Skocz do zawartości

Dlaczego tak niektorzy narzekaja?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to powrót do tematu :roll: ? Przecież wszyscy narzekają i kłócą się, tak jak to sugeruje nazwa. Najpierw pozwala się kontynuować temat, który z gruntu podnosi poziom agresji, a potem straszy się jego zamknięciem i gdzie tu prawo i sprawiedliwość :D:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołączam z blogu Ryszarda Herolda/wirtualnemedia/jego uwagi o "N-ce": Dyrektor Biura Reklamy SUPERSTACJI. Wcześniej Dyrektor Biura Reklamy TV Biznes, Dyrektor Sprzedaży Telewizji PULS, Account Executive w Discovery Polska oraz handlowiec w Agencji Reklamy Polskiego Radia.

n-ka, czyli jak nie robić platformy cyfrowej

Dodano: Pt, 23.03.2007

Było wiele szumu, obietnic i planów, a udało się jedynie zrobić dobry recorder i EPG, co jest jednak zasługą firmy ADB. Zamiast rakietowego odrzutu na starcie, mamy sprint w żółwim tempie. Na kampanii n-ki, zdecydowanie najlepiej wyszedł Cyfrowy Polsat, który odnotował w tym czasie największy wzrost o ponad 400.000 abonentów w stosunku do zaledwie 40.000 platformy-n. Teraz jeszcze nagroda Mediatrendy za debiut roku, tyle tylko, że debiut ten jak na razie jest totalną porażką. Nagrodę powinna otrzymać raczej firma ADB, przynajmniej ona spisała się na medal. No właśnie, przejdę może do szczegółów.

 

Jestem klientem n-ki prawie od samego początku i jak większość z niewielkiej liczby jej użytkowników (obecnie około 50.000, a już dawno miało być ich ponad 200.000) poczułem się już parokrotnie oszukany. Przede wszystkim idzie o pewną uczciwość i rzetelność handlową, której osobiście spodziewałem się właśnie po ITI. Sprzedano mi, a właściwie wypożyczono recorder za około 450 PLN. Maszerując z nim przez Arkadię byłem niezwykle rad, myśląc już o tych tonach filmów, seriali, dokumentów w formacie mpg4, które upchnę niebawem na aż 250 GB pozyskanego twardziela. Jakże oburzające i dołujące było jednak odkrycie, że z pośród tych bezkresnych przestrzeni, za które teoretycznie zapłaciłem, jedynie około 80 GB leży w mojej dyspozycji. Cała reszta natomiast pozostaje nadal niestety w gestii firmy ITI. Tak się składa, że przy nabywaniu towaru nikt mnie nie poinformował, że zapłacę tak naprawdę jedynie za jego skromny fragment. Nie odnotowałem też takiej wiadomości w komunikacji marketingowej.

 

Może to i śmieszne, ale to prawie tak jakby kupić auto i dowiedzieć się nieco później, że miejsca z tyłu są zarezerwowane dla gości z fabryki, żeby można ich było czasem przewieść. Otóż ponad 150 GB twardego dysku recordera to nic innego jak kurząca się przestrzeń zaadaptowana wyłącznie pod VOD. To sporo – nieprawdaż? Nie chodzi więc już jedynie o miejsca z tyłu auta, ale tak naprawdę o cały bagażnik wraz ze schowkami z przodu i miejscem na nogi. Jadąc więc z kolanami pod brodą pytam co z klientami, którzy z VOD nie korzystają? No bo po co wtedy te 150 GB? W dodatku bardzo szybko okazało się, iż pomimo najnowszego formatu kompresji mpg4, pozostawione do dyspozycji użytkownika 80 GB nie starcza na zbyt wiele. Jeśli bowiem chce się nagrać coś w HDTV, to zmieści się tego wówczas zaledwie jakieś 8 godzin. Szokujące, nieprawdaż? Szybko więc doszedłem do wniosku, że nie mogę pozwolić, aby w moim domu systematycznie każdego dania kurzyło się ponad 150 GB wolnej pamięci. Podjąłem odpowiednie kroki i zamówiłem jak wielu innych użytkowników znajdujących się w tej samej sytuacji usługę VOD. No i tu pełen szacunek, za małketingowy chłyt na miarę bazarowego cwaniaka. Kupiłem bowiem sprzęt przystosowany głównie do funkcji, której nie posiadam, a za którą w efekcie zapłacę drugie tyle, żeby wykorzystać w pełni sprzęt, za który zapłaciłem już całkiem sporo. Sprytnie – nieprawdaż?

 

Decyzja o wykupieniu VOD była jednak kolejnym poważnym błędem. Okazuje się bowiem, iż nie przemyślałem prostych marketingowych założeń, jakimi rządzi się zapewne każdym ekonomicznie uzasadniony biznes. Otóż całkowite niepowodzenie dystrybucyjne nowej platformy na samym wstępie oraz porażka w komunikacji marketingowej i fatalnie zbudowana oferta handlowa, doprowadziły w konsekwencji do zawarcia niezbyt wielu umów abonenckich. To natomiast, jak się okazuje wpłynęło zasadniczo na zawartość samej platformy, a zwłaszcza oferty filmowej premium na VOD, czy też na MGM HD. Co prawda, wszyscy mieli świadomość, że biorą kota w worku, bo o tym, że głównym kanałem filmowym n będzie MGM HD, dowiedzieliśmy się po fakcie (zakupie), ale nikt nie przewidział tego, jak bardzo można wypiąć się na nowych klientów. W związku więc z ograniczoną ilością abonentów, zasób atrakcyjnych produkcji filmowych jest również niezwykle ograniczony. No bo kto i po co dla kilku raptem użytkowników miałby udostępniać filmy premium? Na pewno nie ITI. Znane stały się więc przypadki skandalicznych praktyk, jak to np. miało miejsce z filmem ”Ciśnienie”, który stacja TVN wyemitowała parę dni po jego premierze w VOD, w dodatku z lepszym dźwiękiem niż w płatnej ofercie telewizji tzw. nowej generacji, czyli w systemie DD 5.1. Zostało to oczywiście odnotowane przez użytkowników n-platformy. Chwilę później doszły do tego ciosy (dla wielu nokautujące) wymierzone przez TVP, a więc kolejne filmy z oferty VOD, takie jak „Dirty Dancing 2” czy „Lawstorant”. Zostały one pokazane również parę dni po premierze w VOD, za który warto przypomnieć, trzeba płacić miesiąc w miesiąc jakieś 30 PLN, nie wiadomo tylko, za co? Najwyraźniej jest to opłata za odkurzanie twardego dysku, bowiem trudno się na nim doszukać jakiejkolwiek oferty filmowej premium. Hity w stylu CUBE1,2,3,5, wszystkie Taxi, tanie horrory, dwa filmy dla dzieci i zero premium, innymi słowy archiwalia i biblioteka licencyjna ITI.

 

Tak właśnie wygląda smutna rzeczywistość zakładników nVOD’a. Trzeba więc jasno i głośno powiedzieć, że oferta ta na dzień dzisiejszy jest fatalna. Miały być w bibliotece filmy w jakości HD (no bo w końcu 150 GB to nie mało), ale nikt ich tam jeszcze nie znalazł. Są za to seriale ITI, które oczywiście można zobaczyć parę dni później na antenie TVN. BOMBA – czyż nie o tym właśnie marzyli abonenci nowej platformy? Bawi to tym bardziej, że VOD jest dostępny jedynie z recorderem, no a jak ktoś już kupił sobie recorder, to każdy serial TVN może nagrać. Oczywiście na VOD może zobaczyć go wcześniej, ale czy cieszy to ludzi mających świadomość, iż odbywa się to kosztem zasobów filmowych ich biblioteki? Szczerze wątpię. Porażka goni więc porażkę, na szczęście użytkownicy platform cyfrowych należą do niezwykle wybrednych i pamiętliwych klientów, a co za tym idzie, będzie niezwykle trudno przekonać ich do dalszej, lub też ponownej współpracy. To właśnie jedyna prawdziwa kara, jaka czeka w najbliższej przyszłości ITI za naszą katorgę. Tak, tak, katorgę, bowiem jeszcze gorzej sytuacja wygląda z ofertą filmową samej platformy. Na MGM HD nie ma totalnie nic. Królują tam same stare filmy klasy B lub nawet C, przeważnie z lat 70tych, 80tych, ewentualnie przełomu lat 90tych. Kanał Wojna i Pokój, to też nic specjalnego. No i ….. cóż, to chyba wszystko, jeśli chodzi o interesujące kanały filmowe na n-ce. Trzeba mieć też na względzie, że Polsatu, czy TV4 się tam nie uświadczy, a więc kontent do nagrywania jest nieco ograniczony.

 

Podsumowując, wszystko to jednak należy zakwalifikować jako efekt fali, powstałej po dosyć nieudanym starcie (nagrodzonym debiucie?). Błąd został popełniony na samy wstępie, przy tworzeniu oferty handlowej. Jak można bowiem spodziewać się jakichkolwiek wyników sprzedaży, skoro nie dysponuje się produktem skierowanym do mas? Nie wiem jak to w ogóle było możliwe, ale oferta n od samego początku została skierowana wyłącznie do posiadaczy odbiorników HDTV, co zablokowało definitywnie możliwość jej szerszej ekspansji na rynku. Wszystkie podstawowe pakiety (film, discovery, sport) zawierają po jednym kanale HD. Pomysł z założenia piękny, szkoda tylko, że nieprzemyślany. Odbiorników HDTV nie ma w naszym kraju zbyt wiele, zaś polski konsument nienawidzi płacić za coś, z czego nie będzie mógł skorzystać (jak np. 150 GB twardego dysku, czy też kanały w jakości HD). Szybko więc, po bardzo przyjemnej dla oka kampanii platformy-n, potencjalny abonent dochodził do wniosku, że satelita mu się bardzo przyda, ale raczej inny, bo ten niestety nie jest przeznaczony dla niego. Tym właśnie sposobem Cyfrowy Polsat odnotował niebywały w ostatnim okresie wzrost, ponad dziesięciokrotnie przekraczający osiągnięcia n-ki w tym samym okresie. Śmieszne, bo wystarczyło stworzyć pakiet HDTV, albo zamiast rozdmuchanej i niezrozumiałej dla większości kampanii, wysłać posiadaczom odbiorników HDTV świąteczne kartki z ofertą. ;-)

 

Obecnie czekam z niecierpliwością na oficjalny komunikat ITI Neovision odnośnie ilości pozyskanych do tej pory abonentów, oczywiście najchętniej bez dekoderów oddanych gratis lekarzom w ramach oferty tvn-med. Ciekawe, czy udało się przekroczyć magiczną granicę 50.000. Biorąc pod uwagę ponad 1.000.000 abonentów Cyfrowego Polsatu i prawie 1.000.000 Cyfry+, byłby to niewątpliwie fenomenalny sukces na miarę debiutu roku.

 

Cóż, jak widać dość łatwo i z całą pewnością bardzo przyjemnie jest być tym pierwszym, ale niesamowite, jak łatwo przy okazji, przez pomyłkę zostać również tym ostatnim. ;-)

 

Przy okazji, bardzo bym prosił o skupienie się nad tematem, bowiem wszystkie komentarze zbytnio od niego odbiegające będą usuwane.

 

Zamieścił(a) Ryszard Herod o 00:07 | Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ze ten artykuł mówi,ze zle ze n ma hd bo mało kto ma tv z mozliwością hd,

a vod robi się coraz lepsze porównywalne do kanału premium choc z z dirty dancing,cube czy lawstonat przegieli

a z tym ze mgm to filmy nizsze kategori sie jak najbardziej zgadzam bo vod to jedyna mozliwosc niezlego kina w n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - Nka ma ponad 100 000 abonentów, o czym C+ i CP podczas debiutu mogły tylko pomarzyć.

 

Po drugie - ten Pan ma nierówno pod sufitem chyba. Zrobić pakiet HD ? Hahaha. Czyli mam mieć pakiet sportowy bez Nsportu ? :lol:

Może ten pan nie wie, ale kanały ułożone są TEMATYCZNIE, a nie względem jakości obrazu.

 

Po trzecie - oferta filmowa i VOD nie powala oczywiście na kolana, ale CP mimo iż jest chyba 7 lat na rynku nie pokazała ani jednego hitu filmowego (dobry, chętnie oglądany film w kinach) miesiąc po premierze, co zdążyła już zrobić Nka :!:

Poza tym nie widzę, by jakość kanałów filmowych na CP była wyższa niż N.

Oferta N rozwija się szybciej niż w zachwalanym CP. Oczywiste jest, że z czasem (1-2 lata) oferta VOD będzie polepszana w wyniku podpisywania nowych kontraktów i umów, które na razie nie mogą być podpisane (za mało abonentów).

 

Jedyną rzeczą z którą się zgadzam to sprawa tych 170 gb na VOD, którego ktoś może nie mieć.

 

Ciekawe co zmusiło tego Pana do napisania takiego artykułu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd ta liczba 100 tys.abonentów bo nigdzie po za 40tys. nie spotkałem może żródło bo myślę że Twoje dane są wzięte z sufitu to po pierwsze a po drugie jako b.abonent Wizji TV to prawie po pół roku działalności zarównoWizja TV jak Cyfra + miały znacznie lepsze wyniki to po drugie a po trzecie jak się uczciwie i po męsku nie chce przyznać że aktualnie platforma 'n' jest znacznie mniej atrakcyjna od konkurencj/poza miłośnikami kina rosyjskiego bo tego nie ma gdzie indziej/ to wszystko będzie się naginać na tą teorie że nie ma lepszej platformy niż "n-ka".Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - wystarczyło czytać SatKurier to byś wiedział, że jest już ponad 100 tys. :wink:. Zresztą przekonamy się o tym na konferencji.

 

Przytoczę tu wypowiedź z kometarza pod tym tekstem na WM:

 

Rzecz najważniejsza: dlaczego sądzi Pan, że N ma tylko 50 000 abonentów? Dane te zostały podane do wiadomości publicznej 17 listopada, co oznacza, że w terminie od grudnia do marca N musiałoby zakupić zaledwie 5 tys. abonentów, co oznacza 55 umów na ok. 1000 punktów, czyli codziennie jedna osoba musiałaby podpisać umowę w co 20 punkcie! Hmm, wydaje mi się, że to wręcz niedorzeczne myślenie

 

Wyników C+ po pierwszych miesiącach nie znam, ale wiem jedno - w tym czasie kiedy te platformy wchodziły rywale nie mieli 2 mln abonentów :D

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie sadzisz ze kilka lat temu było poprostu trudniej wystartować ?Przecież Wizja była pionierem telewizji cyfrowej w Polsce i bez sensu jest porównywać start sprzed 7 lat do ubieglego roku kiedy na rynku roi się od kanałów tematycznych.Nka miala przetarte szlaki a mimo wszystko start wypadł fatalnie moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oferta VOD będzie polepszana w wyniku podpisywania nowych kontraktów i umów, które na razie nie mogą być podpisane (za mało abonentów).

Oferta VOD wygląda jak wygląda, nie ze względu na małą liczbe abonentów, tylko dlatego, że zdecydowana większość praw jest rozdysponowana. Raczej dużo lepszej oferty nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie. Poza prawami, które posiada Canal + i HBO co jeszcze zostało żeby mieć naprawdę dobrą ofertę? Jaki jeszcze kanał mógłby się pojawić z dobrymi filmami (poziom premium). Z tego co ja wiem, to chyba...nic nie zostało :roll::?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - wystarczyło czytać SatKurier to byś wiedział, że jest już ponad 100 tys. :wink:. Zresztą przekonamy się o tym na konferencji.

 

Przytoczę tu wypowiedź z kometarza pod tym tekstem na WM:

 

Rzecz najważniejsza: dlaczego sądzi Pan, że N ma tylko 50 000 abonentów? Dane te zostały podane do wiadomości publicznej 17 listopada, co oznacza, że w terminie od grudnia do marca N musiałoby zakupić zaledwie 5 tys. abonentów, co oznacza 55 umów na ok. 1000 punktów, czyli codziennie jedna osoba musiałaby podpisać umowę w co 20 punkcie! Hmm, wydaje mi się, że to wręcz niedorzeczne myślenie

 

Wyników C+ po pierwszych miesiącach nie znam, ale wiem jedno - w tym czasie kiedy te platformy wchodziły rywale nie mieli 2 mln abonentów :D

 

Pozdrawiam :)

Widocznie czytamy różne Sat Kuriery bo w artykule Cyfra + z 910tys.abonentami jest taki cytat na temat ilości abonentów użytkowników HD:Na pewno jest ponad 50 tys. użytkowników satelitarnych odbiorników cyfrowych dla wysokiej rozdzielczości HDTV (45 tys. nboxy + 5 tys. niezależnych odbiorników HD typu Quali, Topfield, Humax, Pace i innych).

Więc gdzie kolego masz te 100 tys. bo wiele jeszcze wody upłynie w Wiśle nim tylu będzie miała "n-ka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ich wprowadzenie to dla kablówek konieczność, bo przegrywają rywalizację o klientów z platformami cyfrowymi. Cyfrowy Polsat przekroczył już milion klientów, zbliża się do niego Cyfra+, a najmłodsza na rynku platforma n, należąca do Grupy ITI ma ogłosić niebawem zdobycie 100 tys.

 

To cytat z Gazety Prawnej 6.03.2007, który znajduje się na tym forum :)

 

Czepiliście się tych 50 tys o których była mowa w listopadzie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazeta Prawna to nie Sat Kurier to po pierwsze po drugie cytowany artykuł pochodzi nie z listopada a z 30.01.07 to po drugie a po trzecie gdzie pisze że ma te 100tys jedynie że Grupa ITI ma wkrótce ogłosić /i to może jeszcze potrwać/ a przeciesz Grupa szczyciła się że do końca roku będą mieć 200tys. abonentów ale szybko zamilki w tym temacie to tyle w tym temacie. Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi 200 000 to sam Sojka zdementował na konferencji dla dziennikarzy po konferencji 17 listopada. W kuluarach powiedzial, ze bardzo by chcial zeby tak bylo, ale nie jest nawet w stanie wyprodukowac tylu boxów w tak krotkim czasie (Do konca roku). Prawda to czy nie - mowil o tym, ze sa to wygorowane marzenia dzialu marketingu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu piszesz bzdury. Zysk to mogą osiągnąć i przy 2 abonentach. 500 tys nie jest żadna liczba gwarantująca zysk. Zysk jest zależny od wielu czynników i żadna liczba abonentów go nie zagwarantuje jak nie b ędą spełnione inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszyła Wizja TV to mówiło się aby platforma ta zaczęła przynosić zyski musi przekroczyć 500 tys. abonentów i chyba w tej mierze nie zmieniło się.Co prawda wtedy nie było tych mini abonentów/10,18 czy 20 zł/to tym bardziej liczba musi być większa.Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zysk to mogą osiągnąć i przy 2 abonentach...

 

Jeżeli twierdzisz ze Kwiatek napisał bzdurę to ten kawałek posta który zacytowałem jest mega bzdurą.Czasami mi się wydaje,że myślisz ,że wszystko wiesz najlepiej i pozjadałeś wszystkie rozumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...