Skocz do zawartości

Reklamacje złożone na działania platformy CANAL+


reniew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli się nie zmieszczą w terminie. .. to reklamacja uznana, nawet jeśli tego nie rozpatrzą.

I tu się mylisz.Zawsze mogą zrobić myk jak w moim przypadku stwierdzą że wysłali listem zwykłym który nigdy nie dotarł i nie mają sobie nic do zarzucenia.Sprawa niby u Rzecznika Praw Konsumenta który dostał wszystkie dokumenty i od 2 tygodni cisza.I co im zrobisz?Regulaminy to musimy przestrzegać my abonenci ale operatora to nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gdyby ktoś zastanawiał się nad wypowiedzeniem umowy w związku ze zmianą oferty programowej.Poniżej informacja z Federacji Konsumentów, potwierdzona także przez Wojewódzki inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach :

 

Szanowny Panie,

 

Kwestia ta nie jest przesądzona, ponieważ przepisy prawa nie są tu wystarczająco konkretne.

 

Art. 60a. 1. ustawy Prawo telekomunikacyjne stanowi:

 

Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:

1) doręcza na piśmie abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie.

 

W ocenie Federacji Konsumentów oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywane w tym zakresie zmiany należy traktować, jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez druga stronę umowy. Zdaniem FK operator powinien, zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora.

 

Zdanie operatorów jest jednak inne – twierdzą oni, że nie sprzedają dostępu do konkretnych emisji, tylko ofertę programową.

 

W praktyce odstąpienie od umowy będzie wiązało się z nałożeniem kary przez operatora, a uchylenie się od zapłaty będzie możliwe albo w drodze interwencji rzecznika praw konsumenta lub Federacji Konsumentów, albo przed sądem. Postępowań jak dotąd nie było, więc nie mogę wskazać w jakim kierunku idzie orzecznictwo.

 

Jeżeli jednak zdecyduje się Pan na odstąpienie od umowy, po otrzymaniu noty obciążeniowej należy złożyć reklamację, a w razie jej odrzucenia - osobiście skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub Oddziałem Federacji Konsumentów. Podmioty te będą mogły dokonać pogłębionej analizy stanu faktycznego i prawnego, a następnie podjąć właściwe działania (porada, interwencja lub pomoc w sporządzeniu pisma procesowego, pozwu do sądu powszechnego lub wniosku do sądu polubownego).

 

Dane teleadresowe można ustalić poprzez wyszukiwarkę na stronach: http://www.mapaporadnictwa.org lub http://www.uokik.gov.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@badurraf

 

No to jak masz czas i pieniądze to wynajmnij adwokata - pobujasz się kilka rozpraw (do tego czasu zapłacisz kilka tysi mecenasowi), po czym nie daj...przegrasz i zapłacisz koszty sądowe (po kilkaset złoty za każdą rozprawę) + koszty adwokata. To są zbyt małe kwoty 1-2k PLN, żeby się z nimi sądzić. Ponadto, z uwagi na niską kwotę mało, który dobry adwokat się tego podejmie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś zastanawiał się nad wypowiedzeniem umowy w związku ze zmianą oferty programowej.Poniżej informacja z Federacji Konsumentów, potwierdzona także przez Wojewódzki inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach :

"Szanowny Panie,

Kwestia ta nie jest przesądzona, ponieważ przepisy prawa nie są tu wystarczająco konkretne.

Art. 60a. 1. ustawy Prawo telekomunikacyjne stanowi:

Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych:

1) doręcza na piśmie abonentowi będącemu stroną umowy zawartej w formie pisemnej lub elektronicznej treść każdej proponowanej zmiany warunków umowy, w tym określonych w regulaminie świadczenia publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji tych zmian, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia tych zmian w życie.

 

W ocenie Federacji Konsumentów oferowany zestaw programów stanowi jedno z podstawowych dla konsumenta kryteriów wyboru kontrahenta. Dokonywane w tym zakresie zmiany należy traktować, jako istotną zmianę zakresu świadczenia i w związku z tym musi być zaakceptowana przez druga stronę umowy. Zdaniem FK operator powinien, zatem na piśmie zawiadamiać każdorazowo abonenta o zmianie oferty programowej z wyprzedzeniem, umożliwiającym odstąpienie od umowy i znalezienie innego operatora.

Zdanie operatorów jest jednak inne – twierdzą oni, że nie sprzedają dostępu do konkretnych emisji, tylko ofertę programową.

 

Jak dla mnie to niema szans na rezygnacje przed końcem umowy z powodu wycofania transmisji z jakichś zawodów sportowych (cały czas chodzi o piłkę nożną) przecież w ten sposób to można sie przyczepić ze nie ma kolejnego sezonu jakiegoś tak serialu dla którego wziąłem pakiet taki a nie inny.

Jak były zmiany programowe bo wycofywali całe kanały NPremiumFilm czy coś jeszcze to wszyscy dostaliśmy takie prawa i z nich korzystaliśmy. Myślę że nie ma co tego tematu wałkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Złożyłem reklamację. Reklamacja dotyczyła problemów z epg na kanałach eleven i hbo m.in.

 

Jako rekompensatę zażyczyłem sobie H2 HD,Eleven i Eleven sport do końca umowy gratis.

O dziwo szybki kontakt z ich strony.

H2 HD będę miał jeszcze dziś a o Eleven mam się upomnieć 15.10 (jeśli będzie za dodatkową opłatą :)

 

Niezły deal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moj problem polega na tym, ze mam comfort plus i w momencie brania tego pakietu miałem tlc sd. Po zmianie z 1 października wylaczyli mi ten kanał. Wykonałem 10 telefonów i za każdym razem jest inna wersja. Wszyscy zgadzają się ze powinienem mieć go na kanale 135 juz wersji hd. Jednak uprawnień nie mam. Wszystko inne dziala, ale ta jedna zmiana nie weszła. A to ciągle karzą restartowac, a to ktoś mądry twierdzi ze dekoder się popsuł. Ostatnio mówią ze generalnie nie był gwarantowany ten kanał. Ja im mowie ze przecież ani nie nastąpil rebranding, ani go nie zlikwidowano. Jest tylko w hd. Reklamowalem ze nie działa, ale tak mnie to zastanawia. Może faktycznie mogą od tak wyłączyć program i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moj problem polega na tym, ze mam comfort plus i w momencie brania tego pakietu miałem tlc sd. Po zmianie z 1 października wylaczyli mi ten kanał. Wykonałem 10 telefonów i za każdym razem jest inna wersja. Wszyscy zgadzają się ze powinienem mieć go na kanale 135 juz wersji hd. Jednak uprawnień nie mam. Wszystko inne dziala, ale ta jedna zmiana nie weszła. Reklamowalem ze nie działa, ale tak mnie to zastanawia. Może faktycznie mogą od tak wyłączyć program i koniec.

Mam goły COMFORT+ i program działa. Cały czas coś było mówione o problemach po przejściu na HD ale to dziwne żeby jeden pogram nie wszedł. Jeśli nie został wyłączony dla wszystkich to tłumaczenie że nie był gwarantowany jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...

A oto jaką odpowiedź dostałem na reklamację. Moja reklamacja dotyczyła tego, że NC+ nigdzie nie informuje o tym, że usługa Euro2016 jest świadczona tylko na dekoderze głównym i dwóch dodatkowych. Kupując ją przeczytałem wszystkie regulaminy jej dotyczące, niestety ani jednej wzmianki, więc złożyłem reklamcje. Dziś dostałem odpowiedź, od której oczywiście sie odwołałem:

Szanowny Panie,

dziękuję za zgłoszenie z 2 czerwca 2016 roku.

Potwierdzam, iż podczas zamówienia usługi Mistrzostw Europy w piłce nożnej Francja 2016 poprzez serwis https://moje.ncplus.pl nie ma informacji dotyczącej jej udostępnienia na wszystkich dekoderach uzupełniających do usługi Multiroom Standard.

Zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami świadczenia opcji dodatkowej Mistrzostwa Europy w piłce nożnej Francja 2016 szczegółowa zawartość usług regulowanych niniejszymi Szczegółowymi Warunkami dostępna jest w Biurze Obsługi Klienta.

ITI Neovision S.A. umożliwia dostęp do ww. usługi na dekoderze głównym oraz dwóch dekoderach uzupełniających.

Wyjaśniam również, ze Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 są kanałami premium, do których prawa zakupiliśmy od ich nadawcy, telewizji Polsat. Koszty tych praw, które w największym stopniu wpływają na cenę oferty, ustala nadawca. Platforma nc+ nie czerpie dodatkowych zysków z udostępniania transmisji z Euro 2016.

Mając na uwadze powyższe, brak jest możliwości udostępnienia zamówionej opcji na wszystkich dekoderach uzupełniających.

W razie pytań zapraszam do kontaktu za pośrednictwem serwisu https://moje.ncplus.pl (zakładka "Napisz do nas"). Wszelkie informacje dostępne są także w Telefonicznym Centrum Abonenta pod numerami 801 044 944 lub 22 310 47 47.

Z poważaniem,

Edytowane przez pretorian
Przeniesione do wątku reklamacji, zgodnie z prośbą autora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałeś, że to nie jakaś "[beep]ka zagrywka" tylko warunek umowy pomiędzy operatorami - CP chciał mieć jakąś przewagę konkurencyjną i zastrzegł, że udostępnia jedynie sygnał konwencjonalnie bez streamu, co by się wyróżnić na rynku - nc+ mógł albo wziąć to co dają albo spasować - więc nie bardzo wiem o czym mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowa jest o nieudostępnianiu kanałów na wszystkich dekoderach uzupełniających do usługi Multiroom Standard (o CP GO wspomniałem przy okazji) oraz właściwie o zatajeniu tego przed abonentami i nie podaniu tego do wiadomości w serwisie internetowym. A już poniżej pasa jest pisanie, że warunki udostępniania kanałów dostępne są do wglądu w Biurze Obsługi Klienta. Czujesz już różnicę nc+?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @darusiek. Ja o jabłku, Ty o gruszce. Napisałem o tym, że nc+ nie informuje o tych dziwnych warunkach w swoim serwisie internetowym oraz poprzez swoją infolinię. Powinno to być powiedziane w sposób jawny i uczciwy, aby potem nikt nie miał do nikogo pretensji. Ktoś, kto zamawia dodatkowe kanały przez internet lub infolinię o tym nie wie, a po fakcie jest odsyłany do regulaminu, który jest dostępny w Biurze Obsługi Klienta. Chyba już jasno to wyjaśniłem, nieprawdaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że jak pretensje to do Polsatu oni stawiają takie warunki. Platforma nc+ nie czerpie dodatkowych zysków z udostępniania transmisji z Euro 2016.

 

Czy ja zakupiłem usługę od Polsatu czy od nc+? Odpowiedź jest prosta ... od nc+. Do kogo mogę mieć pretensje? Do nc+... przecież ich klientem jestem.

 

To oni odpowiadają za rzetelne poinformowanie klienta, albo chociaż napisać to w regulaminie, a nie ma o tym informacji w żadnym z dokumentów dostępnym na stronie nc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składałem odwołanie od reklamacji.Kontaktowali się ze mną ale nie miałem zasięgu.Minęło dwa kolejne dni i żadnej informacji ani na meila ni próby kontaktu.Gdzie najlepiej zgłaszać że operator przysyła oferty marketingowe pomimo zakazu?Oczywiście interesuje mnie instytucja która miała by ochotę zainteresować się tym faktem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...