cabott Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Sam przekomarzałem się z CP, że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów... gwarantuje mi 1 miesięczny okres wypowiedzenia. Zaraz znajdę i przytoczę odpowiedni ustęp. USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Rozdział 2 (umowy zawierane na odległość) Art. 8. 1. Umowa o świadczenie ciągłe lub okresowe może być zawarta na czas oznaczony albo nieoznaczony. 2. Umowę zawartą na czas dłuższy niż rok poczytuje się po upływie tego terminu za zawartą na czas nieoznaczony. 3. Jeżeli czas trwania umowy nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony zastrzegły krótszy termin wypowiedzenia. Uderzałem też przy umowie na 36 miesięcy, aby ją rozwiązać po niespełna 2 latach powołując się na ust. 2 tego artykułu bez kary umownej. W odpowiedzi dostałem pismo, że CP nie zgadza się z moją interpretacją okresu podstawowego i dodatkowego umowy, ale zważywszy na dobrą współpracę przychylają się do mojej prośby i rozwiązali umowę bez żadnych kar. Zresztą drugi case opisywałem kiedyś tutaj na forum. btw, @swojadroga, podpytaj prawników TV, jak oni odnoszą się to tej ustawy i przytoczonego artykułu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 @Swojądroga nie ma co rozmawiać z tym Panem, bo ten już 2 lata mówi, że ma miesięczny okres wypowiedzenia a prawda jest taka, że jak klient bardzo krzyczy to czasami dostanie coś niestandardowego. Wiem, bo widzialem wiele takich reklamacji, że CP machnęło ręką myśląc, że nie ma co z koniem się kłócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabott Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Oczywiście, można jak bober1 nie dochodzić swoich praw i racji. Taki klient, to złoty klient. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ale jakich praw? Zgodziłeś się podpisując umowę z danym usługodawcą na jego warunki, więc jeśli we wcześniejszym czasie był okres 3 miesięczny i UOKiK nie przyczepiał się do tego punktu tzn. że był on zgodny z prawem, a skoro teraz się zmieniło prawo to dla umów, które zostały zawarte od tego okresu, bo jak mówi prawo Lex retro non agit, czyli prawo nie działa wstecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Ale ta "furtka" dotyczy tylko umów zawieranych na odległość, a od 25 grudnia 2014r. dotyczy wszystkich kanałów sprzedaży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabott Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 A to ja źle zrozumiałem zwrot "akwizycyjnych". Myślałem, że tutaj chodzi właśnie o umowy zawierane na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. Przy umowach w APS nie ma podstaw walczyć o 1 miesięczny okres wypowiedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bober1 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 3. Jeżeli czas trwania umowy nie jest oznaczony, każda ze stron może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn, z zachowaniem terminu miesięcznego, chyba że strony zastrzegły krótszy termin wypowiedzenia. Uderzałem też przy umowie na 36 miesięcy, aby ją rozwiązać po niespełna 2 latach powołując się na ust. 2 tego artykułu bez kary umownej. W odpowiedzi dostałem pismo, że CP nie zgadza się z moją interpretacją okresu podstawowego i dodatkowego umowy, ale zważywszy na dobrą współpracę przychylają się do mojej prośby i rozwiązali umowę bez żadnych kar. ) Ale Twój okres umowy jest oznaczony i trwał 36 miesięcy. Ten zapis tyczy się umowy na czas nieokreślony. A to, że Ci uznali to już powiedziałem tylko dobra wola człowieka, który robił Twoja reklamację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabott Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Dyskutowaliśmy już tutaj na ten temat. W przypadku umowy na 36 miesięcy odwoływałem się do ustępu 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markar Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Mam umowę na Mini HD / Darmowy HD na module CAM SCM02. Ale moduł się zawiesza. Czy jest możliwe zrobienie cesji umowy /zamiana sprzętu tego modułu na inny moduł FTA z mojej kolekcji działający i nie zawieszający się - inaczej mówiąc -przeniesienie praw i obowiązków ze sprzętu na sprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2015 Nie, nie ma takiej możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Wiedziałem że ktoś o to zapyta. Nie chciałem zakładać nowego po to tylko żeby zadać jedno pytanie. To zadam też inne pytanie. Jest oferta dla klientów którzy mają familijny hd za 39.90 że umowa jest przedłużana na 29 miesięcy. Na takim przedłużeniu dostają familijny max hd z sportem i z filmem. Z czego 9 miesięcy pierwszych płacą tyle samo. Jeśli przedłużenie jest bez żadnego sprzętu to nowego warunki wchodzą od najbliższego okresu rozliczeniowego np. przedłużenie robione 20 stycznia, okres rozliczeniowy jest 21 stycznia to od tego momentu liczy się te 29 miesięcy. No ale słyszałem coś takiego że jeśli ktoś ma zapłacone kilka miesięcy do przodu np. aż do maja no to i tak będzie musiał pałcić podwójnie od tego 21 stycznia. prawda to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Nie jest to prawdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Aha to widocznie ktoś mnie w błąd wprowadził. czyli płaci od tego miesiąca za który nie ma zapłacone. I jeszcze jedno umowę można przedłużyć przez telefon na te dodatkowe pakiety. I potem zrezygnować z nich albo również telefonicznie albo w punkcie. Część ludzi jednak mówi że jak przedłuża telefonicznie to w punkcie potem robią problemy z wyłączeniem tych dodatkowych kanałów, bo mówią przeważnie że skoro nie u nich przedłużał to niech dzwoni na infolinię. Jak z tym jest. W puncie teoretycznie mogą tak mówić bo i tak tego nikt nie nagra no chyba że weźmie dyktafon ze sobą. No i jak to jest z tymi miesiącami darmowymi przy przedłużaniu umowy? Jeśli ktoś nie wysłał wypowiedzenia a do końca umowy zostało np. 4 miesiące, to darmowych miesięcy nie da się wybrać, nie spotkałem się jeszcze z tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Abonent może złożyć wniosek o zmianę zakresu świadczonych Usług: a. telefonicznie, b. pisemnie przesyłając odpowiednie oświadczenie na adres: Cyfrowy Polsat S.A. ul. Łubinowa 4a; 03– 878 Warszawa, c. a także osobiście w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Dostępność ofert dla obecnego aboneta weryfikuje się w systemie komputerowym CP. Schemat dostępności poszczególnych ofert jest znany (a przynajmniej powinien być) pracownikom APS-ów i TCOK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 I chyba też d. przez ICOK (internet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 Oczywiście, jako pkt. d. ma być Internetowe Centrum Obsługi Klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poselsuski Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 czyli płaci od tego miesiąca za który nie ma zapłacone. To znaczy sposób opłacania abonamentu jest w zasadzie dowolny, oczywiście pod warunkiem że w dniu w którym Cyfrowy pobiera sobie należność na twoim koncie musi być minimum kwota w wysokości twojego abonamentu. A to czy sobie płacisz co dwa miesiące z góry, czy co trzy, czy całą umowę z góry, czy co miesiąc średnią kwotę to wszystko jedno. No i jak to jest z tymi miesiącami darmowymi przy przedłużaniu umowy? Jeśli ktoś nie wysłał wypowiedzenia a do końca umowy zostało np. 4 miesiące, to darmowych miesięcy nie da się wybrać, nie spotkałem się jeszcze z tym. Jeżeli ktoś ma 4 miesiące do końca i prawdopodobnie starszą umowę to powinien składać wypowiedzenie jak najszybciej. Wtedy może bez stresów walczyć o darmowe miesiące od Działu Utrzymania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ok dzięki za odpowiedzi. Jeszcze jedna kwestia, czyli odstąpienie w ciągu 10 dni. Jeśli umowa jest przedłużana przez telefon (programowa bez dekodera) to przy wyrażeniu zgody klienta na natychmiastowe świadczenie usług (nadawanie dodatkowych kanałów) jest sformułowanie "nie przysługuje prawo do odstąpienia od dokonanych zmian" czyli wychodzi z tego że jeśli się rozmyśli to nie może odstąpić od tych dodatkowych kanałów? No ale pytałem się koordynatora ( u mnie) twierdzi że jednak może odstąpić od umowy. Mnie się wydaje że że nie ma racji no ale nie chce się sprzeczać, wiadomo jak to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Od 25 grudnia 2014r. okres do bezkarnego odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi już 14 dni. Z tego prawa może skorzystać klient, który zawiera umowę na odległość (poza lokalem przedsiębiorcy, dotyczy to także tzw. domokrążców - przedstawicieli handlowych) i nie wyraził zgody na natychmiastowe świadczenie usług. Te 14 dni klient ma na zapoznanie się z umową i regulaminami. Może to być oczywiście nowa umowa lub przedłużenie dotychczasowej umowy. Bez znaczenia jest również czy umowa jest z nowym sprzętem, czy bez sprzętu. Tutaj kłania się ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, której nowelizacja weszła w życie właśnie wspomnianego 25 grudnia 2014r. PS. W szczególnym przypadku można było swego czasu bezkarnie rozwiązać dotychczasową umowę bez kary kilka miesięcy wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mentoris Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Według najnowszej wiadomości, wygląda na to, że rolowanie umów będzie usunięte nawet dla starych abonentów. http://tvpolsat.info/news.php?readmore=6830 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markar Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 ..Czyli dla takich abonentów jak ja - umowa na pakiet Mini HD za 4,90 o kodzie TKA52 z rolującą się umową i ceną 4,90 za ten pakiet po każdym rolowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
torre24 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Od 25 grudnia 2014r. okres do bezkarnego odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi już 14 dni. Z tego prawa może skorzystać klient, który zawiera umowę na odległość (poza lokalem przedsiębiorcy, dotyczy to także tzw. domokrążców - przedstawicieli handlowych) i nie wyraził zgody na natychmiastowe świadczenie usług. Te 14 dni klient ma na zapoznanie się z umową i regulaminami. Może to być oczywiście nowa umowa lub przedłużenie dotychczasowej umowy. Bez znaczenia jest również czy umowa jest z nowym sprzętem, czy bez sprzętu. Tutaj kłania się ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, której nowelizacja weszła w życie właśnie wspomnianego 25 grudnia 2014r. PS. W szczególnym przypadku można było swego czasu bezkarnie rozwiązać dotychczasową umowę bez kary kilka miesięcy wcześniej. U mnie minęło 14 dni od aneksu i żadnych dokumentów nie otrzymałem. Jak więc mam się z nimi zapoznać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
telewidz85 Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 Parę pytań 1, jak nawala pilot od dekodera ale sam dekoder dobrze działa to można wymienić tylko pilot czy dekoder trzeba też brać nowy? 2. Jak to wygląda z kosztami? Psuje się dekoder który jest na udostępnienie, czy można go wymienić na nowy bez żadnych kosztów czy trzeba płacić jakąś symboliczną opłatę? 3. Czy pakiet darmowy jest jeszcze w sprzedaży w APS? 4. Umowa akwizycyjna zawarta przed 27.03.2014 która kończy się 20.01. 2015 przechodzi automatycznie na kolejny rok, czyli rolluje się? Co do prawa do odstąpienia to jest 14 dni ale wtedy jeśli jest umowa przez telefon ze sprzętem (multiroom) lub podmiana dekodera, a jeśli w grę wchodzą same kanały to jest tylko 10 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 To ile będzie kosztował pakiet Premium w umowie na czas nieokreślony.? . Dotychczas było 89,90 w trakcie umowy lub po zrolowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swojadroga Opublikowano 24 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2015 @sasza - zsumuj kwoty przy pakietach tworzących ofertę Premium: http://www.cyfrowypolsat.pl/uploaded-fi ... nentow.pdf W PWU jest podana zsumowana kwota. @telewidz85 - Szkolisz się na forum? RKS nie chce Ci wyjaśnić? ad.1. To od Ciebie zależy też (pomijając procedurę, którą masz dostępną w Strefie Wiedzy) od Ciebie jak szybko i sprawnie obsłużysz klienta. ad.2. Znowu odsyłam do procedury Ogólnie klient musi wyjść z APS-u ze sprawnym dekoderem, umożliwiającym odbiór wykupionej oferty. Jak do tego doprowadzisz to już Twoja sprawa, ale nie możesz warunkować wymiany w takim wypadku tylko poprzez przedłużenie umowy z odpłatnym wydaniem nowego dekodera. ad.3. Ja nigdy w systemie w APS nie widziałem oferty na pakiet Darmowy HD. ad.4. Jeszcze tak, ale zgodnie z informacją m.in. na stronach satkurier.pl zapisy te zostaną zmienione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.