Skocz do zawartości

Umowa na Polsat Box - pytania, problemy i komentarze


Condor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 27.12.2014 przedłużyłem przez telefon umowę o abonament (którą wypowiedziałem wcześniej)na warunkach promocyjnych .

Bardzo miły Pan poinformował mnie że będę płacił kwotę "A"+"B" co da nam abonament w wysokości "C" z czego pierwsze 5 miesięcy mam gratis a płacę za pozostałe 10 miesięcy. Okres rozliczeniowy miałem do 4 każdego miesiąca więc kazał mi już nic nie płacić przez okres 5 miesięcy. Druki z kwotą i terminami płatności mam dostać pocztą. Od dnia 5.01.2015 na moim koncie abonenckim widnieje zaległość w kwocie "A" ponieważ jak się dowiedziałem na infolinii jest to opłata za wynajem sprzętu i nie podlega ona "gratisowi" jaki dostałem od konsultanta. Po otrzymaniu takiej informacji złożyłem reklamację. Zacząłem dostawać smsmy i informacje na ekran telewizora z przypomnieniem o zaległości a zaraz po tym info. że sprawa została przekazana do działu windykacji. Rozchodzi się o śmieszną kwotę 5zł i nie chodzi mi o pieniądze ale o "fakt". Dzisiaj dzwonił Pan z działu reklamacji i poinformował mnie że nie może anulować mi tych 5zł i mam do wyboru dwie opcje.

Albo przyjmuję opłatę 5zł/miesiąc przez okres promocyjny i dalej umowa trwa albo odsłuchają nagraną rozmowę z konsultantem i jeżeli moja wersja się potwierdzi to rozwiązują ze mną umowę.

Ręce opadają i jeżeli nie anulują mi tych 5 zł to nie chcę mieć z nimi nic wspólnego. 100000 abonentów razy 5 zł za free hehe... też chciałbym dostać taki bonus.

Zastanawiam się czy nie oddać sprawy do sądu z pozwem o straty moralne. Jak widzicie wyjście z tej sytuacji???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie wszystko przez 5 m miało być za 0 to warto reklamować bo jeżeli okaże się że to konsultant popełnił błąd to jak dobrze powalczysz możesz jeszcz ugrać jakiegoś bonusa na przeprosiny. Według rozwiązanie umowy przez polsat to raczej straszenie,żebyś dał sprawie spokój. Taką taktykę znają wszyscy przedłużający umowę z wysłanym wypowiedzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ePiotr

 

Jeżeli konsul mówił 5 miesięcy nic nie wpłacać, to jak najbardziej wprowadził Cię w błąd i reklamacja jest na Twoją korzyść. CP faktycznie może zaproponować Ci akceptację obecnych warunków bądź dać możliwość rozwiązania umowy. W miarę sensowna firma zaproponowałaby Ci po prostu jakąś rekompensatę bądź jednorazową bądź na całą umowę. Może tak zrobią, bo lepiej mieć klienta który zapłaci trochę mniej niż nie mieć klienta. Może i tak zrobią.

 

Natomiast z tym pozwem to się nie wygłupiaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ePiotr

Natomiast z tym pozwem to się nie wygłupiaj :)

 

No nie wygłupiam się, gdybym ja chciał dziś zrezygnować bez ponoszenia kosztów (bo np. straciłem pracę i muszę redukować wydatki to w Polsacie nikogo by to nie interesowało) to skończyło by się sądem lub windykacją.

Mam dwie córki które wiedziały że umowa została przedłużona o następne kilkanaście miesięcy i były bardzo zadowolone z tego powodu, rozwiązanie umowy bardzo źle wpłynie na ich samopoczucie ponieważ nie będą mogły oglądać ulubionych bajek. Sąsiadka która przychodziła na popołudniowa kawę widziała na ekranie telewizora informację o windykacji należności (co nie było prawdą) przestała mi się kłaniać i zerwała wszelkie kontakty ponieważ nie chce mieć nic wspólnego z osobami tego pokroju tj. zadłużonymi . Czy to nie są straty moralne? Nie wiem bo nie jestem prawnikiem ale tak podejrzewam. Ja chciałbym oglądać i płacić do końca umowy ale na takich warunkach jak ustalałem przy przedłużeniu a nie takich oszukańczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz, że to bardzo bardzo mocno naciągane, brzmi jakby Cię wyciągnęli z domu i na oczach wszystkich skopali pod śmietnikiem a de facto chodzi o 5 zł :) I tak w ogóle to na razie żadnych podstaw do czegokolwiek nie ma, bo proces reklamacyjny się jeszcze nie zakończył. Może wyjdą z tego z ludzką twarzą.

 

A tak w ogóle to polecam w przypadku tych darmowych miesięcy wpłacać sobie regularnie w każdym miesiącu średnią kwotę, daje to po pierwsze niezłą pozycję do kolejnych negocjacji a po drugie unika się niespodzianek takich jak kolega, bo nawet jak coś pobiorą błędnie, to jest z czego i żadne zadłużenia wyskakiwać na dzień dobry nie będą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że jednak wszystko dobrze się zakończy. Co do wpłacania pieniędzy w czasie darmowych miesięcy jestem innego zdania. Jeżeli będzie nadpłacone i się pomylą to pobiorą i później będę musiał prosić o zwrot moich pieniędzy, wolę płacić konkretną kwotę za konkretną usługę i najlepiej po jej wykonaniu, Przez poprzednie 12 miesięcy nie spóźniłem się z płatnościami nawet o 1 dzień i myślę że to daje mi nie gorszą pozycję w negocjacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o potwierdzenie czy dobrze definiuję termin wypowiedzenia umowy.

Umowa zawarta 18.03.2010 na 24 miesiące, następnie z powodu zapomnienia automatycznie przedłużana na kolejne 12 miesięcy.

Czy dobrze zakładam, że okres trwania obecnej umowy wygasa 17.03.2015, a więc pozostały 2 pełne okresy rozliczeniowe + reszta obecnego czyli 5 dni.

 

Czy dobrze rozumiem, że w takim wypadku jest już za późno na wysłanie wypowiedzenia o zakończeniu umowy ponieważ należało to zrobić przed 18.12.20214 czy może jednak mogę to zrobić przed upływem obecnego okresu rozliczeniowego?

W regulaminie widnieje "nie później niż na trzy Okresy Rozliczeniowe przed upływem Okresu Podstawowego(lub odpowiednio danego Okresu Dodatkowego),..."

 

Liczę na pomoc i z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie już odpowiedziałeś że za późno na wysłanie wypowiedzenia o zakończeniu umowy, ponieważ należało to zrobić przed 18.12.20214. Jest na to trzy Okresy Rozliczeniowe i należało to zrobić wcześniej, najpewniejszy termin to 4 miesiące wysłać wypowiedzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swirpac

 

Nie pamiętam dokładnie jak to było w przypadku tych starszych kontraktów czy po pierwszym rolowaniu następowało kolejne rolowanie czy po pierwszym rolowaniu przechodziło się już później na umowę na czas nieoznaczony.

 

W każdym bądź razie, nie do końca jest za późno. Jeśli umowę masz do 17.03 to postaraj się złożyć wypowiedzenie przed 17 stycznia. Wówczas w najgorszym wypadku zapłacisz wyższy rachunek za jeden miesiąc - od marca do kwietnia. Mówię w najgorszym wypadku, bo moim zdaniem spokojnie wytargujesz z Działem Utrzymania dobrą ofertę wcześniej i wówczas żadnego wyższego rachunku nie zapłacisz.

 

Mówiąc krótko: wysyłaj wypowiedzenie jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałby najpierw odnaleźć osobę, która oddała dekoder do lombardu, bo dane tej osoby musiałby się znaleźć w cesji. Poza tym nie masz gwarancji, czy ten dekoder był własnościowy, czy udostępniony wyłudzony na słupa. Zdecydowanie taniej pójść do APS-u, zamówić przez www lub zamówić przez telefon w CP skoro i tak chcesz umowę zawrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ swojadroga. Ale u Rzecznika też można załatwić tą sprawe, napisze notatkę i wyśle do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

 

@ markar. Lepiej udaj się do Rzecznika lub mejla wyślij z załączonym skanem z tymi danymi do http://www.giodo.gov.pl/493/ że zaistniała pomyłka ze strony CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraz z dokumentami do umowy DRH6 wysłano mi także umowę innego klienta. Wszystkie dane osobowe etc.... Co z tym zrobić?

 

Też podobnie miałem tylko Cyfrowy Polsat pomylił sobie mój adres i umowa wylądowała u sąsiada w bloku obok, przez co nie omieszkałem napisać reklamacji żądając zadośćuczynienia w postaci bezpłatnego nadania pakietu Familijny HD przez 2 miesiące. Była to umowa na DRH6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi mBank prztysłał umowy o karty kredytowe 3 różnych osób (moja i 2 inne).

Też było tam mnóstwo danych osobowych. Po telefonie przysłali kopertę zwrotna, aby te umowy odesłać. Nie podziękowali nawet.

 

A na temat:

Od 29.12.2014 r. we wszystkich umowach akwizycyjnych (nowe umowy) na Telewizję Satelitarną obowiązuje nowy okres wypowiedzenia umowy - 1 miesiąc.

 

Sprawa dotyczy oczywiście umów zawartych od 25 grudnia 2014r. zgodnie z obowiązującym nowym "prawem konsumenckim". Umowy zawarte przed tą datą obowiązują dotychczasowe zapisy w umowach.

 

Jak się komuś chce kopać z CP, to jest w stanie wywalczyć 1 miesięczny okres przy umowach na odległość. Tych zawartych przed 29 XII.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...