Skocz do zawartości

Nowa ustawa medialna, a przestrzeganie zapisów przez stacje


Tim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przerwa w stacjach muzycznych na polskich koncesjach jest dokładnie taka sama - to złudne wrażenie, że jest częstsza wynika z faktu, że należy zwrócić uwagę czy nie wynika to z zakończenia jednej audycji i rozpoczęcia innej - wtedy to ograniczenie czasowe nie obowiązuje bo mamy doczynienia z 2 audycjami w ciągu godziny

 

Żebyśmy się nie doczekali 7 minut reklam, a potem 23 minut autopromocji. W Polsce wszystko jest możliwe. Natomiast psucie filmu, czy serialu, który ktoś sobie nagrywa na lata, uważam za niedopuszczalne.

 

 

Tak nie będzie - Ministerstwo chce ograniczyć długość jednorazowego bolu (reklamy + autopromocja) do 15 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwa w stacjach muzycznych na polskich koncesjach jest dokładnie taka sama - to złudne wrażenie, że jest częstsza wynika z faktu, że należy zwrócić uwagę czy nie wynika to z zakończenia jednej audycji i rozpoczęcia innej - wtedy to ograniczenie czasowe nie obowiązuje bo mamy doczynienia z 2 audycjami w ciągu godziny

No nie wiem, nie liczyłem, ale w ESKA TV np. był blok reklamowy, 2 teledyski (2 to pewnie ok. 8 minut, ogłoszenie nadawcy czy autopromocja i znowu reklamy. I to nie był potem nowy program i do tego bardzo często reklamy w ESKA TV są co 3 teledyski, a one w nie trwają na pewno 20 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dzisiaj (20.05.16) TVP 1 posunęła się jeszcze dalej. Otóż pod koniec serialu "Wspaniałe stulecie - Sułtanka Kosem" podzielili ekran, ściskając końcówkę z napisami do prawej strony, a z lewej strony wrzucili zapowiedź "Wiadomości". Czyli mamy dokładnie to, co robiły stacje przed nowelizacją ustawy medialnej! To już jawna kpina. Nie dość, że spamują ekran "za chwilę, następnie", zagłuszają napisy czytaną autopromocją, to na dodatek robią to, do czego nawet nie śmieli posunąć się nadawcy komercyjni - czyli zaśmiecanie ekranu autopromocją "dziś (godzina)...", a teraz także dzielenie ekranu na napisach, aby wrzucić audycję autopromocyjną. Piękny przykład daje Telewizja Publiczna, która jednocześnie cały czas przypomina widzom w paskach o konieczności opłacania abonamentu!

A co robi KRRiT w sprawie kontrolowania przestrzegania przez stacje zapisów ustawy medialnej? Nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że wtedy to było dozwolone, a teraz nie! Myślą, że takimi metodami zmuszą widzów serialu "Wspaniałe stulecie - Sułtanka Kosem" do pozostania na "Wiadomościach"? Oby się nie przeliczyli, jak z tymi roszadami w ramówce. Mogą co najwyżej doprosić się o karę, jak niepochlebni TVP widzowie zgłoszą te wybryki do KRRiT.

Edytowane przez Tim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecna KRRiT jest w letargu, bardziej sparaliżowana niż TK. I to bez zmiany ustawy. Gdyby działali, to Wiadomości by już dawno się musiały tłumaczyć ze skrajnej nieobiektywności, manipulowania widzami. A nic o tym nie słychać.

 

W TVP łapią się wszystkich chwytów, nawet tych już przerabianych i zakazanych. Nie pozostaje im nic innego, niż dać czołówkę Wspaniałego Stulecia, a potem zamiast filmu nagle włączyć Wiadomości.

Edytowane przez widz666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji TNT czy 13 ulica też dzielą ekran przy napisach końcowych.

Ostatnio też AXN dołączył do tego grona.

Swoją drogą jak dla mnie to nic niezwykłego. Lepsze dzielenie ekranu i pokazanie normalnego zwiastunu np. następnej audycji albo kolejnego odcinka serialu niż dawanie lektora czytającego zapowiedzi programowe podczas napisów końcowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepsze dzielenie ekranu i pokazanie normalnego zwiastunu np. następnej audycji albo kolejnego odcinka serialu niż dawanie lektora czytającego zapowiedzi programowe podczas napisów końcowych.

Nie zgodzę się absolutnie. Jak zaczytują napisy końcowe, to przynajmniej jeszcze można sobie zobaczyć nazwiska aktorów grających w filmie, jakie utwory muzyczne wykorzystano w filmie, itp. A jak podzielą ekran i ścisną napisy, to raczej ciężko wtedy cokolwiek odczytać. :evil:

W ogóle to obydwa rozwiązania są złe. Zwiastuny i zapowiedzi autopromocyjne powinny być emitowane bezpośrednio po zakończeniu napisów końcowych. Niektórzy widzowie oglądają filmy do samego końca i należałoby to uszanować. Bardzo dobrze to reguluje nasza ustawa medialna - żeby jeszcze nasi nadawcy jej przestrzegali! Natomiast nadawcy działający na zagranicznej koncesji mnie nie interesują - oni nawet reklamy wrzucają co 5-10 minut i też to niektórym nie przeszkadza. :/ Natomiast HBO jako kanał premium tym bardziej nie powinien przeszkadzać swoim abonentom w oglądaniu filmów do samego końca. Na szczęście Cinemaxy (które posiadam) póki co nie przeszkadzają i zwiastuny umieszczają jedynie pomiędzy filmami - tak jak prawidłowo powinno być. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się absolutnie. Jak zaczytują napisy końcowe, to przynajmniej jeszcze można sobie zobaczyć nazwiska aktorów grających w filmie, jakie utwory muzyczne wykorzystano w filmie, itp. A jak podzielą ekran i ścisną napisy, to raczej ciężko wtedy cokolwiek odczytać. :evil:

Jak ci tak zależy na napisach zawsze możesz kupić wydanie blu ray. Ja się nie dziwię nadawcom że napisy najchętniej by urwali, zwłaszcza w prime time.

 

 

 

 

Natomiast nadawcy działający na zagranicznej koncesji mnie nie interesują - oni nawet reklamy wrzucają co 5-10 minut i też to niektórym nie przeszkadza. 

 

Jak się nie ogląda telewizji "na żywo" (nie licząc sportu) to przewinąć reklamy nie jest problem.

 

 

 

Natomiast HBO jako kanał premium tym bardziej nie powinien przeszkadzać swoim abonentom w oglądaniu filmów do samego końca. Na szczęście Cinemaxy (które posiadam) póki co nie przeszkadzają i zwiastuny umieszczają jedynie pomiędzy filmami - tak jak prawidłowo powinno być. 

 

I w sumie HBO nie przeszkadza ci w oglądaniu tych napisów (skoro tak je lubisz), jedynie na dole ekranu pojawia się napis z zapowiedzą innych pozycji programowych ale napisy nie są np. przyspieszane czy wyciszana nie jest muzyka podczas napisów końcowych. Aczkolwiek zgadzam się że kanały premium nie powinny ingerować w treść, także nie powinny wyświetlać zbędnych znaków jak np. Canal+ ograniczeń wiekowych (bzdurne przepisy KRRiT) czy zapowiedzi następnego programu przed końcem obecnego.

Edytowane przez diabeu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

TVP 1 też tak robi np. z "Wojennymi Dziewczynami".


A to jest zakazane? Nawet nie wiedziałem, sporo stacji tak robi.

Robią tak, ale nie są to stacje na polskiej koncesji, kiedyś pamiętam często tak Polsat robił, ale teraz tego nie można robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to miało miejsce podczas dzisiejszego odcinka serialu "Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem - Murat IV" (emisja - 17.03, g. 18:40)

 

6725ebc09cc48f7d176dc10cb6ed6e3a_orig.jp

 

b4228b1f0042bcadfb38101265cdb70f_orig.jp

 

bccbbccaa369150a9f7a2f6c55c853d7_orig.jp

 

Trzykrotnie złamane zapisy ustawy medialnej.

To co pokazane jest na 2 ostatnich zdjęciach ma miejsce już od bardzo dawna. No i skoro nie ma reakcji KRRiT, to TVP pozwala sobie na coraz to więcej.

Chętne zadałbym pytanie p. Czabańskiemu i p. Glińskiemu - czy po wprowadzeniu nowej ustawy dotyczącej abonamentu RTV, takie wykroczenia TVP nadal będą tolerowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wysyłać skargi do KRRiT pocztą tradycyjną lub przez internet. Najlepiej przez internet bo jest szybciej i wygodniej niż pocztą tradycyjną. Zresztą w latach 90. do KRRiT wysyłano skargi pocztą tradycyjną wraz z kasetą wideo (przeważnie VHS). Teraz wysyła się przez internet plikiem wideo.

Link: http://www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/skargi/

Edytowane przez Pepek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dostałem odpowiedź od KRRiT na skargę na TVP ws. autopromocji w trakcie programu jako niezgodną z ustawą medialną. Jednym słowem: Prace zespołu roboczego z poprzedniej kadencji KRRiT nie zostały zakończone ws. problematyki autopromocji i ogłoszeń nadawców. Nie udało się wypracować jednolitego stanowiska i zawieszono. Zagadnienia stały się jednym z tematów zgłoszonych do rewizji w związku z pracą nad nowelizacją unijnej dyrektywy audiowizualnej, które nie zostały jeszcze zakończone.

Edytowane przez Pepek94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

4fun TV nie przestrzega tej ustawy i ją łamie ponieważ w trakcie teledysków wysuwa się z boku ekranu wysuwa się prostokątną zielona belka z logiem 4fun Dance i z napisem "zobacz ten i inne taneczne hity w 4fun Dance". Tak jest od początku wakacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy nadawcy są zobowiązani do oznaczania audycji emitowanych po raz pierwszy jako "premiera"? Wiele razy się tak zdarza, że stare produkcje, np. z lat 60., 70. są opatrzone właśnie takim podpisem pod logo. Dotyczy to głównie kanałów TVP i Pulsu. Z nowszymi jest podobnie, lecz tu mam na myśli już wszystkie kanały telewizyjne na polskiej koncesji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...