Skocz do zawartości

TV Mobilna


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wersja software 1.48.1.0 wsiąkła. Dzisiaj oficjalna najnowsza wersja to 1.38.1.0, czyli soft się "uwstecznił". Sprzedają z 1.38.1.0 i nie ma możliwości aktualizacji z menu dekodera.

 

(...)Było tylko normalne odczekanie kilkunastu sekund na kodowanym kanale, aby załapał przedłużenie uprawnień po powrocie z niekodowanego MUX-u. (...)

I jak rozumiem widniał  "Status Irdeto 030-0" z komunikatem, że "Nie można wyświetlić tego kanału. Jeśli problem będzie się utrzymywał, zadzwoń", tak? U mnie jest to kilkanaście-kilkadziesiąt sekund, przy czym często sygnał nie pojawia się i trzeba dzwonić.


Zostawię tu jeszcze jeden problem - na TVP Seriale i Kino Polska nie można skalować obrazu przy ustawieniu dekodera na format ekranu 4:3 (właścwy dla telewizorów kineskopowych), czyli zmieniać jego proporcji. Cały czas jest na "Pełny". 

 

Nagrałem film. 

 

 

 

Jak widać (pomimo słabego nagrania za co przepraszam), że na Comedy Central i Polsat News obraz reaguje na zmianę (np. z Letter BOX na pełny), na TVP Seriale i Kino Polska nie reaguje.

 

Rozwiązanie zaproponowane mi przez CP brzmiało: ustawić dla wszystkich kanałów format ekranu 4:3 oraz skalowanie na "Pełny" :) Letter BOX używać nie mam :)

 

Problem mam od początku, na obu dekoderach (starym i nowym)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę jakie miałem cyrki z CP. Zamówiłem dekoder T-hd 1000 na infolinii. Po przyjeździe kuriera okazało się że to model T-hd 210. Złapałem za tel złożyłem reklamację przyjęli. Pisemnie dostałem odpowiedź ze wymienia mi na tysiączke. Zadzwoniłem do nich czekam tydzień nic. Dzwonię ponownie koleś mi zaczął tłumaczyć różnice między dekoderami ale ja się uparlem na 1000. Kolejny tel z CP potwierdzenie danych miałem czekać już na wysyłkę. Po 3 dniach dzwonie i w końcu dostałem nr przesyłki i dekoder który zamówiłem. Cała wymiana trwała z miesiąc chyba masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Orbita - to nie nóż a mała szpilka. Problemy z TV Mobilną są od lat takie same i od lat nierozwiązywane dlatego użytkownicy tej oferty popadają w frustrację skoro na każdy problem jest taka sama odpowiedź: trzeba poprawić ustawienie anteny lub wymienić na taką na dwie polaryzacje. Ręce opadają. Teraz pojawia się dodatkowo problemy z ponawianiem uprawnień. Mam dwa dekodery HD 210, dodatkowo jeden mam w pracy. Na przykładzie trzech urządzeń opiszę wszystko na początku przyszłego tygodnia. Chcę zebrać wszystkie informacje, o które prosi Mr. Orbita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarek999

 

Dziękuję. Ja również jestem na etapie zbierania wszystkich informacji (korespondencja z operatorem, zdjęcia, protokół wymiany sprzętu). Również wszystko prześlę na adres redakcji, chcę tylko zrobić to raz, a porządnie.

 

Szkoda, że nie można nagrywać rozmów z BOK

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale trzeba poinformować o tym fakcie, żeby zrobić to zgodnie z prawem. A konsultanci nie wyrażają na to zgody.


Korespondując z Cyfrowym Polsatem w sprawie TV Mobilnej czasami zaczynam się zastanawiać, czy rozmawiam jeszcze z człowiekiem, czy może już z zaawansowanym botem. Często mam wrażenie, że odpisująca mi osoba w ogóle nie przeczytała dokładnie treści wiadomości. Np. piszę, że wymieniłem dekoder i jest źle, a odpisują, że trzeba wymienić dekoder. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniałem wyżej o błędzie EPG, które mniej więcej co tydzień ginie. I proszę - stało się. Dekoder po wymianie na nowy, rozpakowany i podłączony 5 marca b.r.

 

di-A84R.jpg

 

di-T3UY.jpg

Kiedyś zadzwoniłem z tym do BOK. Poradzili... udać się do punktu i wymienić dekoder. Jedyne rozwiązanie, to odłączyć nas chwilę dekoder od prądu. Potem EPG jest, ale często uprawnień nie ma i trzeba czekać, aż złapie, co nie zawsze ma miejsce.


I słynny błąd, o którym piszę cały czas (zdjęcie sprzed godziny):

 

di-VL5Y.jpg

 

Akurat tym razem nie pojawił się na sługo i uprawnienia szybko (po ok 10 sekundach) powróciły. Sorry, ze screeny, ale wolałem nie wsadzać tu filmu, na którym widać mój numer klienta.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo treści, mało czasu, ale postaram się w telegraficznym skrócie odpowiedzieć:

 

@jaszek - nie ma tak prosto z uzyskiwaniem "nie wprowadzanych do sprzedaży" dekoderów do testu, ale na razie bym się tym nie zajmował - bardziej bym prosił o takie w miarę zgrabne zebranie przygód, szczególnie pod kątem tego co pisałem wcześniej, czyli że uprawnienia przestają przechodzić - bo to jest bez wątpienia problemem poważnym. Tylko jest kwestia ustalenia jak to powszechne.

 

Co do formatu obrazu TVP Seriale i Kino Polska - nie jestem jeszcze pewny, ale czy próbowałeś mimo ekranu 4:3 ustawiać 16:9 i wtedy próbować zmieniać opcje skalowania przy tych kanałach? Wiem, że w czasach pomarańczowego softu także na dekoderach satelitarnych te ustawienie było specyficzne. Jako że nie ma możliwości zdeszyfrowania kanału poza dekoderem (da się realizować nagrania z kanałów? są zabezpieczone, czy na komputerze da się je oglądać - ew. nagranie z TVP Seriale i dla porównania np. z Comedy Central mogło by ogromnie pomóc), to nie wiadomo jak prowadzona jest emisja (jak wpisane są proporcje i jak emitowane jest wideo w praktyce). Bez naprowadzenia pozostanie to najwyżej przekazać, wideo jeśli możesz - zostaw na serwerze dla podglądu, bo wyjaśnia o co chodzi.

 

Z wyszukiwaniem kanałów wydaje mi się, że jeszcze gdy testowałem T-HD 1000 to zwróciłem na to uwagę, wspominając, że w sytuacji, gdy jest będzie się w zasięgu wielu multipleksów to dekoder może zapisać w pamięci niekoniecznie to co będziemy chcieli (bo np. znajdzie duble dalej). Ale znowu jeśli od ostatniego softu mamy 5 lat (4 jeśli liczyć ten z 2014) to szanse na zmiany w tej kwestii są niezbyt duże (choć wsparcie SW w CP jak akurat wszyscy wiemy jest bardzo długie co pokazały aktualizacje dekoderów SAT).

 

W kwestii wersji 1.48.1.0 to uwaga: jest możliwość aktualizacji. Link ze strony zniknął, ale plik dalej jest i to na serwerze Cyfrowego Polsatu (linka nie daję, wyjaśnienie dalej). A nawet gdyby zniknął, to w przyrodzie nic nie ginie, więc nadal go mam (mam 1.28, 1.38 i 1.48). Nie tylko ja zresztą. Instrukcja jak wgrywać jest natomiast na stronie... ale (wyjaśnienie czemu bez linka) bez powodu by tej wersji nie zdejmowali, dlatego sugerowałbym jednak trzymać się tego, co udostępnia operator. Najwyżej wgrasz, a jeśli padnie, to będziesz udawał greka w APS-ie :P Nie wiem co o tym myśleć, bo jak zauważa @swojadroga - są dekodery z 1.48.1.0 i raczej działają, nie słyszałem, aby z powodu tego softu ktokolwiek z jakiegokolwiek powodu miał potrzebę cofania się. Podejrzewam, że poszedł on OTA, więc zanim go ściągnięto, to musiał trafić na jakąś ilość dekoderów automatycznie. Ale soft zdjęto po dokładnie 6 dniach (pojawił się 20 listopada 2014, zniknął 26 listopada 2014) - mój nos podpowiada mi, że to miało cel, a jednocześnie jako jednak człowiek odpowiedzialny, który nie jest jakimś tam anonimem z Internetu nie mogę Wam napisać, żebyście ładowali do dekoderów soft zdjęty. To jest nierozsądne. Oficjalnie odradzam.

 

Ogólnie sam temat tego, że uprawnienia znikną zdarzyć się może i klientom satelitarnym i to nie tylko Cyfrowego Polsatu. To jest może nie najmilsza, ale zupełnie normalna sprawa, gdyż uprawnienia są dosyłane do urządzenia na okresy - jak długie to zależy od architektury konkretnego systemu dostępu warunkowego. Ale przeważnie maks. miesiąc, czyli na okres rozliczeniowy. Ba, sam często zderzam się z tym przy dekoderach platform - siłą rzeczy nie mogę mieć ich stale podpiętych wszystkich na raz, zdarza się, że jakiś sprzęt, gdy np. nie ma aktualizacji oprogramowania, leży dłużej, to po włączeniu na starcie mam niestety ciemność. Dekoder, aby mógł pobierać na bieżąco uprawnienia - musi w miarę regularnie "zaglądać" na kanały szyfrowane. W przekazie satelitarnym jest z tym o tyle prościej, że tam szyfrowane jest niemal wszystko, więc zawsze przypadkowo się na coś wleci i normalnie używając dekodera satelitarnego w zasadzie tak jak powiedział konsultant - wpakowanie się na brak uprawnień jest mocno nieprawdopodobne. Częściej trafia się właśnie jak ktoś odepnie dekoder na dłużej od zasilania, bo np. wyjedzie.

 

W MUX 4 sytuacja jest trudniejsza, bo uprawnienia do oglądania mogą być przesyłane oczywiście tylko na tych kanałach, które są technicznie zaszyfrowane. Czyli oglądając FTA z MUX 1-3 dekoder z góry nie ma żadnej możliwości pobrania uprawnień. To nie wina Cyfrowego Polsatu - aby dekoder mógł pobierać uprawnienia przy oglądaniu kanałów z innych multipleksów - one musiałyby tam być nadawane, więc inni nadawcy musieliby się zgodzić. Może w porywach w MUX 2 to by mogło mieć miejsce. Ale i na satelicie jest podobnie, np. w nc+ jak uprawnienia wyparują, to do łapania używa się TVP1 HD, w Cyfrowym Polsacie kiedyś to był Boomerang/Dla Abonentów (chodziło o transponder, nie nawet o konkretny kanał).

 

I teraz zaczynają się zagadki, bo tak naprawdę nie wiadomo na jaki okres są nabite uprawnienia z góry na bezkartowym Irdeto (może to się da sprawdzić w menu dekodera). Jeśli byłyby na krótki okres, to mogłoby wystarczyć kilka dni i już jest problem. Ale znowu jednocześnie moje obserwacje wskazują (po analizie strumienia na 33°E), że operator przesyła uprawnienia w ramach EMM dość sprawnie (tj. duża szybkość przesyłu). Więc nawet gdyby, to w mojej ocenie po pierwsze: powrót uprawnień nawet po dłuższym pobycie na FTA nie powinien przekroczyć kilkunastu sekund (o wiele szybciej niż bywa to na satelicie), po drugie: nie powinno to się jednak zdarzać nagminnie, a po trzecie: nie powinno też oczywiście dochodzić do sytuacji, w której uprawnienia w ogóle nie docierają i dekoder utyka na ciemności.

 

Jak rozumiem zajmujemy się przede wszystkim tym trzecim problemem?

 

Gdy dekoder przestaje deszyfrować kanałów z oferty płatnej, to może gdzieś w menu da się sprawdzić, czy data uprawnień jest z przyszłości, czy nie?

 

Zastanawiam się też, czy nie jest czasami tak, że na infolinii nie do końca świadomie popychają uprawnienia przy TV Mobilnej w razie problemów jak dla abonentów usługi satelitarnej, a być może to nie jest ta sama ścieżka. Dlatego w przypadku "trwałej" ciemności zwykłe reaktywacje nie pomagają aż trafi się ktoś świadomy. Ale na razie tylko zgaduję.

 

@jarek999 - przekazałem redakcji, aby czekać na wiadomość od Ciebie, nie musisz się jakoś rozpisywać, szkoda też czasu - zbierz konkretne przykłady co i kiedy, jeśli ew. chciałbyś kontakt ze strony operatora, bo może taka opcja by była, to możesz dorzucić jakieś podstawowe dane jak Cię złapać. W kwestii szpili to powiem tak: wierz mi, nas nikt nie lubi, bo w tej branży zawsze komuś w końcu nadepnie się na odcisk. I to niesie za sobą cały szereg implikacji... Nie ważne, czy coś będziemy wyjaśniać, czy nie to i tak mamy już przegwizdane :P Redakcja się podejmuje, bo wydaje mi się, że mając wiedzę techniczną i mogąc dokonać pewnych dodatkowych analiz możemy chociaż coś podpowiedzieć na linii operator-klient, może oszczędzić jakichś analiz i roboty innym, może coś rozwiązać i finalnie wszyscy z tego korzystają z pożytkiem. I wierzę, że jesteśmy szanowani właśnie za to, że uczciwie jak jest za co to się chwali, a jak nie, to się gani.

 

Na razie zobaczymy co wyjdzie z tej sytuacji. Aktualnie są 3 osoby (Was dwóch - @jarek999 i @jaszek + ktoś na PW u mnie). Proszę Was póki co o zebranie jakoś skrótowo jak wygląda sytuacja - kiedy co się działo, jakie są charakterystyczne objawy, jak wyglądała historia kontaktów z infolinią operatora. Nie ma sensu jakoś bardzo szeroko, bo nie chcę byście też poświęcali za dużo czasu. Podrzućcie to na maila redakcyjnego i ew. jeśli zgadzacie się na kontakt ze strony operatora, to w jakiej formie. W przyszłym tygodniu jeszcze przeanalizujemy co można zrobić z korzyścią dla wszystkich i pchniemy temat. Tyle na razie.

 

PS: A kto wie - może samo podniesienie sprawy może już coś zmieni i np. przy okazji operator sprawdzając coś poprawił lub udoskonalił? Teraz @jaszek zmieścił się w kilkunastu sekundach. Jeśli uprawnienia zawsze będą wracać, to sama obecność komunikatu no cóż - irytuje, ale jeśli tylko nie dzieje się to nieustannie, to błąd to w mojej ocenie, uwzględniając co napisałem wyżej o przechodzeniu uprawnień - nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Co do formatu obrazu TVP Seriale i Kino Polska - nie jestem jeszcze pewny, ale czy próbowałeś mimo ekranu 4:3 ustawiać 16:9 i wtedy próbować zmieniać opcje skalowania przy tych kanałach? (...)

 

Tak na szybko. Sprawdziłem dokładnie i przy takim ustawieniu jest odwrotnie - na TVP Seriale i Kino Polska się da, a na reszcie się nie da i cały czas jest "Pełny", nie ma reakcji na zmianę ustawienia. Przy czym w przypadku TVP Seriale i Kino Polska reakcja co prawda jest, ale sam zobacz jak to wygląda. Uzyskiwane w ten sposób proporcje obrazu uniemożliwiają komfortowe oglądanie. 

 

Film:

 

 

Pomiędzy 21 a 33 sekundą zmieniam proporcje obrazu dla Polsatu Sport Extra przy ustawieniu na 16:9, reakcji nie ma. Potem już widać, co się dzieje, bo robię to w Menu.

 

Na koniec pokazałem też moc sygnału.

(...)Teraz @jaszek zmieścił się w kilkunastu sekundach. Jeśli uprawnienia zawsze będą wracać, to sama obecność komunikatu no cóż - irytuje, ale jeśli tylko nie dzieje się to nieustannie, to błąd to w mojej ocenie, uwzględniając co napisałem wyżej o przechodzeniu uprawnień - nie jest.

 

Nie jestem wariatem :) Gdyby to trwało kilka/kilkanaście sekund, nawet te 30, ale zawsze by działało, nie robiłbym problemu. 

Ogólnie przede wszystkim - a kluczowy problem to oczywiście uprawnienia, reszta to tylko uzupełnienie informacji o kiepskim działaniu usługi w ogóle - trzeba zastanowić się, skąd ta upartość operatora. Bo gdyby problem był gdzieś w transmisji satelitarnej np., to jaki interes mieliby mieć w tym, żeby tego nie poprawić? Bo w aż taką niekompetencję trudno mi uwierzyć.

 

Gdybym ja miał obstawiać - zaznaczam, że nie jestem ekspertem, działam w innej branży - obstawiłbym problem gdzieś na linii styku nadajnik naziemny - dekoder, a dokładnie chodzi mi tu o komunikację z urządzeniem końcowym (dekoderem). Wszak dekodery z rynku szybko zniknęły, w dzisiejszej ofercie zostały głęboko schowane, a operator oficjalnie oferuje tę usługę tylko z dekoderem mobilnym, co w 2018 roku - z uwagi na szybki rozwój LTE, ceny internetu oraz rozwój platform VOD - jest kompletnie bez sensu, usługa straciła po prostu swój potencjał. Może urywały się telefony, gdy ludzie zaopatrzyli się w te dekodery w Biedronkach (był 6 miesięcy gratis ten Pakiet Extra), na BOK i stąd taka reakcja operatora?

 

Ale to tylko takie moje gdybanie. To operator jest od ustalenia co nie działa i dlaczego. No, w sumie to należy się jeszcze zastanowić, co Cyfrowy Polsat rozumie pod pojęciem prawidłowego działania usługi? Bo np. być może dla nich wszystko działa sprawnie, gdyż "przecież przesyłanie uprawnień może trwać każdorazowo do dwóch godzin i tyle trzeba czekać na kanale kodowanym". To ja - jako że działam w branży telekomunikacyjnej - mógłbym założyć sieć komórkową i zaznaczyć, że żeby się dodzwonić, trzeba wykonać każdorazowo do 10 prób. Albo że aby karta SIM zalogowała się do sieci, trzeba włączyć telefon i odczekać 6 godzin. Tylko czy o to chodzi?

 

To tak, jak z rozwiązaniem problemu złych proporcji obrazu. Wziąć na "Pełny", wtedy wszędzie będzie tak samo. Tak po prostu jest i będzie i kropka.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdybym ja miał obstawiać - zaznaczam, że nie jestem ekspertem, działam w innej branży - obstawiłbym problem gdzieś na linii styku nadajnik naziemny - dekoder, a dokładnie chodzi mi tu o komunikację z urządzeniem końcowym (dekoderem).

 

 

Niedawno zmienił się transponder dosyłowy na 33°E, więc może w niektórych nadajnikach naziemnych coś nie "zagrało" i po zmianie transpondera przestały one pobierać EMM-y z satelity? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że ja z tym problemem borykam się od czerwca 2016 (zakup dekodera), a moja mama chyba nawet od maja 2016 do chyba grudnia 2017 (przestała wówczas doładowywać). Mama miała to z uwagi na kanał TVP Seriale, który bardzo chciała mieć, ale problemy ze wszystkim (ginące uprawnienia, EPG) ją przerastały. 


Dosył do nadajników wszystkich jest na pewno zawsze satelitarny? LTE nie ma w tym skromnego udziału?

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telewizor widoczny na moich filmach dokonał dzisiaj żywota, więc sprawa błędnego formatu być może przestanie mnie dotyczyć. Jutro jadę do sklepu po nowy TV i będzie to oczywiście już 16:9. Aż jestem ciekawy, czy na takim TV będzie wszystko ok.


Niedawno przywiozłem ze sklepu nowy telewizor i w 16:9 proporcje obrazu też są pogmatwane. Aby TVP Seriale i Kino Polska były ok, muszę mieć typ TV 16:9 i obraz na "Pełny". Tylko wówczas jeśli jakiś kanał nadaje program w 4:3, to wszystko jest rozciągnięte. Jeśli ustawię tak, że programy w 16:9 są w 16:9, a te nadawane w 4:3 są w 4:3 (czarne paski po bokach), obraz TVP Seriale i Kino Polska jest cały czas w 4:3, z czarnymi paskami po bokach.


Dodano: Mam jeszcze takie pytanie. Podłączyłem nowy telewizor oczywiście kablem HDMI (wcześniejszy jak na kineskopowy przystało był kablem Euro) i na HDMI ustawiłem też źródło dźwięku w ustawieniach dekodera. Z tym, że niżej są dwie opcje na pozycji Audio na HDMI - AUTO albo STEREO. I teraz tak:

 

  • Jak wybiorę opcję STEREO, to aby dźwięk był przyzwoity (słyszalny), to muszę głośność w telewizorze wziąć tak na 70-80% i w dekoderze podobnie.
  • Jak wezmę AUTO, to głośność jest już ok i wystarczy ustawić ją na telewizorze na 20-25% z tym jednak, że dekoderem nie mogę jej regulować, nie reaguje na głośniej-ciszej, ale co najlepsze przycisk "Wycisz" na dekoderze działa.

Coś źle zrobiłem, czy odkryłem właśnie kolejny bubel w oprogramowaniu?

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecany list do Redakcji Sat Kuriera. Niech będzie otwarty więc zamieszczam go też tu:

 

Witam.
 
Na forum Sat Kuriera w temacie TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu pojawił się wątek problemów, które występują w tej ofercie. Chciałbym opisać swoje niedogodności w nadziei, że Redakcja mając doświadczenie i siłę przebicia na rynku telewizji płatnej zajmie się tematem.
 
Mam dostęp do trzech dekoderów HD 210. Swój użytkuję w mieszkaniu przy ul. (do wiad. red.) w Warszawie (antena samoróbka skierowana na PKiN). W pracy przy ul. (do wiad. red.) (antena zewnętrzna skierowana raczej na PKiN ale patrzy w kierunku nijakim). Dekoder rodziców jest użytkowany w (do wiad. red.). Antena skierowana na Warszawę. Jest to obszar poza oficjalnym zasięgiem TV Mobilnej ale odbiór jest możliwy, chociaż nie zawsze. Pozostałe dwa dekodery mają bardzo dobry sygnał, zielone paski. Wszystkie mają wersję oprogramowania 1.38.1.0.
 
1. Przechodzenie uprawnień. Niestety nie wiadomo na jak długo przesyłane są uprawnienia, nigdzie nie można tego sprawdzić. Czasami kilka dni kanały z pakietu Extra działają bez problemu, a czasami trzy razy dziennie uprawnienia znikają. Przechodzą ponownie automatycznie dość szybko, ok. pół minuty i znów można oglądać. Na początku lutego spotkała mnie jednak niemiła niespodzianka. Dwa dekodery: mój i u rodziców, straciły uprawnienia i nie chciały wrócić. Sześć (chyba) prób kontaktu z infolinią (po trzy na każdy dekoder) nie przyniosły rezultatu. Czwarta próba na moim dekoderze zaowocowała przełączeniem do działu technicznego. Tam konsultantka powiedziała, że spróbuje "innego wznowienia sygnału". Uprawnienia powróciły natychmiast, jeszcze podczas rozmowy telefonicznej. Więcej nie znikały tak by potrzebna była ingerencja infolinii. Na dekoderze rodziców odpuściłem temat i nadal nie ma nic. Przy następnej wizycie spróbuję połączenia od razu z działem technicznym. Tu problemem jest jednak nie zawsze zadowalająca siła sygnału by bez obarczenia błędem słabego sygnału stwierdzić, że uprawnienia nie przeszły. Jedno jest pewne, przy prawidłowym sygnale uprawnienia także nie chciały przejść. W pracy dekoder użytkowany jest regularnie i tu ten problem nie występował.
 
2. Błędny format obrazu na kanałach TVP Seriale i Kino Polska. Mnie to nie przeszkadza bo mam telewizor 16:9. Użytkownicy telewizorów 4:3 muszą jednak przestawiać format by obraz był wyświetlany prawidłowo. Problem obserwowany na trzech dekoderach.
 
3. EPG. Przewodnik po programach znika po ok. 7 dniach użytkowania. Cotygodniowe wyłączenia dekodera z prądu to już rytuał. Po wyjęciu wtyczki przez następny tydzień EPG działa względnie dobrze. Problem obserwowany na trzech dekoderach.
 
4. Radio Bajka. Od 2-3 lat na tym kanale nadawany jest szum z częstotliwości 87,8 FM. Tam było kiedyś nadawane Radio Bajka, w ostatnim czasie można było tam słuchać Radia Wnet, które pojawiło się na tej częstotliwości w ramach okazjonalnego przekazu informacji. W tej chwili ponownie jest tam szum. Oferta TV Mobilnej nie grzeszy jakością a marnowanie pasma na emisję szumu jest nieporozumieniem. Jest jeszcze zagrożenie, że ktoś może odpalić piracki nadajnik niewielkiej mocy przy siedzibie Cyfrowego Polsatu przy Łubinowej ustawiony na 87,8 FM i jednocześnie wbije się z przekazem do TV Mobilnej. Radio Wnet także pojawiło się przypadkiem w ofercie.
 
5. Jakość przekazu. Kanały w TV i radiowe są bardzo przeciętnej jakości. Miejsce w MUX-4 nie jest z gumy a jest tam transmitowanych 12 kanałów TV i 12 kanałów radiowych. Ciekawi mnie jednak na ile ta kiepska jakość jest wynikiem ilości przekazywanych kanałów a na ile niewydajnymi systemami kodowania sygnału.
 
6. Niestabilność sygnału. Na koniec o tym co dla mnie jest największym problemem. Problemy pogodowe powodują, że nadajnik wyłącza się. Prawdopodobnie dzieje się tak wtedy gdy nie dociera do niego sygnał źródłowy z 33E. Są takie dni, że przez wiele godzin obraz pojawia się i znika, jednocześnie siła sygnału skacze wtedy z zielonego paska do zera. Obserwuję to od dawna i według mnie ma to związek z warunkami atmosferycznymi. Nie wiem w jaki sposób jest realizowany dosył z 33E do nadajnika naziemnego ale sytuacja jest o tyle dziwna, że nie są to burze, nawałnice. Wtedy to normalne, że przekaz z satelity wysiada. Jednak tu wystarczy zwykły deszczowy lub wietrzny dzień by poziom sygnału przez wiele godzin wynosił 0, tak jakby nadajnik był wyłączony. Lub włączał się i wyłączał co chwilę - to zdarza się częściej. Jednocześnie ta sama pogoda powoduje tylko nieznaczne pogorszenie odbioru z mojego zestawu satelitarnego. Tak jest od zawsze kiedy mam TV Mobilną, czyli ponad 3 lata. Sytuacja obserwowana na dwóch dekoderach podłączonych do niezależnych anten. Trzeci dekoder jak wspominałem jest poza oficjalnym zasięgiem więc tu nie chcę podawać go za przykład. Nie potrafię podać konkretnych dni ale mogę się zawziąć i spisywać wszystkie dni kiedy to ma miejsce i zestawiać to z pogodą.
 
Mam nadzieję, że Redakcja Sat Kuriera przeanalizuje ofertę pod kątem tych problemów. TV Mobilna jest niszową ofertą ale jednak jeśli jest oferowana i CP bierze za nią pieniądze od abonentów to wypadałoby chociaż sprawiać wrażenie, że się nią interesuje. Pomocy na infolinii nie ma praktycznie żadnej. Na wszystkie problemy są dwie odpowiedzi: albo trzeba kupić antenę na dwie polaryzacje i zapewnić dobry sygnał, albo wymienić dekoder. To jest rozmowa ze ślepym o kolorach.
 
Pozdrawiam
(do wiad. red.) (@jarek999)
tel. (do wiad. red.)
 
PS. @Mr. Orbita - nagrań z kanałów w Pakiecie Extra nie da się odtworzyć na komputerze. Możliwe jest to tylko w przypadku nagrań z niekodowanych MUXów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! W jaki sposób macie stuprocentową pewność, że winny nie jest sygnał z Waszych anten? Oczywiście w kontekście braku uprawnień. Szczególnie Twój opis @jarek999 budzi u mnie taką wątpliwość. Do poparcia Waszych zarzutów przydałyby się pomiary sygnału. Najlepiej w czasie działania prawidłowo usługi oraz w czasie oporu przechodzenia uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jaszek - z dźwiękiem:

STEREO: robi dekodowanie audio do LPCM po stronie dekodera, to pozwala na regulację głośności itp. W dekoderze głośność powinna być zbliżona do max, w TV wtedy powinno to dać efekt, że będzie taki sam poziom i z dekodera i z innych źródeł.

AUTO: dekoder nie dekoduje audio (deszyfruje, ale nie dekoduje - to odpowiedź dlaczego ja staram się używać pojęcie deszyfrowanie), puszcza tzw. bitstream, którego głośności nie można regulować (ale można wyciszyć). Założenie tego trybu jest takie, że dźwięk wielokanałowy (gdyby ktoś w DVB-T chciał taki emitować) zostanie przesłany w postaci nietkniętej przez urządzenie, a to ma znaczenie o tyle że przy optycznym wyjściu S/PDIF po zdekodowaniu dźwięku wielokanałowego do LPCM przez dekoder byłby problem z przesłaniem takiej ilości danych.

 

Generalnie jest raczej dobrze, ew. kwestia tej różnicy głośności, ale testując kiedyś T-HD 1000 nie zauważyłem z tym żadnych problemów.

 

@jarek999 - dzięki za info, w kwestii 5 - cóż - będąc na 33°E zrobiłem pomiary przepływności (wrzuciłem nieco wcześniej dla @jaszek na PW, ale w sumie to nic tajnego, więc mogę i wstawić w wątek): wszystkie stacje radiowe po 128 kbit/s, w kanałach TV dźwięk po 160 kbit/s, a wideo:

- Polsat News: 1,68 Mbit/s
- TVP Seriale: 1,66 Mbit/s
- Polsat Sport: 1,56 Mbit/s
- Polsat Film: 1,59 Mbit/s
- Comedy Central: 1,44 Mbit/s
- Nickelodeon: 1,77 Mbit/s
- Kino Polska: 1,45 Mbit/s
- Polsat Sport Extra: 1,98 Mbit/s
- Comedy Central Family: 1,41 Mbit/s
- Polsat Cafe: 1,74 Mbit/s
- Polsat Play: 1,59 Mbit/s
- TVN Style: 1,41 Mbit/s
 
Przy takiej przepływności niestety na za wiele nie ma co liczyć... Dla porównania np. TVP Seriale też w H.264 na satelicie ma średnio 2,6 Mbit/s, a max do 4,9 Mbit/s. I tak jest lepiej niż mogłoby być, bo pewnie niewiele osób pamięta, że był czas, gdy w MUX TV Mobilnej były skopiowane podstawowe kanały z DVB-T w niskiej rozdzielczości dla urządzeń mobilnych i jeszcze one przejadały dodatkowo pasmo ;) Zrezygnowano z tego w pewnym momencie.
 
Kwestia sygnału to bardziej złożona sprawa, bo jednak to by trzeba było zbadać na instalacji mającej 100% pewność co do warunków odbioru i z miernikiem w ręku - mając twarde argumenty w postaci dB. Np. gdyby sygnał jeździł z wysokich wskazań do niskich i miałoby to miejsce w różnych lokalizacjach - wtedy to sprawa dla operatora. Spróbuję dziś wpiąć się w Krakowie i poobserwować sytuację na mierniku, jeśli mi się uda. Nie twierdzę, że problemy są lub że ich nie ma - tylko że tu potrzebne byłyby mocne argumenty techniczne. Ogólnie przyznaję rację @swojadroga - trzeba byłoby to pobadać, pomierzyć... Antena samoróbka może być lepsza i od kupnej, ale powiedzmy sobie szczerze - to wybija argument z ręki ;) Natomiast ogólnie tak czy siak możemy spróbować to przekazać.
 
Dzięki za poświęcony czas @jaszek i @jarek999 - jeszcze chyba nie mam tylko info od trzeciej osoby, ale nie wiem czy ma czas. Jakby jeszcze ktoś miał szczególnie sytuację, gdy dekoder przestaje otrzymywać uprawnienia (reszta typu np. Radio Bajka to powiedzmy "known issue" ;) ale oczywiście będzie przekazane), to proszę jeszcze szybko na mail redakcyjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) W jaki sposób macie stuprocentową pewność, że winny nie jest sygnał z Waszych anten? Oczywiście w kontekście braku uprawnień. (...)

Ja do nadajnika w Ostródzie mam w linii prostej ze 12 km. Antenę skierowaną idealnie na nadajnik mam na wysokości jakieś 7 m n.p.t. Zainwestowałem nawet w międzyczasie w dodatkową antenę specjalnie na ten MUX, którą mam ustawioną w polaryzacji pionowej. Sygnał widać na filmiku wyżej. Ja wiem, że te wskazania na dekoderze są i mogą być różne, ale oglądając kanały kodowane NIGDY nie przerywały, nie znikał sygnał, nie pojawiała się "mozaika". Uprawnienia potrafiły zniknąć nawet wtedy, kiedy oglądałem kanał kodowany. Po prostu bach - i na ekranie "Status Irdeto". Nie umiem pomierzyć dB, chyba, że ktoś mi podpowie na PW.

 

Co do znikającego EPG, to wyobraźcie sobie, że ja podłączyłem swój dekoder do listwy komputerowej, żeby gdy zniknie EPG (a znika regularnie co kilka-kilkanaście dni), po prostu odciąć dekoderowi prąd za pomocą przełącznika na listwie, bo robię to tak często, że bałem się o wtyczkę zasilacza dekodera i gniazdko w ścianie. Tak, takie nawyki trzeba sobie wyrabiać korzystając z tej oferty na tym dekoderze.

 

Co do nawyków, to robię jeszcze tak, że jak jadę po liście kanałów, gdy dojdę do kodowanego i zobaczę komunikat, czekam dłuższą chwilę, aż załapie. Moja mama tak nie robiła i dalej jechała po kanałach, co skutkowało u niej jeszcze częstszą koniecznością ponawiania uprawnień. Jej uprawnienia ponawiałem zdalnie przez ICOK (mam dostęp do jej konta), ale nie zawsze zadziałało (ale często się udawało, przy czym czekać trzeba było tak do kilku-kilkunastu minut).

 

Warto również zwrócić uwagę, że na tych dekoderach pojawiają się dwa różne komunikaty:

 

  1. Brak uprawnień, aby oglądać ten kanał, aby przedłużyć uprawnienia, zadzwoń
  2. Nie można wyświetlić tego kanału, jeśli problem będzie się utrzymywał, zadzwoń.

O ile pierwszy komunikat mówi wprost o braku uprawnień (ten komunikat pojawia się też jak ktoś nie zapłaci za Pakiet Extra), o tyle drugi o niczym nie mówi. Wszyscy rozmawiamy o braku uprawnień, ale sam komunikat o uprawnieniach już nie mówi nic. Mówi jedynie o braku możliwości wyświetlenia kanału. Jak nie zapłaci się za usługę, komunikat ten nie pojawia się, pojawia się komunikat nr 1.

 

Co do jakości samych kanałów, to teraz na nowym już płaskim telewizorze widzę niedostatki. Ale na to nie narzekam i nigdy nie narzekałem. Ta usługa to mój wybór i liczę się z brakami w jakości w związku z tak dużą ilością kanałów telewizyjnych i radiowych.

 

Co do mojej sytuacji, to od kilku dni uprawnienia mi nie wsiąkły, przy czym komunikat widzę regularnie, ale wystarczy czekanie te 20-30 sekund. Nie mniej nie rozumiem, dlaczego ten komunikat muszę widzieć, gdy przerwa w oglądaniu kanałów kodowanych nie przekracza godziny, a dekoder jest cały czas włączony i użytkowany. Może akurat coś w międzyczasie poprawili, a może po prostu mam szczęście (były takie okresy, gdzie nawet 2-3 tygodnie było znośnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości sygnału z anteny: do jednego z trzech dekoderów, które obserwuję rzeczywiście dochodzi słaby sygnał, którego moc faluje. Ma to związek z dużą odległością od nadajnika. Wyraźnie to zaznaczyłem. Dwa pozostałe mają doprowadzony bardzo dobry sygnał. Redakcja zna adresy i są one w pobliżu PKiN w bezpośredniej widoczności anten. MUX-4 działa nawet na łyżeczce dotkniętej do gniazda. Paski sygnału są niemal pełne i zielone. Niestety pomiaru miernikiem wykonać nie mam jak. Nie są to zwykłe zaniki sygnału i zwykła pikseloza. Obraz znika, za chwile się pojawia ale w stopklatce trwającej ok. 3-5 sekund i dopiero startuje. Tak nie wyglądają zwykłe zaniki sygnału i zakłócenia. Rozmawiałem z technikiem, który profesjonalnie zajmuje się tematem i powiedział mi, że objawy wskazują na wyłączanie się nadajnika gdy nie dociera do niego sygnał z dosyłu. I rzeczywiście może tak być bo zaniki zazwyczaj występują w niesprzyjających warunkach atmosferycznych, ale nie tak niesprzyjających by uniemożliwić odbiór satelitarny. Mowa raczej o jesiennych pluchach i większych wiatrach. Mieszkam w sąsiedniej dzielnicy z Targówkiem gdzie jest siedziba i centrum nadawcze CP więc wiem jaka jest pogoda nad Łubinową. Wiem jaka jest pogoda na PKiN bo widzę go z okna. Nikt tego problemu nie zgłaszał poza mną i może być to problem tylko warszawskiego/warszawskich nadajników. Nie jest to tylko moja przypadłość bo w pracy jest to samo: inny dekoder, inna antena. Następnym razem nagram jak to wygląda i ocenicie jakie są Wasze przemyślenia. Czekamy.

Edytowane przez jarek999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkleję tu jeszcze odpowiedź ICOK w sprawie złego formatu kanałów TVP Seriale i Kino Polska, co jak widać na moich filmach i z relacji innych użytkowników oczywiste:

 

 

 

zmiana ustawień w dekoderze, menu -> obraz i dźwięk, typ telewizora 4:3, skalowanie ekranu- pełny. To jedyne z rozwiązań w opisanej sytuacji. Niemniej w przypadku dalszych trudności pomoc techniczną zawsze świadczy Autoryzowany Punkt Sprzedaży. (...)

I tak ze wszystkim. Reasumując, zgłaszam, że format obrazu na kanałach TVP Seriale i Kino Polska nie reaguje na zmianę ustawień w menu dekodera, a oni... każą mi zmienić format obrazu, co daje efekt tylko taki, że źle będą się wyświetlać wszystkie inne kanały, a te zostaną po staremu, czyli też źle. Dłuższy komentarz chyba zbędny.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie średniej przepływności kanałów TV w MUX-4, to wrzuciłem jakiś czas temu analizę z godziny tutaj: https://forum.satkurier.pl/topic/6703-naziemna-telewizja-cyfrowa/?p=1341512

 

Dodam też, że według moich późniejszych obserwacji minimum to ok. 0,9 Mb/s, a max ok. 2,9 Mb/s i to dla wszystkich kanałów. Takie wartości skrajne wypatrzyłem śledząc kilka godzin ruch w ProgDVB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Obraz znika, za chwile się pojawia ale w stopklatce trwającej ok. 3-5 sekund i dopiero startuje. (...)

Takie objawy też miałem u siebie, ale kilka razy tylko i przerwy były dłuższe, znacznie dłuższe. Raz postanowiłem zadzwonić na infolinię. Nie byłem zdziwiony tym, że konsultantka wysyłała mnie na dach. Oczywiście sygnał wrócił sam. 

 

Obserwując CP dochodzę do wniosku, że to taki model biznesowy po prostu. Podobne rzeczy robi nasz największy portal aukcyjny na literę "A". Niedawno wprowadził rewolucyjne zmiany w systemie wyszukiwania (trafność, itp., każdy sprzedawca będzie wiedział o co chodzi, była to głośna sprawa). Brak trwających aukcji, znikające aukcje (sprzedawcy nie byli w stanie wyszukać nawych swoich własnych aukcji), błędy, brak możliwości zakupu, sprzedaży, wpłaty, zapaść sprzedaży u niektórych sprzedawców, itp. Portal oczywiście mówił że wszystko jest dobrze. Winni? Przeglądarka internetowa, system operacyjny, komputer, niewiedza użytkowników... Reklamacje odrzucane, forum (Cafe Allegro) z powodu rozgoryczenia sprzedawców zamknięte. Podobnie jest tu.

Jeszcze filmik, jak kwestia skalowania obrazu wygląda w przypadku telewizora 16:9 i na ustawieniu dekodera na taki właśnie ekran. 

 

 

Komentarz chyba zbędny, jak widać pogmatwane jest to. 

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...