Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.08.2023 o 16:56, marcos1992 napisał(a):

Ja dzisiaj dostałem, z terminem podwyżki od 1.10.2023 i później następna od 1.6.2025. Zamiast 45,01 za 600mb teraz będzie 54,01zł. I kolejna dycha od 1.6.2025.

 

A na jakiej podstawie dycha? Przecież to powinno być o kwotę inflacji za okres od podpisania umowy do daty podwyżki???

 

 

 

 

W dniu 30.08.2023 o 18:30, pln napisał(a):

Wyjasnijcie mi cos.

 

Dostałem maila ze będzie waloryzacja. 15%.

I ok. było w umowie.

Ale.

Opierają się oni na fakcie że od 1 półrocza 2022 do 1 półrocza 2023 ceny wzrosły o 15%(dane gus).

I ok. Ceny wzrosły więc podnosimy cenę.

 

Tylko że ja podpisałem przedłużenie umowy w kwietniu 2023.  Wiec jakby moja cena juz jest tą 15% wyższą.

Dlaczego więc znowu mi ją chcą podwyższać?

 

Niech mi ja podwyższą ale za rok w kwietniu:D

 

Zastanawia mnie jak oni liczą tą waloryzację z góry? Przecież nie wiadomo jaka będzie inflacja.

Rozumiem, że np podpisałem umowę 1 czerwca 2023 i dostaję podwyżkę od 1 października 2023. Czyli interesuje mnie tylko wartośc inflacji podanej przez GUS w okresie od 12 czerwca (dzień podpisania umowy) do dnia podwyżki. I tyle.

MM to jakoś inaczej robi?

Pytam, bo ja mam jeszcze starą umowę bez klauzury inflacyjnej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Nigdy nie miałem tak długo awarii internetu w multimedia. Od wczoraj od około 17tej brak netu, pierwszy telefon info z automatu że awaria będzie usunięta do 20tej, później że o 22 a dziś że do 12.00 usuną. Po informacji automatycznej połączenie telefoniczne zrywane, z człowiekiem nie pogadasz. Porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto chce z żywym człowiekiem na infolinii porozmawiać to się da tylko ta opcja jest ukryta. Dzwoni się na 244-244-244. Po pierwszej nagrywce typu witamy w sieci Multimedia wybiera się 9, 8 lub 7. Połączycie się prawidłowo, jeśli lektor zacznie prosić o podanie nr klienta lub PESEL. Po podaniu danych należy nacisnąć # i czekać na połączenie z obsługą. Numerki 9, 8 lub 7 do wyboru są o ile pamiętam losowe i trzeba po prostu próbować się połączyć. Problem z usługami wiąże się chyba z odbiorcami działającymi na infrastrukturze Multimedia. Ja jestem podpięty do Vectra i tu żadnych problemów nie ma. Z tego co widziałem na Downdetector problem dotyczy różnych rejonów Polski więc możliwe, że to są DDOSy i pewnie ktoś kompetentny zajmie się tym w poniedziałek. Kłopot jest też o tyle, że Multimedia już własnej sieci nie ma, bo ją sprzedała kilka lat temu, więc usuwaniem usterek zajmują się technicy Vectry oraz często firmy zewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2023 o 21:58, rafmik napisał(a):

 

A na jakiej podstawie dycha? Przecież to powinno być o kwotę inflacji za okres od podpisania umowy do daty podwyżki???

 

 

 

 

 

Zastanawia mnie jak oni liczą tą waloryzację z góry? Przecież nie wiadomo jaka będzie inflacja.

Rozumiem, że np podpisałem umowę 1 czerwca 2023 i dostaję podwyżkę od 1 października 2023. Czyli interesuje mnie tylko wartośc inflacji podanej przez GUS w okresie od 12 czerwca (dzień podpisania umowy) do dnia podwyżki. I tyle.

MM to jakoś inaczej robi?

Pytam, bo ja mam jeszcze starą umowę bez klauzury inflacyjnej.

 

 

,,Według zapisów Umowy o Świadczenie Usług, Multimedia Polska sp. z o.o. będzie dostosowywać wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do zmieniającego się poziomu inflacji. Mając na uwadze wysokość powyższego wskaźnika informujemy, że dokonujemy waloryzacji opłat przy zastosowaniu tego wskaźnika i zgodnie z poniższą tabelą:

NAZWA USŁUGI   KWOTA WALORYZACJI   OPŁATA PO WALORYZACJI   DATA OBOWIĄZYWANIA OD

Multimedia Internet - abonament   9.00  69.01  01.10.2023

Multimedia Internet - abonament  10.05  77.05  01.06.2025

W przypadku skorzystania z promocji uwzględniającej dodatkowe rabaty: za eFakturę (5,01 zł), za terminowe regulowanie należności (4,99 zł) oraz za wyrażenie określonych zgód (5,01 zł), podana powyżej kwota Abonamentu za usługę Multimedia Internet zostanie obniżona o kwotę wynikającą z każdego z tych rabatów (łącznie maksymalnie 15,01 zł). Rabaty za wyrażenie Zgód, a także za eFakturę można aktywować w momencie zawierania Umowy oraz w trakcie jej trwania. Szczegółowe zasady udzielania i rozliczania rabatów zawarte są w wybranych Regulaminach Promocji." 

Takie coś otrzymałem od nich na maila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2023 o 13:53, marcos1992 napisał(a):

 

 

 

Aaa dobra :) To teraz rozumiem.

To nie jest podwyżka o kwotę inflacji.

 

Tylko jest to oferta w stylu:

od 1 do 6 miesiąca płacisz 55, od 6 do 15 miesiąca płacisz 69, a od 16 miesiąca płacisz 77,

Tylko po prostu trochę inaczej prawnie w umowie rozpisane. 

 

 

Ktoś wie, czy po złożeniu wypowiedzenia istnienie tego zapisu w umowie można też negocjować? Ewentualnie kwoty "waloryzacji"?

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wróciłem do Multimedii po 8 latach , nie spodziewałem się że jest jeszcze gorzej niż było kiedyś.

Dostałem router Arris z wifi na który nawet nie da sie wejść jak to możliwe ??

Czy operator ma prawo blokować panel administracyjny domowej sieci wifi ?

Dlaczego po zgłoszeniu na infolinie chęci wylączenia tego "wifi" całkowicie trzeba na to czekać miesiąc ?😲 (KE twierdzi że to nie jest zgodne z prawem)

Ciekawostką jest to że po podłączeniu nowego telewizora bezposrednio kablem do routera multimedia mam problem z certyfikatami nieaktualną godziną itp co powoduje ze nie da sie korzystać z żadnych smart aplikacji (Problem rozwiązuje własny router)

 

Jak jest u was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś w 2016 zostałem klientem MM. Od początku mam Arrisa i od początku nie było możliwości wejścia w panel konfiguracyjny. Nie wiem na ile to prawda ale słyszałem, że nawet gdyby udało się jakoś dostać do panela konfiguracyjnego modem za jakiś czas i tak zaciągnie konfigurację z serwera MM.

Co do czasu to kiedyś na kompie miałem problem z synchronizacją. Wyglądało jak by MM blokowała jakieś porty na serwerach NTP. Instalowałem jakiś zewnętrzny program który to obchodził. Obecnie już chyba nie ma tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Pawel napisał(a):

Jakoś w 2016 zostałem klientem MM. Od początku mam Arrisa i od początku nie było możliwości wejścia w panel konfiguracyjny. Nie wiem na ile to prawda ale słyszałem, że nawet gdyby udało się jakoś dostać do panela konfiguracyjnego modem za jakiś czas i tak zaciągnie konfigurację z serwera MM.

Multimedia blokuje porty 25 TCP wychodzący oraz 123(NTP) UDP gdy dzwonilem że chce odblokowac te porty operator zmusza mnie do wykupienia publicznego stałego IP  (uważają że jestem za NAT-em) który wcale nie jest mi potrzebny dodam że u każdego operatora nawet mobilnego są to standardy świadczenia usług telekomunikacyjnych.

 

Na stronie Multimedia.pl jest taka informacja:

 

Czy Multimedia Polska blokuje jakieś porty internetowe?

 

Tak, ze względów bezpieczeństwa blokowane są między innymi port 25 (tylko ruch TCP wychodzący) i port 123 (tylko ruch UDP przychodzący). Blokowane porty służą najczęściej do rozsyłania spamu lub wzmacniania ataków sieciowych wykorzystujących niezabezpieczone przez Abonentów serwery pocztowe (port 25) lub NTP (port 123). Multimedia Polska S.A. regularnie poprawia warunki świadczenia usług oraz bezpieczeństwo swojej sieci i klientów, opierając się m.in. o wnikliwe analizy oraz portale eksperckie.  Istnieje możliwość odblokowania portów po kontakcie z infolinią Operatora (244 244 244) lub poprzez formularz mailowy umieszczony w panelu klienta EBOK bądź kontakt w formie czatu, nie dotyczy to jednak zasobów wykorzystywanych przez operatora do zarządzania siecią lub urządzeniami abonenckimi.

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem, że Arrisa mam od 2021 roku (wtedy podpisywałem ostatni aneks do umowy). Pozbawiono mnie modemu Cisco, bo ponoć nie dało się korzystać na nim z prędkości download 300 mbit/s. Sprawdziłekm wtedy w specyfikacji Cisco, że pracuje z prędkością max 433 mbit/s. Na nic zdały się tłumaczenia i odwołania do specyfikacji Cisco. I tak miałem Arris, który jest niebywałym łajnem wśród modemów. Niemożność wejścia na panel (czy nawet na stronę informacyjno - diagnostyczną) to tylko jedna z niewielu bolączek tego urządzenia. Akurat ja w ogóle modułu WIFI nie używam, bo mam własny gigabitowy router. Według wielu zbyt słaby na prędkość 600 mbit/s (taką prędkość netu mam obecnie). Odbieram jakieś 400 - 450 mbit z 600 jakie oferuje mi w pakiecie MultimedioVectra. Mankamenty Arrisa to są ogomne rozmiary, prądożerność, słaba stabilność pracy, nagrzewanie się. Częściej oferuje zaniżone prędkości niż te zbliżające się do 600 mbit+. Czasem po prostu jest zalogowany a ładują się białe strony, mimo sprawnego DNS skonfigurowanego na publicznego dostawcę DNS. Pomaga tylko restart i wtedy usługa internetu jakoś działa aż do kolejnych problemów. U mnie np. jest tak, że to Arris (nie wiem czy sam z siebie czy za konfiguracją adminów) nagle ogranicza prędkość internetu po podpięciu własnego routera. Wtedy speedtest.net wskazuje prędkości około 400 mbit/s, ale np. strona test.mm.pl czy speedtest vectra wsklazują 610 mbit/s, czyli prawidłową, podczas gdy prędkośc do internetu jest obcięta właśnie do tych około 400 mbit/s. Jednym słowem Arris to jest łajno niż nawet przyzwoitej klasy modem. Kiedyś próbowałem im to zwrócić aby dali inny. Zawiozłem im modem do biura, ale za 3 dni pojawił się obrażony serwisant i zamontował ten sam Arris chociaż rozmawiałem o powrocie do Cisco czy prosiłem o Technicolor. Okazało się, że żądam niemożliwego. Tylko dzięki temu, że mam własny router usługa jakoś działa, ale czkawki zdarzają się tym częściej kiedy zostałem zmigrowany do serwerowni Vectra chociaż umowę mam z Multimedia. Piszesz kolego, że telewizor nie ma prawidłowej daty - pewnie przez zablokowany port 123 nie można doprowadzić do synchronizacji czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dzisiaj maila z kwotami waloryzacji opłat. Średnia waloryzacja półrocza w stosunku do pierwszego półrocza 2022 wynosi 15% i o tyle poszło wszystko w górę. Razem wyszło mi więcej o ok 35 złotych od 1.11,2023. Teraz cieszę się, że umowę mam podpisaną tylko na rok. Potem MM baj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja też dzisiaj rozważałem podpisanie na rok. Tylko, że z tego co ja rozumiem to nie bardzo jestem w stanie dać wypowiedzenie żeby nie władować się w karę umowną. Sprawdziłem jak są zawarte paczki - wynika z tego, że internet do 30.11, główna usługa TV do 30.11 zaś wszystkie paczki tematyczne kończą się 31.12. Dając wypowiedzenie w październiku tak żeby było zgodnie z regulaminem co do usług głównych będzie istniała konieczność zapłacenia kar za przedwczesne wymówienie paczek extra jak np. C+ czy HBO. W tej sprawie będę telefonował do BOK na początku października. Korzystniej chyba będzie przejść na bezterminową umowę bo a)brak klauzuli inflacyjnej b) brak kar umownych za wymówienie paczek extra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam umowę, która ma minimalne okresy zobowiązania i obowiązuje cena X w ramach promocji, a po okresie promocyjnym cena Y. W umowie brak klauzuli, bo była zawierana w 2021 r. na dwa lata. Kończą się pakiety główne 30.11.23 r. oraz paczki extra 31.12.23 r. Wypowiadając paczki główne wpakuję się w karę za paczki extra. Według mnie klauzula waloryzacyjna czy też inflacyjna będzie wtedy gdy nastąpi nowelizacja umowy. Nowelizacja nastąpi w przypadku zawarcia aneksu, gdzie w aneksie będę miał zawarte zasady waloryzacji. Moim zdaniem sam operator od tych zasad waloryzacji stosuje odstępstwa i używa tych zapisów wedle własnego uznania, bo jedni dostają 50 PLN podwyżki do rachunku po 2 miesiącach od podpisania umowy a inni 20 PLN po pół roku, zaś jeszcze inni nie mają podwyżek wcale (przeważnie ci na bezterminówkach właśnie). Rozważałem montaż usług innych firm, ale np. T-Mobile światłowód do domu to usługa na instalacji firm trzecich (Otrange i / lub Vectra). Światłowód Orange, drogi i raczej przez cenę nie jestem zainteresowany. Grupa Play - dawne UPC, firma z rosyjskim kapitałem. Dalej lokalny operator SMS i Netia z czasem awarii ponad 40% miesiąca. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że np. u mnie są 3 telewizory, urządzenia podpięte pod WIFI. Nie każdy operator da te możliwości korzystania z tylu urządzeń. Każdemu nowemu trzeba zapłacić za instalacje oraz aktywacje usług co wyjdzie kwotowo podobnie, co nota waloryzacyjna. Rozwiązaniem tego problemu jest zawarcie umowy na 12 miesięcy, bo dostajesz 2 podwyżki zamiast 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie :)

 

Jestem abonentem operatora Multimedia od zarania dziejów. Chciałam się podpytać Szanownego Grona, jak to jest z szybkością internetu teraz? Dostałam propozycję na sam internet 600Mb/s za 45zł. na 2 lata. Otrzymałam jakąś tabelkę z prędkościami internetu gdzie jest tylko 60% szybkości przez 70% doby i minimalna prędkość tylko 30% Mam oczekiwać, że tego 600Mb/s nie zobaczę nigdy? Trochę jestem przerażona, bo 60% to jest tylko 360Mb/s :( Obecnie mam 300Mb/s za 39 zł. i przeważnie szybkość oscyluje w pobliżu tego 300. Teraz sprawdzałam aplikacją Speed Test na telefonie i było 260/50 (ale dostaję info, że urządzenie mi ogranicza) natomiast w przeglądarce na stronie Speed Test 300/50 więc jak w mordkę. Czy po podpisaniu umowy na 600 może być aż tak słabo, że będzie tylko 360? Płacić dodatkowe 6zł. za prawie żadną zmianę, to tak średnio trochę :/  Nie mogę starej umowy z 2021r. znaleźć. Warto brać tego neta 600 za 45zł. czy będzie rozczarowanie?

No i boję się (w ogóle ja to jakaś strachliwa jestem :D ) tych zapisów inflacyjnych-waloryzacyjnych. Co to w ogóle jest? Prowadzenie działalności zawsze wiąże się z jakimś ryzykiem, ale żeby przerzucać to na kupujących...hmm.

Czy jest jakiś limit kwotowy od jakiego działa ta klauzula? Dostałam jakoś w grudniu, że wprowadzają takie zapisy waloryzacyjne i inflacyjne do umowy. Jak na razie płacę cały czas 39 zł. W jakich terminach można taką podwyżkę otrzymać?

Doradźcie co robić bo mam w sumie 3 propozycje na internet:

1. 300Mb/s obecnie za 39zł. i nic nie robić i umowa przejdzie na bezterminową za chyba 5 zł. więcej, ale nie wiem czy to prawda (jak mi przyjdzie rachunek na 200zł. to dopiero się załamię)

2. 300Mb/s nowa umowa promocyjna na 2 lata za 39zł.

3. 600Mb/s umowa na 2 lata za 45 zł.

Jak to będzie z tymi prędkościami i ewentualnymi podwyżkami? Może ktoś rozwieje moje obawy i ewentualnie coś doradzi?

 

Z góry serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości, też mam 600 Mbps i znam te tabelkowe informacje.

U mnie praktycznie cały czas działa to dobrze, tzn. mam deklarowane prędkości czyli 600Mbps. I tak już od dawna. Prędkość pobierania plików oscyluje w okolicy 74MB/s. Także jest dobrze.

  Miałem nawet niedawno propozycję na zwiększenie prędkości do 1.2Gbps za niewielką dopłatą, ale podziękowałam bo mam jeszcze rok obowiązującą dobrą umowę a pani oferowała mi tylko i internet na dwa lata a telewizji już nie. To by mi tylko namieszało w pakietach a obecna prędkość internetu jest wystarczająca. 

Żadnych informacji co do ewentualnych podwyżek inflacyjnych nie dostałem i oby tak zostało.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2023 o 13:54, Pabington napisał(a):

Dostałem dzisiaj maila z kwotami waloryzacji opłat. Średnia waloryzacja półrocza w stosunku do pierwszego półrocza 2022 wynosi 15% i o tyle poszło wszystko w górę. Razem wyszło mi więcej o ok 35 złotych od 1.11,2023. Teraz cieszę się, że umowę mam podpisaną tylko na rok. Potem MM baj!

 

Hehe. Dobry patent z tą waloryzacją...

To wg zapisu w umowie nie jest w ogolę waloryzacja (bo tutaj jedyna dana to był by wskaźnik GUS, a jego nie da się wyliczyć w przyszłości), to jest po prostu jak pisałem wcześniej typ umowy typu:

6 miesięcy w cenie X

7-12 miesiąc w cenie X+y

12-24 miesiąc w cenie (X+y)+z

 

I tak to trzeba czytać. Cena jest znana z góry.

 

Pytanie czy ktoś wynegocjował brak tego paragrafu w umowie? Da się to zrobić?

 

Bo jak nie to koszt netu trzeba liczyć tak (na wyżej rozpisanym przykładzie):

 

((6*x)+(6*(x+y))+(12*(x+y+z)))/24 i mamy średnią cenę za miesiąc przy 2 letniej umowie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marciniozo napisał(a):

Ciekawe, inflacja spada a wg włodarzy Vectry rośnie...

Tylko, że w nowych umowach "promocyjnych" nie ma mowy (jak u innych operatorów) o opłacie inflacyjnej tylko o opłacie waloryzacyjnej. Co do zasady więc to sam operator stwierdza (nie wiem według jakiego klucza) komu ile przysolić podwyżki i kiedy. Tak samo jak w tej samej umowie w jednym z punktów mowa, że podwyżka jest nie częściej niż raz na pół roku. Użytkownicy forum piszą, że na 2 miesiące po zawarciu nowej "promocji" nagle dostają maila o tym, że nastąpiła podwyżka o dziesiąt złotych. Już wielokrotnie pisałem tu i tłumaczyłem prostym sposobem, że jeśli nawet wziąć waloryzacyjną opłatę +15% (po dzisiejszycn publikacjach wiemy, że opłaty mają jeszcze rosnąć o kolejne procenty) to przy dwuletniej umowie pod koniec okresu "promocyjnego" odbiorca będzie płacił 60% więcej niż cena bazowa. Czy dalej możemy mówić, że operator daje korzystne warunki ? Ciekawe co dalej z tym problemem, ale jak jest materiał TVN'u to chyba początek kłopotów ogólnopolskiego operatora. Prezesi myśleli, że ludzie dadzą zgodę na umowy zdalne jak im się szepnie do słuchawki cene np. 130 PLN za full pakiet. A tu klops, bo ktoś nagłośnił sprawę w ogólnopolskiej telewizji. Jeden z forumowiczów wcześniej napisał, że ludzie dawali skargi do UOKiK i UOKiK nic nie zrobił. To co nie zrobił UOKiK teraz zrobi TVN i super.

  • Popieram 1
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...