AnalitykDVB Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 We wrześniu wymieniałem dowód osobisty, w maju podpisałem umowę jeszcze przy użyciu starego. Czy powinienem to zgłosić CP? Bank, w którym mam konto sam mi o tym przypomniał i zaktualizowałem dane bez problemu w bankowości elektronicznej. Natomiast w przypadku CP logując się do iCOK nie widzę danych dowodu, są tylko na umowie i też w Plus online, bo rejestrowałem numer na kartę, też jeszcze przy użyciu starego dowodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maks27 Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 Czy wzięcie pakietu VOD wiąże się z odnowieniem umowy, czy traktowane jest jako dołożenie pakietu ? Na stronie znalazłem tylko info można mieć 6 miesięcy gratis, a szczegóły infolinia lub APS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlafS Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 We wrześniu wymieniałem dowód osobisty, w maju podpisałem umowę jeszcze przy użyciu starego. Czy powinienem to zgłosić CP? Bank, w którym mam konto sam mi o tym przypomniał i zaktualizowałem dane bez problemu w bankowości elektronicznej. Natomiast w przypadku CP logując się do iCOK nie widzę danych dowodu, są tylko na umowie i też w Plus online, bo rejestrowałem numer na kartę, też jeszcze przy użyciu starego dowodu. Tak szczerze to nie musisz(PESEL jest nawet ważniejszy a on się nie zmienia),ale możesz- masz trzy najprostsze możliwości 1.zeskanować dowód i wysłać mailem do CP 2.iść do APS i tam zgłosić 3.przy nowej umowie -skserować i dać kopię kurierowi on dostarczy wraz z umową do CP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) @AnalitykDVB Ad1 i Ad 3 najgorsze co można zrobić, wysłać swoje pełne dane otwartym mailem albo dać kurierowi skan dowodu niezaufanej obcej osobie. W żadnym wypadku tego nie rób. Jak będziesz podpisywał nową umowę to wtedy już na nowy dowód. Jeśli powodem zmiany dowodu osobistego były dane adresowe to zdaje się można to zmienić w ICOK w adresie korespondencyjnym. Edytowane 7 Marca 2018 przez horde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Specjalista Polsat Box Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Czy wzięcie pakietu VOD wiąże się z odnowieniem umowy, czy traktowane jest jako dołożenie pakietu ? Na stronie znalazłem tylko info można mieć 6 miesięcy gratis, a szczegóły infolinia lub APS. Witaj. Pakiet VOD jest pakietem dodatkowym, w związku z czym nie wiąże się on z przedłużeniem umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnalitykDVB Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) Jak zamawiałem CP przez Internet, to dawałem kurierowi ksero dowodu i prawka, to było konieczne. Zresztą ksero dowodu temu samemu kurierowi TNT dawałem także zakładając konto w banku. Wiadomości, które wysyłam z mojego maila są szyfrowane (ProtonMail), ale jeśli aktualizacja danych dowodu nie jest konieczna, to nie będę nic wysyłał. Być może udam się kiedyś do jakiegoś APS, ale tam też wydaje mi się mogą chcieć ksero dowodu. Przyczyną wymiany dowodu był upływ terminu ważności. Edytowane 7 Marca 2018 przez AnalitykDVB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Ja bym się nie zdecydował na dawanie skanu moich dokumentów kurierowi, dziwny wymóg. Może przy nowej umowie tak jest, bo jak przedłużałem umowę telefonicznie to żadnych skanów nie musiałem dawać kurierowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 @horde - zanim rozpętasz awanturę - przy zawieraniu nowej umowy przez internet/telefon wymagane jest przekazanie kurierowi do kopii umowy kserokopii wymaganych dokumentów. Można ukryć zdjęcie i inne informacje nie potrzebne do zawarcia umowy. Przy przedłużaniu umowy nie ma potrzeby ponownego dostarczania kserokopii dokumentów, ale można przy tej okazji zaktualizować dokumenty, które się zmieniły. I o takiej sytuacji tutaj mówimy. Abstra[beep]ąc zupełnie od tego, że jeśli coś się zmieniło w dokumentach, to jest obowiązek poinformowania o zmianach drugą stronę. Adres korespondencyjny, to nie to samo co adres zameldowania, choć często są identyczne i zmiana tego adresu w ICOK nie aktualizuje adresu zameldowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 @swojadroga Nie chcę rozpętać awantury tylko dziwię się takim wymogom (nie tylko ja), które narażają dane osobowe na niepotrzebne ryzyko. Czy przekazywanie kserokopii wymaganych dokumentów i przekazywanie kurierowi ma gdzieś odpowiednie zapisy, z czego to wynika? Dlaczego nie jest wystarczające potwierdzenie tożsamości poprzez weryfikację dokumentów przez kuriera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Bo kurier nie jest stroną umowy, tylko przewoźnikiem. W APS-ie podpisując nową umowę również przekazujesz swoje dokumenty, które są kserowane i wysyłane kurierem do archiwum CP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 A co ma do tego strona umowy? Kurier nic ze mną nie podpisuje, ma tylko zweryfikować że ja to ja. Jak przedłużałem umowę to kurier sprawdzał mój dowód, czy dane się zgadzają. To są właśnie bzdurne wymogi operatorów niczym nie poparte, nie mające żadnego uzasadnienia w przepisach. Może w końcu UOKiK i GIODO się za to wezmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Zacznij od lektury ustawy "Prawo Telekomunikacyjne". Operator może uzależnić zawarcie umowy, od przedstawionych dokumentów. CP dla klientów, którzy nie wyrażają zgody na przechowywanie kopii dokumentów, mogą podpisać umowę bez promocyjnych miesięcy i aktywacji dekoderów za złotówkę. Poza tym GIODO wraz z Federacją Konsumentów wydał już jakiś czas temu oświadczenie, do którego stosuje się m.in. CP (w APS-ach czasem mają z tym problem), że możesz wymagać zasłonięcia danych nieistotnych do zawarcia umowy (zdjęcie, kolor oczu, wzrost, jakiej kategorii uprawnienia posiadasz do prowadzenia pojazdów, etc.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 W prawie telekomunikacyjnym nie ma nic o skanowaniu dokumentów i przechowywaniu ich kopii. Jest tylko o przetwarzaniu konkretnych danych abonenta. To o czym piszesz o zasłanianiu innych danych na kserokopii to tylko tymczasowa proteza, obejście problemu z braku odpowiednich przepisów. Generalnie GIODO stoi na stanowisku, że nie ma konieczności wykonywania kopii dokumentów. Tym bardziej dziwne są praktyki przekazywania kopii dokumentów osobom trzecim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) Tak jak Ci napisałem, możesz nie przekazywać kserokopii dokumentów operatorowi. Nie masz przymusu. Masz wybór. Edycja: I proszę, tutaj masz stanowisko GIODO z kwietnia 2017r.: https://www.giodo.gov.pl/pl/259/9900 Mowa tam jest o bezprawnym przetwarzaniu zbyt wielu danych osobowych z pozyskiwanych kserokopii dokumentów, które wybiegają poza katalog danych określonych w art. 161, ust. 2 Prawa Telekomunikacyjnego. Zgodnie z zasadami określonymi przez CP, pracownik punktu CP/Plusa ma zasłonić dane spoza katalogu. Ty też masz prawo zażądać tego od pracownika punktu z którym podpisujesz umowę. Edytowane 7 Marca 2018 przez swojadroga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Nie do końca, bo tak jak pisałeś operator szantażuje darmowymi okresami co nie powinno mieć miejsca. Czy jak w przypadku kolegi powyżej brak przekazania kopii kurierowi może skutkować anulowaniem umowy. Takie same problemy są w APS. Niestety nie jest to do końca rozwiązany problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 We wrześniu wymieniałem dowód osobisty, w maju podpisałem umowę jeszcze przy użyciu starego. Czy powinienem to zgłosić CP? Bank, w którym mam konto sam mi o tym przypomniał i zaktualizowałem dane bez problemu w bankowości elektronicznej. Natomiast w przypadku CP logując się do iCOK nie widzę danych dowodu, są tylko na umowie i też w Plus online, bo rejestrowałem numer na kartę, też jeszcze przy użyciu starego dowodu. Nie, pytający @analitykDVB miał zupełnie inny problem. Ty dopisałeś ideologię do jego pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberttosat Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Ogólnie kserowanie dokumentów tożsamości jest zabronione ale niestety pomimo zaleceń GIODO szczególnie banki nie stosują się do tych zaleceń stosując jakieś swoje procedury (podobno prawnie uregulowane) i sprawa tak naprawdę jest nie rozwiązana. Niby nie można kserować ale jak nie skserują to tak na prawdę nic nie podpiszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Jeśli skserujesz dowód osobisty z zasłoniętymi danymi wybiegającymi poza katalog opisany w Prawie Telekomunikacyjnym, to nie ma problemu. Dalsza dyskusja chyba jednak już zaczyna wybiegać poza tematykę i zakres tego forum, więc musimy zakończyć tę kwestię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Nie, pytający @analitykDVB miał zupełnie inny problem. Ty dopisałeś ideologię do jego pytania.Odnosiłem się do ad3 ksero przekazane kurierowi przy nowej umowie.Nie dopisywałem żadnej ideologii tylko dziwiłem się takim praktykom i braku obawy o swoje dane. Ty za to próbowałeś wmówić, że są to normalne dozwolone praktyki w świetle prawa. Oświadczenie GIODO na które się powołujesz to tylko próba obejścia problemu z braku odpowiednich przepisów. Czy w APS zamazują dane, informują o tym klientów, nie, musisz być zainteresowany tematem podczas, gdy oni w ogóle nie powinni tego robić. To jest ich wymysł bez poparcia w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnalitykDVB Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 To powinienem zaktualizować ten dowód, czy dać sobie z tym spokój? @OlafS napisał, że nie muszę, @swojadroga, że jeśli coś się zmieniło w dokumentach, to jest obowiązek. A więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Spójrz @horde. Pytanie @AnalitykDVB: We wrześniu wymieniałem dowód osobisty, w maju podpisałem umowę jeszcze przy użyciu starego. Czy powinienem to zgłosić CP? Bank, w którym mam konto sam mi o tym przypomniał i zaktualizowałem dane bez problemu w bankowości elektronicznej. Natomiast w przypadku CP logując się do iCOK nie widzę danych dowodu, są tylko na umowie i też w Plus online, bo rejestrowałem numer na kartę, też jeszcze przy użyciu starego dowodu. A co Ty dopisałeś do tego: Ja bym się nie zdecydował na dawanie skanu moich dokumentów kurierowi, dziwny wymóg. Może przy nowej umowie tak jest, bo jak przedłużałem umowę telefonicznie to żadnych skanów nie musiałem dawać kurierowi. [...]Czy jak w przypadku kolegi powyżej brak przekazania kopii kurierowi może skutkować anulowaniem umowy.[...] @AnalitykDVB - Numer i seria dowodu osobistego znajduje się w katalogu danych określonym przez Prawo Telekomunikacyjne uprawnionych do przetwarzania przez operatora. O zmianie takich danych należy poinformować operatora i je zaktualizować, tak jak operator Ciebie musi informować o zmianach. A czy o zmianie tych danych poinformujesz teraz, czy przy okazji zawierania umowy, to już Twoja sprawa. Sposoby dokonania aktualizacji podał Ci @OlafS. Ty sobie wybierasz najwygodniejszy i najbezpieczniejszy dla Ciebie sposób. Przez ICOK masz szyfrowane połączenie i sam możesz ukryć dane nieobjęte katalogiem z art. 161, ust 2. Prawa Telekomunikacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horde Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 (edytowane) Powyżej mojej odpowiedzi był post innego kolegi @OlafS z propozycjami jak można zrobić aktualizacje danych. Do tego się odnosiłem odpowiadając koledze @AnalitykDVB. Poza tym cytujesz posty nie w kolejności tylko tak jak Tobie pasuje. Edytowane 7 Marca 2018 przez horde Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AnalitykDVB Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 OK, dzięki za wyjaśnienie. Skoro to nie jest takie pilne, to na razie dam sobie spokój, ale będę miał na uwadze i za jakiś czas zrobię z tym porządek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzybekxl Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Witam. Czy usługa "Jedna wpłata" ciągle jest dostępna? http://www.cyfrowypolsat.pl/strefa-abonenta/jedna-wplata.cp W punkcie obsługi Cyfrowego Polsatu mówią że nie można połączyć rachunków za tv i Internet z Cyfrowego Polsatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Krótko! Jedna wpłata, to więcej problemów dla klienta, niż korzyści. Przy smartDOM nie można mieć jednej wpłaty, a i tez mi się o uszy obiło, że z ofertami dla obecnych abonentów się pojawiają problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.