yoodash Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 (edytowane) Dziś dostałem maila z informacją o zmianie warunków umowy od 01.01.2023. Mogę wypowiedzieć umowę do 31.12.2022r. Cytuję: Zmieniane Postanowienia wspólne umowy regulują podstawowe zobowiązania Stron (w tym uprawnienia i obowiązki stron), w szczególności w zakresie wymaganym przepisami prawa. Znajdują się w nich m.in. następujące ważne dla Abonenta postanowienia: - zasady wypowiadania umowy przez strony (§3) oraz jej wygaśnięcia lub rozwiązania z innych przyczyn (§13); - zasady dotyczące obowiązku zwrotu przez Abonenta przyznanych mu ulg w razie rozwiązania umowy (§4 i § 10); - zasady dotyczące zmian w zakresie instalacji abonenckiej i usług na wniosek Abonenta (§6-8); - klauzula modyfikacyjna (§8.1. – §8.10.), która uprawnia nas do wprowadzania zmian w umowie, w szczególności do podwyższania i wprowadzania nowych opłat abonamentowych w oparciu o wskazane w umowie przyczyny, przy czym zachowa Pani/Pan prawo do rozwiązania umowy w przypadku wprowadzenia przez nas zmian na podstawie tej klauzuli, bez konieczności zwrotu przyznanych ulg; - klauzula waloryzacyjna (§8.11. – §8.16.), która uprawnia nas do waloryzacji (indeksacji) opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Reguluje ona więc uprawnienie do podniesienia naszych cen w przypadku inflacji, a jeżeli podniesiemy ceny o wskaźnik inflacji, to w razie spadku cen na rynku (deflacja) zobowiązani będziemy do obniżenia naszych cen o wartość wskaźnika deflacji. W przypadku dokonania przez nas indeksacji, która zgodnie ze zmienianymi Postanowieniami wspólnymi umowy nie stanowi zmian warunków Umowy, nie będzie z tego powodu przysługiwać Pani/Panu prawo do rozwiązania Umowy bez konieczności zwrotu przyznanych ulg; - zasady dotyczące trybu wprowadzania zmian warunków umowy przez Dostawcę Usług i uprawnień Abonenta z tym związanych (§9-12). Dostał ktoś coś takiego? Umowę mam ważną jeszcze ok. roku. Składać wypowiedzenie? Czy to jest zgodne z prawem, co na to UOKiK? Z góry dzięki za info. Edytowane 29 Listopada 2022 przez yoodash Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Parę dni temu przedłużałem umowę i te wszystkie zapisy są w dosłanym regulaminie. Zobaczymy czy będą z tych zapisów (odnośnie podwyżek) korzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levybydg Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 Też dostałem i chyba składam wypowiedzenie, bo zostało mi 12 miesięcy umowy a oni mi tu będą podnosić ustalone w umowie kwoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 A ja nic nie składam. Jest niemal pewne że w czasie umowy nikomu nie będą podnosić cen.. Za dużo klientów by stracili. No i kasę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
levybydg Opublikowano 29 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2022 (edytowane) 17 godzin temu, zerojedynkaX napisał(a): Jest niemal pewne że w czasie umowy nikomu nie będą podnosić cen.. Skąd ta pewność u Ciebie? Mam umowę na warunkach promocyjnych,więc jak chcę ją wypowiedzieć np w styczniu,już po tych zmianach które oni wprowadzają, to zgodnie z umową muszę im zapłacić określony ułamek przyznanych rabatów,co na szybko licząc w moim wypadku wyniesie jakieś 600 zł. Więc jak w styczniu podniosą mi opłatę o te 20 % powiedzmy,to bez "kary" im nie wypowiem. Bez kosztów mogę wypowiedzieć tylko do końca grudnia. Edytowane 30 Listopada 2022 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Emil - bezpieczny internet. Ktoś z tego korzysta ?Dostałem w pakiecie z internetem.. Aktualnie mam eseta ale akurat się kończy subskrypcja i nie wiem czy przedłużać czy wykorzystać tego z MM skoro i tak za niego płacę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciniozo Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 13 godzin temu, levybydg napisał(a): Skąd ta pewność u Ciebie? Mam umowę na warunkach promocyjnych,więc jak chcę ją wypowiedzieć np w styczniu,już po tych zmianach które oni wprowadzają, to zgodnie z umową muszę im zapłacić określony ułamek przyznanych rabatów,co na szybko licząc w moim wypadku wyniesie jakieś 600 zł. Więc jak w styczniu podniosą mi opłatę o te 20 % powiedzmy,to bez "kary" im nie wypowiem. Bez kosztów mogę wypowiedzieć tylko do końca grudnia. Każdy zrobi to co uzna za stosowne. Jak ktoś znajdzie lepszą, czy tańszą ofertę....Co by nie mówić, to w MM jest tanio. Fakt, że to nic przyjemnego takie zmiany, podwyżki. Ale u mnie np. nie ma szans znaleźć dobrej oferty z internetem po kablu. Nawet jak podniosą opłatę o 20% to i tak taniej nic nie znajdę. O ile w ogóle znajdę... Na razie nie dostałem żadnej informacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 20 godzin temu, yoodash napisał(a): Dziś dostałem maila z informacją o zmianie warunków umowy od 01.01.2023. Mogę wypowiedzieć umowę do 31.12.2022r. Cytuję: Zmieniane Postanowienia wspólne umowy regulują podstawowe zobowiązania Stron (w tym uprawnienia i obowiązki stron), w szczególności w zakresie wymaganym przepisami prawa. Znajdują się w nich m.in. następujące ważne dla Abonenta postanowienia: - zasady wypowiadania umowy przez strony (§3) oraz jej wygaśnięcia lub rozwiązania z innych przyczyn (§13); - zasady dotyczące obowiązku zwrotu przez Abonenta przyznanych mu ulg w razie rozwiązania umowy (§4 i § 10); - zasady dotyczące zmian w zakresie instalacji abonenckiej i usług na wniosek Abonenta (§6-8); - klauzula modyfikacyjna (§8.1. – §8.10.), która uprawnia nas do wprowadzania zmian w umowie, w szczególności do podwyższania i wprowadzania nowych opłat abonamentowych w oparciu o wskazane w umowie przyczyny, przy czym zachowa Pani/Pan prawo do rozwiązania umowy w przypadku wprowadzenia przez nas zmian na podstawie tej klauzuli, bez konieczności zwrotu przyznanych ulg; - klauzula waloryzacyjna (§8.11. – §8.16.), która uprawnia nas do waloryzacji (indeksacji) opłat abonamentowych o wartość półrocznego lub średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Reguluje ona więc uprawnienie do podniesienia naszych cen w przypadku inflacji, a jeżeli podniesiemy ceny o wskaźnik inflacji, to w razie spadku cen na rynku (deflacja) zobowiązani będziemy do obniżenia naszych cen o wartość wskaźnika deflacji. W przypadku dokonania przez nas indeksacji, która zgodnie ze zmienianymi Postanowieniami wspólnymi umowy nie stanowi zmian warunków Umowy, nie będzie z tego powodu przysługiwać Pani/Panu prawo do rozwiązania Umowy bez konieczności zwrotu przyznanych ulg; - zasady dotyczące trybu wprowadzania zmian warunków umowy przez Dostawcę Usług i uprawnień Abonenta z tym związanych (§9-12). Dostał ktoś coś takiego? Umowę mam ważną jeszcze ok. roku. Składać wypowiedzenie? Czy to jest zgodne z prawem, co na to UOKiK? Z góry dzięki za info. Na końcu tej nowej umowy jest jeszcze oświadczenie i zgody abonenta , którą podejrzewam że trzeba wypełnić. Do mnie tą nową umowę przyniósł sąsiad z zapytaniem co on ma robić, czy ma zrywać umowę (ma do 1.XII.2023) czy nie ?, Tak szczerze mówiąc, nie wiem co mu doradzić. A co wy o tym myślicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciniozo Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 37 minut temu, Zenek napisał(a): Na końcu tej nowej umowy jest jeszcze oświadczenie i zgody abonenta , którą podejrzewam że trzeba wypełnić. Do mnie tą nową umowę przyniósł sąsiad z zapytaniem co on ma robić, czy ma zrywać umowę (ma do 1.XII.2023) czy nie ?, Tak szczerze mówiąc, nie wiem co mu doradzić. A co wy o tym myślicie. Tak jak napisałem wcześniej, każdy musi sam rozważyć co będzie dla niego lepsze. Na czym mu zależy, kanały TV, internet. Czy ma możliwości podpisania umowy z innym operatorem i w jakiej cenie? Także sąsiad sam musi to przemyśleć, czy przykładowo 20/30 zł podwyżki to dużo biorąc pod uwagę alternatywnych dostawców - jeżeli takowych ma. Ja nic nie dostałem, ale jeżeli przyjdzie to umowy wypowiadać nie będę. Kiedyś (już dość dawno) z ciekawości pytałem w Orange o ofertę. Za to co mam w MM płaciłbym ponad 200 zł (czyli jeszcze raz tyle co w MM) i to z wolniejszym internetem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 (edytowane) 40 minut temu, marciniozo napisał(a): Tak jak napisałem wcześniej, każdy musi sam rozważyć co będzie dla niego lepsze. Na czym mu zależy, kanały TV, internet. Czy ma możliwości podpisania umowy z innym operatorem i w jakiej cenie? Dzięki za szybką odpowiedź (nie odczytałem wcześniejszego Twojego postu). Może niech się wypowiedzą co zrobią Ci co otrzymali nowe umowy. Edytowane 30 Listopada 2022 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Jak wypowiedz to co najwyżej możesz nowe warunki ale ten regulamin i tak będziesz musiał zaakceptować. Ja właśnie przedłużyłem umowę, bo najtańsza alternatywa i tak jest 20% droższa od wynegocjowanej. Na dodatek miałbym tylko internet a w MM mam niejako gratis (bez dodatkowych opłat) pakiet niekodowanych kanałów tv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekjot Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 (edytowane) W UPC jeszcze do dzisiaj jest BW i za 70 zł można wyrwać 174 kanały i 300 Mb.s umowa na rok, pierwszy miesiąc gratis. Sam internet 30 zł plus 34 kanały telewizyjne. Nie jest to głupia oferta, łącząc to z wypowiedzeniem w MM to jest jakieś rozwiązanie., Edytowane 30 Listopada 2022 przez tomekjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kont Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 Cześć, kończy mi się umowa. Obecnie mam: Pakiet MaxBox 20,00zł -Moduł CAM 10,00zł -pakiet HD: 5zł -Aktywna do 31.01.2023 Internet BIS 300Mb+ 31zł Usługa aktywna do 31.01.2023 Jak sytuacja na rynku? Czy wypowiadać umowę? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klosz007 Opublikowano 30 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2022 (edytowane) On 11/29/2022 at 5:19 PM, Pawel said: Parę dni temu przedłużałem umowę i te wszystkie zapisy są w dosłanym regulaminie. Zobaczymy czy będą z tych zapisów (odnośnie podwyżek) korzystać. Podobne zapisy ma w nowych umowach Orange - może podnieść ceny w trakcie trwania umowy i można wtedy zrezygnować bez kar umownych. Ponadto nowe taryfy mają sporo wyższe ceny od poprzednich. Edytowane 30 Listopada 2022 przez klosz007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Podwyżek nikt nie lubi, ale umiem liczyć pieniądze. Nie wiem ile MM musiałaby mi podnieść kwotę, żeby to się zrównało choćby z konkurencją. Druga sprawa jest taka, że ciężko sobie wyobrazić, żeby inflacja mogła wystrzelić jeszcze wyżej. Trzecia taka, że MM może mieć zapis, ale też może nigdy z niego nie skorzystać. Podsumowując nie wiem po co komu histeryczne ruchy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Wobec tego jaki jest sens zawierania umów czasowych na określone stawki za pakiety i określonej wysokości abonament skoro cena ta za działaniem operatora może zostać zmieniona ? Rzecz w tym, że jeśli zawiera się umowę lojalnościową to polega to głównie na niezmienności wysokości opłat za daną usługę czy pakiet. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Cena zawsze mogła być zmieniona. Tylko, że wtedy przysługuje prawo do wypowiedzenia bez kar umownych. Vectra liczy (i słusznie zresztą, czego nie pochwalam, ale takie jest życie), że ludzie się nie znają i uwierzą, że u niej nie wolno wypowiedzieć bez kar. Może uokik ich szybko postawi do pionu. Te zapisy moim zdaniem są próbą przyzwyczajenia ludzi do tego, że może się zdarzyć zmiana cen i zmiękczenia ich (ludzi). Prawnie nic się nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 (edytowane) W dniu 25.11.2022 o 19:13, Kiler napisał(a): @aquarius: TV Smart Go przecież już jest od ładnych paru tygodni. Jest 128 kanałów, ale jest blokada na cześć kanałów, że można oglądać tylko po sieci MM. Najgorsze, że pomimo tego, że mam włączone wifi to i tak kanały nie startują. Włączyli mi dzisiaj Multiscreen na MaxBox. Oprócz wspomnianych ograniczeń poza domem, to z tego co zobaczyłem, to Multimedia GO (wyłączają za miesiąc) i TV Smart Go mają te same kanały, ale kanały od Vectry ma lepszą jakość obrazu. Problem mam jednak z HBO, bo dostałem 6-mc gratis pakiet HBO HD przy przedłużeniu umowy, ale twierdzą, że HBO MAX (dostęp przez internet) nie jest w umowie. Jednak złożyłem reklamację, bo w regulaminu promocji wynika, że usługa dodatkowa HBO HD obejmuje kanały HBO i usługę dodatkową HBO Max. Czekając na wynik reklamacji (do 30 dni), zauważyłem, że w TV Smart Go mam wykupiony pakiet MaxBox i HBO Max. Jednak kanałów HBO nie ma w usłudze TV Smart Go dla abonentów Multimedii (za klientów Vectry chyba są, poza zewnętrzną stroną hbomax). Nie wiecie jak włączyć brakujące kanały HBO w TV Vectra Go? Edytowane 1 Grudnia 2022 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retrol Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Hej, jak u Was wygląda ostatnio prędkość netu ? Bo zauważyłem od jakiegoś czasu mocny spadek transferów. Codziennie robię testy na stronie MM i na łączu 600 Mb mam wyniki nawet po 325 Mb, trochę słabo. Kiedyś pamiętam, że było prawie na maxa, a nawet lekko ponad te 600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Ja mam 300Mb i taki wynik otrzymałem tylko raz jakiś miesiąc temu. Przeważnie jest od 80 do 220 MB. Macie obraz na programie MTV Polska HD ? U mnie czarny ekran. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kont Opublikowano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Cześć, kończy mi się umowa. Obecnie mam: Pakiet MaxBox 20,00zł -Moduł CAM 10,00zł -pakiet HD: 5zł -Aktywna do 31.01.2023 Internet BIS 300Mb+ 31zł Usługa aktywna do 31.01.2023 Co radzicie? Wypowiadać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kondzik23 Opublikowano 3 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2022 Wypowiedzenie to podstawa do negocjacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquarius Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 (edytowane) 5 godzin temu, kont napisał(a): MaxBox 20,00zł -Moduł CAM 10,00zł -pakiet HD: 5zł -Aktywna do 31.01.2023 Internet BIS 300Mb+ 31zł To normalne ceny. Takie same dostałem przy złożonym wypowiedzeniu i raczej nie dostaniesz niczego więcej, poza HBO na 6 m-cy gratis. No może jeszcze multiscreen. Edytowane 4 Grudnia 2022 przez aquarius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 4 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2022 Dlaczego z aplikacji TV Smart Go zniknęły kanały TVP1,TVP2 i TVP Sport ? Patrzę w tej chwili na smartfonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxio Opublikowano 5 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2022 Nie zniknęły. Ale działają jedynie przy połączeniu z siecią Vectry lub MMP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.