rotalplus Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przerwa w stacjach muzycznych na polskich koncesjach jest dokładnie taka sama - to złudne wrażenie, że jest częstsza wynika z faktu, że należy zwrócić uwagę czy nie wynika to z zakończenia jednej audycji i rozpoczęcia innej - wtedy to ograniczenie czasowe nie obowiązuje bo mamy doczynienia z 2 audycjami w ciągu godziny Żebyśmy się nie doczekali 7 minut reklam, a potem 23 minut autopromocji. W Polsce wszystko jest możliwe. Natomiast psucie filmu, czy serialu, który ktoś sobie nagrywa na lata, uważam za niedopuszczalne. Tak nie będzie - Ministerstwo chce ograniczyć długość jednorazowego bolu (reklamy + autopromocja) do 15 minut Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Przerwa w stacjach muzycznych na polskich koncesjach jest dokładnie taka sama - to złudne wrażenie, że jest częstsza wynika z faktu, że należy zwrócić uwagę czy nie wynika to z zakończenia jednej audycji i rozpoczęcia innej - wtedy to ograniczenie czasowe nie obowiązuje bo mamy doczynienia z 2 audycjami w ciągu godziny No nie wiem, nie liczyłem, ale w ESKA TV np. był blok reklamowy, 2 teledyski (2 to pewnie ok. 8 minut, ogłoszenie nadawcy czy autopromocja i znowu reklamy. I to nie był potem nowy program i do tego bardzo często reklamy w ESKA TV są co 3 teledyski, a one w nie trwają na pewno 20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 A tymczasem TVP dalej spamuje ekran paskami autopromocyjnymi, tym razem z reklamą serialu "Strażacy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastano Opublikowano 4 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2015 KRRiT dostała skargę na Polsat w związku z zagłuszeniem przez autopromocję kluczowego monologu w niedzielnej premierze Życia Pi. Może teraz, przy okazji zostaną rozwiane wątpliwości przez Radę co do takowych metod promocyjnych stacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Dzisiaj (20.05.16) TVP 1 posunęła się jeszcze dalej. Otóż pod koniec serialu "Wspaniałe stulecie - Sułtanka Kosem" podzielili ekran, ściskając końcówkę z napisami do prawej strony, a z lewej strony wrzucili zapowiedź "Wiadomości". Czyli mamy dokładnie to, co robiły stacje przed nowelizacją ustawy medialnej! To już jawna kpina. Nie dość, że spamują ekran "za chwilę, następnie", zagłuszają napisy czytaną autopromocją, to na dodatek robią to, do czego nawet nie śmieli posunąć się nadawcy komercyjni - czyli zaśmiecanie ekranu autopromocją "dziś (godzina)...", a teraz także dzielenie ekranu na napisach, aby wrzucić audycję autopromocyjną. Piękny przykład daje Telewizja Publiczna, która jednocześnie cały czas przypomina widzom w paskach o konieczności opłacania abonamentu! A co robi KRRiT w sprawie kontrolowania przestrzegania przez stacje zapisów ustawy medialnej? Nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 No, to czyli robią praktycznie to samo, co Polsat i TVN ponad dekadę temu. Choć swoją drogą wtedy to miało swój urok, bo początkowo nie przyśpieszano wtedy napisów końcowych, i spostrzegawczy mogli sobie całą ekipę realizacyjną poznać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 20 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Tyle, że wtedy to było dozwolone, a teraz nie! Myślą, że takimi metodami zmuszą widzów serialu "Wspaniałe stulecie - Sułtanka Kosem" do pozostania na "Wiadomościach"? Oby się nie przeliczyli, jak z tymi roszadami w ramówce. Mogą co najwyżej doprosić się o karę, jak niepochlebni TVP widzowie zgłoszą te wybryki do KRRiT. Edytowane 20 Maja 2016 przez Tim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widz666 Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Obecna KRRiT jest w letargu, bardziej sparaliżowana niż TK. I to bez zmiany ustawy. Gdyby działali, to Wiadomości by już dawno się musiały tłumaczyć ze skrajnej nieobiektywności, manipulowania widzami. A nic o tym nie słychać. W TVP łapią się wszystkich chwytów, nawet tych już przerabianych i zakazanych. Nie pozostaje im nic innego, niż dać czołówkę Wspaniałego Stulecia, a potem zamiast filmu nagle włączyć Wiadomości. Edytowane 20 Maja 2016 przez widz666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 (edytowane) Tak przy okazji TNT czy 13 ulica też dzielą ekran przy napisach końcowych. Edytowane 20 Maja 2016 przez fan tv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawop Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Oni mogą, bo nie nadają na polskiej koncesji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 No wiem, ale podałem tak dla przykładu, że takie coś jest w innych stacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabeu Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Tak przy okazji TNT czy 13 ulica też dzielą ekran przy napisach końcowych. Ostatnio też AXN dołączył do tego grona. Swoją drogą jak dla mnie to nic niezwykłego. Lepsze dzielenie ekranu i pokazanie normalnego zwiastunu np. następnej audycji albo kolejnego odcinka serialu niż dawanie lektora czytającego zapowiedzi programowe podczas napisów końcowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 HBO też można dołączyć do tego grona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 22 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Lepsze dzielenie ekranu i pokazanie normalnego zwiastunu np. następnej audycji albo kolejnego odcinka serialu niż dawanie lektora czytającego zapowiedzi programowe podczas napisów końcowych. Nie zgodzę się absolutnie. Jak zaczytują napisy końcowe, to przynajmniej jeszcze można sobie zobaczyć nazwiska aktorów grających w filmie, jakie utwory muzyczne wykorzystano w filmie, itp. A jak podzielą ekran i ścisną napisy, to raczej ciężko wtedy cokolwiek odczytać. W ogóle to obydwa rozwiązania są złe. Zwiastuny i zapowiedzi autopromocyjne powinny być emitowane bezpośrednio po zakończeniu napisów końcowych. Niektórzy widzowie oglądają filmy do samego końca i należałoby to uszanować. Bardzo dobrze to reguluje nasza ustawa medialna - żeby jeszcze nasi nadawcy jej przestrzegali! Natomiast nadawcy działający na zagranicznej koncesji mnie nie interesują - oni nawet reklamy wrzucają co 5-10 minut i też to niektórym nie przeszkadza. Natomiast HBO jako kanał premium tym bardziej nie powinien przeszkadzać swoim abonentom w oglądaniu filmów do samego końca. Na szczęście Cinemaxy (które posiadam) póki co nie przeszkadzają i zwiastuny umieszczają jedynie pomiędzy filmami - tak jak prawidłowo powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabeu Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 (edytowane) Nie zgodzę się absolutnie. Jak zaczytują napisy końcowe, to przynajmniej jeszcze można sobie zobaczyć nazwiska aktorów grających w filmie, jakie utwory muzyczne wykorzystano w filmie, itp. A jak podzielą ekran i ścisną napisy, to raczej ciężko wtedy cokolwiek odczytać. Jak ci tak zależy na napisach zawsze możesz kupić wydanie blu ray. Ja się nie dziwię nadawcom że napisy najchętniej by urwali, zwłaszcza w prime time. Natomiast nadawcy działający na zagranicznej koncesji mnie nie interesują - oni nawet reklamy wrzucają co 5-10 minut i też to niektórym nie przeszkadza. Jak się nie ogląda telewizji "na żywo" (nie licząc sportu) to przewinąć reklamy nie jest problem. Natomiast HBO jako kanał premium tym bardziej nie powinien przeszkadzać swoim abonentom w oglądaniu filmów do samego końca. Na szczęście Cinemaxy (które posiadam) póki co nie przeszkadzają i zwiastuny umieszczają jedynie pomiędzy filmami - tak jak prawidłowo powinno być. I w sumie HBO nie przeszkadza ci w oglądaniu tych napisów (skoro tak je lubisz), jedynie na dole ekranu pojawia się napis z zapowiedzą innych pozycji programowych ale napisy nie są np. przyspieszane czy wyciszana nie jest muzyka podczas napisów końcowych. Aczkolwiek zgadzam się że kanały premium nie powinny ingerować w treść, także nie powinny wyświetlać zbędnych znaków jak np. Canal+ ograniczeń wiekowych (bzdurne przepisy KRRiT) czy zapowiedzi następnego programu przed końcem obecnego. Edytowane 26 Maja 2016 przez diabeu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salarieri Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Właśnie zauważyłem, że TVP2 bardzo bezczelnie łamie prawo medialne – emitują autopromocję podczas trwania audycji w postaci zaśmiecającego przez cały czas ekran wielkiego kolorowego znaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepek94 Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Trzeba zaskarżyć do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na Dwójkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patjyk Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 A to jest zakazane? Nawet nie wiedziałem, sporo stacji tak robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 TVP 1 też tak robi np. z "Wojennymi Dziewczynami". A to jest zakazane? Nawet nie wiedziałem, sporo stacji tak robi. Robią tak, ale nie są to stacje na polskiej koncesji, kiedyś pamiętam często tak Polsat robił, ale teraz tego nie można robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 A to miało miejsce podczas dzisiejszego odcinka serialu "Wspaniałe stulecie: Sułtanka Kosem - Murat IV" (emisja - 17.03, g. 18:40) Trzykrotnie złamane zapisy ustawy medialnej. To co pokazane jest na 2 ostatnich zdjęciach ma miejsce już od bardzo dawna. No i skoro nie ma reakcji KRRiT, to TVP pozwala sobie na coraz to więcej. Chętne zadałbym pytanie p. Czabańskiemu i p. Glińskiemu - czy po wprowadzeniu nowej ustawy dotyczącej abonamentu RTV, takie wykroczenia TVP nadal będą tolerowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepek94 Opublikowano 18 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Trzeba wysyłać skargi do KRRiT pocztą tradycyjną lub przez internet. Najlepiej przez internet bo jest szybciej i wygodniej niż pocztą tradycyjną. Zresztą w latach 90. do KRRiT wysyłano skargi pocztą tradycyjną wraz z kasetą wideo (przeważnie VHS). Teraz wysyła się przez internet plikiem wideo. Link: http://www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/skargi/ Edytowane 18 Marca 2017 przez Pepek94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pepek94 Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 (edytowane) Dostałem odpowiedź od KRRiT na skargę na TVP ws. autopromocji w trakcie programu jako niezgodną z ustawą medialną. Jednym słowem: Prace zespołu roboczego z poprzedniej kadencji KRRiT nie zostały zakończone ws. problematyki autopromocji i ogłoszeń nadawców. Nie udało się wypracować jednolitego stanowiska i zawieszono. Zagadnienia stały się jednym z tematów zgłoszonych do rewizji w związku z pracą nad nowelizacją unijnej dyrektywy audiowizualnej, które nie zostały jeszcze zakończone. Edytowane 15 Sierpnia 2017 przez Pepek94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlo Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2017 4fun TV nie przestrzega tej ustawy i ją łamie ponieważ w trakcie teledysków wysuwa się z boku ekranu wysuwa się prostokątną zielona belka z logiem 4fun Dance i z napisem "zobacz ten i inne taneczne hity w 4fun Dance". Tak jest od początku wakacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastano Opublikowano 29 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2019 Czy nadawcy są zobowiązani do oznaczania audycji emitowanych po raz pierwszy jako "premiera"? Wiele razy się tak zdarza, że stare produkcje, np. z lat 60., 70. są opatrzone właśnie takim podpisem pod logo. Dotyczy to głównie kanałów TVP i Pulsu. Z nowszymi jest podobnie, lecz tu mam na myśli już wszystkie kanały telewizyjne na polskiej koncesji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kirk Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Obowiązku nie ma, to jest wolna wola nadawców. Na przykład TVN czy TVN7 nie stosują tego oznaczenia, a TVN Turbo czy TTV już tak. Co najwyżej może to nieco zabawnie wyglądać, gdy na Pulsie "Gwiezdne wojny" albo cykl "Żandarm z Saint Tropes" są oznaczali jako premiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.