Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, thommy18 napisał(a):

Nie wiem dokładnie jaki to miałby być router.  Ze względu na możliwość dużych zabezpieczeń sieci w sofcie linuxowym nie zmieniłbym już na router z oprogramowaniem zamkniętym.

Masz zły router, zbyt wolny, aby obsłużył software'owo natowanie większe niż ok. 300-400 Mb/s, a hadware'owe nie jest obsługiwane przez openwrt. Są do tego patch'e trochę to niwelujące, poczytaj o tym na forum. Mam Archer A7 i jest dobrze.

Edytowane przez aquarius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatem wytłumaczysz fakt tego, że na stronach: https://www.fireprobe.net/pl  test.mm.pl https://www.vectra.pl/test  wynik testu to ponad 600 mbit download a gdy robi się pomiar do internetu na speedtest.net speedtest.pl fast.com to prędkość download oscyluje około 400 mbit/s. Gdyby była wina wydajności routera raczej zawsze miałbym obniżone transfery niezależnie od tego na którym serwisie wykonuje się pomiar. Poza tym płacę za łącze internetowe śmieszne 9,99 PLN, więc operatorowi nie opłaca się puścić mi więcej prędkości internetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że tak. Dzisiaj po awarii u mnie sprawdzałem prędkość na speedtest.net przepustowość zależna jest ściśle od hosta, na którym prowadzi się test. Gry pobieram ze Steama i tam normą są prędkości 70 megabajtów na sekundę pobierając grę 30 GB+ spadki są np. na 66 megabajtów, więc łącze działa całkiem fajnie. Generalnie rzecz biorąc przestałem tak dużą wagę przywiązywać do tych skoków. Faktem jest, iż nie zawsze dostawca daje możliwość wykorzystania całych 600 mbit. Najczęściej prędkość jest właśnie w okolicach 400 mbit/s (popieram to przykładami z własnej lokalizacji - u innych może takich skoków nie ma). Osobiście nie jestem przekonany co do tego, że winny jest router. Przykładowo dzisiaj około godziny 14 padła telewizja i internet u mnie na jakieś 60 minut. Wcale to nie znaczy, że z tego powodu trzeba kupić nowy komputer czy telewizor. Płacąc 9 PLN za internet to uważam, że i tak transfery są na dobrym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przedłuzam umowe z Multimedia.

Złozyłem wypowiedzenie. Pani mówi ze wiecej nic nie da sie obnizyc.

MIałem: 300 mb net, maxbox i 3 kanały hbo za 83 zł.

 

teraz propozycje po wypowiedzeniu umowy  to:

1. 300 mb neta i maxbox za 67, z 600 mb neta 71.

2. netflix podstawowy dopłacajac 10 zł.

3. 300 mb net, maxbox, netflix podstawowy, hbo max i tidal za 94.

 

W sumie potrzebuje neta i tv, netflix i hbo to dodatki które kuszą.

 

Jak myslicie? Pani juz chyba nie da nic wiecej. A ja tez nie chce za 2 zł mniej walczyc.

Obecnie płace tez za spotify 20 zł miesiecznie wiec zmieniajac go za tidal w sumie mniej bym płacił niz teraz a miałbym netflixa i hbo max.

 

Czy jakość 720p netflixa na telewizorze 42 cale bedzie wygladała znosnie?

czy 600 mb neta robi taka róznice czy tylko przy pobieraniu duzych plików?

 

Inna sprawa ze jak jest z tą opłata inflacyjną? Pani z infolinii mówiła ze to opcja kiedy wzrosnie inflacja i nie wie czy podniosa za 3 miesiace a moze za 12 a moze wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kiler napisał(a):

To nie są złe propozycje @pln, ja bym brał. 

Dziękuję za porady. Zastanawiam się czy potrzeba mi netflixa HBO i tidala. Czy będę to oglądał  w ogóle.

 

Boli trochę ten netflix podstawowy tyle Że raczej nie dadzą mi standardowego w tej cenie. 

Czy może poczekać do konca miesiąca i coś jeszcze wycisnę z nich? 

 

 

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ktoś  ma problem z HBO2?(HBO3) a mianowicie nagle pojawia się sporadycznie zielony ekran i obraz się zacina i to trwa około 5 min. i potem przestaje, zauważyłem to w trakcie oglądania filmu (2 razy było ) tak jakby było problem z kodowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie tych podwyżek inflacyjnych. Pani na infolinii mowila mi ze nie wiadomo kiedy podwyzka może być, czy za 3 miesiące czy za 12. 

 

Ale jak to jest? Podpisuje dziś umowę, wiadomo ze inflacja wynosi X. Cena wynegocjowana powinna brać pod uwagę inflację. Więc jeśli za miesiąc mi walna podwyżkę to maksymalnie te procent czy dwa bo inflacja nie skoczy o 10 procent nagle. 

 

Jak.to działa w praktyce? 

 

Zastanawiam się czy nie nalegać na umowę na 12 miesięcy żeby w razie czego mieć możliwość uciec z pociągu wzrostu ceny. 

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nigdy nie działa tak, że podniosą 1% albo 2 tylko zawsze jest to większa podwyżka. Z reguły już podnoszą po 2 - 3 miesiącach, bo stopa inflacyjna wyniosła tyle w grudniu a w styczniu tyle i związana z tym podwyżka oparta na zapisie o opłacie waloryzacyjnej. Tutaj czytałem historię człowieka, co miał bodaj 89 PLN za miesiąc, cena po 3 miesiącach wynosiła już 126. Sam zauważ czy rzeczywiście jest 1% wzrostu ceny ? W bajeczki typu "bo może i 12 miesięcy nie podniesiemy ceny" nie warto wierzyć. 95% ludzi z tytułu zapisu o waloryzacji ceny dostało już podwyżki. Według mojego subiektywnego zdania taka opłata jest niezgodna z prawem, ponieważ nie można żądać waloryzacji opłat od prywatnych odbiorców usług. Waloryzacje wypłaca państwo np. dla rencistów, emerytów, strażaków, innych pracowników tzw. budżetówki. W dodatku taka Multimedia czy Vectra nie posiada produktów w ofercie tylko usługi będące medium. Internet płynący pakietami w kablu albo telewizja dekodowana przez dekoder czy odbiornik. Prąd zużywany do odbierania usług i tak sam opłacasz, odbiorniki telewizyjne czy laptop do internetu to Twoja własność, której koszty już ponosisz. Opłata waloryzacyjna to moim zdaniem podobnego typu zasada jak dawniej: "Lista dostępnych stacji kablowych nie stanowi elementu umowy". Prawnicy wytłumaczyli Vectrze czy tam Multimedi, że stanowi. Tak samo czy wcześniej czy później UOKiK oraz sądy zajmą się sprawą opłaty waloryzacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/815593,w-jaki-sposob-konsument-moze-zlozyc-skarge-do-uokik-i-czego-moze-oczekiwac-po-jej-zlozeniu.html   Poradnik " W jaki sposób konsument może złożyć skargę do UOKiK i czego może oczekiwać po jej złożeniu ? "

Edytowane przez Kleofas11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, thommy18 napisał(a):

To nigdy nie działa tak, że podniosą 1% albo 2 tylko zawsze jest to większa podwyżka. 

Jak najszybciej powinien się tym Zająć ukoik.  Przecież to jest niezgodne z prawem. Jak oni sobie to liczą. Dziś podpisuje umowę i liczy się ile wzrosła inflacja od dnia podpisania umowy do dnia podwyżki a nie jakieś ich wyliczenia. Dlatego właśnie poczekam do końca miesiaca z podpisaniem przedłużenia. Może coś się wyklaruje. Narazie to ciul mi z tych 94 zł jak za 3 miesiące będzie 120. A najlepsze że za pakiety netflixa i HBO też podniosą a przecież nie są one nawet ich. Już wolę sam zapłacić 30 zł za vod i moc anulować kiedy chce niż za chwilę placic 30.zl więcej ale miesięcznie. 

 

Jednym słowem dla mnie to rozumiem podwyżkę inflacyjna, koszty usług też poszły w górę mocno( utrzymanie łączy technicy prąd itd) ale są inne rozwiązania. Można podpisywać nowe umowy drożej i na rok albo pół roku, a nie teraz łowimy promocjami a za kilka miesięcy podwyżka. Za pół roku druga i w 2 roku umowy place 50 zł więcej. 

 

Dobry biznes sobie wymyślili. Oby im szybko utarto nosa. I tak już jest to dziki zachód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zapowiedzieli podwyżkę o 14,4% (umowa przedłużona od października '22). Oni to nazywają "waloryzacją"... Cóż za eufemizm - waloryzować można świadczenia czy zarobki, ale nie opłaty! Zresztą mniejsza o nazewnictwo. Problem w tym, że zmieniając istotny element umowy terminowej (jakim jest uzgodniona cena), odmawiają drugiej stronie prawa do jej rozwiązania. W mojej opinii to jest niedopuszczalne i na to zamierzam złożyć skargę do UOKiK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, thommy18 napisał(a):

Według mojego subiektywnego zdania taka opłata jest niezgodna z prawem, ponieważ nie można żądać waloryzacji opłat od prywatnych odbiorców usług. Waloryzacje wypłaca państwo np. dla rencistów, emerytów, strażaków, innych pracowników tzw. budżetówki.

 

1 godzinę temu, pln napisał(a):

Dobry biznes sobie wymyślili. Oby im szybko utarto nosa. I tak już jest to dziki zachód. 

 

13 minut temu, marteenez napisał(a):

Cóż za eufemizm - waloryzować można świadczenia czy zarobki, ale nie opłaty!

Nic dodać, nic ująć. Życzę im, żeby jak najszybciej im zabroniono tego rodzaju praktyk. To jest czyste cwaniactwo i złodziejstwo. Nic by się im nie stało gdyby pozostawili roczne umowy i proponowali nowe ceny tylko po ich wznawianiu. Oni postanowili po prostu ordynarnie wydoić klientów. Ich argumentacja o inflacji jest nic nie warta i te podwyżki nie są zgodne z prawem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni powiedzieć: inflacja jest wysoka. Nie zaproponuje Panu mniej niż X zł i umowa na rok. I tyle. 

 

Proste. I uczciwe. Ale nie. Dać niższa cenę a później podbić ja podwyżka inflacyjna. Ciekawe ile skarg będzie na multimedia i vectra.  I jak poważnie ukoik do tego podejdzie. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, marteenez napisał(a):

Mi zapowiedzieli podwyżkę o 14,4% (umowa przedłużona od października '22). Oni to nazywają "waloryzacją"... Cóż za eufemizm - waloryzować można świadczenia czy zarobki, ale nie opłaty! Zresztą mniejsza o nazewnictwo. Problem w tym, że zmieniając istotny element umowy terminowej (jakim jest uzgodniona cena), odmawiają drugiej stronie prawa do jej rozwiązania. W mojej opinii to jest niedopuszczalne i na to zamierzam złożyć skargę do UOKiK.

14,4% ponieważ tyle wyniosła oficjalna inflacja w Polsce za 2022r. podawana przez GUS. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2023 o 13:38, strzala napisał(a):

14,4% 

Skoro tyle wynosiła w 2022 roku to podpisujac umowe w pazdzierniku juz wiedzieli ze jest taka, wiec powinni dac mu wtedy 14 procent wyzsze ceny a nie teraz podnosic cene cwaniacko.

 

 

Edytowane przez Kiler
Nie cytujemy ostatniej wypowiedzi w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.04.2023 o 17:01, pln napisał(a):

Czy jakość 720p netflixa na telewizorze 42 cale bedzie wygladała znosnie?

Plan 720p jest po prostu straszny jakościowo, od biedy może na malutki smartfon albo jakąś lodówkę da radę to używać. Lepiej dopłacić do wyższego planu niż męczyć się z tym na telewizorze. 

Chyba, że naprawdę jesteś bardzo, ale to bardzo mało wymagający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...