Jump to content

Tim

Users
  • Content Count

    1196
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

39 Dobra

About Tim

  • Rank
    Połowa mocy ;)

Informacje o profilu

  • Gender
    Nieustawiona

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jakoś nie chce mi się wierzyć ,aby około 30 operatorów kablowych, którzy tak szybko zadeklarowali chęć włączenia tegoż luksusowego kanału do swoich ofert, chciało to zrobić za friko. No, ale na temat warunków dystrybucji Super TV przedstawiciel MWE nic nie pisał.
  2. Tim

    TVP Polonia

    No i pomniejszono logotyp - jeszcze przed startem wersji HD.
  3. Skoro Super TV ma być taki dochodowy, to dlaczego zamknięto Mango 24?
  4. @MAVERIC Biznes 24 HD został dołożony do MUX-a obejmującego kanały: Nat Geo People HD, Eska TV Extra HD, WP HD, BBC Lifestyle HD. Z jakiego miasta jesteś? Dokładnie tak, jak pisałem.
  5. Tim

    UPC

    Ten akurat zwrot nie był skierowany w kierunku rozmówcy. Szkoda, że nie dostrzegłeś tej subtelnej różnicy.
  6. Tim

    UPC

    No tak, przydzielenie takiego wysokiego bitrate kanałowi CBS Action rzeczywiście miało logiczny sens, w sytuacji, gdy podstawowe kanały TVP 1 SD i TVP 2 SD miały ustawione po 3,5 Mbps.
  7. Tim

    UPC

    W którym miejscu? Tak, dla mnie bitrate ma rodzaj męski. Dla Ciebie widzę raz męski, a raz nijaki. A np. te wpisy czego miały dowodzić: Można wiedzieć skąd pochodzą te dane? Bo z rzeczywistością to one nie mają nic wspólnego.
  8. Tim

    UPC

    Dopiero teraz zwróciłem uwagę na pomyloną literkę. Sądziłem, że pisząc o "literówce" masz na myśli wykaz i różnicę między 224 kbps, a 192 kbps. Ale przecież doskonale wiesz, co miałem na myśli, gdyż wcześniej pisałem: Skoro się tak czepiasz, to i ja się czepię. Bitrate jeśli już to jest "wzorcowy", a nie "wzorcowe". Nawet jeśli @Mr. Orbita (choć on teraz jest w Warszawie, a nie w Krakowie) to i co ma to do rzeczy? Nadal twierdzę, że w wykazie są błędy. Jeśli to on i potwierdzi błąd w bitrate audio Kino Polska Muzyka, przeprosisz mnie ładnie na forum? Czy ja widzę, że kolega już nie twierdzi, iż wszystkie kanały HD brane z satelity wpuszczane są do UPC bez rekompresji. No bo po co mieliby ustawiać 5 Mbps na enkoderze, jakby puszczali przekaz 1:1.
  9. Nagranie pochodzi z dzisiejszego poranka, a to, że źródłem jest UPC można poznać po PID-ach. Tak czy siak jest to wprowadzanie w błąd. Sam przecież pisałeś, że wykaz jest na bieżąco aktualizowany. Źródła Polonii 1 (HD-SD) były przełączane blisko 2 miesiące temu! Coś słabo z tą aktualizacją.
  10. Oto dowód ile rzeczywiście wynosi bitrate audio na kanale Kino Polska Muzyka: I jeszcze próbka nagrania, abyś nie zarzucił mi jakiejś manipulacji. Możesz sobie samodzielnie przeanalizować nagranie w dowolnym innym programie. https://we.tl/t-6BBH6RnXi4 Takich błędów jest znacznie więcej - niektóre ścieżki audio przy przekazach są chyba z kapelusza wzięte. W innych (np. TVP Info, Polonia 1) podany jest bitrate audio VBR, co jest totalną bzdurą. Ufaj i wierz sobie w co chcesz. A taki "dump" to ja sobie także mogę zrobić, bo również posiadam komputerowy tuner DVB-C. Ale jak dobrze wiesz nie zawsze ten kanał nadawany był na satelicie w CBR z tak niską jakością. Na MUX-ie kablowym masz wrzuconych jeszcze więcej kanałów HD, a nikt z z UPC nie będzie pilnował, czy za dzień operator sat np. nie podniesie ich bitrate video. Zapewne kanały SD. Zatrudnij się zatem w headendzie UPC i dokonaj zmiany konfiguracji enkoderów, skoro to takie proste i oczywiste. Większość? TSID 10 obłożony był kanałami SD, a kanały HD na nim nadawane (MTV Polska HD i Polsat Comedy Central Extra) niejako same przeskoczyły z SD (jak zmiana dokonała się na satelicie). Na TSID 16 umieszczone są w chwili obecnej 4 kanały HD (wolne miejsce zostało po przeniesieniu z niego TVP Info), ale to się pewnie za jakiś czas zmieni. Podobnie na TSID 29 - wolne miejsce pozostało po przeniesieniu z niego TVN 7 HD. TSID 22 to MUX, na którym umieszczony jest raptem jeden kanał SD (4fun.tv) i jakieś promosy. TSID 24 to już w ogóle przykład z czapy wzięty (niecałe 5 Mbps w null packets), a kanały na nim umieszczone pochodzą z dystrybucji światłowodowej, nie satelitarnej. 2 kanały na MUX-ie (TSID 38), to sobie mogą nadawać nawet z 20 Mbps CBR. Pojemność MUX-a kablowego przy modulacji 256 QAM ma nieco ponad 50 Mbps. Trzeba było porównać choćby Disney Channel HD jak był nadawany równolegle na TSID 21 (MUX, na którym kanały nadawane są bez rekompresji) i na TSID 31 (MUX, na którym kanały nadawane są po rekompresji). Zwróciłbyś uwagę, że przekaz na TSID 31 ma właśnie te kilkusekundowe opóźnienie wynikające z rekompresji. Ja Ci mogę podać jeszcze więcej przykładów kanałów SD nadawanych 1:1. Tylko po co, skoro mowa o kanałach HD i ich rekompresji? Dobrze, że ustawili 15 Mbps dla kanału, który osiąga max. 3 Mbps (TNT HD czy BBC Brit)? To jest lenistwo i marnotrawstwo pasma. Kiedyś rzeczywiście ustawiali realne widełki (patrząc ile dany kanał realnie wykorzystuje pasma w dosyle źródłowym), teraz poszli na łatwiznę. Nic nie widać i niczego nie dowiodłeś. Podane przykłady to kanały SD/MPEG-4, które jak wspomniałem wcześniej, UPC w większości przypadków nadaje bez rekompresji. Ja Ci podałem przykłady kanałów HD z sztucznie napompowanym bitrate. I tu się kolego mylisz. Przeprowadzałem analizy m.in. z @Mr. Orbitą.
  11. To ciekawe, bo mój odbiornik pokazuje na Kino Polska Muzyka bitrate audio 224 kbps, a nie 192 kbps. Nagrać mam próbkę, abyś uwierzył? Po to, że gdyby wrzucali kanały HD z satelity 1:1, istniałoby ryzyko wysypania się MUX-a kablowego. Na MUX-ach umieszczone są przecież kanały z różnych transponderów satelitarnych. Przewidzisz, w którym momencie te nadawane w VBR osiągną swoje peaki? A jak widzisz UPC nie wrzuca na MUX-y góra po 3 kanały HD (po to, aby zachować margines bezpieczeństwa), tylko po 5-6. Nie stać ich na marnotrawienie pasma. I skąd w ogóle takie błędne założenie, że kanały brane z satelity mają mieć podobny bitrate w kablu? Bitrate po rekompresji ma się nijak do tego, jaki był przed rekompresją. Jest dokładnie tyle, ile ustali enkoder operatora. A że technicy UPC poszli na łatwiznę i poustawiali górne marginesy dla wszystkich kanałów HD na podobnym poziomie (15 Mbps), to i dochodzi do takich absurdów (że z 3 Mbps robi się magiczne 13 Mbps ). I źródło sygnału nie ma tu kompletnie nic do rzeczy. A, to że TNT HD jest brany z satelity, to możesz wierzyć lub nie. Ja mam to sprawdzone. Zresztą nie tylko TNT HD dostaje taki sztucznie nadmuchany bitrate. Inny, równie dobry przykład takiego absurdu w wykonaniu UPC to np. BBC Brit, czy choćby Disney Channel HD, który do momentu zmiany MUX-a nadawany był 1:1 z satki, a po zmianie MUX-a - no sam zobacz, jaki nagle osiągnął bitrate.
  12. I dane te posiadają błędy. Pierwszy lepszy przykład - Kino Polska Muzyka. Ktoś tam podał, że bitrate audio wynosi 192 kbps, a w rzeczywistości jest 224 kbps. Bitrate to nie wszystko. O wiele ważniejsza jest jakość użytych koderów. Zresztą wiele kanałów w UPC ma sztucznie nadmuchany bitrate. Pierwszy lepszy przykład - TNT HD. Sygnał brany jest z satelity. Na satelicie wiadomo jaka jest jakość (3 Mbps CBR). A UPC po rekompresji ile pasma przydziela temu kanałowi? Z 3 Mbps robić peak 13 Mbps? Cinemax HD ma średnio nieco powyżej 5 Mbps. I to jest akurat prawda, bo sprawdzałem nagrywając kilka filmów. A do niedawna jeszcze mieli ustawione 8,1 Mbps CBR. I było to zdecydowanie lepsze ustawienie. Multipleksacja statystyczna słabo wychodzi UPC. Widać to choćby po przejściach ze scen ciemnych na jasne (pojawia się chwilowe rozmazanie). Zaznacz, że chodzi o Filmboxy SD. I to też nie do końca 1:1, bo np. Filmbox Family wykastrowany jest z kilku ścieżek audio. Kanałów wpuszczonych bez rekompresji jest więcej. Filmboxy SD akurat poznałeś po tym, bo nadawane są w CBR. Kino TV HD również powinieneś w ten sposób wyłapać. Ale kanały VBR też są wpuszczane bez rekompresji. Przede wszystkim to kanały SD nadawane w MPEG-4 - brane światłowodem, z satelity oraz DVB-T. Ale też nie wszystkie, bo UPC potrafi samodzielnie z kanału SD/MPEG-2 zrobić sobie SD/MPEG-4, a nawet poddać rekompresji SD/MPEG-4 do SD/MPEG-4 - co wychodzi wręcz fatalnie! Pierwszy lepszy przykład - Polonia 1 SD. Do niedawna kanał wpuszczony był 1:1 z satelity. Po chwilowych testach z wersją HD wrócono do wersji SD, ale już z rekompresją. Wygląda to naprawdę ohydnie. Reasumując - nie ma co się jarać bitrate. To, że w UPC jest więcej Mbps niż na satelicie wcale nie oznacza, że jakość nadawanych programów jest lepsza. Kanały HD brane z satelity w zdecydowanej większości poddane są rekompresji, a to, że zrobią sobie z przekazu 3 Mbps nawet i 15 Mbps przecież nie poprawi ich jakości. Na temat kanałów branych drogą światłowodową można dyskutować - tutaj też np. lepszej jakości kodery operatora sat czasem mogą wygrywać z wyższym bitrate operatora kablowego.
  13. Dyskusja trochę odbiega od tematu owszem, ale ludzie pisali tutaj, że używają (albo planują używać) TechniSat-y z modułami CI+ platformy CANAL+. Chciałem zwrócić im uwagę na ten błąd i poprosić o sprawdzenie czy satelitarne wersje dekoderów z serii TechniStar zachowują się identycznie jak kablowe. Jeśli Moderator uzna za stosowne, proszę o przeniesienie dyskusji do jakiegoś tematu np. o dekoderach TechniSat. Niestety bardzo mało abonentów korzysta z własnych dekoderów DVB-C z gniazdem CI+. Większość bierze dekodery od operatorów, a ci którzy wybierają moduły CI+, używają je w telewizorach.
  14. A dlaczego miałem go nie kupić, skoro producent zapewniał mnie o nagrywaniu "pełnego odkodowanego strumienia"? Jak jest w rzeczywistości dowiedziałem się dopiero po fakcie. Można rzecz, że zostałem wprowadzony w błąd przez producenta. Gdybym wiedział, że są takie cyrki z nagrywaniem napisów, to bym tego dekodera nie kupił. Nie sądzę, gdyż "odkodowany" to nie to samo co "niekodowany". Moim zdaniem chodzi o to, iż nagrania utrwalone z kanałów kodowanych (jeśli operator blokady nie stosuje) jak i niekodowanych nie są przez dekoder szyfrowane. I jest to rzeczywiście zaleta (którą się chwalą), bo wiele dekoderów (podobnie jak telewizory) szyfruje nagrania, które później można oglądać tylko na sprzęcie, na którym zostały zarejestrowane. A jakim konkretnie dekoderem nagrywasz? My rozmawiamy o dekoderach TechniSat z serii TechniStar.
  15. Doprawdy świetne rozwiązanie - pilnuj człowieku, aby włączyć napisy przed nagrywaniem, albo timeshift'em, bo w innym przypadku się nie nagrają! A co jeśli w tym czasie nie ma kogoś w domu, albo śpi i nagrywa z timer'em? A co jeśli ktoś chce zarejestrować napisy polskie i angielskie - jak wybrać w jednym czasie 2 rodzaje napisów? Chyba nie zrozumiałeś - tam nie jest napisane "nagrywanie pełnego niekodowanego strumienia" (albo "nagrywanie pełnego strumienia z kanałów niekodowanych"), tylko "nagrywanie pełnego odkodowanego strumienia". Czyli, że dekoder rejestruje pełny strumień (z kanałów kodowanych oraz niekodowanych) i nie szyfruje nagrań jak, np. telewizory. Ja to doskonale wiem, ale co to ma do rzeczy, skoro UPC nie blokuje nagrywania?
×
×
  • Create New...