Skocz do zawartości

Oglądalność: TVP, a Nielsen


Mr.Chiquita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jeśli w Nielsenie działają podobne mechanizmy jak w PBI? Może i Nielsen odpowiednio "kalibruje" wyniki przed ich podaniem:

 

http://antyweb.pl/polski-internet-bez-badan-od-4-miesiecy-kto-jest-winny/

 

Nie zaszkodzi, jak ktoś tej firmie coś zarzuci, jak jest wszystko OK, to dobrze, a jak się okaże, że "może być lepiej" to tym bardziej.

 

EDIT. Na tym poziomie dyskutował nie będę @lpo.

Edytowane przez emirates
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, że mamy wolny kraj (teoretycznie) i nikt nikomu nic nie narzuca. Badania Nielsena nie są obowiązkowe. Naprawdę nie rozumiem o co jest ten cały szum? Przeciez było powiedziane, ze TVP nie będzie się ścigała ze stacjami prywatnymi, nie będzie walczyła o oglądalność i liczy się tylko misja. Jak zwykle zapowiedzi dla naiwnych bowiem wygląda na to, że walczy się w każdy możliwy sposób i strasznie boli jak spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie TVP nie musi walczyć ze stacjami prywatnymi. Liczy się misja... A jeżeli jest misja to oglądalność spada naturalnie jak mówisz ? Co do prawdziwości spadków oglądalności już dużo rozmawialiśmy, ale jeżeli nawet to MISJA do jakiej przeznaczona jest TVP do tego zobowiązuje niejako w takim razie, a Wy niektórzy mówicie że oglądalność spada ze względu na propagandę - coś tu się nie zgadza...

 

Pamiętam raz nawet wypowiedź @Mr.Chiquita w sprawie MISJA - OGLĄDALNOŚĆ - TVP:

 

"TVP Kultura nigdy nie będzie miała wysokiej oglądalności. Ten rodzaj treści zazwyczaj nie podoba się masowej widowni. Jakby nagle mieli wprowadzić obowiązkową opłatę audiowizualną i TVP skupiła by się na misji, to pozostałe programy TVP też zaczną tracić na oglądalności. Tak się dzieje wszędzie, gdzie nadawca nie stawia na rozrywkę. Dlatego nie robiłbym z tego zarzuty i nie podkreślał tej straty." (https://forum.satkurier.pl/topic/10632-mux-viii-w-planach/page-37?do=findComment&comment=1021611)

 

Jednym zdaniem wynika z tego, że TVP zaczyna spełniać swoją misję, również zapowiedzi dodania dla ludzi w powszechnym dostępie kanału TVP Sport by to potwierdzały, oby tylko finansowo TVP dała radę bo może z tym być różnie :D

Edytowane przez Mr. Orbita
Wycięty offtopic nawiązujący do polityki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni serio chcą sami sobie mierzyć oglądalność :D z góry można załozyc ze przetarg wygra jakas podstawiona firma bez doswiadczenia w telemetrii, ciekawe tez ze nie ma mowy o wielkości grupy jaka zamawiają.
http://centruminformacji.tvp.pl/25420596/tvp-oglasza-dialog-techniczny-na-pomiar-badan-telemetrycznych
http://www.tvp.pl/zamowienia_publiczne/auction_preview.php?id=1606
Dziś znowu grillowanie Nilsena i jego szefowej, w materiale Bugały wlasciwie nic nowego poza wspomnieniem zamowienia TVP.

Edytowane przez Mr. Orbita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko komuś niezorientowanemu może się tak wydawać, dla poważnych ludzi to zwykłe naciąganie faktów i dorabianie teorii. W TVP Info, były prezes OBOP'u mówił, że takie rozdzielanie pomiarów, nie jest najlepszym pomysłem. Jedna waluta w rozliczeniach z reklamodawcami jest najlepszym rozwiązaniem. Ale tego oczywiście w "Wiadomościach" nie zacytują. Nawet na stronie www przy tym materiale, podkreślają tylko to, co im się podoba. Manipulacja.

Edytowane przez Mr.Chiquita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, te wpadki się zdarzyły. Tyle że jeśli chodzi o ten program, którego nie było, to mogło to wynikać z tego, że nie wpisano po prostu nazwy innego programu, i liczono jako ten, którego nie emitowano. A co do tych liczb z TVP Historia - przeciętny widz tego nie wie, ale to wynika z faktu, iż wtedy, gdy wynik wynosił ponad 100 tysięcy, to więcej odbiorców z telemetrami oglądało wtedy ten kanał. Zresztą, to już było na tym forum wielokrotnie pisane, o telemetrach.

 

Trochę niepotrzebna była kolejna wstawka o przeszłości prezeski Nielsena.

Edytowane przez Kirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z tym programem którego nie wyemitowane to miało być "miażdzące" ? No chyba ze nic nie emitowali w tym czasie :D Kolejna rzecz z ludźmi na wyjeździe, że nie liczą ich badania - przeciez toabsurd bo tvp to akurat na pewno ogladalnosci by nie podniosło. Co do oglądalność w internecie  to przeciez maja chyba jakies swoje liczniki. 

Edytowane przez dilf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to dać sobie [beep] w twarz i mówić że deszcz pada. TVP obnażyła (nie)wiarygodność Nielsena. Amerykańskie stacje (kilka) też zrezygnowała z "nich", powodem niewiarygodność.

Edytowane przez moqu'ai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manipulacja, bo ktoś chce stworzyć polski podmiot badający - to straszne, bo zabierzemy korpo zarobek! A jak badają na podstawie 1,8k no to sory ale to chyba żart - myślałem ze to idzie w dziesiątki tysięcy...to statystycznie trudno rozłożyć biorąc pod uwagę jeszcze pule nieogladajacych albo odpylających jedynie tv zeby zrobić limit h, bo chyba jakiś maja? A jak do tego dodamy młodych i ludzi oglądających tv online z rożnych usług to te badanie...

 

 

Chyba tylko komuś niezorientowanemu może się tak wydawać, dla poważnych ludzi to zwykłe naciąganie faktów i dorabianie teorii. W TVP Info, były prezes OBOP'u mówił, że takie rozdzielanie pomiarów, nie jest najlepszym pomysłem. Jedna waluta w rozliczeniach z reklamodawcami jest najlepszym rozwiązaniem. Ale tego oczywiście w "Wiadomościach" nie zacytują. Nawet na stronie www przy tym materiale, podkreślają tylko to, co im się podoba. Manipulacja.

Edytowane przez Electrixxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwietniu w panelu było 1851 gospodarstw domowych. W większości gospodarstw domowych jest więcej niż jeden telewizor. Do każdego telewizora podpięty jest telemetr. Każda osoba zamieszkująca liczy się osobno. Więc ludzi objętych badaniem jest odpowiednio więcej niż sama liczba gospodarstw domowych. Mało? Mało. Ale zastanawiał się ktoś z czego to wynika? Przecież to badanie jest od bardzo dawna. Dlaczego nie zwiększono próby? Bo najwięksi gracze na rynku, w tym TVP to blokowali! Bo dużym telewizjom z maksymalnym zasięgiem technicznym wcale nie jest na rękę aby badanie miało większą próbę. Bo jest duża szansa, że by wyszło, że ludzie w znacznie większym % niż wychodzi dzisiaj oglądają małe stacje tematyczne a wtedy automatycznie nie oglądają dużych i BUM. Największe jajo to by było gdyby zwiększyć panel x2 a w wyniku Pan Prezes Kurski miałby jeszcze mniej niż dziś. Ale najłatwiej to jest krzyczeć, że łobuzy z Nielsena manipulują żeby go okraść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie TVP nie musi walczyć ze stacjami prywatnymi. Liczy się misja... A jeżeli jest misja to oglądalność spada naturalnie jak mówisz ? Co do prawdziwości spadków oglądalności już dużo rozmawialiśmy, ale jeżeli nawet to MISJA do jakiej przeznaczona jest TVP do tego zobowiązuje niejako w takim razie, a Wy niektórzy mówicie że oglądalność spada ze względu na propagandę - coś tu się nie zgadza...

 

Pamiętam raz nawet wypowiedź @Mr.Chiquita w sprawie MISJA - OGLĄDALNOŚĆ - TVP:

 

"TVP Kultura nigdy nie będzie miała wysokiej oglądalności. Ten rodzaj treści zazwyczaj nie podoba się masowej widowni. Jakby nagle mieli wprowadzić obowiązkową opłatę audiowizualną i TVP skupiła by się na misji, to pozostałe programy TVP też zaczną tracić na oglądalności. Tak się dzieje wszędzie, gdzie nadawca nie stawia na rozrywkę. Dlatego nie robiłbym z tego zarzuty i nie podkreślał tej straty." (https://forum.satkurier.pl/topic/10632-mux-viii-w-planach/page-37?do=findComment&comment=1021611)

 

Jednym zdaniem wynika z tego, że TVP zaczyna spełniać swoją misję, również zapowiedzi dodania dla ludzi w powszechnym dostępie kanału TVP Sport by to potwierdzały, oby tylko finansowo TVP dała radę bo może z

tym być różnie :D

Nie zrozumiałeś nic z tego, co napisałem. Nie widzę tu żadnej sprzeczności. Produkcja własna obecnych władz TVP dopiero powstaje. Skutki odczujemy najwcześniej w 2017r. Programy misyjne są na razie 2-3, i niespecjalnie mają wpływ na ramówkę kanałów TVP. To co się najbardziej zmieniło i ma wpływ, to programy informacyjne i publicystyczne. Ich propaganda bardzo ciągnie oglądalność w dół. Nawet nie pomagają roszady z przenosinami hitowych seriali (Wspaniałe Stulecie) na później, żeby zrównoważyć utratę. TVP1 w konsekwencji straciła jeszcze więcej widzów. Bo nie dość, że widzowie serialu nie zostali na "Wiadomościach", to część fanów "Wspaniałe stulecie" przestała oglądać z powodu zmiany pory. Propaganda nadaje negatywny ton, i nie ważne co fajnego by teraz nadali - nie przyjmie się. Dopóki nie spuszczą z tonu, w TVP nic nie poprawi się na lepsze. Do historii też zniechęcają z okazji rocznic. Bo po prostu, Kurski nie potrafi zarządzać zasobami TVP w efektywny sposób. Misyjne seriale jeszcze bardziej ich dobiją. Tak w ogóle, spadki oglądalności w wyniku misji, powinien mieć też swoje granice. Innymi słowy, nie tylko misja. Bo inaczej będziemy mieli sytuację, że TVP całe społeczeństwo sporo kosztuje, a ogląda tylko garstka.

 

Telewizja publiczna leci na dno. Nie potrzebne jej więc te kosztowne zabawy z alternatywnym mierzeniem oglądalności. TVP będzie musiała z własnej kieszeni pokryć wszystkie koszty tych badań. A to dziesiątki milionów wyrzuconych w błoto. Kto powiedział, że reklamodawcy muszą akceptować dwie waluty do rozliczeń za reklamę? Lepiej, żeby te pieniądze zostawili na przetarg o Ligę Mistrzów. Tak, bo sportowe eventy, to jedynie co na razie potencjalnie ich ratuje. Ale EURO i IO nie będą trwały cały rok.

 

I jeszcze: Te zakupy, to sprzęt pozwalający prowadzić emisję w HD. Jako, że przetarg pod TVP Info HD już dawno był, to można wnioskować, że te są przeznaczone dla jakiegoś innego kanału/kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że TVP do realizacji misji nie musi mieć dobrej kondycji finansowej - jako pasożyt żerujący na budżecie państwa oraz główny ośrodek propagandowy zawsze otrzyma jakąś darowiznę z rąk naszej suwerennej władzy. Jedyne pytanie warte zadania jest takie, jak długo obywatele będą dojeni w celu dotacji polskiego, telewizyjnego Der Sturmera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manipulacja, bo ktoś chce stworzyć polski podmiot badający - to straszne, bo zabierzemy korpo zarobek! A jak badają na podstawie 1,8k no to sory ale to chyba żart - myślałem ze to idzie w dziesiątki tysięcy...to statystycznie trudno rozłożyć biorąc pod uwagę jeszcze pule nieogladajacych albo odpylających jedynie tv zeby zrobić limit h, bo chyba jakiś maja? A jak do tego dodamy młodych i ludzi oglądających tv online z rożnych usług to te badanie...

Nie masz pojęcia, o przedmiocie dyskusji. Prezes TVP nie wpakuje więcej pieniędzy, w większą ilość telemetrów. Prawdopodobnie telemetrów będą mieli jeszcze mniej, z powodu kosztów. Wbrew temu, co mówi Kurski, i jak powiedział @STARS.TV, na tym systemie pomiaru najbardziej tracą najmniejsi - a są promowani najwięksi. Ponieważ, błąd pomiaru niejednokrotnie wynosi więcej, niż mają oglądalności niszowe stacje.

 

TVP nie chodzi o dokładność, tylko o możliwość kontroli pomiarów. Absolutnie nikomu na rynku nie pali się, do utrzymywania pomiaru na próbie 10 tys. osób.

 

Nikt w ogóle nie zwraca uwagi na fakt, że metodologia badań jest wynikiem kompromisu rynku, a nie wymysłem Nielsena.

 

I będę nazywał rzeczy po imieniu - Kurski to manipulator. Świadczy o tym, chociażby przyrównywanie badań Nielsena, do sondaży OBOP'u. Teraz część ludzi myśli, że nie ma między nimi różnicy.

 

Polski podmiot wcale być nie musi. Wręcz przeciwnie, według mnie, firma badająca rynek powinna się wywodzić z innego kraju, niż macierzysty.

 

Czas skończyć z tą demagogią, i zmienić prezesa TVP. Tylko się kompromituje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomosci puscily przekaz dla cemnego ludu że " niewyemitowany odcinek tanca z gwiazdami mial większa oglądalność niz ten tydzień wczesniej" a w rzeczywistosci :

 

 

Przykładem dostrzeżonym przez CBS był nowy sezon widowiska „Taniec z gwiazdami” produkowanego przez ABC. Według wszystkich przesłanek rating audycji nadanej 22 września powinien spaść w wynikach popołudniowych, ponieważ nie była ona nadawana przez dwie duże stacje będące partnerami ABC (emitowały one wówczas mecz). Tymczasem okazało się, że wspomniany popołudniowy rating „Tańca z gwiazdami” poszedł do góry. W ten sposób pracownicy CBS badając problem doszli do wniosku, że widownia nie przypisana do żadnej stacji telewizyjnej została omyłkowo dodana do oglądalności ABC, i że ten mechanizm funkcjonuje już od dłuższego czasu.

I był to opisywany nawet w Polsce przypadek błedu w ratingach w USA, po prostu Wiadomosci grzebią w przeszłości jak w kazdym przypadku.
http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/nielsen-widownia-w-polsce-jest-inaczej-mierzona-niz-w-usa
http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/nielsen-pomylka-w-ocenie-ogladalnosci-najwiekszych-stacji-telewizyjnych-to-przerazajace

Edytowane przez dilf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1850 telemetrów to jest żart, a nie obiektywne pokazywanie oglądalności. Kiedyś STARS TV pisał, że miał oglądalność 0, a ktoś na forum przyznał się, że oglądał tą stacje muzyczną. Nie wiecie czy w inych krajach też jest taka mała oglądalność? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1850 telemetrów to jest żart, a nie obiektywne pokazywanie oglądalności. Kiedyś STARS TV pisał, że miał oglądalność 0, a ktoś na forum przyznał się, że oglądał tą stacje muzyczną. Nie wiecie czy w inych krajach też jest taka mała oglądalność? 

 

W Niemczech z tego co kojarzę jest ok. 4 tysięcy, no ale tam mamy 80 mln ludzi, więc w ogólnym rozrachunku wychodzi na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1850 telemetrów to jest żart, a nie obiektywne pokazywanie oglądalności. Kiedyś STARS TV pisał, że miał oglądalność 0, a ktoś na forum przyznał się, że oglądał tą stacje muzyczną. Nie wiecie czy w inych krajach też jest taka mała oglądalność? 

Spokojnie wystarczy tylko pod warunkiem, że będą to odpowiednio wybrani ludzi którzy będą reprezentować wszystkie grupy odbiorców. I tutaj jest największy problem bo tak naprawdę nikt nie ma nad tym kontroli i Nielsen może robić co chce. A tam gdzie jest duża kasa jest duże pole do różnego rodzaju kombinacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...