Skocz do zawartości

Oglądalność: TVP, a Nielsen


Mr.Chiquita
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To tłumaczenie jest z gruntu nieprawdziwe. Wyniki "W" zaczęły gwałtownie spadać w panelu Nielsena po zmianie szefostwa tego programu informacyjnego, czyli od stycznia br. Upatrywanie przyczyny w programie, który leci od trzech lat to bzdura, zwłaszcza,że jego widownia ukształtowała się na pewnym stabilnym poziomie. W okresie nadawania "W" do TVP napływała większa widownia, teraz napływa zdecydowanie mniej. Więc przyczyna leży w "W". Szukanie jej wszędzie tylko nie w "W" jest zabawne. 

Edytowane przez wislok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co się dzieje ? TVP ma drugi  wyniki z głównych wydań wiadomosci z czwórki mediów, TVN spadek :) Nielsen :) http://wpolityce.pl/media/294733-nielsen-wielki-spadek-tvn-wiadomosci-wyprzedzily-fakty-o-ponad-pol-miliona-widzow

Ps. A pierwsze miejsce Polsatowskich "Wydarzeń", to już Nielsenowski taki chyba nawyk manipulacji, i w życiu nie uwierzę w tą pozycję Polsatu. Zatem TVP "Wiadomości" number one :)

Edytowane przez moqu'ai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może podam link do całości zestawienia, bo niestety tam jest to trochę okrojone: http://www.wirtualnemedia_pl/artykul/polsat-nowym-liderem-duzy-spadek-tvn-wiadomosci-przed-faktami/page:2

 

No, niby tutaj na jednostkowym wydaniu widać przewagę Wiadomości nad Faktami (ale już nie w grupie 16-49). Tyle że to jest tylko jednostkowe, ważniejsze będą wyniki za cały maj. Istotnie, taki rezultat podniesie średnią Wiadomości. Ale nie śpieszyłbym się z tym huraoptymizmem.

Zresztą, pamiętam że kiedyś było mówione, iż często Wiadomości w weekend miały lepszą oglądalność niż w dni powszednie.

Edytowane przez Kirk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielsen nie uprawia szopki, tylko prezentuje realny pomiar rynku. Wiarygodniejsze to, niż np. wszelkie sondaże. Ale widać łyknąłeś te wmawiane wszystkim bzdury. Wcześniej jakoś Nielsen ci nie przeszkadzał - dopiero jak ci powiedzieli, co masz myśleć. "Wiadomości" właśnie z tego powodu szkoda oglądać, bo za dużo człowiekowi wmawiają swoich głupot. Oglądalność wiecznie nie będzie spadała. Szczególnie przy Euro będą wzrosty. Ale ogólna tendencja raczej się nie zmieni. Główny serwis informacyjny w tym kraju traci i tracić będzie. Póki nie zmieni się narracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jest tak, że to część ludzi łyka wszytko jak prawdę objawioną, to co Nielsen prezentuje w swoich "wynikach" ? Nielsen się wielokrotnie już ośmieszył, i nic ich nie usprawiedliwia.

Drogi użytkowniku, zdecyduj się na coś- albo Nielsen jest dla Ciebie niewiarygodny i się na niego nie powołujesz albo uznajesz,że jest wiarygodny i się na niego powołujesz tak jak ostatnio podając wyniki za ostatni tydzień,że "Wiadomościom" wzrosło. Tutaj coś na kształt zachowania pewnego portali dwóch braci bliźniaków- jak CBOS podawał wyniki mówiące o tym,że wygrywa x,a nie Y był niewiarygodny, gdy teraz ten rządowy ośrodek (tu się nic nie zmieniło) podaje,że wygrywa Y to jest to wiarygodne , prawidłowe itp. 

Moim zdaniem krytyka Kurskiego przynajmniej trzyma się jakiś zrębów logiki. Bo to co mówi np. Staniecki czy inni z TVP( skąd oni wzięli tych ludzi?? Tam chyba była selekcja negatywna, na czele z Paczuską i jej "W" ) to jest pogwałcenie wszelkiej logiki i traktowanie ludzi jak głupich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dotyczy pomiarów Nielsena,a nie "W".  Kurski przekonuje,że panel jest źle dobrany,że jest nadreprezentacja dwóch województw kosztem dwóch innych,uważa,że odpływ widowni napłynął,ale badania nie odzwierciedlają w tym momencie napływu innego widza poprzez nienajlepiej jego zdaniem dobrany panel. Skoro w wywiadzie mówi: wiemy od Nielsena o nadreprezentacji dwóch województw kosztem innych to dobrze jakby Nielsen się do tego odniósł. Jeśli to prawda powinien to wyeliminować. Jeśli nie to niech poinbformują,że Prezes TVP wprowadza w błąd. 

Większy panel niekorzystny dla TVP- Myślę,że nie powinniśmy my jako odbiorcy czy inni nadawcy(zwłaszcza mniejsi) kpuić z tego postulatu,że Kurski domagając się tego pogorszy sobie wyniki.. Powinno być w naszym interesie jak najwierniejsze oddanie tego jakie kanały oglądają Polacy, rzetelność badania. Wielu z użytkowników przyjmuje często tu rolę rzeczników konkretnych podmiotów . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy aby na pewno ?? http://wyborcza.biz/biznes/1,147881,16699020,Spor_o_ogladalnosc__Ilu_widzow_naprawde_obejrzalo.html

Artykuł z 24.09.2014 r. gdzie jest np. 

 

 

 

Tu jednak pojawia się, według wielu analityków, spory problem. Ich zdaniem panel, który wynosi 1,7 tys. gospodarstw domowych, jest zbyt mały do dokładnego badania polskiego rynku telewizyjnego.


Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,147881,16699020,Spor_o_ogladalnosc__Ilu_widzow_naprawde_obejrzalo.html#ixzz4ASCB0RsI

 

Więc zastrzeżenia były wbrew temu co twierdzisz.

 Komentowanie mojej wypowiedzi odnośnie dokładniejszego oddania rynku i preferencji widzów w taki kpiarski i ironiczny sposób pokazuje,że niewiele jest tu osób zdolnych podjąć spokojną merytoryczną rozmowę na temat samych badań. Mnie nie zależy na tym,żeby wyniki TVP były dobre czy słabe. Mnie interesuje wierne i dokładne oddanie rzeczywistości,a to niesmak głównym graczom, które zyskują na fakcie niezbyt dużego panelu. I tak stan, do którego powinno się dążyć rozmija się z rzeczywistością i interesami poszczególnych podmiotów. Kurski błądzi domagając się większego panelu,ale mniejsi gracze w swoim interesie powinni go poprzeć. Z pewnych przyczyn- być może finansowych tego nie robią. 

Edytowane przez Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVP wciąż nieustająca w wysiłkach podważenia wiarygodności Nielsena:

Biuro koordynacji programowej Telewizji Polskiej szuka firmy, która przeprowadzi audyt panelu telemetrycznego Nielsen Audience Measurement. Właśnie poinformowało o zamiarze przeprowadzenia dialogu technicznego w tej sprawie.

Więcej na wirtualnemedia_pl

 

Ciekawe, kto chętny się zgłosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr.Chiquita to wyłącznie twoja opinia.  Nigdzie nie ma potwierdzenia, że ta dane są prawdziwe, nigdzie Nielsen nie udostępnia rozliczeń ze swoimi klientami ( nie wiem ile hajsu dostaje od TVP,  TVN, Polsatu a ile Fokus TV itd) a to klucz do wiarygodności.  Jeśli Nielsen  opublikuje na swojej stronie umowy z każdą stacją TV to ja wtedy mogę uwierzyć w realność danych.  Nielsen to dobra firma do manipulacja i zarabiania kasy jak agencje raitingowe. Genialny biznes bo nikt nie patrzy ci na ręce możesz robić co chcesz i nie masz żądnej kontroli.  Dla TVP czy TVN i innych dużych to żadna różnica ten parę procent ale dla małej stacji może to oznaczać być albo nie być na rynku, bo jednak od danych oglądalności w dużym stopniu zależy cena reklam. 

 

W dobie TV z internetemczy pay TV  itd chyba jednak może wymyślić bardziej skuteczną i wiarygodną metodę badania ogólności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielsen nie opublikuje umów z nadawcami, bo te są objęte tajemnicą handlową przedsiębiorstwa. Jedyna możliwość sprawdzenia wiarygodności Nielsena, to audyt wykonany przez zewnętrzny podmiot z zagranicy. Takie już bywały i nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Kolejny zostanie prawdopodobnie przeprowadzony z inicjatywy TVP. Wątpię, żeby cokolwiek wykazał negatywnego. Nielsen bardzo dba o swoją wiarygodność i procedury.

Są firmą bardzo wiarygodną, której ufa prawie cały rynek (poza politycznie sterowaną telewizją publiczną). Przed pojawieniem się ewentualnej negatywnej opinii z audytu, takie teksty o "braku wiarygodności Nielsena", są wyłącznie nieprawdziwymi i subiektywnymi opiniami nieżyczliwych.

Nie wyobrażam sobie w ogóle sytuacji, żeby tę firmę rozkładano i niszczono, tylko dlatego, że coś nie pasuje prezesowi-politykowi publicznej. Twoje wątpliwości nikogo nie obchodzą. I jakoś nie widzę tych małych nadawców skarżących się na Nielsena. Są tylko niewielkie apele o zwiększenie panelu. Jednak to nic nie zmienia w kwestii wiarygodności.

Ciekawe, jaka miałaby być ta "bardziej skuteczna i wiarygodniejsza" metoda? Może wysuniesz jakiś pomysł, chociażby ogólne założenia? Dopóki wszystko nie przeniesie się do internetu, nie widzę lepszej metody. Wszelkie doskonalsze pomysły musiałby się opierać na zwiększeniu czynnika ludzkiego. A to zbyt kosztowne, metodą Nielsena też możliwe do zrobienia, jeśli ktoś pokryje koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mów, że są firmą wiarygodną bo nie masz o tym pojęcia. Zachowujesz jak jak ich adwokat ( pracujesz tam?). Manipuluje TVP, manipuluje TVN, manipuluje producent suplementów diety w reklamie  i manipuluje Nielsem a wszystkie te podmioty mają jeden cel swojej manipulacji zysk finansowy. Więc nie mów o czymś czego nie ma. I nie mówię tego w kontekście TVP a tych małych podmiotów które są z góry skazane  starciu z TVP, Polsatem i TVN na klęskę. 

 

Czy ja dostanę do ręki ten audyt ? Czy zostanie on publicznie opublikowany ? Bo wnioski, że wszystko jest ok mnie nie interesują bo mogą się umówić na powiedzenie takiej kwestii. Więc taki audyt jest bezwartościowy.  Nielsen to nie normalna firma a monopolisty i on powinien być przejrzysty nie tylko dla instytucji państwowych a przede wszystkim obywateli.

 

Jak niszczono ? Skoro chcą być wiarygodni to muszą być przejrzyści finansowo. TVP płaci publiczne pieniądze Nielsenowi tym bardziej mamy prawo do tego aby wiedzieć ile dokładnie za co i jak wygląda umowa. Nikt im nie każe działać na polskim rynku, nie robią tego z dobrego serca a z chęci zysku więc jednak ktoś w końcu powinien za to się zabrać. Kurski wywołał dobrą burzę ( wcześniej wiele osób o tym mówiło ale nie miały siły przebicia) w słusznej sprawie choć nie wiem czy ze słusznych powodów czy nie bo nigdy nie oglądałem Wiadomości i dalej ich nie oglądam więc dla mnie sam fakt bez różnicy ale sam fakt zwrócenie uwagi na to jest najważniejszy. 

 

Czy wyobrażasz sobie sytuacje, że firma A płaci 5 zł firmie X , firma B 20 , a firma C 100 i co myślisz, że firma X będzie z tak samo podchodzić do firm A, B i C ?

Bo ja nie i naturalne, że kto więcej płaci dostaję lepszy produkt.

 

 

Skoro podsłu[beep]ą nasze telefony, czytaj wiadomości, oglądają zdjęcia itd to pewnie bez problemu są w stanie wymyślić jakiś chip czy oprogramowanie do TV/dekodera który będzie wysyłał informacje zwrotną co oglądamy.  Skoro do NC+ mogę wysłać konfiguracje dekodera do ich systemu to, co za problem byłby badać co kto ogląda ? 

 

Tylko istnieje pytanie dlaczego nikt takiego nie wprowadził do dziś ? Bo Nielsen pozwala na zakłamywanie rzeczywistości i wcale nie odnoszę się tutaj do Polski, do tego co u nas się dzieje. Rzesze ludzi  na całym świecie wierzą w słowo w słowo  co mówi TV, co mnie osobiście przeraża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...