Skocz do zawartości

Sagem ESI-88


Xenomorph
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj kurier przywiózł dekoder i co jakiś czas mam czarny obraz z komunikatem "tego kanału nie ma w twoim abonamencie". Podejrzewam, że dekodery od CP są bardziej czułe na sygnał, bo antena i TWIN już swoje lata mają. W nc+ jak padało mocniej to były drobne zacięcia w odbiorze. Jak wejdę w wyszukiwanie kanałów to siłę sygnału na 1 i 2 wyjściu mam 0%. :roll: Do wymiany anteny już się przymierzałem od jakiegoś czasu i chyba nadszedł ten moment. ;) Czy Sagem będzie współpracował z Monoblockiem Twin? Będę mógł np. nagrywać jednocześnie program z Astry i oglądać program z Hot Birda? Czy jednak w tym przypadku konieczny byłby zakup Monoblocka Quada? I zapomniałem o najważniejszym, czy takie konwertery działać będą przy multiroomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to dekoder mógł jeszcze nie pobrać uprawnień do wszystkich kanałów. Po drugie, nie sugeruj się komunikatem w menu wyszukiwanie kanałów. Tam jest na sztywno ustawiony transponder DVB-S nr 74 (12188), który 1 października przeszedł na DVB-S2. Stąd brak sygnału.

Edytowane przez Vernon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że dekodery od CP są bardziej czułe na sygnał, bo antena i TWIN już swoje lata mają.

Chyba są "mniej czułe" na sygnał, tj. mają mniej czułe głowice, stąd mniejsza tolerancja na słaby sygnał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprawnienia już pobrało do wszystkich kanałów, nawet VOD już działa. Sprawa wygląda tak, że oglądam jakiś kanał i po 10-15 minutach mam zatrzymanie obrazu i komunikat: "Informacje o Nagra, tego kanału nie ma w twoim abonamencie". Wyciągam wtyczkę, bo tylko to pomaga, wkładam z powrotem i kanały działają bez zarzutu 10-15 minut i znowu to samo. Sprawdzę na antenie rodziców, jak tam to samo się będzie działo, to miałem pewnie pecha i na jakiś złom trafiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem pod antenę rodziców jednym kablem, bo mają Singla i od prawie godziny żadnego zawieszenia. Więc moim zdaniem wina leży po stronie anteny. Jutro jeszcze popróbuję, ale już rozglądam się za anteną z konwerterem. Ten mój stary zestaw ma 8 lat, dodatkowo antena była malowana zwykłą białą farbą. ;) PACE z Cyfry jakoś dawał radę, ale przy trochę większych opadach deszczu czy drobnym śniegu były małe problemy, a czasami czarny ekran. 

Co do dekodera, to całkiem pozytywne wrażenia. Brakuje mi tylko przycisku z listą kanałów, gdzie szybko można przejść do wybranego kanału. A może jeszcze tego nie odkryłem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do dekodera, to całkiem pozytywne wrażenia. Brakuje mi tylko przycisku z listą kanałów, gdzie szybko można przejść do wybranego kanału. A może jeszcze tego nie odkryłem. ;)

Na "kółeczku" wciśnij 2x strzałkę w górę (jak przytrzymasz góra/dół to ci przewija)a jak chcesz ją szybko przewijać to po 2x w górę użyj klawiszy  przewijania<</>>  każde klikniecie przesuwa o 7 kanałów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikat tego kanału nie ma w twoim abonamencie nie jest zależny od poziomu sygnału z anteny. Przyczyna tkwi w karcie-dekoderze.

 

Jeśli jakość sygnału jest na tzw. "pograniczu", to zamiast komunikatu brak sygnału, może się pojawiać informacja o zakodowaniu. Gdyby był to kanał FTA, to byłoby szatkowanie, stopklatki, rwanie głosu, ale jeszcze nie pojawia się komunikat o braku sygnału. Kiedy jednak kanał jest kodowany, to karta dekodera otrzymuje błędne dane i stąd informacja o zakodowaniu sygnału. Dlatego na innej, prawidłowo ustawionej antenie problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na antenie rodziców przez godzinę było ok, ale potem znowu komunikat "tego kanału nie ma w twoim abonamencie". Przywróciłem ustawienia fabryczne i teraz na zmianę mam komunikaty "tego kanału nie ma w twoim abonamencie", albo "brak karty w dekoderze, włóż ważną kartę". Przy komunikacie o braku karty dekoder wyłączam pilotem, albo usypiam, włączam z powrotem i działa prawidłowo przez 10-30 minut. Przy komunikacie o braku kanału muszę wyjąć wtyczkę z gniazdka. Dzwoniłem na infolinię, ale wznowili tylko połączenie z satelitą i tyle. Jak nie będzie poprawy to kazali wymienić w punkcie i jutro tak zrobię. Widocznie miałem pecha i trafiłem na złom.

Z ciekawości wpisałem w wyszukiwaniu ręcznym częstotliwość 11158 V DVB-S2 i pokazuje mi siłę sygnału 62%, więc tak źle chyba nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz 62% to wina jest po stronie uprawnień lub nieczytania karty,ja tez miałem takie numery jak wymieniłem dekoder kilka tygodni temu,ale kazałem ponowić sygnał a jeszcze wcześniej wyczyściłem denaturatem styki karty i kilkukrotnie ją wkładałem i wyciągałem,co pomogło to nie wiem,ale problem zniknął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem chyba winowajcę. ;) Nigdy nie spodziewałbym się, że dysk może być sprawcą takich problemów. W południu z głupia wyjąłem dysk i przez 3 godziny zero problemów. Włożyłem dysk i po 10 minutach zatrzymanie obrazu i komunikat o braku karty, albo o braku kanału w twoim abonamencie (już nie pamiętam, bo mniej więcej na zmianę te komunikaty się pojawiają). Wyjąłem dysk i do teraz śmiga bez problemów. Można tylko dysk wymienić, czy trzeba cały komplet? Bo może teraz trafię na dobry dysk i wadliwy dekoder. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie zauważył, ewentualnie było już o tym tylko ja nie zauważyłem ale....... problem edycji listy ulubionych wrócił do normy :mrgreen:

Można PONOWNIE ! przesuwać dowolnie kanały na liście i nie trzeba się podpierać tą zastępczą instrukcją https://forum.satkurier.pl/topic/6604-sagem-esi-88/?p=1070029

 

Dziękujemy ci essidżonson :hello:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie zauważył, ewentualnie było już o tym tylko ja nie zauważyłem ale....... problem edycji listy ulubionych wrócił do normy :mrgreen:

Można PONOWNIE ! przesuwać dowolnie kanały na liście i nie trzeba się podpierać tą zastępczą instrukcją https://forum.satkurier.pl/topic/6604-sagem-esi-88/?p=1070029

 

Dziękujemy ci essidżonson :hello:

 

Chyba naprawili to wczoraj, bo mój Sagem wczoraj świrował podczas oglądania kanałów na transponderze z Polsatem HD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A macie problem z kanałem 191- u mnie obraz zatrzymany,po przełaczeniu na inne kanały obraz czarny,po chwili już nie reaguje na pilota i twardy reset trzeba robić.5 ustawień fabrycznych,podpiecie pod euro,wyjęcie dysku i bez zmian.Podpięty HD7000 i żadnego problemu nie ma.Moze Polsat coś majstruje.Sygnal 63% i wysoka jakość sygnału.Kanał 162 z tego samego transpordera idealny.Pewnie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym problemem nie spotkałem - zawsze edycja działała prawidłowo.

Większość z tym problemem się nie spotkała, być może z tego względu że raz ułożonej listy większość raczej nie zmienia chyba że CP doda ileś tam kanałów i chcemy je umieścić na liście. Ja być może też bym o tym nie wiedział, gdybym w tamtym czasie nie chciał dodać bodajże 3x4fun-y.

------------------------------------------

 

@marik, potwierdzam od około 4-5 dni mam to samo z kanałem ITV. Tylko że u mnie dekoder jeszcze przez chwile reagował na pilota ale następne przełączane kanały miały czarny ekran i fonie i dopiero cofnięcie na poprzedni kanał "uśmiercały" dekoder. Pomagał "zimny" reset. Ale problem z tym kanałem raczej miałem, bo usunąłem go z listy. ITV nie jest jakimś hiciorem i nie jest wart zawiechy dekodera. Był to był, nie ma go to mała strata

 

edit.

...Pewnie do wymiany....

 

Nie no, żeby przez jeden niedziałający kanał wymieniać dekoder?

Nooooooo ! chyba że pojawią się w APS-ach EVOBOX-y, wtedy ze względu na wadliwie działającego ESI z "ciężkim sercem" wymienię go na EVOBOX-a :mrgreen:

Oczywiście po długich naleganiach ze strony obsługi punktu :lol2:

2 edit.

.../Dzwonilem na infolinię Polsatu i technik powiedział ze wiedzą o tym i usuną usterkę.../

 

@marik, mało to prawdopodobne bo kanał jest FTA  a tym bardziej że ta przypadłość dotyka (chyba) tylko ESI, bo na HD3000 czy HD5500 od multiroomu kanał działa jak brzytwa więc jak będę chciał sobie powróżyć, mam gdzie pójść :D

Edytowane przez semen
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@semen dzieki za info.Ja czasami klikam po wszystkich kanałach bo po 01.10.2015. zdarzają się czasami ciekawostki w pracy dekodera.A dzisiaj to mnie calkiem zaskoczylo że ten niszowy program taką niespodzianke robi.Może to te wróżki,he he.Ciekawe kiedy to naprawią.Dzwonilem na infolinię Polsatu i technik powiedział ze wiedzą o tym i usuną usterkę.

Edytowane przez marik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj chciałam sobie obejrzeć nagrania sprzed kliku miesięcy (dopiero wczoraj miałam czas), te które nagrywałam z kanału HBO HD i okazało się, że żadne nagranie z tego kanału nie ma głosu. Nagrania z innych kanałów miały głos. Jest to o tyle dziwne, że te nagrania nie pochodziły z jednego dnia, tylko z różnych dni, różnych miesięcy w ciągu jakiś 8 miesięcy. Miał ktoś tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak- na poprzednim dekoderze też miałem takie nagrania "z długą brodą" z HBO i  okazało się że niektóre były "głucho-nieme"

 

Coś musiało się gryźć w uprawnieniach w czasie promocyjnego dostępu

Edytowane przez fezuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...