Skocz do zawartości

Platforma CANAL+ – dyskusja ogólna


vibor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

O widzę, że maruda zawsze krytykujący Canal+ się obudził. Na razie C+4K to może być wzorzec dla innych nadawców- Eleven 4K wygląda gorzej, podobnie PSP, a Viaplay tragicznie, choć są tacy dla których na ich OLEDach jest bardzo dobrze. :) Widocznie mój Philips nie daje rady z super jakością Viaplay. Pewnie jestem mało wymagający, ale gdyby wszystkie mecze wyglądały jak te w C+4K byłbym bardzo zadowolony.

  • Popieram 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to sobie przeliczam w ten sposób, że skoro dobry kanał HD w MPEG-4 powinien mieć ok. 8 Mbit/s więc kanał w 4K powiniem mieć 4 razy tyle czyli ok. 32 Mbit/s. Wiadomo jednak że w 4K stosuje się większą kompresję HEVC gdzie paczka danych zajmuje ok 60% wielkości paczki danych w MPEG-4 więc

32 x 60% to daje ok. 19,2 Mbit/s. Tak więc taka wielkość kanału 4K to jest nieźle. Nie powinny dziwić wielkości dla 4K rzędu 17-19 MBit/s. Zresztą jak powstawał kanał CANAL+ 4K to pamiętam jak któryś z dyrektorów Canal+ mówił że początkowo to będzie 20 kilka Mbit a docelowo ok. 18-19 co uważają za odpowiednie dla 4K.

Niepokoi mnie natomiast upychanie innych kanałów HD na transponderach. Ja rozumiem że zmierzamy w kierunku redukcji liczby kanałów (choćby po decyzji Disneya) ale to perspektywa nawet kilku lat. Teraz nie powinni się pozbywać transpondera, przynajmniej dopóki wszyscy klienci nie są wyposażeni w dekodery HEVC i nie można przejść na większą kompresję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ich to zbytnio nie interesuje,  czy abonent będzie miał dostęp. Z drugiej strony oprtator dąży, aby wszyscy przesiedli się na dekodery 4k ewentualnie na moduł jeśli ktoś chce,  choć z oprami go dają. 

Edytowane przez ircios
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jupiter napisał:

Ja rozumiem że zmierzamy w kierunku redukcji liczby kanałów (choćby po decyzji Disneya) ale to perspektywa nawet kilku lat. 

Ja myślę, że ta perspektywa nie jest wcale aż taka odległa patrząc na to, jak Disney zamyka w innych krajach swoje kanały TV. Podejrzewam, że tylko czekają aż końca dobiegną obecne umowy z operatorami satelitarnymi i kablowymi, a wtedy nastąpi OFF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ozzy666 napisał:

Śmieszy mnie że niektórzy chcieli by decydować za innych co jest warte oglądania a co nie jest.

Jeżeli to aluzja do tego, co napisał @andjaw to chyba nie piszecie o tym samym.

O tym, co chcesz (lub nie chcesz) oglądać, decydujesz wyłącznie Ty. Natomiast dystrybucja 3-4 kanałów, w których np. "Wojny magazynowe"  są nadawane naprzemiennie, przekłada ilość nad jakoś. Pojemności transponderów nie są nieograniczone, czyli albo ilość albo jakość...

Wiem, że to zagadnienie bardzo kompleksowe, ale sprowadza się do wspólnego mianownika, którym jest kasa.

Edytowane przez meckbar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, meckbar napisał:

Natomiast dystrybucja 3-4 kanałów, w których np. "Wojny magazynowe"  są nadawane naprzemiennie, przekłada ilość nad jakość

Ty tak uważasz, ale dla kogoś kto to ogląda są to wartościowe kanały. Nie nam oceniać co jest wartościowe a co jest [beep]em bo to subiektywne odczucie. Przykładem mogą być kanały sportowe, nie oglądam ich więc dla mnie są bez wartości, z tego powodu powinienem domagać się by operator je włączył? Raczej nie. Płacę za nie bo są częścią pakietu na który się zgodziłem i to się raczej nigdy nie zmieni że będziemy mogli sami tworzyć pakiety z kanałów które nas interesują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, cidik napisał:

no bo było, HD też miało na sat kilkanaście mbit na początku, a została ledwo połowa na kilku kanałach, a na reszcie jest po 2-3. Więc kwestia czasu jak to samo spotka 4k

Oj tak tak. Pamiętam jak FilmBox Premium HD miał stały bitrate  na poziomie 10 Mbit/s, a TVN HD 12 Mbit/s, a może nawet 14 Mbit/s (dokładnie już nie pamiętam). A normą było 8-6 Mbit/s. A potem było już tylko gorzej. Z roku na rok coraz niżej, więc śmiem zgodzić się z Twoim twierdzeniem, iż z 4K będzie za kilka lat dokładnie tak samo.

  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ozzy666 napisał:

Płacę za nie bo są częścią pakietu na który się zgodziłem i to się raczej nigdy nie zmieni że będziemy mogli sami tworzyć pakiety z kanałów które nas interesują.

 

Prawda. Nigdy nie doczekamy się telewizji "szytej na miarę" (nawet w wersji online). Oczywiście z punktu widzenia klienta fajnie byłoby mieć dostęp do konfiguratora pakietów (sam wybierasz odpowiednie kanały, a następnie otrzymujesz odpowiednią wycenę). Niestety, ale jest to niewykonalne ze względu na charakter umów partnerskich (nawet kiedyś tutaj ktoś z Televio wyjaśniał to dokładniej).

  • Popieram 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Ozzy666 napisał:

Ty tak uważasz, ale dla kogoś kto to ogląda są to wartościowe kanały.

Nigdzie nie napisałem, że są to kanały bezwartościowe. Chodziło mi o to, że jeżeli kanał A i kanał B ma ramówkę pokrywającą się w 70-80 % to wyłączenie jednego z nich nie będzię, pod względem różnorodności treści, taką stratą, jak zastąpienie kanału sportowego kanłem filmowym (lub odwrotnie).

To się nazywa kompromis, a na kompromisie zawsze się coś traci i coś zyskuje.

 

32 minuty temu, grreg2084 napisał:

Oczywiście z punktu widzenia klienta fajnie byłoby mieć dostęp do konfiguratora pakietów...

To rozwiązanie samo pokazałoby, które kanały są mało dochodowe i, szanując różnorodność i gusta, o których się ponoć nie dyskutuje, odłączenie takich kanałów byłoby posunięciem czysto biznesowym. 

 

Wiem, że jeszcze się taki nie urodził, który wszystkim by dogodził... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, A&G napisał:

Oj tak tak. Pamiętam jak FilmBox Premium HD miał stały bitrate  na poziomie 10 Mbit/s, a TVN HD 12 Mbit/s, a może nawet 14 Mbit/s (dokładnie już nie pamiętam). A normą było 8-6 Mbit/s. A potem było już tylko gorzej. Z roku na rok coraz niżej, więc śmiem zgodzić się z Twoim twierdzeniem, iż z 4K będzie za kilka lat dokładnie tak samo.

Przecież trend zjazdowy z 4K można zaobserwować np na Netflix. Po tutejszych komentarzach jednak widać, że dla tłuszczy wystarczy magicznie "logo" 4K, by sobie wszystko wytłumaczyć, nawet coraz niższe bitrate. 

Edytowane przez salva
  • Popieram 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, salva napisał:

Przecież trend zjazdowy z 4K można zaobserwować np na Netflix. Po tutejszych komentarzach jednak widać, że dla tłuszczy wystarczy magicznie "logo" 4K, by sobie wszystko wytłumaczyć, nawet coraz niższe bitrate. 

Nie porównuj tv sat do neta. To dwie odrębne sprawy, a piszemy o kanałach z ofery sat Canal+.

 

Godzinę temu, Pawop napisał:

Czym? Nie podając liczby abonentów? Bez przesady. To nie ma żadnego wpływu na przeciętnego abonenta?
 

Cenami i ofertami. Dużo odchodzi abo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpadło mi dziś na maila.

 

Cytat

 

Drogi Abonencie,

w związku z zaobserwowanymi próbami ataków hakerskich polegającymi na nieuprawnionym dostępie do kont zarejestrowanych w ramach usługi CANAL+ ONLINE i możliwości dołączenia opcji dodatkowych, zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności i przypominamy o stosowaniu się do poniższych zasad cyberbezpieczeństwa;

1. nie wykorzystuj tych samych haseł i loginów, które stosujesz w innych aplikacjach, sklepach internetowych, serwisach internetowych/VOD, na forach, czy portalach internetowych (w przypadku np. wycieku danych ze sklepu internetowego osoba nieuprawniona może uzyskać dostęp do Twojego konta w innym serwisie internetowym, do którego logujesz się za pomocą tego samego loginu i hasła);

 

2. regularnie zmieniaj hasła i nie udostępniaj ich nikomu. Mocne hasło to skomplikowane hasło (hasło powinno zawierać minimum 8 znaków, w tym znaki specjalne, liczby, duże i małe litery);

 

3. nie podawaj danych osobowych na niezaufanych lub nieznanych stronach internetowych;

 

4. ignoruj e-maile z prośbą o uwierzytelnienie lub dane do logowania;

 

5. skanuj programem antywirusowym komputer lub inne urządzenie, z którego następuje logowanie do CANAL+ ONLINE+;

 

6. zabezpiecz komputer lub inne urządzenie m.in. poprzez regularne pobieranie i instalowanie aktualizacji;

 

7. nie korzystaj z linków, do których nie masz pewności, że pochodzą one od CANAL+ Polska;

 

8. nie wchodź na podejrzane i nieznane strony internetowe - zwracaj uwagę na adresy URL stron, które odwiedzasz. Takie strony mogą zainfekować Twoje urządzenia złośliwym oprogramowaniem

 

Z poważaniem,
CANAL+

 

 

Edytowane przez Zuzia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...