Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Pawel napisał(a):

Od kilku dni występują u mnie problemy z internetem. Strony przestają się otwierać. Po kilku minitach niedziałania wszystko wraca do normy i za kilkanaście minut problem ponownie się powtarza. Na modemie diody świecą jak powinny. Strony przestają pingować

 

Ktoś zaobserwował podobne problemy ?Bo już nie wiem czy może coś z routerem się dzieje czy co.

Po pierwsze podaj jakiego typu masz połączenie. Jest modem od operatora i wszystko, czy jest jeszcze router ? Jeżeli jesteś wpięty do własnego routera sprawdź czy działa on poprawnie. Zrób ping <adres bramy domyślnej> -n 100. Tym sposobem przez 100 sekund będziesz sprawdzał czy router działa i odpowiada na ping. Jeżeli masz swój router na początek uruchom go ponownie i sprawdź czy sytuacja ulegnie poprawie. Gdybyś dalej chciał szukać przyczyn to musisz sprawdzić, na którym etapie następuje przerwa w dostępie do sieci. Może być to wina Twojego routera, modemu w mieszkaniu, okablowania, infrastruktury dostawcy, łącz dostępowych gdzieś w świecie, działania DNS i itp. Problem jest bardzo złożony. Trzebaby sprawdzić w momencie występowania problemów czy działa usługa DNS. W wierszu polecenia wpisz np. nslookup google.com. Jeśli zostaną zwrócone IP serwera to znaczy, że nie DNS jest przyczyną. Gdyby winny był DNS i nie prowadził translacji nazw domenowych zmień DNSy w routerze na podstawowy 8.8.8.8, dodatkowy 8.8.4.4. W sumie byłoby to wskazane rozwiązanie, bo spotkałem się często, że przestaje poprawnie działać DNS, co skutkuje m. in. brakiem możliwości otwarcia stron w przeglądarce. Gdy już uporasz się z DNS to chcąc dalej szukać przyczyn musiałbyś w momencie wystąpienia problemu wykonywać testy traceroute - wiersz polecenia i komenda tracert <host zdalny>. Tutaj musiałbyś sprawdzić, w którym momencie następuje zastopowanie pingu, wtedy dowiesz się po czyjej stronie leży wina złego działania internetu. Gdyby żadne z rozwiązań nie pomogło zostaje aktualizacja oprogramowania routera (jeśli jest dostępna) i wykonanie jego ponownej konfiguracji. Jeśli modem nie wylogowuje się z sieci w trakcie awarii to najpierw musisz szukać przyczyn po swojej stronie, jeśli ich nie znajdziesz to dzwonisz na dział techniczny dostawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myślałem, ze się poprawiło, bo w dzień było w miarę OK. Niestety pojawiła sie czkawka.

Od początku przygody z MM (niemal 10 lat) korzystam z Arrisa i nigdy nie było problemów. Problemy zaczęły się pojawiać po fuzji z Vectrą.

 

Tracing route to www.wp.pl [212.77.98.9]
over a maximum of 30 hops:

  1    10 ms     2 ms     2 ms  192.168.0.1
  2     *        *        *     Request timed out.
  3    38 ms    11 ms    11 ms  10.0.1.0
  4    26 ms    16 ms    19 ms  host-89-228-6-5.dynamic.mm.pl [89.228.6.5]
  5    12 ms    14 ms    13 ms  host-89-228-6-6.dynamic.mm.pl [89.228.6.6]
  6     *        *        *     Request timed out.
  7    23 ms    18 ms    15 ms  host-89-228-6-32.dynamic.mm.pl [89.228.6.32]
  8    39 ms    35 ms    29 ms  095160069000.business.static.vectranet.pl [95.160.69.0]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11    25 ms    23 ms    20 ms  netia.plix.pl [195.182.218.13]
 12    19 ms    16 ms    16 ms  83-238-248-19.static.inetia.pl [83.238.248.19]
 13    16 ms    17 ms    14 ms  87-204-224-43.static.inetia.pl [87.204.224.43]
 14    20 ms    17 ms    15 ms  87-204-224-175.static.inetia.pl [87.204.224.175]
 15    18 ms    14 ms    16 ms  83-238-6-13.static.inetia.pl [83.238.6.13]
 16    20 ms     *       25 ms  www.wp.pl [212.77.98.9]

Trace complete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że jesteś podłączony pod własny router na IP 192.168.0.1. Na początek odepnij kabel od portu WAN w modemie i wyłącz z prądu na 15 s. modem Arrisa. Następnie wyłącz z prądu swój router na 15 s. Uruchom Arrisa i zaczekaj aż zaloguje się do sieci. Włącz swój router i po około 3 minutach podłącz kabel do portu WAN w routerze. Po testach, które pokazałeś nie widać problemów po stronie dostawcy, bo wszystkie pingi są OK. Stawiam 95%, że występuje jakiś problem po Twojej stronie. Jeśli problemy są od kilku dni to ich początek zbiegł się z nastaniem upałów i problem może być tak prozaiczny, że któreś urządzenie się przegrzewa. Arris jest sprzętem rozmiarów bydlęcych z ogromnym zasilaczem. Kiedyś spotkałem się, że przyczyną niestabilności pracy routera był oblepiony syfem zasilacz od urządzenia. Po dokładnym przedmuchaniu sprężonym powietrzem zasilacza problemy ustały. Sprawdź też w momencie wystąpienia problemu czy możesz zapingować na 192.168.100.1 tym samym sprawdzisz czy odzywa się Arris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to trasa podana przez @Pawel jest dziwaczna - potrzeba 10 hopów, żeby w ogóle wyjść z sieci Vectry/MM. Nie tak powinnien wyglądać dobry routing ;).
Z T-Mobile dla porównania w tym momencie cała trasa do wp.pl ma 8 hopów, czyli połowę tego co widać wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się obrażać na dużo hopów na trasie, o ile dobrze działa :)

Zakryjesz liczbę hopów tunelami, to urządzeń pośredniczących od tego nie ubędzie.

T-M to akurat ma wieczne problemy z routingiem, ostatnimi czasy do 1.1.1.1 wieczorami po 200 ms pingu, ale to chyba już norma u dużych zagranicznych telekomów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, thommy18 napisał(a):

Widać, że jesteś podłączony pod własny router na IP 192.168.0.1. Na początek odepnij kabel od portu WAN w modemie i wyłącz z prądu na 15 s. modem Arrisa. Następnie wyłącz z prądu swój router na 15 s. Uruchom Arrisa i zaczekaj aż zaloguje się do sieci. Włącz swój router i po około 3 minutach podłącz kabel do portu WAN w routerze. ...

Komp po kablu jest podpięty do Arrisa.. Wyłączenie z prądu to było pierwsze co zrobiłem. Mam jeszcze podpietego do sieci wifi TPLinka działającego jako repeater ale w tym przypadku to bez znaczenia, bo jak pisałem wcześniej komp i telewizor mam podpięte po kablu bezpośrednio do Arrisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2023 o 11:19, lorditrzepaka napisał(a):

Cześć, 

 

Płacę 40 zł za 300Mb Internetu, warunki na przedłużenie umowy takie same chcą mi zostawić, dam radę coś z nimi ugrać, jeżeli napisze wypowiedzenie ?

Dasz radę. Po wypowiedzeniu oferta z duk 30 zł za 600Mb. dotychczas płaciłem 30 za 300Mb.

Edytowane przez maras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W sierpniu kończy mi się umowa.

Do tej pory : Maxbox, HD, HBO + HBO MAXX, Eleven, C+ Prestige, Net 300, 2x Multiroom, multiscreen, MBSM. 

Za 122 PLN. Umowa 24 m-ce.

Czy przy wypowiedzeniu mogę coś ugrać na dzień dzisiejszy?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zerojedynkaX napisał(a):

Ta, lawina, 36. Śmiech na sali. Płakać w internecie ludzie potrafią, ale poświęcić 20 minut, żeby puścić epuapem pismo do uokik to już przerasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, liczba skarg nie powala... Z drugiej strony, chyba nie ma znaczenia ile osób się poskarżyło. UOKiK i tak zajął się sprawą.

Taką otrzymałem informację w odpowiedzi na złożoną skargę:

"Szanowny Panie, dziękujemy za przesłanie pisma. Sprawa wprowadzenia przez Multimedia postanowień umożliwiających podwyższenie cen świadczonych usług w związku z inflacją jest nam znana i Prezes UOKiK podjął już kroki w ramach swych ustawowych kompetencji. Informacje, które Pan przekazał, mogą zostać wykorzystane w tych działaniach. (...)"

Poinformowano mnie również, że wyniki działań urzędu nie muszą przełożyć się wprost na mój indywidualny spór z operatorem, a swoich roszczeń mogę niezależnie dochodzić na drodze sądowej... Tak więc nie oczekujmy, że UOKiK coś zmieni w konkretnych (indywidualnych) przypadkach. Spodziewam się raczej, że finalnie na MM (i Vectrę) zostanie nałożona wielomilionowa kara i - być może - zostaną zobligowani do jakiegoś zrekompensowania klientom tych podwyżek. Choć wątpię, by nastąpiło to szybko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro można stosować klauzule to teraz karami będą sypać za te klauzule ? Nałożą karę bo wybory, sąd za x lat odwoła to.

Dla nich będziesz jednym z wielu, gdzie potrzebują się przypodobać w określonym celu.

Zamiast zmienić ustawę sypią karami bez sensu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operator stosuje klauzule, które nie są poparte w obowiązującym prawie żadnym zapisem. To, że są zapisane w umowie i podsunięte odbiorcy do podpisu nie oznacza, że w majestacie prawa można stosować takie zasady. Gdzieś wyżej już pisałem, że dawniej obowiązywał rejestr klauzul niedozwolonych (trudno powiedzieć czy obecnie jest stosowany), w ramach niego stworzono katalog zapisów niedozwolonych m. in. w umowach cywilno - prawnych. Kary wcale nie są bezsensem, bo obok wielomilionowej kary operator może zostać zobligowany do sprostowania zapisów w taki sposób by nie odstawały od obowiązującego prawa. Według mojej subiektywnej opinii sytuacja z klauzulą inflacyjną ew. tzw. "opłata waloryzacyjna" to jest jakieś kuriozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kowjanko napisał(a):


Pytałeś o klauzulę inflacyjną? Bo utrzymanie ceny to jedno a klauzula może wszystko zmienić.

Tak pytałem. Bez klauzuli.

Pytanie, czy składać wypowiedzenie, czy przystać na warunki, które mam teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MrB napisał(a):

 

Pytanie, czy składać wypowiedzenie, czy przystać na warunki, które mam teraz?

Cena na dzisiaj bardzo dobra. Co do wypowiedzenia. Możesz to zrobić telefonicznie, także załatwisz to jednym telefonem. Możesz zobaczyć czy coś jeszcze zjedziesz z ceny. Choć tak jak napisałem ta na dzisiaj jest dobra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, maxio napisał(a):

Klauzula występuje w każdej umowie. 

Wyraźnie powiedziane przez kosuktanta, bez klauzuli inflacyjnej.

Jak coś jest nagranie z rozmowy.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MrB napisał(a):

Wyraźnie powiedziane przez kosuktanta, bez klauzuli inflacyjnej.

A aneks zawarty? Jeżeli nie to gwarantuję, że przy zawarciu już będzie informacja.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...