Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach Polsat Box) - czy można wypowiedzieć umowę?


Duro Hombre
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy i koleżanki pozwoliłem sobie zebrac do kupy wasze informacje i wykorzystac je w wypowiedzeniu które mam zamiar wysłac do CP ... co z tego wyjdzie zobaczymy. przedstawiam wam jak to sformułowałem w całosc :

Wypowiedzenie

 

Informuję, że wypowiadam umowę o abonament z CYFROWYM POLSATEM z końcem okresu rozliczeniowego z powodu utracenia możliwości korzystania z kanału FOX LIFE bez zachowania okresu wypowiedzenia umowy PODSTAWOWEJ, czyli planuje zakończyć tę umowę z dniem zakończenia danego kolejnego okresu rozliczeniowego. Wypowiadam umowę na podstawie regulaminu rozdział 5 punkt 5.Przyczyną wypowiedzenia umowy jest nie zmiana logo operatora ale całkowita zmiana ramówki programu!! Z czego nie jestem zadowolony!! Proszę o poinformowanie mnie o terminie zdania sprzętu w Punkcie Sprzedaży.

UZASADNIENIE WYPOWIEDZENIA

Podsumuwując ,operator kanału Fox International Channels Poland zakończył nadawanie kanału FOX LIVE HD 16 stycznia który w umowach abonenckich CYFROWEGO POLSATU jest określony jako kanał gwarantowany i znika on z oferty,w tym samym miejscu tego samego dnia Fox International Channels Poland wprowadza nowy kanał Fox Comedy HD, FOX LIVE HD to profil kanału Drama&Crime&Entertrainment a FOX Comedy HD to profil typ Comedy czyli nie ma mowy o rebrandingu.

Myślę że sprawa jest jasna 16 Stycznia kanał FOX LIVE HD został wycofany z oferty CYFROWEGO POLSATU jako kanał GWARANTOWANY i mam pełne prawo na wypowiedzenie umowy bez żadnych konsekwencji oraz kar.

 

 

……………………..

własnoręczny podpis

Może sie to komuś z was przyda. ps . SPRAWDZCIE CZY WSZYSTKO SIE ZGADZA JEZELI COS JEST NIE TAK PISZCIE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że sprawa jest jasna 16 Stycznia kanał FOX LIVE HD został wycofany z oferty CYFROWEGO POLSATU jako kanał GWARANTOWANY i mam pełne prawo na wypowiedzenie umowy bez żadnych konsekwencji oraz kar.

Jeśli już to:

"Sprawa jest oczywista, że dnia 16 S=stycznia kanał FOX LIVE HD został wycofany z oferty CYFROWEGO POLSATU - jako kanał GWARANTOWANY i w związku z tym nabyłem prawo do wypowiedzenia umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia oraz naliczenia kary umownej".

 

I jeszcze coś w tej pozostałej treści należy poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bo prawda jest taka że to operator tj. Cyfrowy Polsat twierdzi że zamiana Fox Life na FOX Comedy to nic innego jak rebranding. Gdyby sensu stricte było to z punktu widzenia definicji klasyczny rebranding Cyfrowy Polsat zamieścił by swoje stanowisko na stronie internetowej.

Póki co można powiedzieć że CP jak i nc+ nic nie twierdzą. A może 30 stycznia wydadzą oświadczenie że ta zmiana uprawnia abonentów do rozwiązania umowy w ciągu 14 dni od zniknięcia FOX Life? :D Czyli abonent będzie miał dzień na dostarczenie wypowiedzenia :D A może już taka informacja jest opublikowana na ich stronach. Jeśli dobrze pamiętam to n umieściło gdzieś informację o możliwości rezygnacji z powodu wycofania kanału gdzieś na jakieś losowo wybranej podstronie. Nie pamiętam czego to dokładnie dotyczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platforma n takie informacje umieszczała najczęściej wśród informacji o włączeniu nowej usługi, w ostatnim akapicie, w krótkim jednym lub dwóch zdaniach. Treść była do pobrania w pdf-ie w dziale "Dokumenty". CP takie informacje umieszcza na wyłączanym kanale. Czasem na stronie Rzecznika Prasowego w podobny sposób jak robiła to platforma n.

 

PS. Nie 14, a 30 dni jest na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy po dokonaniu w niej zmian. Liczy się data zmiany a nie data oświadczenia operatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech redakcja satkurier zada pytanie, wówczas Rzecznik CP wydać będzie musiała oficjalne oświadczenie :brawo:

Natomiast moim zdaniem wszystkie dotychczasowe kwestie może trochę naciągane ale wpisują się w definicję rebredingu (może FOX life na Fox comedy) najmniej ale jednak grupa medialna ta sama.... jednak:

 

"Zgodnie z decyzją nadawcy. 1 lutego br. kanał Animal Planet zmieni się na polskim rynku w Discovery Life" :shock: - i to już inaczej nazwać się nie da jak zaprzestanie świadczenia usług na kanał którym nosił status gwarantowanego! :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym pytaniem nie do mnie. Czytałem w kilku miejscach i FIC też nazwał tą zmianę rebrandingiem z powodu kiepskich wyników oglądalności. Ja swoje zdanie w tym temacie już wyraziłem, teraz czekam na oficjalne stanowisko operatora, nadawcy i odpowiedniego urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro wtorek, ciekawe ile osób wysłało wypowiedzenie. Ja dopiero napiszę ale na pewno wyślę. Moglibyśmy informować kto już wysłał.

 

Proponuję wszystkim, którzy wysłali wypowiedzenie zamieszczać w tym miejscu informacje jakie jest stanowisko Cyfrowego Polsatu po wpłynięciu tegoż wypowiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze bardzo ważna sprawa. Prawdopodobnie konsultanci mogą przekonywać że wypowiedzenie jest nieuzasadnione. Mają rację albo i nie.

 

W takim przypadku macie prawo grzecznie prosić o ustosunkowanie się operatora w formie pisemnej. Tzn poproście o przelanie słów konsultanta na formę pisemną i przesłanie jej na wasz adres. Wypowiedzenie złożyliście w formie pisemnej to i odpowiedź powinna być na piśmie. Jeżeli prześlą odpowiedź będzie można skany wypowiedzenia i przedmiotowej odpowiedzi przesłać do UOKIK w celu sprawdzenia zgodności z prawem. Decyzja należy do was.

 

Tylko rozmawiajcie z klasą, grzecznie i kulturalnie. Konsultanci to tacy sami ludzie jak my tylko są zobligowani przedstawiać stanowisko korporacji z którym wcale nie muszą się w duchu zgadzać ;)

 

Możecie im grzecznie przedstawić swoje stanowisko i wyjaśnić że odpowiedź pisemna jest dla was niezbędna do złożenia zapytania do UOKIK w celu rozstrzygnięcia sprawy.

Zobaczycie sami jaki to przyniesie skutek.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że UOKiK nie rozstrzygnie indywidulanie Waszego problemu ani nie odpowie na Wasze pismo czy Operator postępuje zgodnie z prawem czy nie :idea:

 

A dokładniej:

 

Skarga od zainteresowanego – jeśli jest zasadna – może, ale nie musi być przyczynkiem do wszczęcia postępowania o naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. Prezes UOKiK nie ma bowiem obowiązku wszczynania na wniosek skarżącego postępowania w każdej takiej sprawie. Ponadto zgłaszający skargę nie będzie stroną postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Takie uprawnienia posiada tylko przedsiębiorca, wobec którego toczy się postępowanie.

 

Prezes UOKiK po sygnale otrzymanym od konsumenta może wszcząć tylko postępowanie wyjaśniające, jeśli dojdzie do wniosku, że okoliczności wskazują na naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

 

Prezes UOKiK działa jednak na drodze administracyjnej, nie występuje natomiast w zwykłych sprawach cywilnych oraz procesach sądowych, a także nie udziela indywidualnych porad prawnych poszczególnym Konsumentom. Kompetencje Prezesa UOKiK różnią się więc od tych, które mają rzecznicy konsumentów (działający w każdym powiecie i w miastach na prawach powiatu).

 

Zadaniem Prezesa UOKiK jest działanie w interesie publicznym i przeciwdziałanie praktykom naruszającym zbiorowe interesy konsumentów. Warto jednak pamiętać, że mianem zbiorowego interesu konsumentów nie określa się suma wielu indywidualnych interesów konsumentów (np. 100 pokrzywdzonych klientów dewelopera) a sytuację w której dochodzi do naruszenia interesów potencjalnie nieograniczonej liczby konsumentów. Tak więc Prezes UOKiK prowadzi postępowania tylko w przypadkach najistotniejszych z punktu widzenia interesów zbiorowości konsumentów.

 

 

 

Możecie im grzecznie przedstawić swoje stanowisko i wyjaśnić że odpowiedź pisemna jest dla was niezbędna do złożenia zapytania do UOKIK w celu rozstrzygnięcia sprawy.

Zobaczycie sami jaki to przyniesie skutek.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zupełnie inny przypadek. Ret-Sat1 wyłączył kanał Fox Life 1 stycznia 2015r. (jeszcze przed rebrandingiem tego kanału w Fox Comedy) i zastąpił go kanałem Polsat Film. W związku z tym operator nie miał innego wyjścia jak poinformować swoich abonentów o prawie do odstąpienia od umowy w razie braku akceptacji takiej zmiany.

 

 

Nie zmienia to faktu, że Operator stwierdza, że:

Stowarzyszenie Telewizji Kablowej Ret-Sat1 informuje, że od dnia 1 stycznia 2015 r. zostanie wyłączony program Fox Life z powodu zmiany charakteru programu, jego nazwy i zawartości programowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie, że UOKiK nie rozstrzygnie indywidulanie Waszego problemu ani nie odpowie na Wasze pismo czy Operator postępuje zgodnie z prawem czy nie :idea:

 

Pamiętajcie również że macie prawo żądać odpowiedzi pisemnej od operatora odmawiającej przyjęcia wypowiedzenia wraz z jego uzasadnieniem. Co z tą odpowiedzią zrobicie to wasza sprawa.

W przypadku gdy uważacie że racja jest po waszej stronie nie sztuką jest napisać krótkie pismo do UOKIK wskazując, iż powyższy proceder może mieć charakter masowy podopinać jako załączniki wypowiedzenie oraz odpowiedź operatora i przesłać w celu rozpatrzenia. W piśmie do UOKIK można zawrzeć zdanie, iż w przypadku braku podstaw na wszczęcie sprawy wnosi się o informację zwrotną wraz z odesłaniem załączonych pism. Nie muszę wspominać że w piśmie podajemy pełne swoje dane, pamiętamy o czytelnym podpisie oraz wszystko wysyłamy listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Koszt jak sądzę niewielki.

 

A to czy UOKIK nam odpowie czy nie jest tutaj sprawą drugorzędną, choć uważam że z każdego urzędu pismo zwrotne przychodzi. Przy kilku lub kilkunastu takich pismach UOKIK (nie wykluczam 1) powinien zająć się sprawą. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba się fatygować z pocztą, bo można dokonać tego elektronicznie...

A problem nie powinien być rozst[beep]ny indywidualnie, ponieważ dotyczy on wszystkich Abonentów, którzy posiadają w swoich pakietach wskazany kanał i wobec tego UOKiK powinien badać sprawę ogólnie i czy jest to zgodne z regulaminem Operatora. Operator może wziąć pod uwagę dodatkowe okoliczności jak np. zadłużenie Abonenta i nie rozwiązać umowy automatycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie zmienia to faktu, że Operator stwierdza, że:

Stowarzyszenie Telewizji Kablowej Ret-Sat1 informuje, że od dnia 1 stycznia 2015 r. zostanie wyłączony program Fox Life z powodu zmiany charakteru programu, jego nazwy i zawartości programowej.

 

To zdanie oznacza, że operator doszedł do wniosku, że nie jest mu potrzebny w ofercie kanał komediowy.

Nikt nie zaprzecza zmianie charakteru programu (nawet sam nadawca, a nawet operatorzy). Istota problemu jest w zupełnie innym miejscu. Nadawca i operatorzy (tutaj dla bezpieczeństwa powiem) satelitarni utrzymują, że jest to rebranding i abonenci nie mają prawa do odstąpienia od umowy. Te zmiany idealnie się wpisują w definicję rebrandingu, ale ja ciągle mam wrażenie, że cały ten rebranding to tylko wybieg prawny. Dlatego twierdzę, że należy zakończyć z tymi nieostrymi granicami, balansowaniem na granicy, bo póki co rebranding zamyka furtkę bezkarnego odstąpienia od umowy.

Tak samo uważam za nadużycie tzw. promocyjne nadawania kanałów w pakietach przez nieokreślony czas, np. Religia.tv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie są tu opowieści z mchu i paproci. Aby pisać do UOKIK to osoba X musi znać oficjalne stanowisko danego operatora z którym się nie zgadza odrzucające jego wypowiedzenie. Osoba X musi podjąć decyzję o przesłaniu pisma dalej.

 

Na razie tu takich osób jak widać brak.

 

Ale osobiście jak zniknie Animal Planet będę zmuszony zadziałać bo oprócz bajek to ulubiony kanał moich dzieci. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie ktoś pisze z sensem, żeby UOKiK zajął sie sprawą to tak jak @VISS napisał, trzeba złożyć wypowiedzenie, załączyć kopię odmowy rozwiązania umowy z tego powodu i dopiero wtedy można liczyć na działania ze stronu urzędu :D A tak to jest gdybanie, że opratora nie przyjmie itd :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maqu'ai - Z dwóch powodów nie jest to ta sama sytuacja. Po pierwsze wspomniany operator kablowy zastąpił kanał Fox Life kanałem Polsat Film. Ciężko to nazywać rebrandingiem. Drugi powód to data - 1 styczeń 2015. Powtórzę jeszcze raz. Nikt nie kwestionuje zmiany charakteru kanału, co tu usilnie udowadniacie. Operatorzy się zasłaniają rebrandingiem kanału, który nie uprawnia do odstąpienia od umowy.

Gdyby w CP była analogiczna sytuacja jak w Ret-Sat1 to też byłoby prawo do odstąpienia od umowy. I nie, że tak myślę, ale wiem to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co abonenta CP czy nc+ interesuje co robi nadawca kanału? On ma umowę z platformą a nie nadawcą. Miałem FOX Life, nie mam FOX Life. Pojawił się FOX Comedy. Nie znam forum SK, nie znam stron o mediach to nie wiem co się stało. Wchodzę na strony CP, nc+ nie ma żadnej informacji. Nie wiem czy dekoder się popsuł, antena przestawiła, kanał został przeniesiony pod inny numer na liście kanałów.

Przy okazji. Czy APS-y dostały jakieś wytyczne co mają mówić gdyby abonent zapytał ich o FOX Life, Animal Planet?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...