Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Prawda jest taka że Multimedia nawet normalnie testów nie umie zrobić,bez uprzykrzania się swoim abonentom. Testy powinny być na kanałach testowych na końcu listy programów. Np. test_01,test 02,test_Republika itd. Można sobie wtedy testować do woli. Testy nie są częścią oferty programowej. Mogą być one w formie niekodowanej,jako mały bonus dla abonentów by mogli ewentualnie zapoznać się z nowymi programami lub w formie kodowanej (zamkniętej) gdzie do kanałów testowych ma dostęp tylko wybrana grupa abonentów i technicy. Testy powinny być usługami w tle a nie powinny być źródłem konfliktów i pretekstem do wyłączenia części programów które stanowią integralną cześć oferty programowej Bo to jest ewidentne działanie na szkodę abonentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej pozostaje jednak kwestia podejścia do klienta,

Podejście do klienta się nie pogarsza. Ponieważ klient został poinformowany o warunkach zawarcia umowy. I powinien być świadom, możliwych zmian oferty w przyszłości.

 

który podpisując umowę terminową składa oświadczenie woli mając na uwadze okoliczności (cena, liczba kanałów i szczegółowa lista kanałów) w chwili podpisania umowy, a przez kolejne miesiące poprostu nieraz płaci za coś, co nie spełnia jego oczekiwań i na co nie zgodziłby się podpisać umowy tu i teraz.

W jaki sposób oferta nie spełnia oczekiwań? Klient miał świadomość możliwych zmian. A także tego, że firma nie gwarantuje konkretnych kanałów. Widziały gały, co brały - tak? Zainteresowany mógł sobie podpisać umowę z firmą, która kanały Discovery gwarantuje, skoro tak mu to nie odpowiada. A nie teraz zwala winę na operatora, bo czegoś nie pojął w pełni.

 

Idąc trochę takim tokiem myślenia to nie można wykluczyć sytuacji w której nowo powstała sieć kablowa o nazwie XYZ wprowadzi za np. 50 PLN pakiet w którym będziesz miał full ofertę jak w mm z pakietami premium, pisząc jednocześnie w regulaminie że liczba gwarantowanych kanałów jest dajmy na to 26 i po nałapaniu klientów pousuwa kanały, pozostawi jedynie kanały naziemne i wszystko gra.

I właśnie tak działa Multimedia. Udostępnia ludziom stanowisko do odbioru kanałów, którego stała zawartość nie jest gwarantowana. Ale ty zbytnio upraszczasz i generalizujesz. To nie jest tak jak piszą nieżyczliwi. Gwarancja jest - gdy coś zabierają, muszą dać coś w zamian o podobnej wartości. Więc nie ma możliwości, żeby zaistniała sytuacja z kanałami naziemnymi, o której wspominasz. Choćby przez fakt, że kanałów naziemnych jest znacznie mniej i już prawie wszystkie są w ich ofercie. Poza tym, nie do końca z winy operatora paczka Discovery może zniknąć. Tylko także nadawcy, bo zażądał pewnie większej kwoty za przedłużenie umowy. A Multimedia nie musi automatycznie się na to zgadzać, bo to godzi w ich interes. Zmusza do podwyżek cen pakietów, a to raczej nie sprzyja pozyskiwaniu nowych klientów. Multimedia stara się mieć cenę niższą od konkurencji, dlatego nie zgadza się na takie podwyżki. Rozumiem, że to komuś się nie podoba, ale takie są realia.

 

Z punktu widzenia prawa jest ok, ale czy jest to potraktowanie klienta fair?

Sugerujesz, że nie fair jest postępowanie według reguł gry, na które obie strony zgodziły się przed jej rozpocięciem? :lol: Jeszcze raz zacytuję klasyka "Widziały gały co brały". Podpisując umowę, stwierdziłeś że to jest fair, więc skąd teraz te pretensje? :P

 

Usunięcie paczki discovery na pewno spowodowałoby że znaczna część klientów którzy dajmy na to podpisali umowę we wrześniu bieżącego roku już nie byłaby taka skłonna do wybrania oferty mm, bo zależy im akurat na tych kanałach.

Tylko, że operator nie mógł w żaden sposób przewidzieć, jak zachowa się nadawca. Nie może odpowiadać za jego działania. Dlatego to jest tak skonstruowane, a nie inaczej. Biznes nie od dziś wykorzystuje psychologiczne sztuczki. I jest to wina wyłącznie klienta, że jest podatny na takie sugestie.

 

Szczerze mówiąc to z sytuacji tej jest chyba jedyne wyjście uczciwe dla wszystkich stron - albo kablówki będą informować przez jaki czas gwarantują jeszcze nadawanie danych kanałów (bazując na podpisanych przez siebie umowach z nadawcami, tylko że obowiązek taki spoczywać musiałby na wszystkich operatorach; realnie patrząc nie jest to realne jednak, bo byłby to swoisty strzał w stopę dla nadawców),

To nierealne rozwiązanie w praktyce. Dlatego, że mocno godziło by w interes nadawców. Praktycznie to oni odpowiadaliby finansowo za wszelkie zmiany i zdarzenia losowe. Chyba byłoby to też wbrew prawu, bo nie można kogoś zmuszać do ponoszenia kosztów za zdarzenia losowe. Trochę ugodziłoby to też w operatorów, dlatego że zmuszano by ich do podpisywania krótkoterminowych umów. Nie wiem, czy konieczność ciągłych negocjacji, nie zmieniło by trochę rynku. Bardzo godziłaby ta sytuacja w nowych nadawców. Którzy często rentowność uzyskują po jakimś czasie dopiero. Nikt by nie chciał z nimi podpisywać umów, skoro są tacy niepewni - a firma przecież musi zagwarantować kanał do końca. Co w przypadku bankructwa? Albo co w sytuacji, gdy umowa z nadawcą jest tylko na rok, a z klientami zaczęła się ona pod koniec tego okresu? Przymusowe podwyżki? Bo nie sądzę, żeby nadawcy tak łatwo szli na ustępstwa wiedząc, że kablówka musi. Nie można przewidzieć, co będzie. Dlatego, taki scenariusz to czyste sci-fi.

 

A wyobrażasz sobie, że ludzie będą podpisywać umowy z kablówkami... Jeśli te będą pisały oświadczenia w stylu "Kanały Discovery jeszcze tylko do marca. Ale i tak kupujcie naszą ofertę, bo jest cudowna"? Bez jaj. :lol2:

 

albo integralną częścią umowy będzie lista kanałów obowiązująca w dniu ich podpisania i każda zmiana uprawnia do wypowiedzenia umowy, albo podpisujemy umowy na czas nieokreślony z 1-miesięcznym terminem wypowiedzenia (tylko że wtedy nie znając bazy stałych klientów i nie mając określonych w miarę pewnych dochodów przez dłuższy czas operatorzy mieliby znacznie utrudnione pole manewru co do negocjowania umów z nadawcami, a i pewnie ceny pakietów byłyby ciut wyższe niż są obecnie).

Taki zapis chroni tylko interesy klientów, a godzi w operatora. Jak to ma się do równości podmiotów? Nawet jeśli system dopracować, to będzie on zbyt skomplikowany przez nadmierne zależności. Obecna prostota jest lepsza, moim zdaniem, i nie tylko moim. Poza tym, znowu trzeba zmieniać prawo. Obecnie termin wypowiedzenia jest dłuższy niż 1 miesiąc, w przypadku TV.

 

Właściwie to sam sobie odpowiedziałeś na cały problem, tym zdaniem w nawiasie. ;)

 

Ja jeszcze poruszę sprawę, którą postulują niektórzy zwolennicy wyboru. Czyli rezygnacja z paczek kanałów, i oferowanie pojedynczych do wyboru. To rozwiązuje problem wypowiedzeń. Ale pojawiają się kolejne. Przede wszystkim dla nadawców. Będą dostawali mniejsze pieniądze, co spowoduje wzrost cen kanałów. Klient dostanie mniej za więcej. Część nadawców nawet pomimo tego się nie utrzyma i zbankrutuje. Szczególnie nowi nadawcy będą mieli problem. Kto będzie chciał płacić, za kanał o którym nic nie słyszał? Poza tym, ów nadawca będzie musiał postarać z ramówką. Wydawać spore kwoty na początek, żeby w ogóle zainteresować potencjalnych widzów. A to spowoduje, że inwestycja w taki interes będzie bardzo ryzykowna i praktycznie nikt nie będzie chciał pakować się w ten biznes. To sprzyja monopolizacji największych graczy. Czy naprawdę tego chcemy?

 

Dlatego, jestem zdania, że obecnie jest w miarę ok. A dopracowanie przepisów leży w gestii ustawodawców, a nie kablówek. :P

 

---------------------------------------------------------

Całe to zamieszanie z programami powstało przecież z jednej prostej przyczyny i nie ma ona wg mnie nic wspólnego z regulaminem. Testów bowiem nie uruchomiono poprzez utworzenie oddzielnego multipleksu DVB-C dla tych programów lecz poprzez podmianę serwisów.

Tylko, że na tym właśnie polegał test. Żeby sprawdzić reakcje ludzi na zamianę, a nie na nowe kanały. :roll:

 

---------------------------------------------------------

@danielpes5:

Tylko, że to nie jest test wprowadzający nowe kanały. Tylko taki, sprawdzający realne możliwości zamiany części oferty, na wypadek niemożności dogadania się z Discovery. :P Gdzie tu masz szkodę? Prawne i realne możliwości już nakreśliłem. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogdan425:

Co z tego, że nie wolno? Gdzie tu mamy własność, nawet czasową? Sprzęt w tym wypadku, to też własność Multimedii. Usługa nie jest twoją własnością. W regulaminie jest zapis, że udostępniasz lokal operatorowi, żeby mógł ci świadczyć usługę. :P

 

Znalazłem ciekawe porównanie... Pamiętacie popularność automatów do gier, kilkadziesiąt lat temu? Wrzucałeś monetę do maszyny i mogłeś grać. Ale nie stawałeś się w tym czasie właścicielem, ani automatu, ani gry. :P Bardzo podobne usługi z drobnymi różnicami.

Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem lub nie chcesz świadomie zrozumieć:

A czyż nie jest tak, że dostęp do usługi jest moją własnością tak długo, jak długo za nią będę płacić. Przecież tej usługi nie wolno, ot tak sobie, przydzielić komuś innemu.

Twój przykład o automatach jest ni z gruszki, ni z pietruszki. Bo zapomniałeś dodać, że wygrana będzie jednak moją własnością. Cóż taka Twoja sztuka manipulowania. Nieprawdaż.

 

I dziwi mnie takie silne Twoje zaangażowanie w obronie firmy Multimedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat mieli modemy na stanie i technik miał wolne moce przerobowe. Ale mimo wszystko termin instalacji powinien byś święty jak amen w pacierzu. I oni powinni to respektować. Suma sumarum jest na plus :) Napisz czy Ci działa prawidłowo.

 

Działa wszystko ok.Teraz ma pytanie ,posiadam router Netgara Ns150 i technik mi powiedział że musiałbym zainwestować w nowy.Jaki polecasz lub polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogdan425:

Może inaczej... A co ci pozostaje po usłudze Multimedia po zakończeniu umowy? Nic, nawet wygrana pieniężna. Masz tylko wspomnienia. Jeśli one są, według ciebie, własnością. To wtedy jak najbardziej.

 

I nikogo nie bronie. Po prostu też jestem biznesmenem i mam punkt widzenia z tej strony. :P

 

I znowu zarzucasz mi jakieś manipulacje. Praktycznie bez konkretów. Bo widzisz, ja miałem na myśl automaty do gier rozrywkowe (z salonów gier, a nie kasyn) np. Street Fighter, Mortal Kombat czy Tekken. Dużo na nich grałem swego czasu. Nieprecyzyjnie się wyraziłem, ot co. A nie zaraz manipulacje. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a taki maly ofttop - draco czemu jezeli cos jest napisane w temacie mm to odbierasz to do siebie i od razu wstawiasz tyrady w zasadzie bezsensowne do wypowiedzi ktora cytujesz? napisalem ze masz racje co do zgodnosci z litera prawa, niemniej jednak skladajac oswiadczenie woli widzisz co bierzesz i podpisujesz lojalke na okreslony czas, a po zlozeniu podpisu nic w zasadzie juz Cie nie chroni i mozna zmieniac tresc umowy dowolnie. To tak troche jak przed slubem masz modelke, ktora po slubie przybiera na wadze drugie tyle co wazyla i widzisz ze to juz nie ta sama osoba na ktora poleciales i sie rozwodzisz (prawdziwe historie z zycia). Co do swoich opcji - skomentowalem je ze sa nierealne biorac pod uwage prowadzenie dzialanosci gospodarczej i konkurencje na rynku. Jednak to ze lista kanalow nie moze byc integralna czescia umowy to wcale nie jest sci-fi, chyba ze sci-fi universal. Niestety ale kupuje okreslona usluge, nie dostep do 120 kanalow, a dostep do 120 OKRESLONYCH kanalow i tak robi wiekszosc ludzi. Jedyne, co w moim odczuciu byloby normalne w kwestii wylaczenia kanalow - to zaprzestanie nadawania programu - sytuacja chyba oczywista. Dalej patrzac podejscie do klienta - no przepraszam, ale podmiana nawet czasowa kilku kanalow na inne zeby potestowac sobie, bez zadnego ostrzezenia, bez zadnej informacji - to totalny brak profesjonalizmu, no chyba ze Tobie to pasuje i tak traktujesz swoich klientow (jezeli wykonywana przez Ciebie praca wiaze sie z jakakolwiek obsluga klientow) to powodzenia. Przykro mi, ale nie wmowisz mi i nikomu z forum, ze to co zrobila mm w tych 3 nieszczesnych lokalizacjach to dzialanie profesjonalne, calkiem wporzadku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@draco_san Troche to dziwne, bo zauwazylem ze jak za dużo się udzielasz to sa już protesty, ze bronisz Multmedia i tak dalej. Napisales ze do lutego nie będziesz się wypowiadal. Za jakiś czas znajda się tacy co to za Toba się stesknia i będą pisać teksty w stylu: " a co to tak długo draco_san się nie udziela"? Tak zle i tak niedobrze, ale jeszcze się taki nie narodzil co by każdemu dogodzil. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiedziałem, że nie będę się udzielał. ;) Tylko, że nie wypowiadam się już na ten temat testów i nowych kanałów. A to znacząca różnica. Dopiero na święta wyjeżdżam do Monachium (głównie w interesach, ale nie tylko) i nie będzie mnie do końca stycznia. Dlatego taki termin. A będę chciał ten czas maksymalnie wykorzystać dla siebie, dlatego fora internetowe odpadają. :P

 

Wybaczcie ten osobisty offtop. Już milczę... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracają jeszcze do tego artykułu gazety "To&Owo TV". Nie wiem jak Wy, ale ja razem z umową dostaje listę programów, a w niej na końcu zapas "Podana lista programów telewizyjnych nie stanowi Oferty Usług Operatora ani części Umowy Abonenckiej o usługę telewizji cyfrowej. Programy: TVP 1, TVP 2, TVP INFO, Polsat, TVN, TV4 oraz TV Plus są przeznaczone do powszechnego i nieodpłatnego odbioru również w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną."

Czyli podpisując umowę nie wiemy tak naprawdę jakie kanały otrzymamy i na jaki okres czasu, wiadomo tylko o jej liczbie. Z dnia na dzień mogą wyłączyć lub podmienić na jakiś [beep] 60 kanałów z pakietu MaxBox i nic na to nie poradzimy. ;) Z takim zapisem sieci kablowe mają niezłe pole do popisu.

Dobrze, że podpisałem umowę tylko na 12 miesięcy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bogdan425:I znowu zarzucasz mi jakieś manipulacje. Praktycznie bez konkretów. Bo widzisz, ja miałem na myśl automaty do gier rozrywkowe (z salonów gier, a nie kasyn) np. Street Fighter, Mortal Kombat czy Tekken. Dużo na nich grałem swego czasu. Nieprecyzyjnie się wyraziłem, ot co. A nie zaraz manipulacje. :P

Zamykasz oczy i widzisz pieniądze.

Czy ja napisałem o pieniądzach. Napisałem wygrana! Wygraną mogą być punkty.

Zatem kto tu manipuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, a ten znowu swoje... Niepotrzebnie doszukujesz się jakichś ukrytych znaczeń. Bo ich nie ma. :P

 

Punkty to nie jest korzyść materialna. Wątpliwe, żeby to można traktować w ten sposób. To swego rodzaju satysfakcja psychiczna. Ja mam takie też oglądając dobry film. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jest za wrażenia intelektualne. W sensie, że nie dostaje nic namacalnego i nieulotnego. Trochę jak w cyrku. Pozachwycasz się słoniami, klaunami i małpami. Ale nic poza tym nie zyskasz. Wzrok co najwyżej stracisz, zbyt częstym oglądaniem, a nie zyskasz. ;) Wybacz, ale nie będę tego rozwijał. Bo się zobowiązałem. :P

 

P.S. Narzekającym polecam ofertę JamBox'u. Oto grudniowe zmiany:

 

Ważne!!! Planowane zmiany w ofercie JAMBOX od grudnia 2014:

 

Rozszerzenie Pakietu Wielotematycznego HD od 1 grudnia 2014 r.

Pakiet wzbogaci się o 13 nowych kanałów w tym 5 w jakości HD.

 

Rozszerzenie Pakietu Wielotematycznego Super HD od 1 grudnia 2014 r.

Pakiet wzbogaci się o 14 nowych kanałów w tym 6 w jakości HD.

 

Rozszerzenie Pakietu Mini HD od 1 grudnia 2014 r.

Pakiet wzbogaci się o 23 nowe kanały w tym 9 w jakości HD.

 

Ceny pakietów nie ulegają zmianie.

 

Oferta pakietów podstawowych JAMBOX w liczbach po rozszerzeniu:

- Pakiet Mini HD (80 kanałów, w tym 18 HD)

- Pakiet Wielotematyczny HD (130 kanałów, w tym 26 HD)

- Pakiet Wielotematyczny Super HD (141 kanałów, w tym 37 HD)

 

223 kanały w pełnej ofercie 66 w jakości HD

 

Wszystkie planowane zmiany oraz nazwy programów będziemy jeszcze szczegółowo przedstawiać w dniu uruchomienia nowych kanałów.

O to są cudne warunki! Można się przenieść (taa ;) ). Dlaczego tak nie może być w MMP? Teraz sobie hejtujcie ile wlezie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sieci IPTV jak np. Jambox mają o tyle prościej, że posiadają praktycznie nieograniczone pasmo do przesyłu kanałów TV w postaci multicastów IP.

Kablówki działające na kablach koncentrycznych mają nieco węższe pasmo ograniczone technologią DVB-C i jeszcze muszą nadawać analog.

W kablu mamy kanały S1-S38, K21-K69 no i jeszcze K6-K12 (K5-K12) co daje ponad 90 kanałów. Zakładając, że w analogu zostawimy 50 programów mamy wciąż ponad 40, od tego odejmijmy 8 na downstream dla internetu i coś zostawmy "na czarną godzinę" a zostanie nam 30 kanałów. Na jeden kanał przy dzisiejszej jakości nadawania mieści się minimum 10 a często i 15 programów SD lub 3-4 HD. Podsumowując w kablu pozostawiając analog można upchać bardzo wiele a jak ktoś potrzebuje jeszcze więcej pasma np. na internet może przebudować sieć do 1GHz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sieci IPTV jak np. Jambox mają o tyle prościej, że posiadają praktycznie nieograniczone pasmo do przesyłu kanałów TV w postaci multicastów IP.

Kablówki działające na kablach koncentrycznych mają nieco węższe pasmo ograniczone technologią DVB-C i jeszcze muszą nadawać analog.

 

 

Warto wspomnieć że można wdrożyć wydajniejszą wersje czyli DVB-C2 z HEVC, i wtedy jeszcze więcej miejsca będzie na stacje zarówno SD jak i HD, oczywiście likwidując duble w SD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana standardu na DVB-C2 i to jeszcze z HEVC zamiast MPEG-4 to astronomiczne koszty wymiany dekoderów, w które trzeba by także wyposażyć osoby obecnie odbierające programy z wykorzystaniem modułu CAM i praktycznie nowa stacja czołowa (transkodery MPEG-2/4 ---> HEVC, nowe modulatory QAM). Jest to więc wg mnie na najbliższe 10 lat rozwiązanie z kategorii science-fiction ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...