Skocz do zawartości

TV Mobilna


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kanał TVP Seriale choć nadaje w 16:9 jest źle sygnalizowany, bo dekoder rozpoznaje go jako 4:3. Przy ustawieniu "Letter box" (w czarnym sofcie dostępnym w dekoderach satelitarnych CP zostało to zmienione na "Bez zmiany") materiał oznaczony jako 4:3 jest na TV 16:9 prezentowany z pasami po bokach. Przy ustawieniu "Pan & scan" (w czarnym sofcie "Powiększenie") materiał 4:3 jest przerabiany na 16:9 i wtedy jest na pełnym ekranie nierozciągnięty. A ustawienie "Pełny" powoduje, że materiał 4:3 jest na TV 16:9 rozciągnięty na pełen ekran. Gdy leci materiał oznaczony jako 16:9, tak jak właśnie na TVP Seriale czy Polsat Film, to niezależnie od wybranej opcji powinien taki materiał wyświetlać się identycznie i tak właśnie jest na Polsat Film, natomiast ewidentnie na TVP Seriale format 16:9 jest rozpoznawany jako 4:3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Kino Polska jest identycznie w tej usłudze. Pierwsza próba zasygnalizowania tego problemu zakończyła się odesłaniem mnie do nadawców :)

 

Panowie! W jaki sposób macie stuprocentową pewność, że winny nie jest sygnał z Waszych anten? (...)

Do tej kwestii dodam jeszcze, że nigdy, ale to NIGDY nie zdarzyło się, żeby nie dotarł do mnie sygnał ponowiony przez dział techniczny (wewnętrzny) :) Zawsze dochodzi i to piorunem, zanim jeszcze zakończę rozmowę telefoniczną. Gdybym miewał problemy z sygnałem, raczej nie byłoby to regułą.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczna sytuacja u mnie. Normalnie ponawiane uprawnienia nie przyszły trzykrotnie. Konsultantka gdy powiedziała, że "spróbuje ponowić w inny sposób" to dekoder ożywił się po 10 sekundach. To wyklucza podejrzenie słabego sygnału. Poza tym jak ma nie być silny jak paski są zielone. Podejrzewam, że na drugim dekoderze, który rzeczywiście nie ma silnego sygnału będzie tak samo ale z nim powalczę dopiero w święta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebraliście moje pytanie jako atak w Waszą stronę. Zupełnie niepotrzebnie. Chcecie poprzeć swoją hipotezę konkretnymi dowodami, to potrzebujecie między innymi silnych dowodów w postaci pomiarów sygnału za pomocą profesjonalnego miernika. Najlepiej w czasie prawidłowego działania usługi, jaki w czasie braku odbioru uprawnień i nagłego ich odbioru. Mr. Orbita się z resztą ze mną zgodził.

Co do konieczności czekania na uprawnienia (kilkanaście, kilkadziesiąt sekund), po zmianie kanału z niekodowanego na kodowany, to już to było precyzyjnie tłumaczone kilka dni temu @jaszek przez Mr. Orbita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda po przerwie ok godziny w oglądaniu kanału kodowanego:

 


Ów komunikat jest w zasadzie każdorazowo. Ten czas oceniłbym jako przeciętny. Czasami jest krócej, czasami znacznie dłużej. 


Aha, kamerę odwracam od numeru klienta, nie żeby pokazać pokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Chcecie poprzeć swoją hipotezę konkretnymi dowodami, to potrzebujecie między innymi silnych dowodów w postaci pomiarów sygnału za pomocą profesjonalnego miernika(...)

A niby dlaczego? CP nie zająknął się nawet na temat jakości sygnału w kontekście znikania uprawnień. Mało tego, mówili wprost, że pewnie to przez dekoder i należy go wymienić. W wątku temat zasięgu pojawił się po wpisie @jarek999, ale chodziło o znikanie sygnału, nie znikanie uprawnień. Dlaczego mamy robić jakieś pomiary, skoro CP o to nie pyta? To wychodzenie przed szereg. W internecie jest ponadto mnóstwo postów o statusie Irdeto 030-0 (głównie z lat 2013-2015, bo wtedy usługa była najpopularniejsza), mało prawdopodobne więc, że w kontekście uprawnień chodzi o moc sygnału. 

O robieniu pomiarów pomyślimy, jeśli CP wskaże to jako przyczynę problemów. 

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego osobiście sprawy nie badam i nie piszę o tym ;) To jest właśnie rzetelność. O przyjrzenie się sprawie zwróciłem się do niezależnej - ode mnie i od CP - redakcji. 

 

Tak w ogóle to przed chwilą odłączyłem kabel antenowy od dekodera, żeby nie było zasięgu i wziąłem na kanał kodowany - od razu wyskoczył komunikat o braku sygnału z anteny naziemnej. Dekoder więc rozróżnia te kwestie.

 

Zapewniam więc, że jak CP założy sobie, że "to na pewno o sygnał chodzi to pomierzę :)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślisz, co się dzieje kiedy sygnał na wejściu antenowym odbiornika DVB-T (dowolnego), wynosi więcej niż 74dBµV? U obu z Was z opisów, a u Ciebie nawet z filmiku, widać pasek sygnału o maksymalnej długości, co może sugerować, że możecie mieć chwilowo poziom sygnału zbyt wysoki. I to też może być źródło problemu. Może, nie musi. Dlatego do rzetelnego ocenienia sprawy pomocne byłyby dokładne pomiary sygnału u każdego z Was. Chyba, że z góry założyliście prawdziwość Waszej hipotezy. Wtedy daleko temu wszystkiemu do rzetelności i obiektywizmu, a pomoc w rozwiązaniu problemu nie jest Wam konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ów paski - poziom sygnału - zmieniały się w czasie tej kilkunastomiesięcznej historii. Przed założeniem osobnej anteny nie były na max, były prawie na max i na zielono. Jak był mróz był na 100%, jak nie było - nie był. U mamy nigdy nie były na max. Wszędzie i zawsze problemy były takie same i tak samo często. Sygnał za silny, za słaby... :crazy: Ja wcześniej przez wiele lat używania nc+ nigdy nie miałem podobnych problemów, a sygnał też się zmieniał. Równie dobrze mogę teraz wymienić kabel, antenę, kupić wzmacniacz i kombinować z innymi rzeczami. Z tym, że usługa działa cały czas tak samo, czyli źle.


Tyle rzeczy już sprawdziłem przez te półtora roku, że po prostu ręczę za swoją instalację antenową i tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał zbyt silny, to taki sam problem jak sygnał zbyt słaby. A Twoje słowo w tej kwestii, to zbyt mało niestety, aby można jednoznacznie stwierdzić, że odrobina winy nie leży po jego stronie. 

Nigdzie nie napisałem, że masz wymieniać. Masz zmierzyć profesjonalnym miernikiem poziomy sygnału u Ciebie, aby rzetelnie móc ocenić sprawę. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Masz zmierzyć profesjonalnym miernikiem poziomy sygnału u Ciebie, aby rzetelnie móc ocenić sprawę. Tyle.

A zapytam z ciekawości, jak mam potem to udokumentować, że pomierzyłem i w jakim miejscu, żeby cokolwiek wniosło to do sprawy? Jakiś wydruk? Atest miernika? Świadkowie? Protokół? Byłem kilka razy w tej sprawie w APS-ie (w dwóch różnych). Tam mogli sobie mierzyć, co chcieli. Odprawili mnie z kwitkiem. Nie mieli nawet anteny naziemnej do dyspozycji :)

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby prościej, gdyby takie rzeczy zrobił APS. Walczę z nimi już tyle czasu, że mam pewność, iż wszelkie wydruki wykonane przez niezależnych od nich fachowców mogę sobie wsadzić w <tu niech każdy sam wstawi odpowiednie słowo>. Jak będą chcieli cokolwiek pomierzyć, ba, cokolwiek sprawdzić, to udostępnię im wszystko, co trzeba. Tylko, że oni nie chcą, nie mają dobrej woli i tu jest kwintesencja problemu. Jakby tę dobrą wolę mieli, to zawiózłbym im nawet antenę i przewód. 

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia wiem, że zbyt silny sygnał może być problemem. Co prawda mój problem nie dotyczył kanałów TV Mobilnej, ale gdy na nowej antenie pokojowej wyposażonej w wzmacniacz szukałem kanałów DVB-T, to był brak sygnału. Po odłączeniu wzmacniacza wyszukałem kanały bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mam nadzieję wszystko przekazać, zbiorę jeszcze co tu padło i przetworzę.
 
Widzę dwie istotne kwestie, które wymagają komentarza:
 
1.
 

Warto również zwrócić uwagę, że na tych dekoderach pojawiają się dwa różne komunikaty:

  • Brak uprawnień, aby oglądać ten kanał, aby przedłużyć uprawnienia, zadzwoń
  • Nie można wyświetlić tego kanału, jeśli problem będzie się utrzymywał, zadzwoń.

 
Uwaga: jest to nadspodziewanie ważne, bo być może w trakcie widoczności komunikatu 2 można wykonać pewną diagnostykę, zakładając że komunikat zostaje na dłużej.
Jeśli ktoś ma sposób na jego wywołanie i dłuższą obecność: w trakcie wyświetlenia proszę wcisnąć i przytrzymać czerwony przycisk na pilocie przez ponad 5 sekund.
Wydaje mi się, że dekodery naziemne miały ten sam ekran informacyjny schowany tak samo jak satelitarne. A w nim jest charakterystyczna cecha: otóż wartości PID Video, Audio i PCR pojawią się dopiero, gdy odbiornik odczyta strumień.

Jeśli by się okazało, że wartości PID przy tym komunikacie nie ma, to może to mieć wprawdzie różne przyczyny, ale oscylujące wokół sytuacji, w której dekoder widzi sygnał, ale nie widzi zawartości strumienia. Np. w tunerach linuksowych odpowiednikiem jest słynny komunikat "Nie znaleziono kanału w PAT". W dekoderach satelitarnych CP taką sytuację można wywołać w tym momencie ręcznie na kanale 521, tylko tam powód jest inny - tego serwisu faktycznie nie ma na wskazanym transponderze. Natomiast w dekoderach naziemnych to przyczyną nie jest, bo serwisy są. Powodów może być niestety multum, np. albo za długo trwa przestrajanie między multipleksami, albo za długo urządzenie próbuje odczytać dane z TS (a nie ma w nim błędów, bo to sprawdziłem). Może to być np. dlatego że sygnał jest blisko granicy poziomu wejściowego dla głowicy i dekoder musi się nad tym zastanowić. A może jakieś sąsiedztwo zakłóceń lub innego multipleksu z innej lokalizacji/kierunku. A może błąd w sofcie lub kwestia sprzętowa, że przy określonym poziomie sygnału dekoder potrzebuje więcej czasu na uzyskanie danych po "lock". Ale bez szerszych testów zachowania dekodera (o ile jest metoda na wywoływanie tego komunikatu, aby móc łatwo powtarzać próby) i pomiarów na miejscu tego się nie dowiemy.

 
2. W kwestii pomiarów, bo to się przewija w temacie:
 
Wiecie Panowie - to jest tak. Ja Was powiedzmy znam, może nie osobiście, ale @jarek999 jest tu 11 lat, a @jaszek to osoba znana z Radio Polska. Jesteśmy na forum dla specjalistów. No i mam na uwadze lokalizacje. Nie mam powodu, żeby w kwestii sygnału Wam nie wierzyć. Ale jednocześnie jeśli np. ja to przekazuję dalej do techniki, to pierwsze ich zupełnie naturalne pytanie będzie: ile dB? :) W inżynierii nie ma pojęcia "dużo", ani "dobry sygnał", albo coś jest zmierzone albo nie i trzeba zmierzyć :P Do tego też sprowadza się co pisze @swojadroga, bośmy już zęby zjedli w temacie pomocy technicznej tu na forum przez lata i obaj wiemy, że bez dB w tym środowisku to przysłowiowo jak bez ręki, bez nogi i bez pitoka ;) Jako że jednak wiadomo, że gdy nie macie czym pomierzyć to nie przeskoczymy. Dlatego wczoraj siadłem z miernikiem oraz z analizatorem na sygnale krakowskim, żeby chociaż sprawdzić to, co mogę ja. Niestety jest to obarczone istotnymi błędami metodologicznymi, na które ja już nic nie poradzę:
- po pierwsze Kraków to nie Warszawa (i całe szczęście :P )
- po drugie w ogóle nawet gdybym w Warszawie był, to pomiar ma sens w miejscu, gdzie problem występuje (lub w miejscu, gdzie się go uda ponowić, tylko że ja ponowić nie mam na razie na czym, bo dla odmiany nie mam dekodera)
- po trzecie @jarek999 wspomina, że problemy z sygnałem objawiają się u niego przy określonych warunkach atmosferycznych - cóż, trudno będzie trafić na te same w innych lokalizacjach jednocześnie
 
Efekt jest taki, że sprawdziłem co mogę, czyli poza 33°E sprawdzonym wcześniej mam teraz także skontrolowane to co wychodzi z nadajnika oraz fizyczną warstwę strumienia już w DVB-T. Nie zaobserwowałem żadnych problemów - nadal to co leci jest OK, sygnał stabilny, nie zbyt duży, nie za mały i nawet niespecjalnie się wysilałem z ustawieniem anteny (bo mam skierowaną na DAB+). Także tu nie ma nic, ale sprawdziłem to, tylko aby wykluczyć coś, co mogłoby się powtórzyć na różnych lokalizacjach. Nawet jeśli szansa na to była mizerna. Abyście mieli na uwadze, że sprawę traktuję poważnie.
 
W każdym razie bez pomiarów muszę kwestie sygnałowe potraktować luźniej, bo nie mam twardych argumentów klasy inżynierskiej... Czyli do przekazania, ale być może będzie to wymagało uzupełnienia i dalszej analizy w przyszłości.

 

Nie ma tu też odniesienia do satelity, bo jednak sygnał satelitarny jest przesterować dość trudno (chyba tylko za krótki przewód), a naziemny - dość prosto. Powiedziałbym wręcz, że zrobienie solidnej i pewnej instalacji naziemnej jest większą sztuką niż satelitarnej, bo tu nie chodzi, aby wydusić ile fabryka dała, tylko zrobić zbliżone poziomy, nie za wysokie. I niestety nawet wielu instalatorów nie do końca sobie z tego zdaje sprawę... Trzeba też odnotować, że w 2015 i 2016 wiele nadajników TV Mobilnej przenoszono na inne lokalizacje, zmieniano moce i niekiedy kanały (w związku z przejęciem RS TV przez EmiTel i porządkowaniem sieci), co sprawiało, że warunki odbioru ulegały zmianie.
 
Przy okazji dodam, że rozumiem Wasze niezadowolenie, gdy kontaktujecie się z infolinią operatora i pada pytanie o antenę, gdy macie pojęcie - irytujące. Ale oni tam nie wiedzą czy dzwoni ktoś z pojęciem, czy nie, a co gorsze - jako że znam temat od środka, to 99,9999999% telefonów to są osoby, które mówią, że się znają, a na koniec okazuje się, że albo im chomik przegryzł kabel albo antenę wiatr przekręcił itp. itd. w efekcie ludzie tam mają obowiązek jechać wg procedur i nie ma co się na nich gniewać. Dlatego właśnie spróbujemy zebrać różne uwagi i przekazać inną drogą, może tak się uda coś rozwiązać.
 
Nadal muszę niestety zaznaczyć, że 3 osoby to nie jest za dużo - nie wiem, czy to wynika, że inni się przyzwyczaili do pewnych spraw? Bo np. format obrazu Kino Polska i TVP Seriale myślę, że mamy bezsporny, @AnalitykDVB wydaje mi się, że wskazał w poście ze wczoraj z 10:39 najbardziej prawdopodobną przyczynę. Tak samo szum na Radio Bajka itp. Ale dyskusja trwa w wątku, a nowych głosów nie ma, więc zbieram co jest - na 99% dziś. Ale mimo, że np. komunikaty z systemem i numerami 030 itp. przewijają się od dawna, to są to nadal raporty jednostkowe. I trudno z tego coś ulepić - z poszukiwań po archiwalnych nie wiem, czy udałoby się zebrać nawet z 15 takich przypadków. Czy naprawdę by to innym nie przeszkadzało? Bo usługa jednak musi mieć większą liczbę abonentów. A znowu jeśli operator nie jest tym masowo torpedowany, to i trudno, żeby coś zmienił. Nie nastawiajcie się na jakieś proste rozwiązanie przynajmniej w kwestii tych komunikatów pojawiających się na kilka do kilkunastu sekund...
 
PS: Przypadkowo badając wczoraj temat muszę sam siebie poprawić - napisałem nieco wcześniej, że uprawnienia musiałyby być przesyłane także w innych multipleksach. Cyfrowy Polsat najwyraźniej z tego co widzę kosztem własnego miejsca emituje uprawnienia dla TV Mobilnej także w ramach MUX 2. Niestety bardzo wolno, ale zawsze coś. Dlatego ew. oglądanie kanałów z MUX 2 też nie powinno prowadzić do gubienia uprawnień, ale już na MUX 1, 3, 8 i lokalne - nie ma rady.
 
Proszę bez emocji i nakręcania się (porównywanie do Allegro @jaszek - faktycznie to sprawia wrażenie jakbyś już miał na nich wyrok :P ), czuwam nad wszystkim, zrobię co mogę, aby jakoś pomóc, a jednocześnie też postaram się, aby zebrać to możliwie treściwie, konkretnie, technicznie i aby w uzupełnieniu o moje doświadczenie jakoś może coś podpowiedzieć w komunikacji i wesprzeć CP. Nie wiem na razie co z tego wyniknie, ale coś robimy ;) W tym momencie nie kwalifikuje się to na portal - muszę jednak brać pod uwagę skalę masowości, a na mailu redakcyjnym poza wami "wieje wiater". Dlatego liczę na dialog i dobrą współpracę na poziomie wewnętrznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Jeśli ktoś ma sposób na jego wywołanie i dłuższą obecność(...)

Dobre :)  :rofl:

 

 

(...)Przy okazji dodam, że rozumiem Wasze niezadowolenie, gdy kontaktujecie się z infolinią operatora i pada pytanie o antenę, gdy macie pojęcie - irytujące. Ale oni tam nie wiedzą czy dzwoni ktoś z pojęciem, czy nie, a co gorsze - jako że znam temat od środka, to 99,9999999% telefonów to są osoby, które mówią, że się znają, a na koniec okazuje się, że albo im chomik przegryzł kabel albo antenę wiatr przekręcił itp. itd. w efekcie ludzie tam mają obowiązek jechać wg procedur i nie ma co się na nich gniewać. (...)

To nie do końca tak. Jak rozumiem jakiegoś zaocznego studenta na infolinii pierwszej pomocy. Ale na litość Boską, od techników w dziale wewnętrznym już można oczekiwać czegoś więcej tym bardziej, że wcześniej konsultanci wykluczyli już że antena nie spadła, albo że kabla nie przegryzł chomik. Frustruje fakt, że zgłaszam np. po raz trzeci błędny format nadawania dwóch kanałów, po raz trzeci każą mi przywracać ustawienia fabryczne dekodera, robię to, mówię, że nic nie dało, przełączają mnie do działu technicznego, a obecny tam technik każe mi... przywrócić ustawienia fabryczne dekodera. Wydaje mi się, że mówię do człowieka zrozumiale i powoli, a mam wrażenie, że technik nie wie, co to format obrazu. To frustruje, bo czuję się wówczas tak, jakby ktoś robił sobie ze mnie żarty :) Można się poirytować, jak ktoś każe wykonać w ciągu 3 godzin kilka razy czynność, która powoduje wykasowanie się wszystkich kanałów. 

 

Rzecz ponadto w tym, że owszem - mają procedury, ale wszystkie kończą się w tym samym miejscu - przywrócić ustawienia fabryczne, jechać do APS, wymienić dekoder. Czyli wszystkie procedury mają wspólny mianownik - usługa na 100% działa (choć jak widać format nadawania jest ewidentnie zły i pomimo mojego wielokrotnego zgłaszania oni do końca uważali i zapewne uważają, że jest dobrze). Poza tym procedury to mogą mieć na infolinii ogólnej, a po przejściu ich dział techniczny to powinien już chyba posłuchać klienta i zadać kilka pytań. 

 

Co do ilości klientów, ostatnio przeglądałem raport finansowy Cyfrowego Polsatu. 

 

http://www.grupapolsat.pl/sites/default/files/documents/cps_raport_kwartalny_za_3q_2017.pdf

 

Wynika z niego, że z telewizyjnej oferty Pre-Paid korzystało na koniec 3Q2017 roku 63 tys. osób, przy czym jest to zapewne suma TV Mobilnej na doładowania i satelitarnej Pre-Paid. Nie wiem jak z ofertą na abonament, niektórzy mają tę usługę w ramach Smart DOM. Poza tym nikt na forum nie napisał, że ma usługę, korzysta, ale nie ma problemów, co też świadczy po prostu o jej niskiej popularności. Kiedyś pytałem tu na forum o błędny format nadawania i szukałem kogoś, kto korzysta, to czekałem chyba z miesiąc na odpowiedź. W wątku o TV Mobilnej ostatnio aktywne są 2-3 osoby. Na forum RadioPolska byłem jedynym użytkownikiem oferty.

 

Co do komunikatu Irdeto, to go dzisiaj "wywołam" ( :mrgreen: , nie mogłem się powstrzymać) i powiem, co widać na ekranie ;)

P.S. No bo powiedz Mr. Orbita - ile czasu technikom mogło zająć stwierdzenie faktu, że na TVP Seriale i Kino Polska format obrazu jest zły? ;) Wg mnie kilkanaście minut, tyle trwa mniej więcej odpalenie dekodera (choć zapewne oni nawet nie muszą tego robić). Mam prawo przypuszczać, że tego w ogóle nie sprawdzili jadąc tylko drzewem procedur, albo sprawdzili, ale zignorowali problem. Nie ma innego wytłumaczenia :) Po prostu nie ma tam procedury, która wykraczałaby poza to, że usługa działa 100% dobrze :)

(...)Dlatego ew. oglądanie kanałów z MUX 2 też nie powinno prowadzić do gubienia uprawnień, ale już na MUX 1, 3, 8 i lokalne - nie ma rady.

 

W przeszłości byłem klientem Cyfry+ i nc+. Często oglądałem na satelicie kanały FTA, w dodatku takie, które sam sobie znalazłem i zaprogramowałem, bo nie było ich na liście. Przełączałem pomiędzy kodowanymi a FTA, i odwrotnie. Nigdy nie miałem podobnych do dzisiejszych problemów. Czy wcześniejsza moja sytuacja różni się czymś technicznie od obecnej? Oczywiście nie znam się na tym tak dobrze jak Ty, masz nieporównywalnie większą wiedzę. Jednak dla laika nawet fakt pojawiania się tego błędu niemal każdorazowo kilkanaście razy dziennie jest czymś nienaturalnym (najdelikatniej mówiąc) ;)

Dodam jeszcze, że nowo-zakupiony lub wymieniony na nowy dekoder sam nie jest w stanie po podłączeniu i włączeniu złapać uprawnień. Zawsze konieczny jest telefoniczny kontakt z BOK w celu nadania uprawnień.

A tak mam jeszcze techniczne pytanie - czy tak trudno rozwiązać to tak, żeby dekoder codziennie dostawał uprawnienia do końca danego dnia? Ok, w porządku, rano łapie, łapie i potem jest ok. A teraz jest tak, że w najlepszym razie każdorazowo muszę czekać kilkadziesiąt sekund na obraz. Jeśli oglądam np. na TVP1 mecz a chcę szybko podejrzeć wynik innego meczu na Polsacie Sport, to po prostu nie da się tego zrobić.

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr. Orbita - przede wszystkim chciałbym Ci bardzo podziękować za zaangażowanie. Jesteś jedyną osobą w tym kraju, która chce pomóc. Teraz jest mi głupio za to co wcześniej napisałem. Gdy nikt nie chce pomóc i nie ma światełka w tunelu to pojawia się frustracja, niepotrzebna... Przepraszam.

 

Przyznam, że do tych ciągłych komunikatów już się przyzwyczaiłem. Trzeba poczekać i pojawia się obraz. Taki urok usługi.

 

Brak przejścia uprawnień zdarzył mi się raz ale na dwóch dekoderach na raz. Ten drugi przywiozę po świętach do Warszawy i przeprowadzę procedurę ponowienia sygnału w stolicy. To wykluczy podejrzenie słabego sygnału.

 

Ten dekoder, który mam u siebie przyniosę do pracy. Przez 8 godzin łatwiej będzie można zaobserwować zaniki sygnału niż w domu gdzie już tyle czasu na TV nie mam. W pracy jest też służbowa TV Mobilna podłączona do innej anteny niż mój prywatny dekoder będzie podłączony. I będę cierpliwie czekał. Zaniki zapewne się pojawią. Gdy będą występować w tym samym czasie, w tej samej lokalizacji na dwóch różnych dekoderach podłączonych do innych anten to sprawa wydaje się dość oczywista. Zgadzam się, że brak dB to brak twardych danych, które są bardzo ważne. Jednak nie mogę zaakceptować sytuacji gdy przez pół dnia nie da się oglądać i czasami powtarza się to co kilka dni. Trudno wtedy taką usługę traktować poważnie. Na razie jak na złość jest dobra, bezchmurna pogoda :-)

 

Proponuję skupić się na faktach, obserwowanych zjawiskach i zbieraniu dowodów oraz ścisłej współpracy z Mr. Orbita. Wylaliśmy już swoje żale wielokrotnie, powtórzyliśmy argumenty, wiemy co nas boli. Już wystarczy. Teraz idźmy za jedynym światełkiem w tunelu, którym jest Mr. Orbita.

Edytowane przez jarek999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w posiadaniu Tv Mobilnej od kilku lat. Dotychczas dekoder leżał praktycznie mało używany ponieważ mieszkam na parterze, jednak w najbliższym czasie będzie modernizowana w moim bloku instalacja zbiorcza i będzie włączony sygnał Tv Mobilnej. Postaram się o pomiar sygnału przez konserwatora profesjonalnym miernikiem oraz jaki to model. Dotychczas korzystałem z anteny siatkowej i wiem tylko że jestem w zasięgu, lecz przeszkody terenowe uniemożliwiały odbiór.

Sam konserwator też uważa się za wszechwiedzącego, gdy Go pytałem czy da radę puścić sygnałów w instalacji zbiorczej odpowiedział: ,,Tv Mobilna działa tylko w samochodach'' dopiero jak powiedziałem że mam T-HD210 i działa na antenie siatkowej stwierdził że można włączyć sygnał do instalacji zbiorczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Tą trzecią osobą z problemami jestem ja :) Piszę, ponieważ chyba odkryłem coś ciekawego. Od kilku dni TV mobilna na moim T-HD1000 działała ok - to znaczy dekoder nie gubił uprawnień. Kilkanaście minut temu zrobiłem pewien test. Włączyłem kanał Comedy Central. Odbiór oczywiście był. Zalogowałem się do ICOK i ponowiłem uprawnienia mimo że kanały działały. Poszedłem się ogolić przed pracą, wracam po 10 minutach i co? Ciemność. I tak w sumie już pół godziny. Jeśli możecie to sprawdźcie u siebie ale wygląda na to, że mają coś zwalone z ponawianiem uprawnień w ICOK.

 

Komunikat E016-0

Edytowane przez skin13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Komunikat E016-0

Ten komunikat z tym kodem błędu jest o tyle kiepski, że uprawnień nie przywrócisz teraz ani przez ICOK, ani na infolinii operatora (tej pierwszego kontaktu). Musisz dostać się do konsultanta działu technicznego.

 

Zapewne masz komunikat taki: 

 

test1.png

 

Potem zrobię to samo, co Ty. Teraz jestem zbyt zarobiony.

(...)Od kilku dni TV mobilna na moim T-HD1000 działała ok - to znaczy dekoder nie gubił uprawnień. (...)

Nie chciałem nic pisać, bo wiele razy nabrałem już nadziei że jest lepiej, ale dołączę się jak już zacząłeś. U mnie też od kilku dni komunikaty pojawiają się często, ale na krótko (te 30 sekund najczęściej), jest więc postęp.

 

DODANE:

(...)wartości PID Video, Audio i PCR pojawią się dopiero, gdy odbiornik odczyta strumień.

(...)

Sprawdziłem. Wartości te są podczas obecności komunikatu o braku możliwości wyświetlenia kanału (Irdeto 030-0). 

 

@skin13

 

Zanim dobijesz się na infolinię do działu technicznego w celu ponowienia sygnału, przytrzymaj czerwony guzik na pilocie i zobacz, czy masz wartości, o których pisze Mr.Orbita podczas obecności Irdeto 016-0

Edytowane przez jaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...