Jump to content
jeneka

Dekoder OPTICUM ITI X8 HD NNK

Recommended Posts

Witam wszystkim

 

Wczoraj kupiłem przez internet powyższy (nowy) dekoder. Dziś odebrałem przesyłkę, wszystko pięknie ładnie. Odpakowałem, podpiąłem wszystkie kable. Złapało sygnał, zainstalowało kanały i poinformowało o nowym oprogramowaniu (jakaś aktualizacja). Tutaj zaczyna się dramat. W trakcie instalacji (bodajże przy 30 kilku %) nagle coś trzasło i pokazał się jedynie biały dym ze środka dekodera i wszystko znikło. Coś się musiało spalić. Moje pytanie brzmi co mogło być powodem tego? Owa aktualizacja? czy taki pech, że to wina np wadliwego dekodera? Proszę o rady.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to piękny pech. Tak z innej beczki, co teraz robić? Kupiłem go od osoby prywatnej (nowy oryginalnie zapakowany z całym wyposażeniem). W środku karta gwarancyjna nie podbita (dekoder był fabrycznie zafoliowany). Czy skoro nie mam paragonu zakupu ani podbitej karty to mogę go już jedynie w kosz wywalić czy może jakiś fachowiec np w serwisie / puncie obsługi n-ki byłby w stanie coś np w nim przylutować?

 

 

/ Aktualizacja:

A Czy np dowodem zakupu (ważności gwarancji) może być data aktywowania karty? bo jakby nie spojrzeć to kartę aktywowałem dzisiaj tuż przed 1 uruchomieniem. Czy np jakbym podszedł do punktu n-ki to sprzedawca może sprawdzić datę aktywacji i na jej podstawie uznać gwarancję i wymienić dekoder?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz skontaktować się z producentem i zapytać się go czy jest możliwość naprawy nowego wadliwego dekodera - jak nowy to musi być gwarancja ponieważ jest karta gwarancyjna - po numerach seryjnych ludzie z opticuma powinni wiedzieć czy dekoder posiada gwarancję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kamilloff - Mimo że masz nowy dekoder to żaden punkt serwisowy raczej nie przyjmie sprzętu w ramach gwarancji ponieważ nie posiadasz podstemplowanej karty gwarancyjnej. I nie jest prawdą że do karty gwarancyjnej wystarczy sam sklepowy paragon zakupu, wiele serwisów nadal wymaga podbitej karty gwarancyjnej. Jedynym ratunkiem wydaje się pismo do producenta i opisanie całej sytuacji z prośbą o naprawę. Firma Globo jak do tej pory była otwarta na takie problemy, jak jest teraz nie wiem. Daj znać na forum co udało się zdziałać, sprawa jest ciekawa. Jedno jest pewne to nie aktualizacja wywołała awarię o której piszesz. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odeślij towar sprzedawcy.... Tak swoją drogą dowodem zakupu nie musi być paragon... może być nim również np. wyciąg z konta pokazujący transakcje kartą w danym sklepie, świstek od płatności kartą ... Wydaje mi się że można podciągnąć pod dowód zakupu mail na temat wygranej aukcji + potwierdzenie odebrania paczki z poczty. Wtedy możesz dochodzić od sprzedawcy swoich praw w oparciu o " Niezgodność Towaru z umową". Swoją drogą jak się kupuje na allegro to nie przysługuje 10 dniowy okres na zwrot towaru bez podania przyczyny ? Ew. zadzwoń do Globo czy naprawią ci w ramach gwarancji ...

 

Sprawa jest jak najbardziej do "wygrania" i bezproblemowego rozwiązania, martwić się nie musisz :) Trzeba tylko zacząć działać ! Bo czas nie działa na twoją korzyść :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa oferta nc+ na kartę miała być na przełomie kwietnia i maja '13 -> właśnie mamy ten przełom, a nowej oferty nie widać :/ nie wspomnę już o braku softu do X8 i jakiegokolwiek zainteresowania ze strony supportu, a dobrze wiemy, że jest co poprawiać (np. miały być ulepszone nagrania cykliczne i zaniki dźwięku w EPG po przeskakiwaniu po programach).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do poprawki błędy w EPG: EPG jak się wczyta np. w poniedz. na piątek, a w środę jest zmiana programu, to nadal wisi stary program, trzeba wyczyścić bufor EPG i od nowa czekać aż się wczyta, ponadto pojawiają się puste belki obok z programem, którego nie ma i nie da się nagrać lub 2 te same pozycje :/ ale po co i dla kogo ja to piszę, przecież ten wątek umarł, a panowie z supportu X8 uznali, że to jest sprzęt idealny i nic nie trzeba poprawiać w nim :/ perpetuum mobile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się jakoś wyłączyć funkcję time shifting?

Czy tylko u mnie dźwięk ostatnio jest jakiś przytłumiony? Z DVB-T z wewnętrznego dekodera w telewizorze jest zupełnie inny dźwięk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zauważyłem to juz dawno temu. Dźwięk z n-ki na tvp1hd jest do niczego. Rożnicę szczególnie słychać podczas meczów. Mam tv podłączony pod dobre kino domowe i dźwięk bezpośrednio z tv "po dvb-t" jest zdecydowanie lepszy. Nie wykluczam, że tak samo jest na innych kanałach; przysłuchiwałem się tylko tvp1.

A tak na marginesie: n-ka daje bardzo słaby dźwięk na nSport. Słychać komentatorów a odgłosy stadionu ledwo, ledwo. Jak tylko mogę przełączam sie na 1-kę

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jest jakis sposob zeby przeskanowac wybrany przez siebie transponder na Astrze metoda recznego skanowania? Obecnie za kazdym razem jak wybiore jakis transponder np 8 na astrze to w momencie gdy rozpoczynam skanowanie zaczyna mi skanowac 8 ale na hotbirdzie. Jak probuje na odwrot to dziala poprawnie tzn 8 na hotbirdzie to 8 na hotbirdzie jest skanowany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może odbiornik się zawiesił. Spróbuj go wyłączyć z prądu.

A jak to nie pomoże... może powrót do ustawień fabrycznych załatwi sprawę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ciekaw jestem, czy jest możliwość przejścia z mojej bieżącej ofery n na kartę z tym dekoderem na nc+ na kartę ?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie opłaci ci się. Tutaj mamy 43 kanały po polsku (w tym 20 HD). W nc+ na kartę - 40 i 15.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reanimacja wątku :D

Pytanie do doświadczonych w temacie:

Po zaktualizowaniu oprogramowania dekodera - po powrocie z serwisu -

odkryłem w Menu 'Laboratorium Opticum' polecenie Funkcja przywracania kolejności kanałów.

Do czego służy ta funkcja i jak działa? Obawiam się ją włączyć, że wszystko się może znowu rozprogramować :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta funkcja powoduje to, że jak sobie poukładasz kanały według swego uznania i jak później będziesz chciał wyszukać kanały z oferty n na kartę ( np. jak dodadzą jakieś nowe kanały) -to dekoder nie porozrzuca wyszukanych kanałów jak fabrycznie były ustawione, tylko zapisze ci je tak jak sobie je wcześniej ustawiłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witajcie. Czy ktos znalazl moze jakis sposob by w tym dekoderze moc odtwarzac swoje filmy. Moze jest jakis konwerter video ktory zapisze film z kompa na pendrive i odtworzy to opticum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Po ostatniej aktualizacji listy kanałów zniknęły mi programy TVP2HD, Polsat i TV4 mimo włączonej opcji zapisu własnego układu programów. I o ile udało mi się ręcznie wyszukać TVP2HD to Polsatu i TV4 niestety nie mam. Nie chcę resetować dekodera żeby później na nowo nie układać listy programów. Czy ktoś mógłby mi podać dokładne dane TP na którym nasz X8 łapie Polsat? Znalazłem jakąś inną paczkę zakodowaną Polsatu ale to nie to, tych na nasz dekoder nie mogę za :evil: odnaleźć. W najgorszym wypadku przywrócę ust. fabryczne ale wolałbym tego uniknąć. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...