Skocz do zawartości

Ferguson HF8800HD


Rekomendowane odpowiedzi

Gość PawelU1981

Moduł jest aktualnie dostępny jako pre-paid bez umowy za 599zł lub 899zł (więcej w HOLLEX i oczywiście jest też karta CP...

Jeśli chcemy natomiast podpisać umowę moduł kosztuje 99zł i płacimy co miesiąc normalny abonament...

Sam przymierzam się do dokupienia RelaxMix z CP wraz z modułem 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz - umknął mi wcześniej ten post - w sprawach bezpośrednio związanych z Hollexem można pisać do mnie na PW. Teraz co do zapytania - jest to zależne od dostawy - Ferguson stara się trzymać możliwie najnowszą, my już później nie robimy aktualizacji samodzielnie. Można jednak o to poprosić - przy zamówieniu przez sklep internetowy w polu Uwagi dodatkowe wystarczy dopisać, że prosi się o aktualizację oprogramowania do możliwie najnowszej wersji przed wysyłką - wykonamy to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam forumowiczów! Mam drobny problem z tym dekoderem. chodzi o napisy w HBO (wszystkie) i C+ film HD. Moge właczyć tylko przez telegazetę i albo wcale nie wyświetla, albo pierwsza linia znika po ułamku sekundy. Zmieniłem soft na polecany 1.04.2 (czy jaoś tak) i bez zmian. Czy nowsze softy rozwiązuja ten problem, a moze to nie problem softu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Na Canal+ Film HD w ogóle mam problemy z działaniem telegazety. Niby jest, ale jakoś nie chce poprawnie wyświetlać stron. Co do HBO, HBO2 to napisy działają idealnie z telegazety na w/w sofcie... Na HBO Comedy w C+ nie ma txt więc i brak napisów. Wgraj najnowszy soft 1.06.1A i zobacz czy coś się zmieni na lepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Te paski, to dziwna przypadłość i nie każdy tuner je ma... Ponoć w sofcie 1.06.1A już są naprawione, choć spotkałem się z opiniami iż nadal się pojawiają :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po testowaniu nowej wersji oprogramowania zauważyłem, że po około 1-1,5 godziny od włączeniu dekodera następuje restart. Później dekoder działa już dobrze.

 

Uprasza się programistów Fergusona o poprawienie tego błędu.

Ja mam ten sam problem, tylko że mój restartuje się kilka razy a nie tylko raz po około 1,5 godziny. Mam wersję softu 1.06.1A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie lepiej niż kiedyś, bo z tego co pamiętam to był problem z głowicami a ich na pewno nie naprawili/wymienili. Z tego co wiem, nBox ciągnie dane z satelity przez calutką dobę, wiec wg mnie nie powinno się podłączać tego "sprzęciora" przez przelotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
Gość PawelU1981

Panowie sprawa jest następująca 8)

Otóż od jakiegoś czasu tunerek przycina mi obraz na Canal+ Film HD i co ciekawe nigdzie indziej. Pojawia się kilkusekundowa pikseloza. Dzieje się tak z 4-8 razy w ciągu oglądania filmu. Jest to irytujące. Tuner dodatkowo czasem przestaje pokazywać obraz na w/w kanale. Pojawia się napis NO AUDIO itd... Pomaga reset lub przełączenie na kanał FTA i powrót na C+ Film HD. Pytanie moje jest następujące, czy to normalne, czy ktoś spotkał się z takim zachowaniem tunera. Po wizycie w serwisie przestał występować problem z zanikiem obrazu, ale ciągle jest problem pikselozy.

 

Fachowcy z Fergusona twierdzą, że to normalne:

 

Opisany teraz przez Pana objaw jest bardzo interesujący. Nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego tuner miałby ‘zacinać’ obraz tylko na jednym konkretnym kanale, do tego nadawanym z tego samego transpondera co pozostałe kanały HD na pakiecie C+. Bardzo chętnie zobaczę to zjawisko.

 

Chwilowe zaniki obrazu, czy też ‘pikseloze’ można za to od czasu do czasu zauważyć na wszystkich kanałach HD i przy korzystaniu z każdego tunera. Zjawisko to nie ma żadnego związku tunerem.

 

Co ciekawe na tej samej instalacji antenowej korzystam z HF8900 i od czasu do czasu z Phila HD (od C+). Co ciekawe w/w objawy nie mają miejsca w tych tunerach... Czyli jednak cuda się zdarzają. Co to może być?

 

PS Bardzo proszę fachowców z zainteresowanej firmy o nie zabieranie głosu, bo już wystarczająco się ośmieszyliście... Tuner 3 razy w serwisie w ciągu niecałego roku wylądował i nadal niesprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne to nie jest, ale przyczyna jest zarazem trudna do wykrycia i po części Ferguson ma rację - takie numery zdarzają się niekiedy z różnymi tunerami innych marek. To może być tuner, ale nie musi (tym bardziej, że dotyczy to tylko jednego kanału - gdyby było coś z głowicą - siadłoby to na wszystkie kanały HD, bo są z jednej częstotliwości i nadawane z podobnymi parametrami). Odpada na 100% instalacja antenowa (nie da się w ten sposób uwalić jednego kanału), ale przykładowo kiedyś mieliśmy numer taki, że w Topfieldzie z Astonem klient narzekał na sporadyczne zwieszki (tyle, że na różnych kanałach), aż jako ostatnią deskę ratunku wymienił kartę C+ u dystrybutora z czarnej (bo taką miał) na szarą (tylko nie wiem jak i na jakich warunkach mu się to udało załatwić) i problemy zniknęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

Kartę mam szarą i myślę, że to nie jej wina, bo do tej pory wszystko idealnie chodziło. Problem zaczął się jakieś 2-3 tyg. temu. Poza tym ciekaw jestem czemu wcześniej działało a teraz nie chce :cry: Do tego cały czas też piszę o tym, że na pozostałych 2 tunerach i tej samej karcie C+ wszystko działa idealnie :?

 

EDIT:

 

Jak już mowa o problemach, to ja mam teraz takie:

 

1. Zaniki obrazu, lub jego przycięcia na Canal+ FILM HD. Niestety ostatnia wysyłka i zgłoszenie tego właśnie problemu nic nie zmieniła w tym temacie. Jest jak było:( Niby wymienili R620 i C623 i co? - i nic...

 

2. Potrafi się zawiesić (brak kanałów, wszędzie czarny obraz i informacja brak audio i video).

Wtedy nie wyszukuje kanałów (mimo idealnego sygnału na paskach w tunerze). Takie zjawisko już kiedyś się zdarzało! W serwisie wtedy wymienili U300.

 

3. Przy próbie zrestartowania tunera (wyłącznikiem z tyłu) zdarza się czasem iż tuner w ogóle nie chce się uruchomić (jakby nie dopływał do niego prąd).

Przy ostatniej próbie restartu tunera po zawieszce po piątym razie na wyświetlaczu pojawił się napis LOADER V1.09!!! Tuner się uruchomił na 25 min., by następnie restartować się regularnie co 10min. Problem minął samoczynnie po 4 restartach (13.06.2008.) Tego nie miałem i szok normalnie przeżyłem...

 

4. W ciągu 4 godzinnej pracy w dniu 14.06. tuner 4 razy się zrestartował (zdarzało się to na różnych kanałach: TVN, Canal+, VIVA Niemcy i Canal+ Film HD)! Ale to już było... i wróciło znów...:P Kiedyś pomoigła wymiana zasilacza:)

 

Co ciekawe na niektóre przypadłości tuner był już wyleczony i teraz po 3 wizycie w serwisie część jego wad robi mi deja vu:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się zdaje, że ten egzemplarz Cię nie lubi najwyraźniej. Podejdź do sklepu, gdzie go zakupiłeś i zorientuj się, czy nie dałoby go wymienić na inny egzemplarz, ew. załatwić sprawę jakoś inaczej, ale bez nerwacji - polubownie jakoś. Ogólnie w internecie w różnych miejscach jest przecież sporo o Fergusonach i mają one duże grono nabywców i nie spotkałem się z tak awaryjnym przypadkiem - inni użytkownicy też wypatrzyliby takie problemy. Chyba po prostu pechowo trafiłeś w jakiś złośliwy 8800.

 

PS: Jeszcze trzy pytania - nakierowania:

 

1) Najnowszy firmowy soft wgrany?

2) Listę kanałów wgrywałeś, czy ładowałeś gotową

3) Czy po resecie do fabrycznych i wyszukaniu kanałów z pilota jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981
PS: Jeszcze trzy pytania - nakierowania:

 

1) Najnowszy firmowy soft wgrany?

2) Listę kanałów wgrywałeś, czy ładowałeś gotową

3) Czy po resecie do fabrycznych i wyszukaniu kanałów z pilota jest to samo?

 

Tak najnowszy wgrali po ostatniej wizycie w serwisie.

Po odebraniu tunera z serwisu była wgrana lista fabryczna (producenta) i to samo. Po załadowaniu mojej listy też tnie. Również nic nie daje przeszukanie transpondera 11278V. Objaw ten sam, co przy każdym innym sposobie...

 

Tak na marginesie to ja nie jestem nerwowy, bo jakbym był to już dawno bym załatwił sprawę inaczej... Sprzedawca nie chce nawet słyszeć o wymianie tunera na inny tłumacząc, że teraz gdy mam gwarancję na tuner odpowiada za niego serwis i firma Ferguson... (na upartego pismo do UOKiK i sprawa byłaby załatwiona)... Tylko po co? Jutro tuner wysyłam 4 raz do serwisu, a po piątej naprawie wiadomo co mi dadzą (nowy egzemplarz). Myślę, że wiedzą już, że nie odpuszczę łatwo, ale narazie nie chce mi się tracić czasu na inne metody... Jak nie będą chcieli wymienić po 5 naprawie i gdy tuner nadal będzie wariował, to wtedy wyślę pismo do UOKiK i już... Narazie jeszcze cierpliwie czekam i wierzę, że wykorzystają swoją szansę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie lepiej poczytaj przepisy o usunięciu wad rzeczy sprzedanej.

 

 

Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PawelU1981

A słyszałeś o czymś takim jak niezgodność towaru z umową... Po trzeciej naprawie możesz ubiegać się u sprzedawcy wymiany sprzętu lub zwrotu gotówki. Pracuję w handlu i błagam Cię nie ucz mnie co można a czego nie... Reklamacji przyjmuję dziesiątki i prawda jest taka, że ostatnio był taki przypadek iż klient uzyskał 30% rabat (towar był wadliwy) i po złożeniu kolejnej reklamacji my ją oddaliliśmy tłumacząc, że klient uzyskał rabat. Na to UOKiK nakazało wymienic towar lub zwrócić 100% jego wartości i co najlepsze towar pozostał u klienta 8)

 

A tak na marginesie sam sobie przeczysz. Wady usunie lub wymieni. U mnie wady są nieusunięte i sprzęt nie jest wymieniony :P Czyli mówiąć ktrótko ma się to jak piernik do wiatraka... Co więcej sprzęt ma działać z kanałami HD zgodnie z umową, a robi to w sposób godny porzałowania... Czyli tutaj mamy już niezgodność z umową:

 

Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:

 

 

 

- naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów,

 

- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),

 

- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

 

Myślę, że w moim przypadku wystarczy tylko pkt. 1 bo jak widać naprawa jest niemożliwa 8)

 

A tutaj cała reszta:

 

Co zrobić z wadliwym produktem?

 

Złożyć reklamację u sprzedawcy – to on zawsze odpowiada za towar, który wydał konsumentowi. Gdy do produktu został dołączony ważny dokument gwarancyjny, dokonujemy wyboru – możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi, w zależności od tego, co uznamy za korzystniejsze dla siebie i wygodniejsze (np. serwis jest daleko, a sklep blisko). Sprzedawca nie może narzucać konsumentowi, by zaniósł towar do serwisu, skoro otrzymał gwarancję, jeśli konsument właśnie jemu chce złożyć reklamację.

 

Czy towar niezgodny z umową to towar wadliwy?

 

Nie zawsze. Często zdarza się, że to, co otrzymaliśmy od sprzedawcy, znacznie odbiega od naszych oczekiwań: telewizor nie ma funkcji, które są opisane w instrukcji obsługi, jogurt jest nieświeży pomimo tego, że nie upłynął jeszcze termin przydatności do spożycia, meble zrobione przez stolarza mają inny kolor niż ustalony w zamówieniu, kupiona w komisie pralka nie nadaje się do prania. W każdym z tych przypadków mamy do czynienia z towarem niezgodnym z umową, choć nie zawsze wadliwym, co i tak uprawnia nas do składania reklamacji.

 

Niezgodność towaru z umową jest pojęciem szerokim i dotyczy nie tylko wady towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku zgodności z opisem, wzorem czy próbką.

 

Jeżeli uzgadnialiśmy ze sprzedawcą lub usługodawcą cechy towaru, np. zleciliśmy szewcowi uszycie butów do tańca na skórzanej podeszwie, w kolorze bordowym, w fasonie określonym we wzorniku, to znaczy, że właściwości towaru zostały indywidualnie uzgodnione. W takim przypadku dostarczony nam towar będzie niezgodny z umową, gdy nie będzie odpowiadał opisowi, wzorowi czy próbce, a także gdy okaże się, że nie nadaje się do celu określonego przy zawarciu umowy, tzn. do tańca. Może się zdarzyć, że szewc, jako fachowiec, uprzedzał nas, że nie jest możliwe wykonanie wymyślonych przez nas butów z takiego materiału, jaki wybraliśmy, i zastrzegł to w dniu zawarcia umowy, a mimo to zdecydowaliśmy się na ich zamówienie. Wtedy nie będzie za nie odpowiadał.

 

Jeżeli dokonaliśmy zakupu, wybierając towar z półki, bez negocjacji ze sprzedawcą, to nie uzgodniliśmy z nim indywidualnie właściwości towaru, np. kupiliśmy buty, które nam się spodobały w sklepie. Taki towar jest niezgodny z umową, gdy nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany, oraz właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom ce[beep]ącym towar tego rodzaju, np. w butach do gry w piłkę nożną urywają się korki. Niezgodny z umową będzie także towar, który został nieprawidłowo zamontowany i uruchomiony, jeżeli czynności te zostały wykonane w ramach umowy sprzedaży przez sprzedawcę lub przez osobę, za którą ponosi on odpowiedzialność. Jeżeli samodzielnie zamontujemy lub złożymy produkt, ale według instrukcji otrzymanej wraz z nim, a będzie on działał nieprawidłowo, można uznać, że towar jest niezgodny z umową. To pojęcie niezgodności, mimo że bardziej skomplikowane niż „wada”, jest naprawdę lepsze. Towar może być bez wad, ale kupiliśmy go pod wpływem zapewnień sprzedawcy lub producenta (np. umieszczonych na opakowaniu), a okazało się, że zostaliśmy wprowadzeni w błąd, bo nie ma on cech, o które pytaliśmy i na których nam zależało. Niezależnie od tego czy właściwości towaru były przez nas ze sprzedawcą uzgodnione, czy nie, towar będzie niezgodny z umową również wtedy, gdy nie odpowiada oczekiwaniom opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela. Szczególne znaczenie mają zapewnienia wyrażone w oznakowaniu towaru lub reklamie, odnoszące się do właściwości towaru, w tym także termin, w jakim te właściwości towar ma zachować. Często zapewnienia reklamowe producenta znaleźć można jedynie w różnych pisemkach, ulotkach, nalepkach na towarze. Warto je zachować, szczególnie gdy produkt ma większą wartość. W razie reklamacji będziemy mogli się powołać na konkretne obietnice.

 

Ustalenie, czy niezgodność towaru z umową istniała w chwili zakupu, jest bardzo istotne, gdyż sprzedawca nie odpowiada za nią, gdy powstała z naszej winy. Na przykład jogurt okazał się nieświeży, bo był źle przez nas przechowywany, mimo podanej na opakowaniu informacji o temperaturze przechowywania, buty rozkleiły się, bo używaliśmy ich jako kaloszy, bluzka zmieniła kolor, bo została uprana w środku wybielającym.

 

Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za zapewnienia zawarte w reklamie lub oznakowaniu towaru, jeżeli wykaże, że ich nie znał ani – oceniając rozsądnie – znać nie mógł (bo powołujemy się np. na zagraniczną reklamę telewizyjną). Zapewnienia w reklamie nie będą też podstawą do złożenia przez nas reklamacji, gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy sprzedaży.

 

Co to jest gwarancja i ile czasu musi trwać?

 

Często, kupując towar, otrzymujemy od sprzedawcy dokument gwarancyjny. W przypadku ujawnienia się wady wydaje nam się, że jest to jedyna podstawa do dochodzenia roszczeń i tylko od gwaranta.

 

W rzeczywistości jednak mamy prawo reklamować towar przede wszystkim u sprzedawcy, który ponosi odpowiedzialność ustawową (z mocy prawa) za sprzedany nam towar.

 

Z gwarancją mamy do czynienia w przypadku, gdy do produktu sprzedawca wydaje dokument (kartę gwarancyjną) wystawiony przez siebie albo np. przez producenta. Gwarancja może być udzielona również poprzez oświadczenie zawarte w reklamie. Wystawienie gwarancji nie jest obowiązkowe. Jeżeli do produktu załączono jednak gwarancję, to jest to dodatkowe uprawnienie i tylko od nas zależeć będzie czy z niego skorzystamy w momencie składania reklamacji. Nie mamy jednak takiego obowiązku. W gwarancji powinny być umieszczone pewne informacje, by była ona ważna, to znaczy: nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej a przede wszystkim obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego, gdyby towar okazał się wadliwy. Jeżeli dokument gwarancyjny nie zawiera obowiązków gwaranta, takiego oświadczenia nie uważa się za gwarancję, np. napis na opakowaniu „5 lat gwarancji”. Prawo nie narzuca czasu trwania gwarancji, wobec czego gwarant może określić go według swego uznania.

 

Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?

 

Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy. Dopóki jest możliwa wymiana albo naprawa, nie możemy żądać zwrotu pieniędzy za wadliwy towar. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, pozostaje nam naprawa. Zgłoszone przez nas żądanie stanowi zobowiązanie dla sprzedawcy. Nie może on zatem sam zadecydować, że zamiast wymiany towaru na nowy naprawi go bez naszej zgody. Sprzedawca nie będzie musiał wymieniać towaru na nowy tylko wtedy, gdy nie jest to możliwe albo wymaga nadmiernych kosztów i sprzedawca to udowodni.

 

Zwrotu pieniędzy możemy domagać się tylko wtedy, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna i wystąpi choć jedna z następujących sytuacji:

 

• sprzedawca nie jest w stanie doprowadzić towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę ani naprawę, bowiem jest to niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów;

 

• naprawa albo wymiana nie została wykonana przez sprzedawcę w odpowiednim czasie;

 

• naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.

 

Oznacza to, że zwrotu pieniędzy od razu, bez żądania najpierw wymiany albo naprawy, możemy domagać się tylko w przypadku, gdy wymiana albo naprawa narażałyby nas na znaczne niedogodności. Gdy niezgodność towaru z umową nie jest istotna, możemy jedynie żądać obniżenia ceny.

 

Tak brzmią przepisy i nie ukrywamy, że nie są wystarczająco precyzyjne. Pozostawiają zbyt szerokie pole do dowolnej interpretacji, np. co oznacza odpowiedni czas? Uważamy, że niczym nieuzasadniona, przedłużająca się naprawa jest dla konsumenta uciążliwa, a odpowiedni czas naprawdę oznacza – jeżeli jest to możliwe – sięgnięcie na półkę i wymianę towaru na taki sam, ale sprawny i bez wad.

 

W jakim czasie możemy reklamować towar?

 

W ciągu dwóch lat od wydania nam rzeczy możemy sprzedawcy zgłaszać reklamację.

 

Należy jednak pamiętać, że w przypadku stwierdzenia wady musimy zgłosić reklamację najpóźniej w ciągu dwóch miesięcy. Przekroczenie tego terminu spowoduje utratę uprawnień (sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności). Radzimy zgłaszać reklamację na piśmie, aby w razie wątpliwości wykazać fakt zawiadomienia sprzedawcy.

 

W przypadku zakupu rzeczy używanej kupujący i sprzedawca mogą skrócić do roku termin, w który sprzedający odpowiada za towar.

 

Sprzedawca nie może w umowie zawartej z nami napisać, że nie będzie odpowiadał za towar bądź w jakikolwiek sposób tę odpowiedzialność ograniczyć. Również my nie możemy zwolnić sprzedawcy z tej odpowiedzialności, pisząc, że wiemy o wszelkich niezgodnościach towaru z umową.

 

Co napisać w reklamacji?

 

Aby reklamacja była skuteczna, muszą się w niej znaleźć podstawowe informacje: data zgłoszenia, określenie sprzedawcy i kupującego, określenie towaru, który jest niezgodny z umową oraz opisanie tych niezgodności (wad) i co wybieramy – nieodpłatną naprawę czy wymianę.

 

W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

 

Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole koniktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

 

Czy możemy reklamować przeceniony produkt kupiony na wyprzedaży lub w promocji?

 

Reklamować można każdy towar, który jest niezgodny z umową. Obniżenie ceny towaru z powodu promocji lub wyprzedaży nie wyklucza możliwości reklamowania go, został przecież kupiony jako pełnowartościowy, bez wad, tyle że okazyjnie, bo taniej. Inaczej będzie, gdy powodem obniżenia ceny jest jakaś wada towaru, o której wiedzieliśmy. W takim przypadku nie można zgłaszać do sprzedawcy tej wady, o której nas poinformował, ale inne tak.

 

Czy możemy zwrócić produkt do sklepu?

 

Niestety sprzedawca nie ma obowiązku przyjąć od nas produktu, bo rozmyśliliśmy się, nie ma też obowiązku oddać nam pieniędzy. Zależy to od jego dobrej woli. Na szczęście wiele sklepów dobrowolnie zobowiązuje się, że zwróci nam pieniądze, jeśli zrezygnujemy z zakupu w określonym przez sklep terminie. Należy to jednak sprawdzić jeszcze przed zakupem i dowiedzieć się dokładnie, jakie są warunki zwrotu, a przede wszystkim czy sklep zwróci nam pieniądze, czy tylko zgodzi się na wymianę produktu na inny w tej samej cenie.

 

Podstawa prawna:

 

Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)

 

Niniejszy artykuł został opublikowany dzięki pomocy nansowej Unii Europejskiej. Za treść dokumentu odpowiada Federacja Konsumentów, poglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają w żadnym razie ocjalnego stanowiska Unii Europejskiej.

 

źródło:

http://www.federacja-konsumentow.org.pl

 

Mój komentarz do tego tekstu, który oznaczyłem na czerwono brzmi tak: Skoro już sprzęt był 3 razy naprawiany to miałbym jak nic podstawę do żądania zwrotu pieniędzy, jednak narazie niech serwis mi udowodni, że naprawi ten sprzęt. Może teraz po tym wszystkim co im napisałem i co oni próbowali mi wcisnąć zajmą się tym tunerem i wreszcie go naprawią... Przecież chodzi tylko o to by działał jak należy... Ja nie będę sobie tłumaczył tak jak niektórzy, że takie zachowanie się sprzętu to normalka i trzeba się przyzwyczaić.

 

Co więcej nie jedną rzecz w życiu kupiłem i jakoś do tej pory nie reklamowałem nic z taką pasją jak ten tuner... Dlatego myślę, że ze mną jest wszystko OK, natomiast ze sprzętem nie bardzo :/

I co ciekawe, że jakoś mało ludzi potwierdza występowanie zacięć obrazu na Canal+ Film HD, czy też pikselozy na tym kanale. Nawet @Mr. Orbita nie napisał, że to oczywista oczywistość... To też myślę iż winny jest sprzęt... tym bardziej, że na HF8900 takie cuda się nie zdarzają:):P

 

Tak więc drogi @Piotrze myślę, że teraz rozumiesz o czym piszę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie tylko dodam, że w/w Ustawa (z dnia27.07.2002, Dz.U nr 141 poz.1176) mówi, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień nabywcy wynikających z niezgodności towaru z umową - nawet wtedy, kiedy wcześniej, taka gwarancja została już uruchomiona. Zawszę możemy żądać wymiany na nowy sprzęt wolny od wad. Jeśli wymiana na nowy jest niewykonalna, Nabywcy przysługuje zwrot ceny zakupu.

 

Tyle tytułem. Warto to sobie zapamiętać i w razie potrzeby skorzystać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...