Sentence Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 W Polonii i Kulturze też są, a ciekawe co będzie jak KRRiT wlepi karę TVP :>Możesz pokazać zapy? Kulturę oglądam wręcz nałogowo i jak żyję, nigdy nie widziałem żadnego pasku informacyjnego. W TVP Polonia ostatnią belkę "ZA CHWILĘ" lub "POLECAMY" widziałem przed wprowadzeniem ustawy w 2011. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wizja TV Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wczoraj, w czasie "Kiepskich", Polsat zwężył obraz i dał... reklamę "Twoja twarz brzmi znajomo" Widać nie ma co robić z pieniędzmi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 I tak im włos z głowy nie spadnie. Telewizja publiczna, która ma zakaz nadawania reklam w trakcie audycji, ingeruje zarówno w wizję (wyświetlając paski z reklamami), jak i fonię (wyciszając muzykę na napisach końcowych i wtrącając reklamującego spikera), a p. Dworak z KRRiT jakoś tego nie zauważa. Szopka z całą tą ustawą i tyle. Śmieci będzie coraz więcej, bo nikt tego nie kontroluje i nieuczciwi nadawcy coraz bardziej to wykorzystują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Wreszcie KRRiT wzięła się do roboty! TVP jako pierwsza została ukarana za łamanie ustawy medialnej. A konkretnie chodzi o emitowanie niedozwolonych pasków autopromocyjnych, o których pisaliśmy w tym temacie stronę wcześniej. Przeprowadzona przez KRRiT analiza audycji nadanych 2 kwietnia 2014 r. przez TVP1 (w godz. 17:30-18:30) oraz przez TVP2 (w godz. 20:30-22:00) wykazała, że doszło do naruszenia artykułu ustawy medialnej, który zabrania przerywania audycji w celu nadania reklam lub telesprzedaży w programach publicznej radiofonii i telewizji. W trakcie emisji seriali "Klan" (TVP 1) oraz "Na dobre i na złe" (TVP 2) rozpowszechniane były w dolnej części ekranu (tzw. scrollu) komunikaty będące w ocenie KRRiT autopromocją. Kary za te naruszenia wynoszą po 25 tys. zł. Cały artykuł dostępny na media2.pl Tak więc opłaca się słać skargi do KRRiT! Czas nawyższy dołożyć jeszcze kary Polsatowi, TVN-owi, TV Puls i (w mniejszym stopniu) TVP za zagłuszanie napisów końcowych audycji niedozwoloną autopromocją i zaśmiecanie ekranu także niedozwoloną autopromocją typu "za chwilę...". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzYcHa_2012 Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 "Za chwilę" jest niedozwolone? Jeszcze trzeba się pozbyć dźwięków zakłócających audycję (TVN, TVN7, TV Puls) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Oczywiście, że tak. "Za chwilę..." to taka sama autopromocja jak np. "dziś o 20:00...". Takie komunikaty mają prawo pokazywać dopiero po zakończeniu audycji i tak właśnie robią uczciwe i szanujące widza stacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Oto ile TVP sobie robi z ostrzeżenia KRRiT. Widocznie kara była za niska, bo dalej bezczelnie spamują ekran paskami autopromocyjnymi, nadal zagłuszają napisy końcowe audycji autopromocją i jeszcze dodatkowo zaczęli spamować ekran autopromocją "za chwilę...". Oto przykładowe 2 zrzuty z dzisiejszej emisji serialu "Drużyna A" (20.11.2014 r., godz. 11:00). Dodam, że tego typu paski emitują nachalnie 2 razy w trakcie emisji serialu od poniedziałku 17.11.2014 r . Wcześniej przed wyborami także 2 razy takie paski nadano (5.11.2014 r. i 6.11.2014 r.), ale wtedy można to jeszcze było wytłumaczyć zmianą pory emisji serialu "Wspaniałe stulecie" ze względu na audycje komitetów wyborczych. Teraz to jest zwykłe cwaniactwo i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Be89 Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Na TVP HD, w piątki, kiedy kończy się "Okrasa łamie przepisy", regularnie na napisach końcowych pani zapowiada co będzie potem. To jest strasznie irytujące tym bardziej że wtedy lecą jakieś zabawne sytuacje lub komentarze z tworzenia danego odcinka. Takie "wcinanie" się chyba też jest zakazane? Co ciekawe ma to miejsce gdzieś od pół roku. Wcześniej na napisach była cisza. A może coś się pozmieniało w prawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 20 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Takie "wcinanie" się chyba też jest zakazane? Oczywiście, że tak. Raz, że jest to niedozwolona autopromocja, a dwa autopromocja = reklama. TVP nie ma prawa przerywać audycji reklamami, a wcinanie się w postaci głosu lektorskiego promującego pozycje stacji - to umieszczenie reklamy w trakcie trwania audycji. A może coś się pozmieniało w prawie? Nic się w ustawie nie zmieniło. Po prostu stacje sobie kpią z przepisów, widzów i KRRiT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
browar Opublikowano 20 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2014 Polsat czy TVN to inna bajka bo to stacje komercyjne, ale TVP?? TVP to już w ogóle kpina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes J Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 Na tym że TVP nie przerywa programów reklamami korzystają prywatni nadawcy (bo oni mogą przerywać), więc powinni za to zapłacić, na przykład partycypując w kosztach utrzymania TVP. Absurdalną jest sytuacja ze płacę za kanał, który nie tylko pokazuje reklamy ale i przerywa program, nieraz głośnymi reklamami! Czasem 3 może i 4 przerwy. Czyli płacę za oglądanie reklam! Płatne kanały powinny mieć zakaz przerywania programów reklamami. Paski, wtrącanie lektora przeszkadzają, ok, rozumiem, ale to jest i tak nic przy stacjach prywatnych... Jeśli coś jest niezgodne z prawem to krritv powinna prawo realizować, powinna... Tylko sobie wyobraźcie że w ustawie oni mogą napisać wszystko, zarówno że każda reklama jest dozwolona ( i co wtedy?) jak i to że jest niedozwolona, tyle że urząd nadzorujący będzie spał ... i nic się nie zmieni. TVP jako jedyna nie przerywa programów reklamami, więc wieszanie na niej psów jako na najgorszej to słaby pomysł. Reklamy leków powinny być zakazane. Jak w cywilizowanych krajach, leki to nie groszki. Potem jest "płacz" w tv jak to Polacy są lekomanami... Nikt nie widzi związku? Do tego oglądanie tv przy posiłku i reklama tabletek przeczyszczających, środków na hemoroidy, potencje, grzybicę pochwy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salarieri Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Płatne kanały powinny mieć zakaz przerywania programów reklamami. Z tym się zgadzam – to trochę nie fair w stosunku do widzów, że przerywają programy reklamami, za które widz im dodatkowo płaci. Powinien być taki model jak w niektórych innych państwach – albo kanał jest bezpłatny i przerywa program reklamami albo jest płatny i nie przerywa programu reklamami. Reklamy leków powinny być zakazane. Jak w cywilizowanych krajach, leki to nie groszki. Potem jest "płacz" w tv jak to Polacy są lekomanami... Nikt nie widzi związku? Do tego oglądanie tv przy posiłku i reklama tabletek przeczyszczających, środków na hemoroidy, potencje, grzybicę pochwy... Z tym się akurat nie zgadzam. Rozumiem, że niektóre typy reklam mogą się nie podobać, jednak ich emisja jest dodatkowym dochodem dla stacji. Bardziej od leków na ból głowy szkodliwy jest alkohol. Tutaj można się zastanowić, czy nie przywrócić poprzednich regulacji, czyli emisja dozwolona dopiero po 23:00. Nadużywanie i uzależnienie od alkoholu to bardzo poważny problem w naszym kraju, chociaż z drugiej strony ograniczenie jego promocji najprawdopodobniej spowodowałoby jedynie niewielki spadek konsumpcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidek Opublikowano 8 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2015 Tak na marginesie, dot. leków. Też są ograniczenia, jest zakaz reklamowania w TV leków wydawanych na receptę. Leki OTC (bez recepty) mogą być reklamowane. I chwilami takich reklam jest za dużo... Pasków autopromocyjnych być nie powinno, wyjątkiem są sytuacje, kiedy następuje nieplanowana zmiana w ramówce. Belka "za chwilę" moim zdaniem może być dopuszczona, ale tylko w odniesieniu do najbliższej pozycji i powinna być widoczna tylko raz, tuż przed napisami końcowymi. W sytuacji, kiedy kolejny odcinek serialu, czy wydanie programu planowane jest w innym terminie i/lub innej porze, to przed tyłówką powinna pojawić się belka z informacją o zmianie. Zagłuszanie napisów końcowych autopromocją czy lektorem powinno być bezwzględnie zakazane. Szczególnie w TVP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes J Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Przeciwko reklamom leków przede wszystkim używam argumentu "lekomanii" Polaków, argument estetyczny jest poboczny. Nadużywanie leków może mieć poważne konsekwencje. Zyski telewizji nie powinny być tu ważniejsze od dobra ludzi. Mi by telewizja bez reklam alko nie przeszkadzała. Większość kanałów opłacamy i dodatkowo są na nich reklamy - więc niech nie płaczą że nie mają za co. Leki w ogóle nie powinny być reklamowane, bo zdrowie ludzkie, leki nie są takim samym produktem jak każdy inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie znalazłem odpowiedniego watku, wiec wklejam tutaj. Tak się szykuje nowa rewolucja reklamowa, serwowana "masom" abonentow płatnej i darmowej tv. https://satkurier.pl/news/111733/jes ... wizji.html Teraz to już faktycznie będzie więcej reklam niż innych treści. Jeżeli wejdzie w zycie. A raczej pewne jest ze wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Jeżeli do tego dojdzie, to zacznie się usowanie kanalow z listy, i pozostawienie tylko takich co nie wtracaja reklam w trakcie programu. Tylko wtedy masa kanalow odpadnie, i będzie trzeba negocjować ceny z operatorami. Bo co mi z takich kanalow w pakietach, jak wcale się już takich nie będzie ogladac. Z jednej strony dobrze, bo zawezi to liste kanalow ulubionych do minimum. I nie bedzie się narażonym, ze się natrafi na reklamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Odsyłam do źródła artykułu: Ograniczenia są – i pozostaną – trzy: ● reklamy „obcych” produktów nie mogą trwać więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej, ● audycje nie mogą być przerywane częściej niż co 20 minut oraz ● nie można przerywać niektórych programów, jak np. serwisów informacyjnych. Zostanie zniesiony TYLKO limit autopromocji, który i tak jest omijany specjalnymi "programiki" z zapowiedziami pozycji programowych traktowanych jako audycje - powrócimy więc do stanu poprzedniego. To była głupota KRRiT na wprowadzenie limitów i rozgraniczania AUTOPROMOCJI i OGŁ.NADAWCY. Wrócimy więc do normalności - a dziennikarze jak zwykle nie potrafią przekazać prostych komunikatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Tak zgadza się, tylko teraz miedzy te autopromocje będzie wcisniete jeszcze wiecej reklam, co wydluzy czas trwania reklam i autopromocji na godzine audycji. Luka w przepisach nadal będzie nagminnie wykorzystywana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Czas trwania reklam się NIE ZMIENI - nadal 12 minut a pomiędzy przerwami co najmniej 20 minut przerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes J Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 @moqu'ai widzę że kolega skrajny optymista i nawet w tej sytuacji chce widzieć coś dobrego... Niestety stacje będą równać w dół - czyli zaśmiecać reklamami będą w konsekwencji wszystkie. Żeby nie przegrać wyścigu po reklamy i wzrost przychodu. @ rotalplus jeśli tak jest jak piszesz, to oni zamiast dopilnować prawa żeby nie było obchodzone, dostosowują prawo do cwaniactwa. To nie jest dobre. Po coś w końcu te ograniczenia są. Urzędy powinny mieć też na względzie ludzi a nie tylko zwiększanie czyjegoś biznesu. Nie podoba mi się że to TVP popiera. Posłużę się analogią: bank HSBC pomagał w niepłaceniu podatków (w "omijaniu" prawa lub gorzej) sprawa wyszła na jaw i chcą to ukrócić, m.in. pisząc skuteczniejsze prawo. U nas tv omijają ustawę więc ministerstwo postanowiło dostosować prawo do nich. http://www.polskieradio.pl/42/273/Artyk ... ln-dolarow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rotalplus Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Nie wiem po co są te ograniczenia - wcześniej ich nie było. później urzędnicy to wymyślili, ale te 2 minuty to trochę mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moqu'ai Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 @moqu'ai widzę że kolega skrajny optymista i nawet w tej sytuacji chce widzieć coś dobrego... Niestety stacje będą równać w dół - czyli zaśmiecać reklamami będą w konsekwencji wszystkie. Żeby nie przegrać wyścigu po reklamy i wzrost przychodu. To taka lepsza strona "z dwojga zlego", mniej pstrykania i skakania, a więcej oglądania od początku do końca. Mysle ze az tacy głupcy to nie będą w przyszłości, żeby nawet w stacjach "premium" smiecic reklamami. Kto lub ilu wtedy chciało by takie paczki kanalow w dodatku płatnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tim Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Rozumiem, że to zniesienie limitów autopromocji odnosi się tylko do bloków autopromocyjnych emitowanych pomiędzy audycjami. Jeśli tak, to będzie to jeszcze do przełknięcia. W sumie i tak te limity były omijane jakimiś śmiesznymi programami. Mam nadzieję, że autopromocja w dalszym ciągu będzie mogła być nadawana tylko i wyłącznie pomiędzy audycjami i tego zapisu nikt nie waży się zmienić. W przeciwnym wypadku oznaczać to będzie powrót śmietniska na ekrany w postaci wyskakujących grafik, napisów pod logo, dzielenia ekranu na napisach końcowych, aby wrzucić autopromocję. To już by była jawna kpina z widzów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
widz666 Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Żebyśmy się nie doczekali 7 minut reklam, a potem 23 minut autopromocji. W Polsce wszystko jest możliwe. Natomiast psucie filmu, czy serialu, który ktoś sobie nagrywa na lata, uważam za niedopuszczalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fan tv Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Czas trwania reklam się NIE ZMIENI - nadal 12 minut a pomiędzy przerwami co najmniej 20 minut przerwy Przerwa nie dotyczy stacji muzycznych, bo tam częstotliwość reklam jest większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.