Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

W Szczecinie zmian w analogu na razie nie ma. FOX chula. DTV ma się też nie najgorzej. Ale wracając do całego kontekstu sprawy to Multimedia jak zwykle pokazuje wprost gdzie ma swoich abonentów. Zmiany w ofercie bez informowania kogokolwiek to u nich standard. I tak jak @gramex1 szukam już sposobu na rozwiązanie umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dopiero dziś w analogu zniknęły kanały FOX Life i FOX. W ich miejsce pojawiły się odpowiednio Disney Junior i Disney Channel. Na National Geographic Channel jak na razie obraz kontrolny (łowickie pasy), na pewno oznacza to tylko tyle że karta nie została jeszcze aktywowana. Z tego co słyszałem od miejscowego technika u mnie w miejsce National Geographic Channel ma się pojawić Polsat Viasat Nature (nie mylić z Viasat Nature HD/Viasat History HD, ponieważ są to całkiem inne kanały jak też i ramówka jest inna).

Jeśli chodzi o DTV to zmiany zapewne pojawią się 1 stycznia lub 2 stycznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalne info z FB MM:

 

Zmiany w ofercie programowej (01.01.2015 r.)

Mamy przyjemność poinformować, że od 1 stycznia 2015 r. nasza oferta programowa wzbogaci się o nowe kanały:

 

W pakietach StartBox, MiniBox, SuperBox i MaxBox:

Disney Channel

W pakietach MiniBox, SuperBox i MaxBox:

Polsat Romans, Disney XD, Motowizja HD

W pakietach SuperBox i MaxBox:

Disney Jr., Comedy Central HD, Polsat Viasat Nature, TV Republika.

W pakiecie sport extra hd

Eurosport 2 HD

 

Jednocześnie zostaną wycofane programy:

FOX i FOX HD w pakietach StartBox, MiniBox, SuperBox i MaxBox

National Geographic Channel, Nat Geo Wild oraz Fox Life w wersji standardowej i HD w pakietach MiniBox, SuperBox i MaxBox.

 

Od 1 lutego wprowadzimy więcej kanałów w HD:

W pakietach StartBox, MiniBox, SuperBox i MaxBox:

TVN24 HD, TVN7 HD, TVN Turbo HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kolejność to pewnie będzie "groch z kapustą". Przecież teraz np. Stopklatka TV jest na pozycji 215 a widziałbym ją w przedziale 409-434 gdzie są kanały filmowo-serialowe.

Ciekawe jak to będzie z dodaniem TVN24 HD, TVN7 HD, TVN Turbo HD ? Czy zostaną one dodane? Czy też znowu może coś zabiorą a dadzą w zamian owe kanały? Jak to będzie znowu podmiana to ja "dziękuję".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety skoro to wszystko prawda to ja już w styczniu wysyłam im wypowiedzenie z datą 31.05.2014r. Jak nie zjadą z ceną o conajmniej 20 zł to się żegnamy (mnie ich nowe Motowizje, Republiki i inny szajs co wprowadzają nie interesuje).

Przy okazji wyślę skargę do UOKIK że nie powiadomiono o zmianach w terminie 14 dni i załączę regulamin celem zbadania czy jest zgodny z prawem.

Wam radzę to samo bo jeśli nic nie zrobimy to będą nas dymać w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, gdzie jest Polsat Viasat Explorer? Nie chcę nic mówić, ale obecna oferta kanałów popularnonaukowych w Multimedii wygląda blado. W zasadzie mamy tylko: Planete+, Discovery Science, Discovery Historia, TVP Historia, P. Viasat History i P. Viasat Nature. :/

 

Powinni uporządkować tę listę kanałów, a nie tak że Disney XD będzie wśród dokumentalnych itd.

 

I co do TVNów w HD - w końcu... Tylko czyżby zapomnieli dopisać TVN Style HD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TVN Style HD nie zapomnieli dopisać. W Multimedii zawsze musi czegoś brakować

Informacja na FB o zmianach programowych zamiast na stronie głównej operatora. I to na dwa dni przed planowanymi zmianami ! A gdzie informacja na piśmie

wysłana do wszystkich abonentów ? Przynajmniej z 14 dniowym wyprzedzeniem W końcu kto płaci abonament ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W analogu w Toruniu już podmiana nastąpiła. Ale wydaje mi się, że wywalili też FilmBox. Mogę się mylić, bo jak powiedziałem, nie oglądam analogowej TV. Jest Disney Channel, Disney Junior , Polsat Viasat Nature. Nie pamiętam czy Polsat Viasat History był czy nie, ale teraz świeci ;)

 

Z tymi TVN-ami, to nareszcie coś zrobili...ale jak nie będzie TVN Style w HD to dopiero będą jaja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

jestem tu nowy, choć śledzę forum już długo. Czytam teraz o kanałach NG i przypomniała mi się sytuacja z kanałami BBC z czerwca czy maja. Wzburzyło mnie wtedy to mocno, bo lubiłem te kanały, teraz zabierają kolejne wartościowe (NG) a w zamian dają milionowy kanał dla dzieci... Paranoja.

W czerwcu w związku z usunięciem kanałów BBC (w kwietniu) kontaktowałem się ze wszystkimi federacjami konsumentów i stowarzyszeniami konsumentów w tej sprawie. Poniżej podaję info, które otrzymałem z Departamentu Polityki Konsumenckiej (DDK) Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na mój mail:

TREŚĆ MAILA:

Dzień Dobry,

mam pytanie odnoszące się do zmian oferty programowej (treści pakietów telewizyjnych). W dniu 29.04. sieć Multimedia Polska SA wprowadziła zmiany w treści pakietów telewizyjnych poprzez zastąpienie jednych kanałów (tzw. paczka BBC – 4 kanały popularno-naukowe i jeden dziecięcy) innymi – filmowymi i dziecięcym, z czego dwa z nich są dostępne w ramach MUX. Operator nie poinformował o tym w ogóle – dopiero dzień przed zmianą opublikowano pismo na stronach operatora o zmianach w taki sposób, że trudno nawet było tę informację znaleźć. W związku z tym nasuwają się mi następujące niejasności i pytania:

- czy zmiana taka stanowi zmianę oferty usług operatora, choć w regulaminie tvk jest napisane, że tak nie jest. Zgodnie z regulaminem Multimedia może zmieniać treść programową pakietów telewizyjnych, ale zachowuje liczbę programów gwarantowanych w danym pakiecie. Czy to wystarczy. Prowadzić to może przecież do sytuacji, w której operator wymieni wszystkie kanały tv na np. kanały z zakupami. Ilość się zgadza, ale treść.... np. 60 kanałów o tej samej tematyce? wg regulaminu taka praktyka jest dopuszczalna. Poza tym jak jako klient kupując konkretny pakiet brałem przede wszystkim pod uwagę treść poszczególnych programów, a nie ilość.

- czy operator ma prawo nie informować (lub informować na dzień przed) o zmianach w pakietach;

- jak rozumieć paragraf 12 regulaminu, w którym jest napisane, że zmiany dotyczące cennika i oferty usług operatora muszą być poprzedzone informacją, a w drugiej części tego punktu pojawia się zapis, że informacja ta jest dostępna na żądane klienta.

 

W załączeniu przesyłam regulamin Multimedia SA oraz informację o zmianach w pakietach programowych, która pojawiła się dzień przed zmianami (dotarłem do niej tylko dzięki odwiedzeniu forum niezadowolonych klientów sieci).

Dziękuję za zainteresowanie się tym tematem. Jest to sprawa bardzo poważna, ponieważ dotyczy ogromnej liczby klientów nie tylko tej sieci ale i innych. Wielu abonentów negatywnie wyraża się o tego typu praktykach, a z drugiej strony nie ma żadnej pełnej i jasnej podstawy i opinii ze strony organów ochrony konsumenta w tej sprawie.

ODPOWIEDŹ NA MAIL:

Szanowny Panie,

 

W odpowiedzi na pismo w sprawie działań przedsiębiorcy Multimedia Polska S.A. z siedzibą w Gdyni, uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

 

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów, którego kompetencje szczegółowo określają przepisy ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331 ze zm.). Zgodnie z ww. ustawą Prezes Urzędu posiada kompetencję m. in. do prowadzenia postępowań administracyjnych

w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Sprawy takie mogą być prowadzone jedynie, gdy działanie przedsiębiorcy zagraża interesowi publicznemu,

a więc gdy dotyczy nieoznaczonej liczby konsumentów. Odbierane sygnały od konsumentów o niezgodnych z prawem działaniach przedsiębiorców Prezes Urzędu ocenia pod kątem ich wpływu na interesy ogółu konsumentów. Warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu decyzji w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów jest łączne spełnienie dwóch przesłanek, a mianowicie: bezprawności działania przedsiębiorcy oraz naruszenia zbiorowego interesu konsumentów.

 

Uprzejmie informuję, iż przedstawione pismo zostało szczegółowo przeanalizowane pod kątem kompetencji Prezesa UOKiK. Napływające do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sygnały dotyczące nieprawidłowości w zakresie działalności przedsiębiorców świadczących usługi dostępu do programów telewizji są wykorzystywane w toku czynności podejmowanych przez Prezesa Urzędu, zgodnie z kompetencjami określonymi przepisami ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.

 

Wskazuję, że Prezes Urzędu prowadzi obecnie postępowanie w sprawie stosowania przez Multimedia Polska S.A. praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów polegającej na świadczeniu konsumentom usługi telewizji kablowej, w ramach której Multimedia Polska S.A. gwarantuje jedynie liczbę programów telewizyjnych składającą się na wybrany pakiet usługi, nie określając w umowie zawartości programowej pakietu usługi, natomiast zmiana w zakresie świadczenia konsumentom poszczególnych programów telewizyjnych (w ramach gwarantowanej liczby programów telewizyjnych składającej się na pakiet) nie stanowi zmiany umowy. W ramach tego postępowania wyjaśnione zostaną kwestie opisane w Pańskiej wiadomości.

 

Wyjaśnienia wymaga jednak, że działania Prezesa Urzędu prowadzone są w interesie publicznym (ogólnym) i nie przekładają się bezpośrednio na sytuację prawną indywidualnych konsumentów w sporze z przedsiębiorcą. Prezes Urzędu nie dysponuje bowiem możliwością wyegzekwowania indywidualnych roszczeń konsumentów oraz nie jest uprawniony do występowania w trybie administracyjnym w imieniu i na rzecz którejkolwiek ze stron sporu wynikającego ze stosunku cywilnoprawnego (umowy). Prezes Urzędu nie prowadzi też działalności w zakresie poradnictwa ani na rzecz konsumentów, ani przedsiębiorców.

 

Wyjaśniam, iż Urząd nie informuje podmiotów kierujących do Urzędu pisma o wszczętych na ich podstawie postępowaniach, ani też o ich przebiegu i rezultatach. Wynika to z faktu, że w postępowaniach o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów podmiot zgłaszający występowanie ewentualnej praktyki nie jest inicjatorem ani stroną takiego postępowania, a jego pismo ma wyłącznie walor informacyjny, sygnalizujący potencjalne występowanie problemu na rynku. Zgodnie bowiem z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, wyłącznie Prezes Urzędu jest uprawniony do wszczęcia takiego postępowania.

 

Roszczenia indywidualne konsumentów powinny być dochodzone na drodze postępowania reklamacyjnego, a dalszej kolejności postępowania mediacyjnego lub polubownego albo sądowego, przy wykorzystaniu pomocy podmiotów wskazanych poniżej. Konsument dysponuje uprawnieniami przewidzianymi w szczególności w art. 12 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. Nr 171, poz. 1206), tj. żądaniem m.in.: i) zaniechania nieuczciwej praktyki rynkowej; ii) usunięcia skutków tej praktyki; iii) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu. Zgodnie z 13 ww. ustawy, ciężar dowodu, że dana praktyka rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej w błąd spoczywa na przedsiębiorcy, któremu zarzuca się stosowanie nieuczciwej praktyki rynkowej.

 

Poniżej przekazuję dane innych podmiotów uprawnionych do niesienia pomocy prawnej konsumentom w ich indywidualnych sprawach:

 

Federacja Konsumentów - niezależna organizacja pozarządowa, której głównym celem jest ochrona indywidualnych praw i interesów konsumentów. Organizacja wykonuje swoje zadania statutowe w szczególności poprzez prowadzenie poradnictwa prawnego na rzecz konsumentów, a także podejmowanie czynności w ramach ochrony prawnej konsumentów (np. reprezentowanie konsumentów w postępowaniach sądowych). Bezpłatną pomoc prawną można również uzyskać w ramach Infolinii Konsumenckiej Federacji Konsumentów pod numerem telefonu: 800 007 707. Federacja Konsumentów obejmuje swoim zasięgiem całe terytorium Polski poprzez sieć 48 oddziałów terenowych, które wykonują pracę poradni konsumenckich. Więcej informacji o zakresie działania Federacji Konsumentów można uzyskać na stronie internetowej: http://www.federacja-konsumentow.org.pl.

 

Miejski (Powiatowy) Rzecznik Konsumentów - prowadzi bezpłatne poradnictwo konsumenckie, udziela informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów, podejmuje w imieniu i na rzecz konsumentów interwencje, udziela pomocy konsumentom w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Jednocześnie rzecznik konsumentów jest uprawniony do udzielania innych form pomocy w zakresie ochrony praw konsumentów, np.: występuje do przedsiębiorców w sprawach dotyczących stosowania niedozwolonych postanowień umownych czy też w sprawach nieuczciwych praktyk rynkowych. Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów, jest obowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik zatrudniony jest w starostwie powiatowym. Lista rzeczników dostępna jest na stronie internetowej Urzędu http://www.uokik.gov.pl.

 

W tym miejscu należy wyjaśnić, iż zarówno rzecznicy konsumentów, jak i Federacja Konsumentów nie mają obowiązku podejmowania każdej zgłaszanej przez konsumenta sprawy. Podmioty te o możliwości podjęcia działań stosownie do swoich kompetencji decydują po dokonaniu analizy problemu.

 

Nadmieniam, że z tymi innymi organami również się kontaktowałem, ale nie uzyskałem odpowiedzi lub odpowiedzi te były bardzo lakoniczne i nic nie wnosiły nic do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...