Skocz do zawartości

WiFi PremiumBox+ |G5| (ADB NCP-4740SF)


ircios
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z kalibracją anteny pod ten dekoder. Poprzednia antena  60cm jeszcze po Wizji TV była ustawiana pod Sagemcoma dsi83 bez jakichkolwiek problemów,w międzyczasie do instalacji podłączony został Wifi Premiumbox+,zero komplikacji,remont budynku wiec i konieczność demontażu anteny,zakupiliśmy nową CORAB SAE80cm , konwerter został ten sam,kable również . Podczas prób ustawienia anteny i złapania sygnału siłę mamy na poziomie 90-94% aczkolwiek nie jest ona stała lecz skacze 0-84-94-91-0 itd,nie udało się złapać jakości chociaż na chwilę tak więc tkwimy w menu aktywacyjnym , całość została sprawdzona na nowym kablu wraz z końcówkami - ten sam objaw, pozostaje konwerter aczkolwiek to bez sensu ponieważ całkiem niedawno był w pełni sprawny . Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem na tym dekoderze "premium"? być może antena wymaga dalszej regulacji , a być może ten dekoder tak pokazuje siłę . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej złapałeś Astrę lub innego satelitę, dlatego masz siłę sygnału ale bez jakości. Jeśli to faktycznie ASTRA (jest blisko HotBirda, dlatego łatwo pomylić) to przestaw bardzo powoli antenę lekko w prawo, dosłownie kilka cm. Siła Ci zniknie i po chwili znów wskoczy, tym razem z "jakością". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tides

Na antenie na pewno masz oznakowanie. Zapoznaj się z tabelą umieszczoną na tej stronie https://ncplus.pl/pomoc/jak-zamontowac-i-ustawic-antene-satelitarna

w zakładce "Wstępne ustawienie anteny"

Nie koniecznie musisz celować w innego satelitę, to może być źle ustawiony kąt elewacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Tides napisał:

Witam

 

Mam problem z kalibracją anteny pod ten dekoder. Poprzednia antena  60cm jeszcze po Wizji TV była ustawiana pod Sagemcoma dsi83 bez jakichkolwiek problemów,w międzyczasie do instalacji podłączony został Wifi Premiumbox+,zero komplikacji,remont budynku wiec i konieczność demontażu anteny,zakupiliśmy nową CORAB SAE80cm , konwerter został ten sam,kable również . Podczas prób ustawienia anteny i złapania sygnału siłę mamy na poziomie 90-94% aczkolwiek nie jest ona stała lecz skacze 0-84-94-91-0 itd,nie udało się złapać jakości chociaż na chwilę tak więc tkwimy w menu aktywacyjnym , całość została sprawdzona na nowym kablu wraz z końcówkami - ten sam objaw, pozostaje konwerter aczkolwiek to bez sensu ponieważ całkiem niedawno był w pełni sprawny . Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem na tym dekoderze "premium"? być może antena wymaga dalszej regulacji , a być może ten dekoder tak pokazuje siłę . 

Zawsze może zdarzyć się uszkodzenie dekodera ale skoro wcześniej działał... Zrób ustawienia fabryczne a następnie prawidłowo ustaw antenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam taki problem z tym cudem inżynierii technologicznej.

 

Mianowicie jak włączam dekoder to prawie za każdym razem uruchamia się on jak przy podłączeniu do prądu, czyli ekran z logo nc+, sprawdzanie aktualizacji oprogramowania i ekran aktywacyjny. Przy czym dekoder jest cały czas normalnie wyłączany z poziomu pilota, a żadne ustawienia w nim nie były zmieniane. Wszystko jest na domyślnych opcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szybki start a zmień ustawienia oszczędzania energii. Masz zapewne maksymalne oszczędzanie energii włączone w tym cudzie techniki jak to ująłeś. Proponuję wpierw zapoznać się z instrukcją obsługi w takim razie skoro przy zmianie oszczędzania energii wyraźnie pisze na dekoderze co jakie ustawienia powodują ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wifi Premiumbox ma słabą kartę wifi. Potrafi ledwo co widzieć router z 3 metrów i jedną ściankę (przynajmniej mój egzemplarz.) I to nie jest wina routera, bo np.telefon łapie sygnał już 3 piętra niżej  . A Ty masz 30m( to jak wierzowiec)., strop i pewnie ze 4 ściany minimum. Tak więc chyba wiesz co zrobić już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tektyw85 napisał:

Zmieniałem ale i tak za każdym razem po 1 dniu lub 3  albo 4 gubił sygnał dekoder. mieszkam w domu jednorodzinnym parter i pierwsze piętro. Modem jest na 1 pietrze a dekoder na parterze w pokoju. Odległość miedzy dekoderem a routerem to jakieś 30 m.

Hmm dom jednorodzinny i takie odległości? 30m? Dziwne jest to gubienie po kilku dniach.Może to jednak dekoder jest walnięty.Na smartfona jest pełno aplikacji pokazujących jakość i moc sygnału.Np. wifi analyzer.Korzystałeś z takowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam następujący problem  pojawia mi się komunikat ochrona przed kopiowaniem hdcp  co mam zrobić aby zniknął . Może to przez kabel hdmi?. Wydaje mi się ,że złącze hdmi w dekoderze nie działa. Zrobiłem mały test mianowicie podłączyłem kablem hdmi   laptop do telewizora i obraz jest. Co o trym sądzicie może macie jakieś własne przemyślenia?.

Edytowane przez tektyw85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...