Jump to content

DVB-T(2) INQUIRING

Users
  • Content Count

    295
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Neutralna

About DVB-T(2) INQUIRING

  • Rank
    Czasami wpadam

Informacje o profilu

  • Gender
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. DVB-T(2) INQUIRING

    Polsat

    Z tego co wiem: filmów w formacie obrazu: 2,35:1 było niewiele z chociażby takowego najbardziej oczywistego powodu, że tego rodzaju filmy wymagały specjalnych obiektywów anamorficznych, które produkowane były w krajach zachodnich, toteż trzeba było mieć dewizy aby móc je wypożyczyć. Wymagało to też pewnie i lepszej jakości kamer czy taśmy filmowej (Eastman Kodak). To wszystko generowało spory koszt liczony w dolarach, a to jednak były nieco inne czasy, jeśli chodzi o wymianę waluty i jej dostępność. Format obrazu "4:3" był po prostu tańszy przy produkcji filmu, dlatego dominował. Kiedyś podobno w Polsce przez długie lata w użytku były kamery zarekwirowane Niemcom w czasie drugiej wojny światowej. Musiał się z nimi zmagać np. Pan Bareja. Przykład tego jak powinien wyglądać film nagrany oryginalnie w formacie obrazu: 2,35:1 na ekranie o formacie obrazu: 1,78:1("16:9"): http://images2.imagebam.com/11/ad/b5/9726aa1228089254.png
  2. DVB-T(2) INQUIRING

    TVN

    Trochę informacji w tych kwestiach odnośnie "Kilerów": - http://forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?p=14674#p14674 - http://forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?p=14678#p14678 - http://forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?p=14702#p14702 - http://forum.polskiekino.com.pl/viewtopic.php?p=14776#p14776 Mi to wygląda ewidentnie na format obrazu: 1,66:1(czyli bardziej "15:9") stosowany przy nagrywaniu filmów i uzyskiwany poprzez zastosowanie odpowiednich tzw.: "kaszet"(np.: "Nie ma mocnych" i "Kochaj albo rzuć" są nagrane w takim samym formacie obrazu z tego co wiem). Mogę się mylić.
  3. DVB-T(2) INQUIRING

    Polsat

    Dodam do tego co napisałem tutaj i tam: - https://forum.satkurier.pl/topic/2312-polsat/?page=380&tab=comments#comment-1469051 - https://forum.satkurier.pl/topic/2312-polsat/?page=380&tab=comments#comment-1469467 Cytując i dodając pewne informacje: "[...] ["Kochaj albo rzuć" na Polsacie gdzieś w styczniu/lutym tego roku był emitowany też z tej "starej" kopii wydaje mi się, ale w formacie "16:9". Z tego co wiem to oryginalne formaty obrazu w jakich została nagrana(zapisana na taśmie, negatywie) trylogia w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego to: - "Sami swoi": 1,37:1 (tzw. format: 4:3 - "czarne pasy po bokach" tzw. "kaszety", na ekranie w formacie 16:9(czyli na "typowym" ekranie w jakie jest wyposażone większość obecnych urządzeń RTV, typu: TV, telefony))(przykład jak powinien wyglądać ten oryginalny obraz, na większości obecnych wyświetlaczy: https://i.imgur.com/lWTTCdL.jpg), - "Nie ma mocnych": 1,66:1 (wąskie, "czarne paski po bokach" na ekranie w formacie 16:9), - "Kochaj albo rzuć": 1,66:1 (wąskie, "czarne paski po bokach" na ekranie w formacie 16:9).(przykład jak powinny wyglądać te oryginalne obrazy, na większości obecnych wyświetlaczy: http://i.imgur.com/SqXhhkx.jpg)] Nie pamiętam kiedy ostatnio trzy części filmu pt.: "Jak rozpętałem II wojnę światową" były emitowane w TVP. Domyślam się, że też ostatnio w 2016 roku(na podstawie mojej pamięci). Zaś z tego co wiem, to oryginalny format obrazu w jakim został nagrany(zapisany na taśmie, negatywie) trzy częściowy film w reżyserii Tadeusza Chmielewskiego to: 2,35:1 ("czarne pasy" z "góry" i "dołu" ekranu).(przykład jak powinny wyglądać te oryginalne obrazy, na większości obecnych wyświetlaczy w formacie "16:9": https://www.youtube.com/watch?v=RfCVWk--kIg oraz: http://images2.imagebam.com/11/ad/b5/9726aa1228089254.png) [...]" Z tego co wiem to podczas koloryzacji filmu pt.: "Jak rozpętałem drugą wojnę światową" i chyba dla wersji czarno-białej zmieniono format obrazu tego filmu - z 2,35:1 na chyba coś "mniej więcej" jak 1,78:1("16:9") lub prędzej na 1,85:1 czy może ciut więcej(bo jakieś cienkie "czarne paski", kaszety z góry i dołu ekranu jakby były), ale pewny nie jestem i wymagało by to wnikliwszej analizy, wiedzy. Z naocznych wniosków tak by wynikało, ponieważ "czarne pasy" "z góry" i "dołu" ekranu(na ekranie w formacie "16:9") przy tym filmie powinny być szersze(z dwa, trzy razy szersze niż "są). Co powoduje taka czynność, zmiana formatu obrazu w tym "przykładowym przykładzie" ? Usunięcie części oryginalnego obrazu zapisanego na taśmie filmowej - z boków tego obrazu. "Sami swoi" wydają się w każdej wersji być nadawane w oryginalnym formacie obrazu, czego nie można powiedzieć o "Nie ma mocnych" oraz "Kochaj albo rzuć", zauważam bowiem wersje tego filmu w formacie zmienionym względem oryginalnego, czyli w formacie obrazu tzw. "16:9"(1,78:1)(zmieniony względem oryginalnego)(usunięcie części oryginalnego obrazu zapisanego na taśmie filmowej - "z góry" i "dołu" obrazu). Przykład wersji przed(format obrazu oryginalny, "4:3") i po(przeformatowany obraz "16:9") zmianie formatu filmu: - https://i.imgur.com/3WMlMsf.jpg ("4:3") - https://i.imgur.com/PtiQ7mU.jpg ("16:9") - https://i.imgur.com/cJFtsmJ.jpg ("4:3") - https://i.imgur.com/fyIeMB2.jpg ("16:9") - https://i.imgur.com/Ao6V33U.jpg ("4:3") - https://i.imgur.com/3r8ayM6.jpg ("16:9") - https://i.imgur.com/bheSg5h.jpg ("4:3") - https://i.imgur.com/41nmURY.jpg ("16:9") Efekty takiego działania możemy niestety w zdecydowanej większości oglądać w telewizji przy okazji "starszych" materiałów, jak np. "Janosik", dwie części filmu: "Kogel-mogel" itd.(gdy widzimy "zapełniony obraz" ekranu w formacie obrazu "16:9"). Mimo, że filmy te są po rekonstrukcji cyfrowej, która zapewnia dwie wersje formatu obrazu - oryginalną i przeformatowaną, to telewizje w większości wybierają te wersje "ucięte". Przeformatowanie obrazu jest jedną z czynności, którą można i niestety W WIĘKSZOŚCI wykonuje się po zakończeniu prac właściwych nad rekonstrukcją cyfrową obrazu, choć czynność tą(przeformatowanie obrazu) można zrobić bez powiązania z pracami rekonstrukcyjnymi, czyli po prostu: „ot tak”. Dodać należy, że KONIECZNĄ czynnością przeformatowywanie obrazu NIE JEST. Bardziej jest czymś w rodzaju „wymysłu”... O tym czy można przeformatować dane dzieło decydują twórcy(nie właściciele pewnych "praw" do filmów jak np. Studia Filmowe), którymi są np. operator kamery i/lub reżyser(w przypadku, gdy te osoby nie żyją, to ich spadkobiercy i/lub osoba wyznaczona przez środowisko "filmowe"). Bez ich zgody nie można przeformatować danego tytułu. Także, gdyby tylko była taka ich wola widzielibyśmy "zawsze" np. po rekonstrukcji cyfrowej - filmy w ich oryginalnym formacie obrazu(bo tylko takie by istniały i telewizje, dystrybutorzy płyt DVD, BR nie mieliby wyboru, gdyby chcieli "wydać", wyemitować film) - takie wyjątki, że twórca nie zgadza się na przeformatowanie obrazu istnieją. A jak wiadomo, niestety zazwyczaj, przynajmniej stacje telewizyjne, wybierają wersje „uciętą”. Jeżeli będziecie mogli to zwróćcie uwagę jak już wspominałem jak np. emitowany jest: „Janosik”, dwie części „Kogla-mogla”, "Ekstradycja", "Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy"(wszystkie te tytuły są po rekonstrukcji cyfrowej i w takiej wersji „porekonstrukcyjnej”[bo mogą emitować np. stare wersje sprzed rekonstrukcji] są już praktycznie zawsze wyświetlane) - wypełniają cały ekran np. telewizora(w formacie obrazu „16:9”) ? W oryginalnym formacie obrazu nie powinny, ponieważ ich format to „4:3”...(niestety tylko takie ich „ucięte” wersje w „16:9”, są też obecnie dostępne na TVP VOD dla „Janosika” i „Kogli-mogli” na Ipli(najprawdopodobniej - tak przynajmniej było)). Mimo, że istnieją ich wersje w ORYGINALNYM formacie obrazu po rekonstrukcji cyfrowej. Zmianę formatu obrazu powodującą usunięcie części oryginalnie zapisanego obrazu na taśmie filmowej, uważam za niedopuszczalną(złą - nie widzimy na przeformatowanym obrazie części oryginalnie zapisanego obrazu na taśmie filmowej), tym bardziej, że nie jest ona(ta czynność) konieczna. Być może w którymś miejscu w powyższym tekście pomyliłem się lub podałem błędną informację, jednak nie było to moim celem. Przedstawiałem tu również swoje prywatne zdanie, przemyślenia, które być może nie są wolne od pomyłek nie celowych. Za wszelkie niezamierzone błędy i brak klarowności, jasności w przekazaniu informacji, treści tego postu - przepraszam.
  4. DVB-T(2) INQUIRING

    Super Polsat

    Pisałem o tych kwestiach właśnie więcej w wątku o Polsacie. Moim zdaniem i z mojej wiedzy: oczywiście, że może emitować na swoich antenach obydwie wersje kolorystyczne, a wszystko zależy od uzgodnień, umowy i wszystkiego co się składa na kupno(najprawdopodobniej z tego co rozumiem, to kupili pakiet na pewien okres, na wszystkie czy większość lub jakąś część filmów SF Kadru, nie wyłączając "ich" częściowo - wersji kolorystycznych - choć może na nie są osobne umowy; więcej pisałem o tym i podawałem linki do m.in. wypowiedzi, w wątku o Polsacie).
  5. DVB-T(2) INQUIRING

    Polsat

    Dodam w związku z tym(https://forum.satkurier.pl/topic/2312-polsat/?do=findComment&comment=1469051), że moim zdaniem, w kontekście np. przeszłości czy przyszłości - TVP mogła chyba "kupować" do emisji wersje pokolorowane(od SF Kadru(i pośrednio SF Toru, SF Zebry, FN) i Polsatu) tyle, że po prostu, z jasnych przyczyn, te wersje były, wyżej wyceniane od wersji czarno-białych, a i może zależało to od decyzji Polsatu, który może mimo wszystko chciał wyłączność(przynajmniej może na jakiś konkretny czas; nie na stałe i może robili wyjątki) zachować dla siebie i czerpać z tego korzyści - o oglądalność(zyski) i kojarzenie tej "lepszej" wersji przez ludzi z jedną, konkretną stacją telewizyjną pewnie tu chodzi. Zapewne też Polsat mimo pewnych swoich "praw" do wersji pokolorowanych - musiał/musi coś za nie płacić SF Kadr(pośrednio też: SF Tor, SF Zebra, FN) i sobie niejako być może też - bo raczej te 10 % "za darmo nie kupi" praw do emisji, ale może za to ma pewne inne swoje "zyski"(może np. pierwszeństwo, niższą cenę zakupu licencji do emisji). Może to w ogóle "działa" na innej zasadzie niż ta, na której opiera się moje domniemanie. Polsat był zapewne jednym z inwestorów koloryzacji. Bo załóżmy, że na ten proces Polsat "wyłożył" tylko ze swoich pieniędzy na 10 % całości ? Ale może za to dostał "wyłączność", licencje na 20-30 lat o czym pisałem w poprzednim, podlinkowanym w tym poście - poście i może inaczej jest z tym "kupowaniem" przez Polsat(o ile ono w ogóle występuje) praw do emisji tych filmów pokolorowanych, o których pisałem w podlinkowanym wyżej w tym poście - poście. Nie koniecznie też te "10 % "praw"" musi oznaczać "wyłożenie" 10 % kosztów jakie poniosła koloryzacja. Być może dane z BIP-u, który podałem we wcześniejszym poście w tym wątku - nie są prawidłowe. Odnośnie praw: To, że obecne Studia Filmowe mają do omawianych filmów "prawa" to historia bym powiedział raczej nowsza, od tej kto oryginalnie wyprodukował i posiadał prawa do tych filmów(część byłych "Studiów Filmowych" nie istnieje i/lub zostały połączone z innymi itp.). Na przestrzeni lat się to zmieniło/zmieniało z różnych przyczyn. Skomplikowana przynajmniej moim zdaniem dla "zewnętrznego zainteresowanego" sprawa, domniemania na podstawie "nieoficjalnych informacji", różnych "przecieków", domysłów, a jak jest dokładnie to pewnie wiedzą tylko sami zainteresowani(wewnątrz sprawy). Dodam do poprzedniego swego postu(niejako się poprawiając), że chodzi tu jednak chyba o prawa autorskie i/lub materialne i/lub majątkowe. Być może w którymś miejscu w powyższym tekście pomyliłem się lub podałem błędną informację, jednak nie było to moim celem. Przedstawiałem tu również swoje prywatne zdanie, przemyślenia, które być może nie są wolne od pomyłek nie celowych. Za wszelkie niezamierzone błędy i brak klarowności, jasności w przekazaniu informacji, treści tego postu - przepraszam.
  6. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP Wilno

    TVP poszukuje kandydatek/kandydatów zainteresowanych współpracą w redakcji TVP WILNO (Litwa) przy tworzeniu audycji informacyjnych INFO WILNO. Źródło informacji: https://rekrutacja.tvp.pl/AdvertView.aspx?aid=598&rurl=https0x3A0x2F0x2Frekrutacja.tvp.pl0x2FAdvertSearch.aspx.0x
  7. DVB-T(2) INQUIRING

    Cyfrowy Polsat: dekoder do naziemnej telewizji cyfrowej(NTC) i OTT

    Uważam, że jeżeli będzie to oferta, na którą nie trzeba będzie podpisywać umów, rejestrować się gdziekolwiek, ani wiązać się w jakikolwiek sposób danymi osobowymi z usługodawcą, aby zakupić dany pakiet - czyli np. zakup SMS-em bądź przelewem(teoretycznie będą mieć wtedy dane osobowe "przelewającego") - to sądzę, że ta usługa może być wartościowa, a z czasem i popularna. Tym bardziej, że myślę, że usługa ta powinna być PROSTA, jeżeli głównym kontentem(i o ile skierowana tak będzie) mają być np. osoby korzystające obecnie tylko z NTC, to myślę, że taka - jak najprostsza forma ewentualnego zakupu danego pakietu będzie najlepszą opcją. W sumie dla osób spoza tego kręgu również, bo czym prościej i bez zbędnych formalności tym lepiej moim zdaniem. Czy pod każdym aspektem dobrze dla wszystkich by to było ? Nie wiem. Dla CP być może nie w każdym aspekcie. Bo być może chodziłoby o to CP, by "mieć kolejnych klientów na swojej liście, w sprawozdaniach" itp. - a to chyba dla nich pod względem ekonomicznym lepiej(chyba chodzi później o te akcje, giełdy itp.). W Telewizji Mobilnej(MUX-4) wiem, że chyba występuje coś takiego co chyba nazywa się: "prepaid", że nie trzeba chyba podpisywać umowy, ale cena pakietów jest chyba wyższa(lub nie ma się "na start" za darmo pakietu na jakiś określony czas), albo i nie, ale chyba trzeba się rejestrować w iCOK i podawać swoje(jakąś część) danych osobowych. Nawet tylko taka forma "zabawy" w rejestracje, jak ta opisana przeze mnie dla "prepaid'u w TV Mobilna(MUX-4)" nie jest moim zdaniem zachęcająca do skorzystania z oferty dla m.in. osób obecnie korzystających tylko z NTC i im podobnych i nie zachęci do skorzystania z przyszłej oferty CP takiej ilości osób jaka mogłaby być w przypadku, gdyby tej "zabawy" nie było. Tym bardziej, że jeżeli "wstrzelili"(CP) by się w czas przejścia z nadawania NTC w Polsce z DVB-T na DVB-T2("wstrzelili" z reklamą) to myślę, że z takim jak najprostszym zakupem dodatkowych pakietów - mógłby to być sukces(bo pewnie dla rozwoju oferty, jakby szybciej wszystko przygotowali, to pewnie i od już jakiegoś czasu przed teoretyczną zmianą standardu nadawania NTC w Polsce z DVB-T na DVB-T2, oferta już by działała i się rozwijała).
  8. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP VOD

    TVP VOD także na telewizorach Panasonic i LG. Źródło informacji: https://satkurier.pl/news/180349/tvp-vod-takze-na-telewizorach-panasonic-i-lg.html
  9. DVB-T(2) INQUIRING

    Wszystko o TVP

    Zmiana struktury Telewizji Polskiej. Powstanie biuro dystrybucji, likwidacja biura handlu i Ośrodka Mediów Interaktywnych. Źródło informacji: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zmiana-struktury-telewizji-polskiej-powstanie-biuro-dystrybucji-likwidacja-biura-handlu-i-osrodka-mediow-interaktywnych
  10. Cyfrowy Polsat zapowiada dekoder łączący naziemną telewizję cyfrową(NTC) z OTT. Źródło informacji: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cyfrowy-polsat-dekoder-ott-laczacy-naziemna-telewizje-cyfrowa Ciekawe czy biorąc pod uwagę konkretne już plany przejścia w Polsce ze standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej w DVB-T na DVB-T2, będzie on obsługiwał ten nowszy standard - tym bardziej, że już raczej główne wytyczne(główne parametry dla odbiorników, specyfikacja techniczna) są znane*(ale chyba jeszcze nie zatwierdzone ustawą czy rozporządzeniem) i po drugie, że dekoderów zapewniających odbiór NTC w standardzie DVB-T2 w Polsce jest już trochę(w cenie dekoderów z DVB-T, czyli za około 100 zł) i powinny one raczej "wpisać się" działaniem, w główne parametry jakie powinien zapewniać dekoder DVB-T2 po zmianie standardu nadawania NTC w Polsce(czyli jeżeli chodzi po prostu o odbiór kanałów) - czyli ten jaki będzie odpowiadał parametrom zawartym w rozporządzeniu(tym nowym, dla standardu DVB-T2 - nadawania NTC w Polsce) dotyczącym tych kwestii. Odnośnie planów przejścia ze standardu nadawania NTC w Polsce z DVB-T na DVB-T2 oraz w sprawie opracowania wymagań technicznych dla odbiorników, pod przyszły standard nadawania NTC w Polsce(DVB-T2) - trochę informacji znajduje się tutaj myślę: - https://forum.emitel.pl/viewtopic.php?p=231725#p231725 (począwszy od tego wątku do końca zainteresowania tematycznego informacji zawartych w postach) * https://forum.emitel.pl/viewtopic.php?p=232463#p232463 (począwszy od tego wątku do końca zainteresowania tematycznego informacji zawartych w postach) - https://forum.emitel.pl/viewtopic.php?p=231573#p231573 (począwszy od tego wątku do końca zainteresowania tematycznego informacji zawartych w postach) Być może w którymś miejscu w powyższym tekście pomyliłem się lub podałem błędną informację, jednak nie było to moim celem. Przedstawiałem tu również swoje prywatne zdanie, przemyślenia, które być może nie są wolne od pomyłek nie celowych. Za wszelkie niezamierzone błędy i brak klarowności, jasności w przekazaniu informacji, treści tego postu - przepraszam.
  11. DVB-T(2) INQUIRING

    Polsat

    Z tego co wiem, to prawa(najprawdopodobniej są to autorskie i materialne) do trzech części filmu pt.: "Jak rozpętałem II wojnę światową"(w wersji czarno-białej) oraz filmów: "Sami swoi"(w wersji czarno-białej), "Nie ma mocnych", "Kochaj albo rzuć" posiada: Studio Filmowe Kadr, gdzie dysponentem praw do tytułów "wspólnych"(które pozostają pod nadzorem SF Kadru, a z których wszelkie zyski są współdzielone przez SF Tor, SF Zebra, SF Kadr, Filmotekę Narodową) jakimi są przynajmniej: "Sami swoi", "Nie ma mocnych" oraz "Kochaj albo rzuć" są: SF Kadr, SF Zebra, SF Tor oraz Filmoteka Narodowa. Nie wiem jaka jest sytuacja z "Jak rozpętałem II wojnę światową" odnośnie współdzielenia i dysponowania prawami o których pisałem, ale domyślać się można, że być może posiadają je tylko: SF Kadr oraz Filmoteka Narodowa(która to po prostu z tego co wiem dla zdecydowanej większości polskiej kinematografii - posiada i przechowuje taśmy, na których nagrane są m.in. te filmy). Z tego co rozumuję i wiem, to prawa o których pisałem, do filmu: "Jak rozpętałem II wojnę światową" w wersji czarno-białej w 100 % posiada SF Kadr i FN, natomiast w wersji kolorowanej: SF Kadr oraz FN w 90 %, gdzie pozostałe 10 % posiada telewizja Polsat. Częściowe źródło informacji: http://bip.kadr.com.pl/bip/index.php?id=157&id2=162 [To w ramach hipotezy, nieoficjalnych "informacji", przemyśleń: Być może jest też tak, że "Sami swoi" o raz trzy części filmu: "Jak rozpętałem II wojnę światową" zostały sprzedane w latach 90-tych Polsatowi(najpewniej około roku 2000 wraz z koloryzacją tych tytułów*) na około 20 lat, na niezbyt dogodnych warunkach finansowych dla SF Kadru. Chodziłoby tu o prawa do emisji. Bo w linku do BIP-u SF Kadru, który podałem w tym poście miałaby być tylko mowa i opis jakby jedynie podstawowego stanu prawnego tych tytułów - tzn. tego kto jest właścicielem. Przy czym jak właściciel odda umową licencje na dany region na np. 20-30 lat, to wtedy mimo, że jest właścicielem to nie może dysponować prawami. Osobiście myślę, że jeżeli już: to sytuacja ta dotyczy tylko i wyłącznie wersji kolorowanych tych filmów. * http://filmsamiswoi.wixsite.com/strona/koloryzacja] Z tego co ja pamiętam, to ostatnio trylogia o Kargulach i Pawlakach była emitowana w TVP(TVP1), na Sylwestra 2016 roku - film po filmie(cała trylogia). Nie pamiętam jaka była to wersja "Samych swoich" - czy czarno-biała czy kolorowa(choć myślę, że czarno-biała), jednak z tego co pamiętam i przypuszczam, była to emisja przynajmniej filmów: "Nie ma mocnych" i "Kochaj albo rzuć" z jakby nowej, lepszej kopii emisyjnej pod względem rozdzielczości i koloru(wydaje mi się, że to chociażby ta wersja, dostępna na internecie w serwisie Dailymotion na kanale/koncie użytkownika: "Filmoteka PL"; do wyboru w wersji 720P jest tam; na CDA też chyba dostępna jest ta wersja, tyle że z angielskimi napisami - przygotowana być może dla TVP Polonia; ogólnie być może te wersje tych filmów("Nie ma mocnych", "Kochaj albo rzuć") w "lepszej ciut jakości" zostały przygotowane dla TVP) - w porównaniu choćby z wersjami jakie emitowane były w Super Polsacie(i Polsacie chyba też) w zeszłym i bodajże tym roku, tj. ze "starej" kopii emisyjnej(w nie ciekawej moim zdaniem jakości), a w dodatku w tzw. "windowbox'ie", czyli tak jak przynajmniej jeszcze jakiś czas temu były dostępne(i chyba są) te filmy na IPLI. ["Kochaj albo rzuć" na Polsacie gdzieś w styczniu/lutym tego roku był emitowany też z tej "starej" kopii wydaje mi się, ale w formacie "16:9". Z tego co wiem to oryginalne formaty obrazu w jakich została nagrana(zapisana na taśmie, negatywie) trylogia w reżyserii Sylwestra Chęcińskiego to: - "Sami swoi": 1,37:1 (tzw. format: 4:3 - "czarne pasy po bokach" tzw. "kaszety", na ekranie w formacie 16:9(czyli na "typowym" ekranie w jakie jest wyposażone większość obecnych urządzeń RTV, typu: TV, telefony)), - "Nie ma mocnych": 1,66:1 (wąskie, "czarne paski po bokach" na ekranie w formacie 16:9), - "Kochaj albo rzuć": 1,66:1 (wąskie, "czarne paski po bokach" na ekranie w formacie 16:9).] Nie pamiętam kiedy ostatnio trzy części filmu pt.: "Jak rozpętałem II wojnę światową" były emitowane w TVP. Domyślam się, że też ostatnio w 2016 roku(na podstawie mojej pamięci). Zaś z tego co wiem, to oryginalny format obrazu w jakim został nagrany(zapisany na taśmie, negatywie) trzy częściowy film w reżyserii Tadeusza Chmielewskiego to: 2,35:1 ("czarne pasy" z "góry" i "dołu" ekranu). Dlaczego tak jest, że w ostatnich latach(bodajże 2017-2019 i chyba przynajmniej, aż do końca 2020 roku) trylogia w reżyserii S. Chęcińskiego i trzyczęściowy film w reżyserii T. Chmielewskiego jest/są emitowane na kanałach Telewizji Polsat i na żadnych innych najprawdopodobniej nie(w tym TVP) ? Są i one w różnych wersjach kolorystycznych(dla filmów, których to dotyczy) dostępne od pewnego czasu(trylogia S. Chęcińskiego od bodajże grudnia 2018 roku) i na IPLI, której to chyba właścicielem jest Cyfrowy Polsat. Z tego co wiem to TVP przegrała "przetarg" na prawa, licencje do emitowania filmów(jakichś bądź wszystkich)(filmy zostały wystawione na sprzedaż; najlepszą, najwyższą ofertę SF Kadr przyjmuje) w telewizji linearnej - przynajmniej od Studia Filmowego Kadr - na dwa lata(najprawdopodobniej przez 2019 oraz do końca 2020 roku), gdzie być może poprzednio(w latach 2017-2019) również wystąpiła taka bądź podobna sytuacja. Skąd ta informacja, wiedza ? Z wywiadu jakiego uczestnikiem był: Dyrektor SF Kadru, Pan Filip Bajon(data emisji: 17 stycznia 2019 roku, o godzinie 19:00). Źródło wywiadu: https://audycje.tokfm.pl/podcast/71429,Filip-Bajon-Mamy-CBA-to-brzmi-powaznie-ale-wiemy-ze-mozemy-spac-spokojnie (od mniej więcej 15:04 do 16:28 jest mowa o tej sprawie i chyba w żadnym innym momencie już nie) Być może warunki "przetargu", sprzedaży praw, licencji do emitowania filmów w telewizji linearnej w "ostatnim czasie" się zmieniły, bo wydaje mi się, że bywało tak, iż w jeden przykładowy rok, filmy te nadawała TVP i Polsat(a czasami i TVN, jak np. w przypadku: "Kogli-mogli"), czyli, że być może następowała sprzedaż "licencji do nadawania" na dane tytuły, na konkretne ilości emisji w danym roku, bez zastrzeżeń, że posiadać będzie je tylko jeden nadawca na dany okres czasu. Co do IPLI i obecności tam "filmów SF Kadru"(ale i sprzedaży praw do filmów dla telewizji linearnej: Telewizji Polsat - o czym pisałem wyżej) to niewykluczone, że całość tej sprawy związana jest z kontrolą CBA, która miała miejsce bądź rozpoczęła się najprawdopodobniej w styczniu 2019 roku, gdzie komunikat jaki widnieje w "Aktualnościach" na stronie internetowej SF Kadru brzmi: "Centralne Biuro Antykorupcyjne sprawdzi jak wyglądały negocjacje w przedmiocie przyznania licencji na dystrybucję filmów oraz współpracę w zakresie VOD." Źródło cytatu: http://www.sfkadr.com/pl/news.html Gdzie obie sprawy, czyli "przetarg" na licencje, dystrybucje filmów dla telewizji linearnej oraz wejście z "filmami SF Kadru"(co rozpoczęło się - dodawanie na IPLĘ "filmów SF Kadru" - najprawdopodobniej w grudniu 2018 roku i potrwać ma/miało do czerwca 2019 roku) niejako mogły się zbiec w czasie i w toku "przetargów", negocjacji pomiędzy SF Kadrem i Cyfrowym Polsatem uogólniając(choć być może nie)(Telewizja Polsat, IPLA). W wywiadzie dla TOK FM, do którego link podałem powyżej, również jest mowa o tych sprawach. Warto myślę, że wspomnieć o tym, że filmy te(o których pisałem powyżej - poza dwoma "Koglami-moglami") nie doczekały się jeszcze digitalizacji i/lub rekonstrukcji cyfrowej, co być może nastąpi niebawem, z racji trwającego programu związanego z tymi czynnościami, w którym uczestniczą właściciele, dysponenci praw do tych tytułów, o których pisałem(oficjalnie nie jest wspomniana FN, ale...). Część tytułów w ramach tego programu, już została "wydana". Więcej wiedzy w tych i podobnych sprawach, można uzyskać moim zdaniem, korzystając m.in. z tych informacji, miejsc: - https://forum.satkurier.pl/topic/10461-cyfrowe-rekonstrukcje-polskich-filmów/?do=findComment&comment=1422335 Tak ogólnie mówiąc odnośnie znanych wersji czarno-białych i koloryzowanych części z opisywanych tu filmów: Różnica jakościowa pozytywna, występuje na korzyść wersji "pokoloryzowanej" głównie ze względu na kolor, ale i przede wszystkim wyższą rozdzielczość w jakiej zostały zapewne zeskanowane taśmy na rzecz koloryzacji(+ być może z oczyszczeniem taśmy fizycznie, mechanicznie, chemicznie i być może wstępnie cyfrowo podczas skanowania(w to patrząc na obraz i porównując dwie wersje: wątpię) - na tyle na ile było stać sprzęt i dostępną technikę w USA w 2000 roku - jaki to był sprzęt i na czym konkretnie polegał cały proces - nie wiem), gdzie zapewne dostępne czarno-białe kopie(emitowane niegdyś w np. TV i być może obecnie) były zeskanowane(przegrane na taśmy, bo czy na nośnik cyfrowy to nie wiem - wątpię, jeżeli mówimy o czasie sprzed 2000 roku; być może obecnie są przegrane "jak leci" na nośnik cyfrowy) "chwilę" przed koloryzacją i w dodatku "jak leci" i bez może nawet oczyszczania fizycznego taśmy(chodzi o kopię taśmy oryginalnej - negatywu - obecnej na innej taśmie, czyli taśmę, kopię emisyjną; negatywy, dostępne taśmy danych tytułów z tego co wiem są na bieżąco, w ramach cyklu i organizacji pracy i zapotrzebowania czyszczone i konserwowane przez FN(jeżeli je posiada FN)). Być może były też to kopie kopii taśm, bo kiedyś przecież chyba w telewizji emitowany sygnał np. danego filmu był z taśmy, a nie niedostępnej jeszcze wtedy techniki zapisu cyfrowego. Być może w którymś miejscu w powyższym tekście pomyliłem się lub podałem błędną informację, jednak nie było to moim celem. Przedstawiałem tu również swoje prywatne zdanie, przemyślenia, które być może nie są wolne od pomyłek nie celowych. Za wszelkie niezamierzone błędy i brak klarowności, jasności w przekazaniu informacji, treści tego postu - przepraszam.
  12. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP Seriale

    "[...] TVP Seriale najpopularniejszym kanałem filmowo-serialowym w Polsce [...]". Źródło informacji: http://centruminformacji.tvp.pl/42608333/tvp-seriale-najpopularniejszym-kanalem-filmowoserialowym-w-polsce
  13. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP Historia

    12 urodziny kanału TVP Historia. Źródło informacji: https://centruminformacji.tvp.pl/42411024/12-urodziny-tvp-historia
  14. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP Historia

    "[...] 21 i 22 kwietnia TVP Historia ustanowiła rekord uzyskując najwyższe średnie udziały dnia na poziomie 1,32%. To najlepsze wyniki anteny od początku emisji - 3 maja 2007 r. W Wielkanoc i Lany Poniedziałek widzowie najliczniej obejrzeli cykl dokumentalny BBC „Wielkie widowiska natury”, którego odcinki zgromadziły średnio ponad 300 tys. widzów. Udziały TVP Historia od początku 2019 roku wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu 2018 o 3,4% i obecnie wynoszą 0,61%. Tym samym jest to najpopularniejszy kanał o tematyce historycznej na polskim rynku." Źródło informacji: http://centruminformacji.tvp.pl/42320358/swieta-dla-tvp-sukces-nowosci
  15. DVB-T(2) INQUIRING

    TVP Sport

    TVP poszukuje kandydatek/kandydatów na praktykę jako: Asystent Dziennikarz TVP Sport (płatna praktyka). Źródło informacji: https://rekrutacja.tvp.pl/AdvertView.aspx?aid=426&rurl=https0x3A0x2F0x2Frekrutacja.tvp.pl0x2FAdvertSearch.aspx.0x
×