lorditrzepaka Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 (edytowane) Cześć, Płacę 40 zł za 300Mb Internetu, warunki na przedłużenie umowy takie same chcą mi zostawić, dam radę coś z nimi ugrać, jeżeli napisze wypowiedzenie ? Edytowane 22 Czerwca 2023 przez lorditrzepaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 15 godzin temu, Pawel napisał(a): Od kilku dni występują u mnie problemy z internetem. Strony przestają się otwierać. Po kilku minitach niedziałania wszystko wraca do normy i za kilkanaście minut problem ponownie się powtarza. Na modemie diody świecą jak powinny. Strony przestają pingować Ktoś zaobserwował podobne problemy ?Bo już nie wiem czy może coś z routerem się dzieje czy co. Po pierwsze podaj jakiego typu masz połączenie. Jest modem od operatora i wszystko, czy jest jeszcze router ? Jeżeli jesteś wpięty do własnego routera sprawdź czy działa on poprawnie. Zrób ping <adres bramy domyślnej> -n 100. Tym sposobem przez 100 sekund będziesz sprawdzał czy router działa i odpowiada na ping. Jeżeli masz swój router na początek uruchom go ponownie i sprawdź czy sytuacja ulegnie poprawie. Gdybyś dalej chciał szukać przyczyn to musisz sprawdzić, na którym etapie następuje przerwa w dostępie do sieci. Może być to wina Twojego routera, modemu w mieszkaniu, okablowania, infrastruktury dostawcy, łącz dostępowych gdzieś w świecie, działania DNS i itp. Problem jest bardzo złożony. Trzebaby sprawdzić w momencie występowania problemów czy działa usługa DNS. W wierszu polecenia wpisz np. nslookup google.com. Jeśli zostaną zwrócone IP serwera to znaczy, że nie DNS jest przyczyną. Gdyby winny był DNS i nie prowadził translacji nazw domenowych zmień DNSy w routerze na podstawowy 8.8.8.8, dodatkowy 8.8.4.4. W sumie byłoby to wskazane rozwiązanie, bo spotkałem się często, że przestaje poprawnie działać DNS, co skutkuje m. in. brakiem możliwości otwarcia stron w przeglądarce. Gdy już uporasz się z DNS to chcąc dalej szukać przyczyn musiałbyś w momencie wystąpienia problemu wykonywać testy traceroute - wiersz polecenia i komenda tracert <host zdalny>. Tutaj musiałbyś sprawdzić, w którym momencie następuje zastopowanie pingu, wtedy dowiesz się po czyjej stronie leży wina złego działania internetu. Gdyby żadne z rozwiązań nie pomogło zostaje aktualizacja oprogramowania routera (jeśli jest dostępna) i wykonanie jego ponownej konfiguracji. Jeśli modem nie wylogowuje się z sieci w trakcie awarii to najpierw musisz szukać przyczyn po swojej stronie, jeśli ich nie znajdziesz to dzwonisz na dział techniczny dostawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Już myślałem, ze się poprawiło, bo w dzień było w miarę OK. Niestety pojawiła sie czkawka. Od początku przygody z MM (niemal 10 lat) korzystam z Arrisa i nigdy nie było problemów. Problemy zaczęły się pojawiać po fuzji z Vectrą. Tracing route to www.wp.pl [212.77.98.9] over a maximum of 30 hops: 1 10 ms 2 ms 2 ms 192.168.0.1 2 * * * Request timed out. 3 38 ms 11 ms 11 ms 10.0.1.0 4 26 ms 16 ms 19 ms host-89-228-6-5.dynamic.mm.pl [89.228.6.5] 5 12 ms 14 ms 13 ms host-89-228-6-6.dynamic.mm.pl [89.228.6.6] 6 * * * Request timed out. 7 23 ms 18 ms 15 ms host-89-228-6-32.dynamic.mm.pl [89.228.6.32] 8 39 ms 35 ms 29 ms 095160069000.business.static.vectranet.pl [95.160.69.0] 9 * * * Request timed out. 10 * * * Request timed out. 11 25 ms 23 ms 20 ms netia.plix.pl [195.182.218.13] 12 19 ms 16 ms 16 ms 83-238-248-19.static.inetia.pl [83.238.248.19] 13 16 ms 17 ms 14 ms 87-204-224-43.static.inetia.pl [87.204.224.43] 14 20 ms 17 ms 15 ms 87-204-224-175.static.inetia.pl [87.204.224.175] 15 18 ms 14 ms 16 ms 83-238-6-13.static.inetia.pl [83.238.6.13] 16 20 ms * 25 ms www.wp.pl [212.77.98.9] Trace complete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Widać, że jesteś podłączony pod własny router na IP 192.168.0.1. Na początek odepnij kabel od portu WAN w modemie i wyłącz z prądu na 15 s. modem Arrisa. Następnie wyłącz z prądu swój router na 15 s. Uruchom Arrisa i zaczekaj aż zaloguje się do sieci. Włącz swój router i po około 3 minutach podłącz kabel do portu WAN w routerze. Po testach, które pokazałeś nie widać problemów po stronie dostawcy, bo wszystkie pingi są OK. Stawiam 95%, że występuje jakiś problem po Twojej stronie. Jeśli problemy są od kilku dni to ich początek zbiegł się z nastaniem upałów i problem może być tak prozaiczny, że któreś urządzenie się przegrzewa. Arris jest sprzętem rozmiarów bydlęcych z ogromnym zasilaczem. Kiedyś spotkałem się, że przyczyną niestabilności pracy routera był oblepiony syfem zasilacz od urządzenia. Po dokładnym przedmuchaniu sprężonym powietrzem zasilacza problemy ustały. Sprawdź też w momencie wystąpienia problemu czy możesz zapingować na 192.168.100.1 tym samym sprawdzisz czy odzywa się Arris. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Generalnie to trasa podana przez @Pawel jest dziwaczna - potrzeba 10 hopów, żeby w ogóle wyjść z sieci Vectry/MM. Nie tak powinnien wyglądać dobry routing ;). Z T-Mobile dla porównania w tym momencie cała trasa do wp.pl ma 8 hopów, czyli połowę tego co widać wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattem Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Nie ma co się obrażać na dużo hopów na trasie, o ile dobrze działa Zakryjesz liczbę hopów tunelami, to urządzeń pośredniczących od tego nie ubędzie. T-M to akurat ma wieczne problemy z routingiem, ostatnimi czasy do 1.1.1.1 wieczorami po 200 ms pingu, ale to chyba już norma u dużych zagranicznych telekomów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bgmnt Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 No nie wiem, dla mnie sytuacja, że z Kansas w USA mam tyle samo hopów do wp.pl co @Pawel z MM, jest mimo wszystko dziwna :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 17 godzin temu, thommy18 napisał(a): Widać, że jesteś podłączony pod własny router na IP 192.168.0.1. Na początek odepnij kabel od portu WAN w modemie i wyłącz z prądu na 15 s. modem Arrisa. Następnie wyłącz z prądu swój router na 15 s. Uruchom Arrisa i zaczekaj aż zaloguje się do sieci. Włącz swój router i po około 3 minutach podłącz kabel do portu WAN w routerze. ... Komp po kablu jest podpięty do Arrisa.. Wyłączenie z prądu to było pierwsze co zrobiłem. Mam jeszcze podpietego do sieci wifi TPLinka działającego jako repeater ale w tym przypadku to bez znaczenia, bo jak pisałem wcześniej komp i telewizor mam podpięte po kablu bezpośrednio do Arrisa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 22.06.2023 o 11:19, lorditrzepaka napisał(a): Cześć, Płacę 40 zł za 300Mb Internetu, warunki na przedłużenie umowy takie same chcą mi zostawić, dam radę coś z nimi ugrać, jeżeli napisze wypowiedzenie ? Dasz radę. Po wypowiedzeniu oferta z duk 30 zł za 600Mb. dotychczas płaciłem 30 za 300Mb. Edytowane 27 Czerwca 2023 przez maras Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taucher Opublikowano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2023 Dla informacji dla innych. Złożyłem reklamacje na podwyżke inflacyjną, konsultant nie informował mnie o tym przy przedłużaniu umowy.Uznali i cofnelioplate do poziomu sprzed podwyzki + nadplata z ostatnich kilku miesiecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zerojedynkaX Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/vectra-podwyzka-cen-multimedia-polska-klauzula-inflacyjna-jak-zrezygnowac-kanal-gwarancyjny Lawina skarg.... Co zrobią ?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrB Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 Witam. W sierpniu kończy mi się umowa. Do tej pory : Maxbox, HD, HBO + HBO MAXX, Eleven, C+ Prestige, Net 300, 2x Multiroom, multiscreen, MBSM. Za 122 PLN. Umowa 24 m-ce. Czy przy wypowiedzeniu mogę coś ugrać na dzień dzisiejszy? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 Jak utrzymasz cenę to będzie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrB Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 Utrzymam bez wypowiedzenia. Dzwoniłem do DUK i właśnie to zaproponowali. Pytanie czy jest sens składać wypowiedzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seth Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 4 godziny temu, zerojedynkaX napisał(a): https://www.wirtualnemedia_pl/artykul/vectra-podwyzka-cen-multimedia-polska-klauzula-inflacyjna-jak-zrezygnowac-kanal-gwarancyjny Lawina skarg.... Co zrobią ?... Ta, lawina, 36. Śmiech na sali. Płakać w internecie ludzie potrafią, ale poświęcić 20 minut, żeby puścić epuapem pismo do uokik to już przerasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marteenez Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 No faktycznie, liczba skarg nie powala... Z drugiej strony, chyba nie ma znaczenia ile osób się poskarżyło. UOKiK i tak zajął się sprawą. Taką otrzymałem informację w odpowiedzi na złożoną skargę: "Szanowny Panie, dziękujemy za przesłanie pisma. Sprawa wprowadzenia przez Multimedia postanowień umożliwiających podwyższenie cen świadczonych usług w związku z inflacją jest nam znana i Prezes UOKiK podjął już kroki w ramach swych ustawowych kompetencji. Informacje, które Pan przekazał, mogą zostać wykorzystane w tych działaniach. (...)" Poinformowano mnie również, że wyniki działań urzędu nie muszą przełożyć się wprost na mój indywidualny spór z operatorem, a swoich roszczeń mogę niezależnie dochodzić na drodze sądowej... Tak więc nie oczekujmy, że UOKiK coś zmieni w konkretnych (indywidualnych) przypadkach. Spodziewam się raczej, że finalnie na MM (i Vectrę) zostanie nałożona wielomilionowa kara i - być może - zostaną zobligowani do jakiegoś zrekompensowania klientom tych podwyżek. Choć wątpię, by nastąpiło to szybko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LorDx Opublikowano 4 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2023 Skoro można stosować klauzule to teraz karami będą sypać za te klauzule ? Nałożą karę bo wybory, sąd za x lat odwoła to. Dla nich będziesz jednym z wielu, gdzie potrzebują się przypodobać w określonym celu. Zamiast zmienić ustawę sypią karami bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thommy18 Opublikowano 6 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2023 Operator stosuje klauzule, które nie są poparte w obowiązującym prawie żadnym zapisem. To, że są zapisane w umowie i podsunięte odbiorcy do podpisu nie oznacza, że w majestacie prawa można stosować takie zasady. Gdzieś wyżej już pisałem, że dawniej obowiązywał rejestr klauzul niedozwolonych (trudno powiedzieć czy obecnie jest stosowany), w ramach niego stworzono katalog zapisów niedozwolonych m. in. w umowach cywilno - prawnych. Kary wcale nie są bezsensem, bo obok wielomilionowej kary operator może zostać zobligowany do sprostowania zapisów w taki sposób by nie odstawały od obowiązującego prawa. Według mojej subiektywnej opinii sytuacja z klauzulą inflacyjną ew. tzw. "opłata waloryzacyjna" to jest jakieś kuriozum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowjanko Opublikowano 7 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2023 Utrzymam bez wypowiedzenia. Dzwoniłem do DUK i właśnie to zaproponowali. Pytanie czy jest sens składać wypowiedzenie?Pytałeś o klauzulę inflacyjną? Bo utrzymanie ceny to jedno a klauzula może wszystko zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrB Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 8 godzin temu, kowjanko napisał(a): Pytałeś o klauzulę inflacyjną? Bo utrzymanie ceny to jedno a klauzula może wszystko zmienić. Tak pytałem. Bez klauzuli. Pytanie, czy składać wypowiedzenie, czy przystać na warunki, które mam teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marciniozo Opublikowano 8 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2023 2 godziny temu, MrB napisał(a): Pytanie, czy składać wypowiedzenie, czy przystać na warunki, które mam teraz? Cena na dzisiaj bardzo dobra. Co do wypowiedzenia. Możesz to zrobić telefonicznie, także załatwisz to jednym telefonem. Możesz zobaczyć czy coś jeszcze zjedziesz z ceny. Choć tak jak napisałem ta na dzisiaj jest dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxio Opublikowano 9 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 W dniu 8.07.2023 o 04:55, MrB napisał(a): Tak pytałem. Bez klauzuli. Pytanie, czy składać wypowiedzenie, czy przystać na warunki, które mam teraz? Ściema. Klauzula występuje w każdej umowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrB Opublikowano 9 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 (edytowane) 8 godzin temu, maxio napisał(a): Klauzula występuje w każdej umowie. Wyraźnie powiedziane przez kosuktanta, bez klauzuli inflacyjnej. Jak coś jest nagranie z rozmowy. Edytowane 9 Lipca 2023 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxio Opublikowano 9 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2023 (edytowane) 5 godzin temu, MrB napisał(a): Wyraźnie powiedziane przez kosuktanta, bez klauzuli inflacyjnej. A aneks zawarty? Jeżeli nie to gwarantuję, że przy zawarciu już będzie informacja. Edytowane 9 Lipca 2023 przez Kiler Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LorDx Opublikowano 11 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2023 (edytowane) Jeśli we wzorcu umownym jest klauzula, to każdy urząd ja dostał do oceny niema tak że jeden konsument ma punkt umowy a drugi niema. Na dziś umowy są jednolite, różnią się jedynie zawartością oferty i cyferkami. Edytowane 11 Lipca 2023 przez LorDx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.