Zuzia Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) 6 godzin temu, kfm877 napisał(a): Na sieci HFC jak najbardziej są możliwe jednocyfrowe pingi i takie występują (linki poniżej), ale są także miejscowości gdzie pingi przekraczają nawet 20-30ms! Konfiguracje sieci HFC Vectry w Polsce są różne, różne są cmts-y, routery brzegowe, dostęp do szkieletu itp - więc różne będą pomiary u tego samego Operatora. W większych miastach węzły optyczne są już w piwnicach budynków, a ostatnie metry lecą do klienta koncentrykiem. Z tego co wiem Vectra nie ma w umowie czy regulaminie zapisów regulujących wysokość ping-ów, a jedynie reguluje prędkości transferu danych w formie kablowej (ethernet). Także uważam, że reklamacja na niewiele się zda... ale można próbować. Oczywiście sieci HFC i FTTH nie ma co porównywać, tym bardziej że po przemianie na węźle optycznym sygnał przesyłany jest już w paśmie RF i jest niestety jak to przy antenówce narażony na zakłócenia, szczególnie w kanale zwrotnym. A wiadomo, że koncentryki w mieszkaniach są różnego rodzaju, często po poprzednich operatorach, niedbale łączone przez grzebiących abonentów itp... Także świadczenie usługi przesyłu danych po HFC nie jest łatwe. https://www.speedtest.pl/wynik/388991091 https://www.speedtest.pl/wynik/393858882 Są możliwe przy Docsis 3.1 albo jak serwer jest w szkielecie operatora. Realia są takie jeśli chodzi o duże kablówki, że kilkanaście ms jest normą, Robiłam takie testy na modemie EuroDocsis 3.0 w Vectrze i średni ping po protokołach transportowych wynosił właśnie kilkanaście ms na serwery poza siecią Vectry. Ponadto Vectra ma jeden z lepszych routingów jeśli chodzi o kablówki. 11 godzin temu, Koz napisał(a): Warto dodać że pracownicy Vectry wmawiają na infolinii że HFC jest lepsze niż światłowód i nie planują żadnej modernizacji tam gdzie jest HFC. Światłowód będzie lepszy niż HFC, konsultantom nie można wierzyć. W budynku, gdzie miałam Vectrę, światłowód doprowadzili do piwnicy, dalej oczywiście było po HFC, ale ping się nieco poprawił i dostępne były większe prędkości. A teraz siedzę na światłowodzie od lokalnej firmy i do żadnej kablówki już bym nie wróciła jeśli chodzi o Internet. A miałam kilka kablówek stąd mam porównanie. 3 godziny temu, Koz napisał(a): już rozwiązanie znalazłem w formie zmiany operatora na lokalny światłowód który okazał się być dostępny w mojej lokalizacji. Temat do zamkniecia a tym co się dalej męczą z tym pseudooperatorem polecam to samo HFC i ping swoją drogą, ale z Vectrą nie warto się wiązać ze względu na klauzulę inflacyjną. Mam nadzieję, że dostaną za to solidna karę. Edytowane 13 Lutego przez Zuzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damianos12 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Witam. Czy wy też otrzymaliście maila z tabelka o podwyżce abonamentu?? jak u was wygląda ta podwyżka. Czemu cene zmieniaja w czasie trwania umowy... ??z tego co wiem jest to ze względu inflacjii ale mozliwe też ,że to nie ostatnia taka podwyżka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maross Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Czego nie zrozumiałeś? W tym wypadku kompilatorem jest przeglądarka, im szybszy sprzęt tym szybciej ona działa i renderuje strony.Chcesz mi powiedzieć, że na "szybszym" sprzęcie, cokolwiek to znaczy, zauważysz gołym okiem różnicę między pingiem 10ms a 30ms, serio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodnik Szuwarek Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Nie tylko ja, ale też kolega, który o to pytał Cytat Mam na tyle mocny sprzęt że czuje różnice między moim łączem zagranicą a męką jaka jest gdy musze być w polsce i na tym łączu wykonywać moją pracę zdalnie. Jak gdzieś na peryferiach na mobilnym mam 50 ms, to strona się szybko wyświetli, ale po chwili zamyślenia, a przy 10 ms jest natychmiast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crossi Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Podwyżki są, gdyż w umowie jest zawarta klauzula waloryzacyjna: Cytat Abonent oświadcza, że został/a poinformowany/a przez Dostawcę Usług przed zawarciem Umowy o tym, że w Ogólnych Warunkach Umowy („OWU”) znajduje się: a) klauzula modyfikacyjna (pkt 20.1. – 20.10.), która uprawnia Dostawcę Usług do wprowadzania zmian w Umowie, w szczególności do podwyższania lub wprowadzania nowych Opłat, w oparciu o wskazane w niej przyczyny, przy czym Abonent zachowuje prawo do rozwiązania Umowy w przypadku wprowadzenia przedmiotowych zmian przez Dostawcę Usług; oraz b) klauzula waloryzacyjna (pkt 20.11. – 20.16.), która jest narzędziem służącym do waloryzacji (indeksacji inflacyjnej albo deflacyjnej) Opłat zgodnie z tymi postanowieniami OWU i opublikowanymi wskaźnikami GUS dot. wzrostu lub spadku cen usług i towarów konsumpcyjnych, przy czym, w przypadku dokonania waloryzacji przez Dostawcę Usług, Abonent nie zachowuje prawa do rozwiązania Umowy z tego powodu. Także krótko - jest kranczips jest impreza jest inflacja - jest podwyżka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dvbtowiec Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Tyle że operator ma w tej sprawie toczące się postępowanie https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/vectra-podwyzka-klauzula-uokik-jak-zrezygnowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crossi Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Kiedy te postępowanie się skończy, to sam Pan Bóg wie, poza tym to karę pośrednio zapłacą abonenci, nie Vectra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfm877 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Niektórzy tutaj to cyborgi. Czują różnicę między 15ms a 20ms, szkoda tylko że nie przy faktycznym użytkowaniu internetu, tylko wtedy kiedy wam to Speedtest pokaże.Uważam, że do codziennego użytkowania internetu nie ma różnicy czy się ma 8, 15 czy 20ms pingi. Najważniejsza jest stabilność łącza i jego bezawaryjność. PSVectra już zarobiła na klauzuli ile trzeba, teraz zbierają na prawników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StanS Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego W dniu 12.02.2024 o 23:04, Koz napisał(a): Na tą chwile wygląda to dość nieciekawie a najgorsze że zadne prawo w Polsce nie reguluje tego. O prędkościach i opóźnieniach dla poszczególnych zastosowań masz w pkt. 3.27 Regulaminu Internetu. Wraz ze źródłem tych regulacji. I nie małym drukiem pod gwiazdką tylko (nie licząc tytułów) cały tekst regulaminu jest tej samej wielkości czcionką. Wystarczy znaleźć i przeczytać... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koz Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Zapis dokładnie tak wygląda jak u każdego innego operatora w Polsce. Dopuszcza różnice między 30ms a 200ms dlatego tak jak napisalem wcześniej tylko dobra wola operatora umożliwia osiągniecie parametrów na poziomie 5-9ms u operatora stacjonarnego w polsce. Zapis KE wygląda zupełnie inaczej ale jest tam wyraźnie podkreślone że głównym regulatorem w danym kraju jest organ państwowy czyli UKE. Zapis wygląda następująco: Dostawca Usług informuje, że zasadniczo wyższa prędkość przesyłania danych oraz niższe opóźnienia w ich przesyłaniu pozwalają na korzystanie z bardziej zaawansowanych usług, aplikacji i treści. Zgodnie z dokumentami Komisji Europejskiej, aktualnymi na dzień publikacji tych zapisów, szybki dostęp do Internetu to nie mniej niż 30 Mb/s pobierania danych. Ultraszybki dostęp do Internetu to nie mniej niż 100 Mb/s pobierania danych. Dla poszczególnych zastosowań można określić następujące przykłady parametrów: usługi telefoniczne VoIP – 64 kb/s pobierania oraz wysyłania, opóźnienie 150 ms; przeglądanie stron www – 1 Mb/s pobierania, opóźnienie 200 ms; oglądanie wideo w jakości SD – 2 Mb/s pobierania, opóźnienie 200 ms; oglądanie wideo w jakości HD – 6 Mb/s pobierania, opóźnienie 200 ms; oglądanie wideo w jakości 4K – 18 Mb/s pobierania, opóźnienie 200 ms; rozmowy wideo HD – 1,5 Mb/s pobierania oraz wysyłania, opóźnienie 150 ms; gry sieciowe czasu rzeczywistego – 2 Mb/s pobierania i 1,5 Mb/s wysyłania, opóźnienie 30 ms. Rozmawiałem z technikiem opiekunem stacji czołowej w mojej lokalizacji i wyraźnie podkreślił że Vectra nie chce inwestować w nowy sprzęt CMTS jest stary i będzie tak działał jak działa w dodatku w mojej lokalizacji nie ma bezpośredniego połączenia internetowego z infrastrukturą Vectra-Multimedia tylko to działa poprzez swiatłowód Orange w modelu BSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StanS Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Akurat model BSA jest dla rynku konsumenckiego/SOHO. Światłowód faktycznie mogą mieć dzierżawiony od Orange czy innych operatorów ale ciemne włókna i własny sprzęt na jego końcach. CMTS to nie smartfon czy karta graficzna i żaden operator go nie wymienia tylko dlatego, że na rynku pojawił się nowszy model, przede wszystkim musi się zamortyzować tak samo jak dekoder czy modem udostępniany klientowi. Nie wiem jakie tam masz możliwości w swojej lokalizacji, jak tylko 150 to faktycznie CMTS leciwy i jak konkurencja ma podobny zasięg a oferuje 1000, to albo go Vectra szybko wymieni albo może zaorać sieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel19023 Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Mam pytanie dla posiadaczy dekodera smart bo mam dekoder 4k z dyskiem 1tb i myślę czy nie wymienić go na ten nowy smart Ale jak działają na nim kanały eleven 4k oraz Canal+ 4k ?? Hdr działa i 4k i wszystko ok nic sie nie zacina i czy obraz jest ok ? Bo coś czytałem juz dawno że na tym dekoderze są jakieś problemy z eleven 4k prosze o pomoc ludzi z tym dekoderem i kanałami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mtv Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Ile wynosi opłata w Vectrze za usługi świadczone w bloku na łączach Światłowód Inwestycje? Po wpisaniu adresu pojawia się tylko część ofert, a chodzi mi o pakiet Internet 600 MB/S + Pakiet Stalowy + Canal+ Prestige, który normalnie kosztuje 79,99 zł/mc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KENZO Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Kolejny nadawca robi beznadziejnych ludzi Vectry w ch.ja! Najpierw C+ z Novelas+ którego nie chcieli to będziemy mieli ten kanał za Dizi a teraz TVMN który jest od dzisiaj nadawany na kanale Zebrra Tv....Vectra to nie poważna sieć kablowa, Vectra to stan umysłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bLaYd Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Złożyłem wypowiedzenie pakietu dodatkowego "Eleven + Sport na Ostro", za który płaciłem 14.99 zł i którego okres zobowiązania się zakończył (aktualnie czas nieokreślony). W odpowiedzi na wypowiedzenie dostałem pismo jak w załączniku. Rozumiem, że z dniem 31.03.2024 wyłączą mi tylko ten pakiet dodatkowy? Nie bardzo rozumiem co ma ów upgrade do platyny na tym potwierdzeniu wypowiedzenia umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1122a Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 45 minut temu, KENZO napisał(a): Kolejny nadawca robi beznadziejnych ludzi Vectry w ch.ja! Najpierw C+ z Novelas+ którego nie chcieli to będziemy mieli ten kanał za Dizi a teraz TVMN który jest od dzisiaj nadawany na kanale Zebrra Tv....Vectra to nie poważna sieć kablowa, Vectra to stan umysłu... U ciebie tak jest ? Ja na Zebrra mam Zebrrę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KENZO Opublikowano 20 Lutego Udostępnij Opublikowano 20 Lutego TVMN nadaje na kanale Zebrry swoje bloki programowe ---> https://tvmn.pl/TVMN-juz-w-Vectrze-7404a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapin Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Robiłem to samo 2 lata temu. Jakbyś rezygnował ze sportu na ostro w ciągu 24 miesięcy od podpisania tej umowy (który jest powiązany pewnie ze zniżką na pakiet telewizji) to w kolumnie kwota miałbyś karę. Ponieważ przeszedłeś na czas nieokreślony to nie płacisz kary - 0zł. Nieskromnie powiem, ze jestem mistrzem umów z Vectrą i takich wypowiedzeń na mailu mam 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz1122a Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 15 godzin temu, KENZO napisał(a): TVMN nadaje na kanale Zebrry swoje bloki programowe ---> https://tvmn.pl/TVMN-juz-w-Vectrze-7404a Bloki programowe to mało powiedziane. Nadaje cały czas z wyłączeniem jednej godziny dla programów Zebrra.tv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bLaYd Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Robiłem to samo 2 lata temu. Jakbyś rezygnował ze sportu na ostro w ciągu 24 miesięcy od podpisania tej umowy (który jest powiązany pewnie ze zniżką na pakiet telewizji) to w kolumnie kwota miałbyś karę. Ponieważ przeszedłeś na czas nieokreślony to nie płacisz kary - 0zł. Nieskromnie powiem, ze jestem mistrzem umów z Vectrą i takich wypowiedzeń na mailu mam 6 Czyli po prostu wyłączą mi Eleven + SNO i obniża abonament o 14.99 zł (koszt tego pakietu)? Pozostała część umowy pozostanie bez zmiany? Tj. Platyna, PVR, 600 MB za 75 zł) - zobowiązanie do 30.04.2024. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baranek21 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego Zerknij sobie na Strefę Klienta. Tam masz przy pakietach/usługach info o czasie zobowiązania. Już masz wszystko wprowadzone to powinno się zgadzać. Przy Eleven + SNO powinna być data zakończenia 31.03.2024, a pozostałych wg umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bLaYd Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego (edytowane) W strefie klienta nie widać żadnych zmian Jest tak, jak miałem od początku. Edytowane 21 Lutego przez Kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1108 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego A powinno być tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baranek21 Opublikowano 21 Lutego Udostępnij Opublikowano 21 Lutego A wciśnij "i" w kółku obok ceny w Eleven i zobacz jakie są tam daty? Jeżeli pokazuje okres zobowiązania 12-04-2022 - nieokreślony to możliwe, że system jeszcze tego nie przetworzył i pojawi się później, albo ręcznie ktoś to klepnie dopiero w marcu. Powinno pokazywać jak u kolegi @Marcin1108. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bLaYd Opublikowano 22 Lutego Udostępnij Opublikowano 22 Lutego Jest tak jak piszesz: 12.04.2022 - nieokreślony 14.99 zł. Pewnie się jeszcze nie zaktualizowało. Pytanie tylko dlaczego odpowiedzi na wypowiedzenie mam to powiązane z upgrade do platynowy, który dokonałem 4 lata temu, przy jednym z poprzednich przedłużeń umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.