Skocz do zawartości

Multimedia


Rekomendowane odpowiedzi

Analogie lub porównania są często obarczone uproszczeniami ;)

To może staraj się ich unikać?

 

Tylko, że ostatnie lata jest to pewien "skok" technologiczny (EuroDocsis 3.0 - prędkości netu 100, 200, 300Mb/s itp. za chwilę FTTH, FTTB itp.) a MM przez to, że zaspała lub celowo nie inwestowała stoi w miejscu. A kto obecnie w świecie technologi stoi w miejscu ten się cofa. A o obecnie startują mocno światłowody i kolejne 3-5 lat to będzie ich czas. Orange (w końcu!) w tym roku inwestuje 450mln tylko w FTTH czyli światło kończy się u klienta w domu.

Nie czaruj. :roll: Nikt tego wszystkiego jeszcze nie wprowadził, a w mniejszych miejscowościach to pieśń dalekiej przyszłości. Zmiany zmianami, ale wprowadzenie nowej technologii musi być ekonomicznie opłacalne. Nikt nie wprowadza "nowego", tylko dlatego że jest "nowe". Poza tym, nie jest powiedziane, że nie planują podobnych inwestycji. I znowu porównujesz do kogoś mało podobnego do Multimedii (i kto ma znacznie więcej pieniedzy). :P UPC, Vectra, Inea, Toya, Petrus itd. - to są odpowiedniki Multimedii. Rynek kablowy jeszcze się nie skonsolidował. Najpierw to nas czeka, a dopiero później "wyścigi zbrojeń".

 

Moi rodzice w Warszawie mają 3 usługi od UPC (selectHD, 30Mb/s, telefon 60min), płacą 60zł.

No i? Jak to się ma do przedstawionych przeze mnie statystyk i tezy? To są ceny standardowe czy przedłużenie? Nie widzę takich ofert na stronie. W MMP też są podobne usługi i ceny. Mieszasz różne rzeczy, kiedy ci wygodnie. Dlatego nie rozwijam tego.

 

Owszem gwałtownych nie. Rok, w rok inwestuje się w sieć i ją rozwija do pewnych standardów. Trwa to 2, 3, 4 lata i daje wymierne efekty. Lepsza i nowocześniejsza sieć to mniejsze koszty utrzymania i zarządzania.

Pełna zgoda (ja jestem zwolennikiem drobnych kroków, a nie radykalnych zmian). Ale nie ma żadnych limitów czasowych, ani jednolitego idealnego modelu. Zakładasz, że wszyscy mają być tacy sami, z identycznymi celami i osiągnięciami w podobnym czasie. Tak się nie da, bo każdy działa w innych warunkach. Nawet jeśli MMP zainwestuje sporo pieniędzy w nowoczesną infrastrukturę, to nie będzie podobna do UPC. Te firmy mają inne cele. Zdaj sobie wreszcie z tego sprawę.

 

Nie znam ale chętnie poznam. Tylko, że nie dzielą się planami z nikim i chyba nie muszą. Są prywatną spółką, nie są na giełdzie. Nic nie muszą.

I racja. Tylko ogólniki, podobnie jak inne sieci. Dlatego nie bądź taki pewny swego.

 

Obstawiam, że w tym roku UPC zaoferuje komercyjnie 500Mb/s a Vectra może nawet 1Gb/s.

A ja obstawiam, że w latach 40-tych ludzie polecą na Marsa. :lol: Co wcale nie znaczy, że każdy będzie miał taką możliwość. :P

 

Większość klientów netu jeszcze długo nie będzie miała do dyspozycji takich prędkości. Te liczby są tylko do ładnie wyglądających statystyk. Żeby było się czym chwalić w reklamie. Cudem będzie, jeśli większość Polaków do 2020r. będzie miała do dyspozycji 30 Mb/s.

 

Dokładnie, tego mi brakuje w MM. Mogą działać dwu kierunkowo. W miastach gdzie konkurują z Vectrą i UPC powinni mieć standard sieci dopasowany do konkurencji czyli HFC gdzie kabel koncentryczny to ostatnie kilkanaście metrów do modemu u klienta końcowego (ja tak od MM mam). A tak wszystko po światłowodach.

Tylko, że Multimedia najwyraźniej nie chce konkurować z UPC, czy Vectrą w dużych miastach. Chce inaczej zdobyć swoją "potęgę", zgarniając mniejszych. Znaleźli sobie inną niszę, a w dużych skupiają się na minimum.

 

Zgadza się. Tylko, że niska cena może być też determinowana przez konkurencję, tak jak jest to w dużych miastach gdzie do wyboru jest np: 5 operatorów, którzy mogą dostarczyć net, tv i telefon stacjonarny (akurat telefon w ostatnich latach mocno stracił na znaczeniu na korzyść mobile). Oby też niska cena nie szła w parze z niską jakością.

Nie ma potrzeby utrzymywania wyższej jakości, jeśli nie ma konkurencji. A Multimedia w większości miast konkurencji nie ma. A nawet jeśli ma, to jest ona dużo gorsza. Np. u mnie jest "INETGROUP Centrum": net do 8 Mb/s, TV ok. 70 kanałów (HD 7), telefon jakiś jest, ale nie interesowałem się, to nie wiem.

 

Koniec, końców, my pogadamy (ja uważam, że to ciekawa dyskusja) a MM zrobi coś lub nie zrobi nic ;) ważne żebyśmy mieli wybór i coraz nowocześniejsze sieci bo to przekłada się na jakość życia, PKB, modernizację kraju itp. itd.

Robi, tylko ty niekoniecznie musisz o tym wiedzieć, a oni się tym chwalić. I tak liczy się głównie efekt końcowy. I myślę, że PKB, jakość życia (itp.) Polski, niespecjalnie zależy od MMP S.A. ;) To są ułamki, ułamków procenta.

 

P.S. Wybacz, że tyle trwa odpowiedź z mojej strony. Ale bawię się na konsoli Nintendo, bo mam kilka nowości. Sam rozumiesz. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może staraj się ich unikać?

No właśnie nie, bo one "barwnie" oddają to jak przeciętny klient (Ty masz duuuużo większą wiedzę) widzi swoją sieć.

 

Nie czaruj. :roll: Nikt tego wszystkiego jeszcze nie wprowadził, a w mniejszych miejscowościach to pieśń dalekiej przyszłości. Zmiany zmianami, ale wprowadzenie nowej technologii musi być ekonomicznie opłacalne.

Zaskoczę Cię. Pojechałem ostatnio do znajomych do Iławy i okolic. Wchodzę i patrzę a tam na ścianie dziwna skrzynka... okazuje się, że to zakończenie włókna światłowodowego. Mają łącze 300Mb/s a druga możliwość to 1Gb/s ale póki co nie widzą sensu brania (w sumie słusznie bo uploadu dużego nie potrzebują). W sporej ilości małych miejscowości jeżeli jest kumaty i ogarnięty urząd (a raczej urzędnicy) lub rozsądne miejscowe firmy można zbudować FTTH z ogromnym udziałem środków z UE (~75%). Szczególnie tam gdzie do tej pory była "czarna dziura" UE chętniej daje kasę. Zabudowa typowo "domkowa" ale raczej zwarta. Naprawdę kopara mi opadła.

 

I znowu porównujesz do kogoś mało podobnego do Multimedii (i kto ma znacznie więcej pieniedzy). :P UPC, Vectra, Inea, Toya, Petrus itd. - to są odpowiedniki Multimedii. Rynek kablowy jeszcze się nie skonsolidował. Najpierw to nas czeka, a dopiero później "wyścigi zbrojeń".

Podałem przykład kierunku rozwoju. Ceny kabli światłowodowych ogromnie spadły, infrastruktury też. Przejście na "światło" to same plusy - zarządzanie infrastrukturą, przepustowość, niska awaryjność itp. itd. Trzeba "tylko" na wejściu zainwestować ale te koszty z kwartału na kwartał są coraz niższe.

MM nie jest pewnie warta 450mln, które Orange ma zainwestować w tym roku w FTTH... ;)

 

No i? Jak to się ma do przedstawionych przeze mnie statystyk i tezy? To są ceny standardowe czy przedłużenie? Nie widzę takich ofert na stronie. W MMP też są podobne usługi i ceny. Mieszasz różne rzeczy, kiedy ci wygodnie. Dlatego nie rozwijam tego.

Przedłużenie, UPC ma WRUxxx coś tam ;) akurat w tym miejscu konkurencja wygląda następująco - MM, Vectra, Netia (HFC), UPC, Orange. Gdzie Orange to raczej jako folklor by ich ceny "pakietów" są z kosmosu a całość idzie po miedzi. Co jeszcze bardziej żenujące centrala Orange jest około 200m od tej lokalizacji! Jak to ujęło Orange - "nie będziemy inwestować bo konkurencja jest za duża" :shock:

 

Nawet jeśli MMP zainwestuje sporo pieniędzy w nowoczesną infrastrukturę, to nie będzie podobna do UPC. Te firmy mają inne cele. Zdaj sobie wreszcie z tego sprawę.

Owszem ale dla mnie jako klienta liczy się oferta od operatora - jej jakość, zakres i cena.

 

A ja obstawiam, że w latach 40-tych ludzie polecą na Marsa. :lol: Co wcale nie znaczy, że każdy będzie miał taką możliwość. :P

Chodzi o to, że Ty w swoim mieście testujesz obecnie 60Mb/s a inni klienci dla UPC i Vectry testują 500Mb/s i 1Gb/s, trochę słabo ze strony MM ;)

 

Większość klientów netu jeszcze długo nie będzie miała do dyspozycji takich prędkości. Te liczby są tylko do ładnie wyglądających statystyk. Żeby było się czym chwalić w reklamie. Cudem będzie, jeśli większość Polaków do 2020r. będzie miała do dyspozycji 30 Mb/s.

Tak dla przykładu - ponad 82% klientów UPC ma łącze >=30Mb/s. Wiem, wiem, to głównie aglomeracje. Ale jednak...

 

Tylko, że Multimedia najwyraźniej nie chce konkurować z UPC, czy Vectrą w dużych miastach. Chce inaczej zdobyć swoją "potęgę", zgarniając mniejszych. Znaleźli sobie inną niszę, a w dużych skupiają się na minimum.

Pewnie tak, dlatego napisałem, że jak dla mnie ich główną i może jedyną przewagą jest cena.

 

Nie ma potrzeby utrzymywania wyższej jakości, jeśli nie ma konkurencji. A Multimedia w większości miast konkurencji nie ma. A nawet jeśli ma, to jest ona dużo gorsza. Np. u mnie jest "INETGROUP Centrum": net do 8 Mb/s, TV ok. 70 kanałów (HD 7), telefon jakiś jest, ale nie interesowałem się, to nie wiem.

No tak ale MM jest dostępne również tam gdzie tak jak przedstawiłem jest jeszcze 3-4 innych operatorów.

W moim przypadku - UPC i Vectra około 2-3 tygodnie temu skończyli prace instalatorskie ze światłowodami, sprzętem i okablowaniem. Od dziś w UPC oficjalnie na stronie pojawiła się możliwość instalacji. Vectra pewnie też na dniach udostępni sygnał. Także u mnie będzie MM, Orange, UPC i Vectra. Orange na 99,99% odpada. UPC mam wątpliwości czy aż tak zejdą z ceną. Zostaje MM i może Vectra. Z drugiej strony jeżeli UPC i Vectra zbudowały sieć to nie po to, żeby tylko istniała... wiedzieli, że MM już jest. Może typowo lokalna "promocja pod osiedle"? Zobaczymy za jakiś czas.

 

P.S. Wybacz, że tyle trwa odpowiedź z mojej strony. Ale bawię się na konsoli Nintendo, bo mam kilka nowości. Sam rozumiesz. ;)

Spox, dyskusja bardzo przyjemna a czas odpowiedzi to sprawa zupełnie drugorzędna :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu mądrze rozmawiacie. Jak z multimedii to czytają to już mają biznes plan na lata gotowy:) A na poważnie każda firma chce zarabiać jak najwięcej przy jak najmniejszych kosztach. Jeżeli planuje wydatki to musi jej się to opłacać w dłuższym czasie. To jest tak samo jak z Wami. Chcecie 200 kanałów hd plus internet na światłowodach za 50 zł/ mce. Ale bierzecie z tego co jest i co wam się wydaje dla Was najlepsze na najbliższy rok czy dwa. I tak samo robi Multimedia. A te dyskusje o programach co kto lubi oglądać a co by chciał i co ma rodzina po drugiej stronie Polski są nudne. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie, bo one "barwnie" oddają to jak przeciętny klient (Ty masz duuuużo większą wiedzę) widzi swoją sieć.

Poprawka: jak ty widzisz przeciętnego klienta tej sieci. A to nie to samo. ;) Większość klientów jest zadowolona z tego co mają.

 

Zaskoczę Cię. Pojechałem ostatnio do znajomych do Iławy i okolic. Wchodzę i patrzę a tam na ścianie dziwna skrzynka... okazuje się, że to zakończenie włókna światłowodowego. Mają łącze 300Mb/s a druga możliwość to 1Gb/s ale póki co nie widzą sensu brania (w sumie słusznie bo uploadu dużego nie potrzebują). W sporej ilości małych miejscowości jeżeli jest kumaty i ogarnięty urząd (a raczej urzędnicy) lub rozsądne miejscowe firmy można zbudować FTTH z ogromnym udziałem środków z UE (~75%). Szczególnie tam gdzie do tej pory była "czarna dziura" UE chętniej daje kasę. Zabudowa typowo "domkowa" ale raczej zwarta. Naprawdę kopara mi opadła.

Nie zaskoczyłeś mnie. Doskonalę zdaję sobie sprawę, że są wyjątki. Ale one nie zmieniają obrazu całości. Z internetem nie ma tak dobrze, jak ty to widzisz. Większość ludzi nie ma dostępu do 30 Mb/s. Skutki funduszy z UE, które wykorzystuje MAC, będą w pełni widoczne za kilka lat. Potrzeba chętnych prywatnych firm do współinwestycji.

 

Podałem przykład kierunku rozwoju. Ceny kabli światłowodowych ogromnie spadły, infrastruktury też. Przejście na "światło" to same plusy - zarządzanie infrastrukturą, przepustowość, niska awaryjność itp. itd. Trzeba "tylko" na wejściu zainwestować ale te koszty z kwartału na kwartał są coraz niższe.

MM nie jest pewnie warta 450mln, które Orange ma zainwestować w tym roku w FTTH... ;)

Jak będzie potrzeba to się zainwestuje.

No to, na przyszłość nie podawaj przykładu firmy Orange. Która, to bazę klientów ma ogromną i środki też. Oni mogą takie pieniądze wyłożyć od zaraz bez problemu, Multimedia - nie.

 

Przedłużenie, UPC ma WRUxxx coś tam ;) akurat w tym miejscu konkurencja wygląda następująco - MM, Vectra, Netia (HFC), UPC, Orange. Gdzie Orange to raczej jako folklor by ich ceny "pakietów" są z kosmosu a całość idzie po miedzi. Co jeszcze bardziej żenujące centrala Orange jest około 200m od tej lokalizacji! Jak to ujęło Orange - "nie będziemy inwestować bo konkurencja jest za duża" :shock:

Tak myślałem. Nie powołujmy się na przedłużenia, bo te mogą być różne (ja też płacę mniej niż MMP ma to na stronie). Dyskutujmy o cenach cennikowych. Bo większość ludzi zmieniających operatora, nie może liczyć na duży rabat na początku. I w większości miast i miasteczek, ludzie nie mają aż takiego wyboru. Dlatego Multimedia im pasuje.

 

W jednym się zgadzam z Orange: Nie opłaca się robić inwestycji, jeśli jest zbyt silne nasilenie konkurencji. Może to samo zdanie podziela MMP w dużych miastach? :>

 

Owszem ale dla mnie jako klienta liczy się oferta od operatora - jej jakość, zakres i cena.

Ale jako klienta, obchodzi cię chyba z czym masz do czynienia? Multimedia to nie super-wypasiona bryka BMW, tylko taki Smart skrojony do podstawowych potrzeb. Nie będzie czymś więcej, czym nie jest. Takie założenia konstruktora. :P

 

Chodzi o to, że Ty w swoim mieście testujesz obecnie 60Mb/s a inni klienci dla UPC i Vectry testują 500Mb/s i 1Gb/s, trochę słabo ze strony MM ;)

Właściwie to testuję obecnie więcej, bo 60 Mb/s jest już u mnie oficjalnie (ale płacę jak za 30 - dobry deal, nie?). ;)

 

I nie obchodzi mnie, ile testuje UPC i Vectra. Mogą nawet 2 Gb/s. Nie wsiadłem do super nowej i szybkiej kolejki, tylko do takiej sprawdzonej od lat. Która na razie zaspokaja moje potrzeby (a mam dużo urządzeń korzystający z netu: lodówka, komputer, 2 laptopy, 2 tablety, 2 smartfony, 2 TV, 2 kina domowe+blu-ray'e, 4 konsole, drukarka i coś tam jeszcze - oczywiście nie na raz). Multimedia nie widzi potrzeby oferowania takich prędkości, bo inwestycja taka za dużo kosztuje w stosunku do potencjalnych zysków. Wszystko w swoim czasie. Multimedia z nimi specjalnie nie konkuruje. A znając Vectrę (mój brat ja miał przez 2 lata), to nie zamieniłbym się nawet na ich 1Gb/s. W miesiącu mają więcej przerw i problemów, niż ja w ciągu 2 lat.

 

Tak dla przykładu - ponad 82% klientów UPC ma łącze >=30Mb/s. Wiem, wiem, to głównie aglomeracje. Ale jednak...

Czyli jednak przyznajesz, że sytuacja faktyczna jest inna, niż ją przestawiasz? :roll: Na razie problemem jest dostarczenie niższych prędkości, niż te 500 Mb/s.

 

Pewnie tak, dlatego napisałem, że jak dla mnie ich główną i może jedyną przewagą jest cena.

Nie jedyną. W większości miast i miasteczek, w których funkcjonują, to najlepsza dostępna oferta.

 

No tak ale MM jest dostępne również tam gdzie tak jak przedstawiłem jest jeszcze 3-4 innych operatorów.

W moim przypadku - UPC i Vectra około 2-3 tygodnie temu skończyli prace instalatorskie ze światłowodami, sprzętem i okablowaniem. (...).

Ale to nie jest ich główne i najważniejsze pole działalności. Oni nawet nie dopieszczają miast swojej siedziby. Weź już przestań powoływać się na UPC i Vectrę. Jak tak bardzo ci się podobają, to sobie do nich przejdź.

 

każda firma chce zarabiać jak najwięcej przy jak najmniejszych kosztach.

A puentą tej dyskusji niech będzie to zdanie. ;)

 

--------------------------------

Poza tematem dyskusji... Ciekawi mnie, ilu klientów Multimedia Polska wie, że mają akcjonariuszy głównie w Nikozji na Cyprze i tam odprowadzają podatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaskoczyłeś mnie. Doskonalę zdaję sobie sprawę, że są wyjątki. Ale one nie zmieniają obrazu całości. Z internetem nie ma tak dobrze, jak ty to widzisz. Większość ludzi nie ma dostępu do 30 Mb/s. Skutki funduszy z UE, które wykorzystuje MAC, będą w pełni widoczne za kilka lat. Potrzeba chętnych prywatnych firm do współinwestycji.

Zgadza się. Regionalne sieci szerokopasmowe mogą powstać ale i tak ktoś musi wybudować "ostatnią milę".

 

Dziś ukazał się ciekawy artykuł, biorąc oczywiście poprawkę na to kto to pisze i jak funkcję pełnił i pełni ;)

http://www.telko.in/europejska-agenda-cyfrowa-to-nie-biblia

 

No to, na przyszłość nie podawaj przykładu firmy Orange. Która, to bazę klientów ma ogromną i środki też. Oni mogą takie pieniądze wyłożyć od zaraz bez problemu, Multimedia - nie.

Jednak kierunki rozwoju to niezależnie od skali i wielkości firm są na tym rynku podobne. A Orange jednak miało/ ma problem z wyłożeniem kasy bo robi to dopiero teraz a nie lat temu 2-3. Jak to ładnie mówią od zawsze pracownicy operatorów - "rynek nie dojrzał". Ciekawe czy oni dojrzeli?

 

I w większości miast i miasteczek, ludzie nie mają aż takiego wyboru. Dlatego Multimedia im pasuje.

Z moich znajomych w małych i mniejszych miastach, miasteczkach, wsiach to raczej w grę wchodzi NC+ lub CP.

 

W jednym się zgadzam z Orange: Nie opłaca się robić inwestycji, jeśli jest zbyt silne nasilenie konkurencji. Może to samo zdanie podziela MMP w dużych miastach? :>

Idąc tym tropem okaże się, że nic nikomu się nie opłaca bo oczekuje marży 90% i zwrotu w ciągu 2 latach 8)

 

Właściwie to testuję obecnie więcej, bo 60 Mb/s jest już u mnie oficjalnie (ale płacę jak za 30 - dobry deal, nie?). ;)

Dobry, dobry ;) tylko sprawdź czy w "godzinach szczytu internetowego" masz te prędkości bo u mnie ostatnio MM szaleje i daje około 5-6Mb/s przy łączu 30Mb/s....

 

Ale to nie jest ich główne i najważniejsze pole działalności. Oni nawet nie dopieszczają miast swojej siedziby. Weź już przestań powoływać się na UPC i Vectrę. Jak tak bardzo ci się podobają, to sobie do nich przejdź.

Napisałem co biorę pod uwagę bez sentymentów - jakość, zakres oferty i cenę. Takie mam kryteria, każde może mieć inne. Do tego może mieć inne opcje lub ich nie mieć w ogóle.

W moim przypadku w jakości i zakresie oferty MM może mieć problem w zderzeniu z konkurencją. Odnośnie ceny może być nie do przebicia. Tylko, że nie bardzo uśmiecha mi się płacić za net, który nijak się ma do tego co powinien mieć. Także cena nie zawsze wygrywa/ może wygrać. Oczekuję jako klient najlepszego stosunku jakości do ceny, i tyle.

 

Poza tematem dyskusji... Ciekawi mnie, ilu klientów Multimedia Polska wie, że mają akcjonariuszy głównie w Nikozji na Cyprze i tam odprowadzają podatki?

Cóż... grupa Solorza też "tam mieszka" i pewnie setki, tysiące innych firm. A niektórzy wybierają bo to Polskie firmy odprowadzające "wszystkie" podatki w naszym kraju :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://satkurier.pl/news/115050/mul ... neyem.html

 

No bez przesady z tymi filmami dziecięcymi.Multimedia ma już tyle programów dziecięcych,że jest chyba liderem w tej dziedzinie.Wiem,że to klasyka,ale moje dzieci wolą Bumerang i Nickelodeon.A jeszcze na VOD filmy Disneya,trochę przesadzają.Ale to tylko moje zdanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak kierunki rozwoju to niezależnie od skali i wielkości firm są na tym rynku podobne. A Orange jednak miało/ ma problem z wyłożeniem kasy bo robi to dopiero teraz a nie lat temu 2-3. Jak to ładnie mówią od zawsze pracownicy operatorów - "rynek nie dojrzał". Ciekawe czy oni dojrzeli?

 

W jednym się zgadzam z Orange: Nie opłaca się robić inwestycji, jeśli jest zbyt silne nasilenie konkurencji. Może to samo zdanie podziela MMP w dużych miastach? :>

Idąc tym tropem okaże się, że nic nikomu się nie opłaca bo oczekuje marży 90% i zwrotu w ciągu 2 latach 8)

 

 

Ale Orange też nie wchodzi do miast i miasteczek tylko zaczyna od dużych czyli Warszawa,Wrocław niebawem pewnie Poznań itd.A czemu nie zrobiono tego 2-3 lata temu ?Prowadzili wojnę z UKE więc mieli na głowie inne problemy niż inwestowanie w światełko na które po wybudowaniu regulator kazałby wpuścić innych operatorów.

 

Co do drugiej części czyli konkurencji zgadzam się z @Draco.Nikt się nie pcha na siłę tam gdzie nie ma już miejsca.Po prostu powyżej pewnego nasycenia inwestycja nigdy się nie zwróci a każdy kto inwestuje chce zwrotu z inwestycji.Raczej normalne w biznesie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Kaczy

Oznacza to tylko kolejną - 3 już spółkę pod nazwą MULTIMEDIA POLSKA BBI S.A., a inaczej mówiąc odrębną ofertę, kolejny cennik, regulamin, itp. dla przejętych abonentów.

 

Ciekawe jak stan ich sieci wygląda - też "szrot" jak STREAM'owski?

Sądząc po dotychczasowej ofercie nawet gorsza chyba - HD na palcach jednej ręki można zliczyć!

Prezes Rogowski w wywiadzie (cytat) ...zapowiedział też, że inwestycje grupy będą w kolejnych latach niższe niż w poprzednich oraz że nie planuje ona modernizacji swoich sieci...

Interesująca wypowiedź, która ma się nijak do informacji z tego forum.

 

Kasa z modernizacji pójdzie na inne inwestycje - tzn. w gaz, który niebawem zaczną nam oferować! :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Orange też nie wchodzi do miast i miasteczek tylko zaczyna od dużych czyli Warszawa,Wrocław niebawem pewnie Poznań itd.

Warszawa? :shock: napisałem co Orange odpowiedziało jak miało na warszawskim Ursynowie (120tys osób z dochodami sporo powyżej średniej przy bardzo dużej koncentracji ludności na kilometrze kwadratowym) robić światłowody z Hawe.... nawet był list intencyjny. Okazało się, że jest za duża konkurencja... jak nie urok to [beep]zka.

Z tego co wiem to robili w Lublinie a teraz chyba w Bydgoszczy.

 

A czemu nie zrobiono tego 2-3 lata temu ?Prowadzili wojnę z UKE więc mieli na głowie inne problemy niż inwestowanie w światełko na które po wybudowaniu regulator kazałby wpuścić innych operatorów.

Wojna z UKE? Odkąd jest Prezes Gaj (ponad 3 lata) jest sielanka i mają zdejmowane kolejne rynki regulowane, obecnie chyba około 80 miast.

 

Nikt się nie pcha na siłę tam gdzie nie ma już miejsca.Po prostu powyżej pewnego nasycenia inwestycja nigdy się nie zwróci a każdy kto inwestuje chce zwrotu z inwestycji.Raczej normalne w biznesie ;)

To teraz tak. Do Warszawy Orange się nie pcha ze światłowodami bo jest za duża konkurencja. Do małych miast się nie pcha bo za mała liczba mieszkańców lub za małe dochody. Gdzie oni chcą inwestować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orange kładzie obecnie też światłowody w Białymstoku, całe osiedla. Co ciekawe Orange nie kładzie osobiście tych światłowodów a zleciło to pewnej firmie, ta z kolei firma zleciła jeszcze innej firmie, a w sumie chyba kładą aż 3 firmy które są podwykonawcami. Czyli to jest cała drabinka, bo są terminy a się jedni i drudzy niewyrabiają. Z Orange przychodzą tylko ludzie na tzw. odbiory. A tak na marginesie to o tych sprawach dotyczących Orange powinno sie pisać na forum tam gdzie sprawy dotyczą Orange a nie tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezes Rogowski w wywiadzie (cytat) ...zapowiedział też, że inwestycje grupy będą w kolejnych latach niższe niż w poprzednich oraz że nie planuje ona modernizacji swoich sieci...

Interesująca wypowiedź, która ma się nijak do informacji z tego forum.

Skąd ten cytat? Jest jakaś "szersza" wypowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_Kaczy

Oznacza to tylko kolejną - 3 już spółkę pod nazwą MULTIMEDIA POLSKA BBI S.A., a inaczej mówiąc odrębną ofertę, kolejny cennik, regulamin, itp. dla przejętych abonentów.

 

Multimedia ma więcej spółek - np. Multimedia Polska Infrastruktura Sp. z o.o., Multimedia Polska Development Sp. z o.o. i jeszcze kilka innych.

 

W tych plikach jest informacja, że przejmują kilka spółek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mixiorek:

Wyniki Multimedia Polska w 2014 roku. W planach sprzedaż gazu i mniejsze inwestycje

 

705,8 mln zł łącznych przychodów, po wzroście o 0,9 proc., zanotowała w 2014 roku Grupa Multimedia Polska, operator sieci telewizji kablowej, Internetu i telefonii. Zysk operacyjny grupy właściwie nie zmienił się i wyniósł 144 mln zł, EBITDA spadła o 13 proc. do 338,5 mln zł, a na czysto Multimedia zarobiły mniej niż w 2013 r., bo 51,2 mln zł (vs. 70,7 mln zł).

 

Jedna z trzech największych pod względem liczby abonentów kablówek zakończyła ub.r. z 820,1 tys. abonentów, co oznacza nieznaczny spadek w kwartale.

 

Największym źródłem przychodów ze sprzedaży Multimediów pozostaje telewizja, która przyniosła grupie 340 mln zł przychodów, po niewielkim (około 2 mln zł) wzroście rok do roku. Drugi jest Internet (stacjonarny i mobilny), który generuje już 220 mln zł wpływów. Mniejsze przychody niż w 2013 r. kablówka uzyskała natomiast z usług telefonii.

 

W grudniu 2014 r. Multimedia, mimo prowadzonych niewielkich zakupów innych firm (pozyskały w ub.r. sieci o 15 tys. HP i 5 tys. RGU w Pucku, Ełku i Opocznie), miały w kasie nieco ponad 200 mln zł.

 

Już w tym roku (14 stycznia) Multimedia kupiły akcje spółki BB Investment z Poznania, która z kolei jest właścicielem PH-U Vega w Blachowni, operatora telefonii stacjonarnej, dostępu do Internetu i telewizji kablowej. BBI zmieni nazwę na Multimedia Polska BBI. Liczby klientów zakupionej w ten sposób sieci w sprawozdaniu rocznym nie ujawniono.

 

Z raportu wynika jednak także co innego. Najwyraźniej Multimedia chcą pójść drogą zasygnalizowaną wcześniej przez Zygmunta Solorza-Żaka i dołączyć do oferty także gaz. Mniej więcej miesiąc temu, bo 10 lutego, zgromadzenie wspólników Multimedia Polska Energia (spółki zależnej od kablówki) postanowiło, że rozszerzy ona działalność o handel paliwami gazowymi „w systemie sieciowym".

 

Byłaby to kolejna usługa w portfelu Multimediów, które mają już w nim prąd (liczby klientów nie podają, ale twierdzą, że wolumen sprzedaży rośnie), monitoring, czy ubezpieczenia. - Chcemy oferować naszym klientom nie tylko lepsze usługi telekomunikacyjne i „domowej" rozrywki, która wychodzi coraz bardziej poza obszar gospodarstwa domowego, ale również inne usługi dla domu – napisał w liście do akcjonariuszy Andrzej Rogowski, prezes Multimediów.

 

Według niego, zgodnie z przewidywaniami wpływ niedawnych niekorzystnych zmian w otoczeniu rynkowym, tj. cyfryzacji naziemnej telewizji cyfrowej w 2013 r., na biznes kablówki nie jest już tak mocno odczuwalny, jak wcześniej. - Nasze przychody są stabilne, rośnie liczba sprzedanych usług (ang. Revenue Generating Units, RGU) oraz średni przychód z gospodarstwa domowego – napisał.

 

Zapowiedział też, że inwestycje grupy będą w kolejnych latach niższe niż w poprzednich oraz że nie planuje ona modernizacji swoich sieci. W ub.r. Multimedia zainwestowały 194 mln zł, z czego około 175 mln zł w modernizację i rozwój sieci, w tym około 130 mln zł przeznaczyły na tzw. prace rozwojowe związane m.in. z wprowadzeniem nowych usług, czy rozbudową zasięgu sieci w technologiach HFC, FTTH i PON.

 

W sumie w ub.r. za sprawą takich inwestycji, zasięg sieci kablówki powiększył się o około 18 tys. gospodarstw domowych.

 

W 2014 r. liczba RGU Multimediów urosła dzięki akwizycjom, ale nie tylko, o 62 tys. do 1,598 mln. Największy przyrost – o blisko 27 tys. - grupa zanotowała w przypadku usługi dostępowej stacjonarnej (około 23 tys.) i mobilnej (4,28 tys. RGU). Na koniec roku Multimedia miały więc 526,84 tys. abonentów Internetu, w tym 39,32 tys. – mobilnego.

 

Liczba RGU telewizyjnych powiększyła się w ub.r. o 13,8 tys. do 681,5 tys., a telefonii o 8,8 tys. do 275 tys.. Obejmuje przy tym także usługi MVNO, które kablówka uruchomiła w styczniu 2014 r. na sieci Polkomtela. Od tego czasu zdobyła 10,8 tys. telefonii mobilnej.

źródło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z raportu wynika jednak także co innego. Najwyraźniej Multimedia chcą pójść drogą zasygnalizowaną wcześniej przez Zygmunta Solorza-Żaka i dołączyć do oferty także gaz.

We mnie nie znajdą klienta energii elektrycznej, ubezpieczeń ani gazu... ale może nie jestem standardowym klientem.

 

Zapowiedział też, że inwestycje grupy będą w kolejnych latach niższe niż w poprzednich oraz że nie planuje ona modernizacji swoich sieci.

To klienci "Południa" mogą szukać innego dostawcy lub pogodzić się z tym co mają.

 

W ub.r. Multimedia zainwestowały 194 mln zł, z czego około 175 mln zł w modernizację i rozwój sieci, w tym około 130 mln zł przeznaczyły na tzw. prace rozwojowe związane m.in. z wprowadzeniem nowych usług, czy rozbudową zasięgu sieci w technologiach HFC, FTTH i PON.

No niemożliwe! FTTH i PON, oby, oby. 130mln zł to ładny kawałek grosza.

 

Dzięki za sznurek do artykułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tekst to ogólniki. Tak naprawdę niewiele nam mówi o ich planach. Poza tym, mniejsze kwoty, wcale nie oznaczają, że przestają inwestować. No i fragment "nie planuje ona modernizacji swoich sieci" nie oznacza, że nie będą wprowadzali jednolitego standardu w miastach Południa. Po prostu na razie nie będą podnosić szkieletu, tak żeby było 500 MB/s i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...