Skocz do zawartości

Zmiany w ofercie (kanałach C+)-czy można wypowiedzieć umowę?


t_gal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wprowadzenie VH1 Europe nie jest rebrandingiem. :) MTV uzyskało na Comedy Central Family nową koncesję pod koniec sierpnia, wycofują wersję polską VH1 i wprowadzają wersję angielską. Wg regulaminu kanał VH1 nadal będzie w ofercie, a jego treść nie zostanie zmieniona (nadal będzie to kanał muzyczny). Zapisy w umowie nie mówią o tym, że po zmianę języka nadawania danego programu istnieje możliwość wypowiedzenia. (przynajmniej tak mi się wydaje :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Comedy Central Family to można o tym przeczytać w nowym aneksie do regulaminu, który był wysyłany do abonentów razem z magazynem Cyfry. (program będzie od pakietu Optimum) VH1 Europe to informacja nieoficjalna ale pewna na 100%. Wszystko będzie oficjalnie już jutro.

Dodatkowo od 1 października kanał Discovery Travel & Living zmienia nazwę na TLC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zauważyliście że w tym aneksie jest mowa o MTV Polska ? Czy czasem nie tak samo jest w przypadku VH-1????? Tzn. było bo teraz jest tylko "VH-1". Ma ktoś jakiś poprzedni aneks?***

 

Zapraszam: http://cyfraplus.pl/cyfra_kanaly-vh1.html

http://cyfraplus.pl/cyfra_oferta.html (najechać na vh-1)

 

http://www.cyfrowypolsat.pl/telewizja-c ... milijny.cp

 

Oj szykuje się kara :)

 

 

*** Ja już znalazłem.... "Polska" im "zniknęła" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr@ pokazuje VH1 Polska a jak ma być inaczej jak dziś mamy 14.09 i faktycznie jest VH1 Polska.Rozdzielenie pasm ma nastąpić jutro więc zobaczymy jak to będzie i tyle.Nie robić zbędnego rabanu a właśnie przez takich co tylko polują aby za wszelką cenę złapać powód do zerwania umowy i wzięcia któryś raz ponownie w promocji to nie pozbędziemy się takich rasowych programów jak np.Polonia1.Jak tylko wy ją wyp... z pakietów to odrazy znalazło by się tysiące jej wielbicieli z formularzami zerwania umowy bo przestali nadawać ich ulubiony program.Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozśmieszaj mnie. Chyba jest pewna różnica pomiędzy VH-1 Pl a VH-1 Europe. A jeśli nie ma to może się umówimy, ze ci włączą zamiast HBO Polska HBO Hungary? Dyskutujmy na jakimś poziomie.... Mój poprzedni post do czegoś przecież nawiązuje. Ktoś pisze, ze w umowie nie ma o tym, że to VH-1 Pl a jest bez wątpienia inaczej. Miałeś VH-1 Polska a bez mrugnięcia powieką (podobno) chcą ci dać inną wersję. Czy to jest w porządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozśmieszaj mnie. Chyba jest pewna różnica pomiędzy VH-1 Pl a VH-1 Europe.
No ba jest i to nieporównywalna. Nasza wersja powinna sie nazywać VH1 Pl Reklamy. Ten ich perfidny licznik (bodaj 3:40) podczas przerw reklamowych, po którym następowała... kolejna porcja reklam własnych. Owszem były świetne piosenki ale zawsze po 3 kawałkach ten [beep]ny blok! Oczywiście, jest to jakaś zamiana bo pewnie nie bedzie tu polskich kawałków ale fani dobrej muzyki nie powinni narzekać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla tych którzy się czują oszukani różnej maści "rebrandingami"

 

 

Operatorzy telekomunikacyjni już dziś powinni kupować tony ryz papieru i miliony kopert. Czeka ich nie lada zadanie. Muszą poinformować na piśmie każdego z 35 mln abonentów telefonicznych o zmianie cen usług.

 

Operacja ta wiąże się z planowanym podwyższeniem od nowego roku stawki VAT o 1 proc. Będzie ona kosztowna społecznie, choć może być zarazem dobrą okazją dla wielu abonentów do rozstania się z dotychczasowym operatorem.

 

– Prawo telekomunikacyjne jest jasne i precyzyjne. W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, np. za usługi telefoniczne, przedsiębiorca musi pisemnie poinformować o tym abonenta – wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka. (....) Podobny kłopot mogą mieć dostawcy energii elektrycznej, gazu, wody, telewizji kablowej, a nawet deweloperzy, bo i oni mają obowiązek informowania klientów o nowych cenach.

 

http://www.rp.pl/artykul/2,540004-Wyzsz ... tora-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny w cenniku są brutto, wystarczy więc że C+ przeniesie na siebie tą podwyżkę VAT i ceny brutto w cenniku pozostaną te same dla konsumenta i nici z zerwania umowy 8) Pewnie tak zrobią bo będzie im bardziej opłacało się to zrobić niż stracić klientów z promocji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W artykule przyjeli założenie, że operatorzy podniosą ceny brutto o ten 1% i to się zgadza w 100%, ale jeśli nie podniosą cen brutto to już inna bajka. Przepisy konsumenckie mówią jasno, że dla konsumenta istotna jest cena końcowa (brutto) i nie jest istotne ile w tym jest podatków, akcyz itd, jeśli operator podnosi cene którą klient płaci ma prawo zerwać umowę, ale jeśli operator nie podniesie ceny, którą płaci klient, czyli nie zmieni cennika (a w cenniku dla konsumenta jest obowiązek podawania cen brutto z wliczonymi wszystkimi podatkami) to nie ma podstaw do zerwania umowy.

 

Prawo nie narzuca nikomu podwyżki, przedsiębiorca może przenieść na siebie ciężar zmiany dowolnego podatku czy akcyzy, jego wybór i kalkulacja opłacalności :-)

 

Więc teraz ruch należy do C+ albo cena skoczy o 1% i zaryzykują odejście części klientów albo weźmie na siebie ten 1% i zmniejszy zysk ale zatrzyma wszystkich 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana cen usług telekomunikacyjnych związana z planowaną podwyżką stawki podatku VAT nie daje abonentowi podstaw do rozwiązania umowy z operatorem bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi.

 

W związku z dzisiejszym artykułem w Rzeczpospolitej „Wyższy VAT ułatwi zmianę operatora?" Prezes UKE informuje, że planowana podwyżka stawek podatku od towarów i usług (VAT), która obejmie również usługi telekomunikacyjne, powodująca wzrost ich cen brutto, nie daje abonentowi podstaw do rozwiązania umowy z operatorem bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi.

 

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, w przypadku zmian cen za usługi telekomunikacyjne, abonent musi zostać poinformowany przez swojego dostawcę usług:

 

* o treści każdej zmiany cennika,

* w przypadku podwyżki cen, o przysługującym mu prawie do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej mu ulgi.

 

Jednakże abonent nie może skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu ulgi, jeżeli podwyżka cen wynika ze zmiany przepisów prawa, tak jak to by miało miejsce w przypadku podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne. Tym samym, abonent wypowiadając umowę przed terminem, w związku z podwyżką cen spowodowaną wzrostem stawek VAT, będzie musiał zwrócić swojemu dostawcy usług wartość wcześniej przyznanej mu ulgi w wysokości pomniejszonej o proporcjonalną jej część za okres od dnia zawarcia do dnia rozwiązania umowy.

 

 

uke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nadal wszystko się zgadza, ale jeśli operator nie podniesie cen brutto (bo nie musi ale może) to nie ma tematu a jak podniesie o 1% to tak jak w info z UKE 8)

 

P.S. Oczywiście do C+ stosuje się tylko przepisy konsumenckie bo nie jest operatorem telekomunikacyjnym :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zgadza się ale z jednym małym szczegółem, sama umowa z abonentem nie jest umową o usługi telekomunikacyjne:

 

Fragment urzędowej odpowiedzi z UKE w sprawie przepisów dotyczących działania platformy cyfrowej:

 

"Szanowny Panie,

 

w odpowiedzi na przesłane przez Pana zapytanie uprzejmie przedstawiam

następujące wyjaśnienia.

 

Przedmiotem umowy zawartej pomiędzy abonentem operatora telewizji cyfrowej a tym

operatorem jest dostarczanie treści. Treść ta dostarczana jest za pomocą usługi

telekomunikacyjnej. W związku z powyższym umowa ta jest regulowana w zakresie

dotyczącym przedmiotu umowy (dostarczania treści) przez przepisy Kodeksu

Cywilnego. Prawo telekomunikacyjne będzie odnosiło się jedynie w sposób pośredni

do przedmiotu umowy w zakresie usługi telekomunikacyjnej (przekazywania sygnału

w sieci telekomunikacyjnej) oraz w zakresie systemu dostępu warunkowego

(dostarczanie udogodnień towarzyszących). Zatem w tym opisanym przez Pana stanie

faktycznym nie będą miały zastosowanie przepisy Prawa telekomunikacyjnego.

 

Do zmian warunków świadczenia usługi przez operatora telewizji cyfrowej będą

miały zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

 

Urząd Komunikacji Elektronicznej nie ma został wyposażony przez ustawodawcę w

kompetencje do nadzoru nad umowami, jakie zawierają operatorzy telewizji

cyfrowych z abonentami. W tym zakresie będą miały zastosowanie standardowe

przepisy dotyczące zobowiązań umownych"

 

To chyba jest zrozumiałe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...