy się ilość.

Jeśli jakość usługi mu nie odpowiada zmienia usługodawcę. Tyle może zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli to, że sygnał w kablu nie powinien się różnić pod względem jakości audio/video od sygnału dostarczanego do operatora. Czyli jeśli np. na wejściu jest program nadawany w DVB-S2/S/T czy po światłowodzie w MPEG-4 z przepływnością 5 Mbit/s to na wyjściu jest DVB-C z przepływnością 5 Mbit/s a nie 2,5 Mbit/s (zachodzi jedynie zmiana modulacji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...