Skocz do zawartości

WiFi PremiumBox+ |G5| (ADB NCP-4740SF)


ircios
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie pomóc?

- dekoder nie reaguje na włączenie - ani pilotem, ani z wbudowanego  przycisku - świeci mu się dioda czerwona i nic - zmieniałem już gniazdka, odłaczałem

 

pilot włacza teleizor więc to nie wina pilota

wyjąłem i włożyłem kartę

 

Oj... Pisałem o tym na poprzedniej stronie (post 1503). W 100% te same objawy. Konieczna wymiana tunera w punkcie NC+ i przy okazji utrata dostępu do nagrań na dysku.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianę zaniosłem  tylko dekoder, ładowarkę, kartę, dowód osobisty i zasilacz. Dysk zostawiłem w domu.

W punkcie sprawdzili że objawy są takie same jak u mnie i po prostu dostałem nowy dekoder  - dysk podłączyłem w domu i jest monit o formacie - ale trzeba ten monit pominąć i normalnie wszystko zostaje co było nagrane.

Edytowane przez Barti
Usunięto zbędne cytowanie. Nie cytujemy treści poprzedniego postu w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tia.... a próbowałeś odtworzyć te nagrania? Najwyraźniej nie. 

Lista nagrań jest widoczna ale przy próbie odtworzenia nagarnia jest tylko czarny ekran. Trzeba było "posłuchać" komunikatu tunera i sformatować dysk, teraz masz bezużyteczny śmietnik na dysku.

Jak się już upewnisz, że mam rację to sformatuj dysk podłączając go do komputera a później zainicjuj go w tunerze.


A dysk nie zostaje u klienta ?? czy podlaczenie dysku do NOWEGO WPB powoduje format dysku ? czy jak WPB sie zepsuje to oddaje sie caly komplet z dyskiem ?

Dysk zostaje u klienta ale każdy tuner ma zaszyty indywidualny klucz kodujący nagrania (takie zabezpieczenie sobie NC+ zrobiła) i dlatego odtworzenie nagrań jest możliwe tylko na tym tunerze na którym zostały zapisane.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@koala - no nie wiem dlaczego mogę odtworzyć wszystkie zachowane nagrania ? możesz wierzyć albo nie, ale jaki mam powód aby nie pisać prawdy?

MOże spróbuj podłączyć dysk z boku tunera, a nie z tyłu - u mnie dziwnie zachowywał się dysk jak podłączyłem go z "tyłu" - z boku nnie piszczy nie tyka - wszystko jest ok.

A tak na przyszłość, czy można jakoś zgrać programy z dysku - filmy mnie nie intresują bo uważam że wszysko można legalnie oglądnąć - ale są programy, które nie są osiągalne w internecie, czy na stronach nadawcy - nawet płatne,  a mam je na dysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Marek: Dysk jest osobno, nie po to żeby żeby użytkownik nie tracił nagrań tylko po to operator nie musiał go wymieniać w przypadku konieczności wymiany dekodera (mniejsze koszty).

 

Tomek753: Nagrania na dysku są kodowane (ochrona praw autorskich wg NC+). Wyczytałem to w kilku miejscach na tym forum a przy wymianie mojego uszkodzonego premiumboxa,  pracownik w APS też mnie uprzedzał, że stracę możliwość odtwarzania nagrań, w domu potwierdziło się to co mówił. Zobaczyłem listę  nagrań ale przy próbie ich odtworzenia nie zobaczyłem ani obrazu ani dźwięku - chociaż pasek postępu się przesuwał jakby film był odtwarzany. Sprawdzałem na kilku nagraniach. Dysk oczywiście podpięty do USB z tyłu - tam gdzie ma być.

Trudno mi uwierzyć, że po wymianie dekodera możesz odtwarzać STARE nagrania, zarejestrowane przez wcześniejszy dekoder (chyba, że operator może zmienić zdalnie klucz kodujący w tunerze i faktycznie to zrobił w Twoim przypadku). Nawet napisałeś, że sam tuner zaproponował Ci format dysku. Nie zastanawiasz się dlaczego? Normalnie nie ma takiego komunikatu przy podpinaniu dysku. 

No chyba, że mówisz o nagraniach pochodzących z innego źródła - takie to zawsze działają w każdym dekoderze.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kola01 -ma to szczęście i u mnie działają wcześniejsze nagrania

 

 

Wracając do mojego wcześniejszego pytania:

 

...czy można jakoś zgrać programy z dysku - filmy mnie nie interesują bo uważam że można legalnie oglądnąć - ale są programy, które nie są osiągalne w internecie, czy na stronach nadawcy - nawet płatne,  a mam je na dysku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo autorskie nie obowiązuje, jeśli program był emitowany publicznie i użytkownik nagrał go do swoich celów.

Problem jest natury technicznej bo nagrania na dysku są kodowane a partycja dysku nie jest rozpoznawana przez komercyjne systemy operacyjne komputerów.

Właściwie to da się nagrać jeśli masz klasyczną zewnętrzną nagrywarkę, która nagrywa przez analogowe wejście euro.

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni przy próbie odtwarzania kolekcji np. Canal VOD+ bardzo często występuje sytuacja, w której przerywana jest transmisja i pojawia się komunikat informujący o błędzie serwera #PP000. Informuję wyprzedzająco, że korzystam z NC+ na terytorium RP.

Czy zaobserwowaliście ostatnio podobne sytuacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawo autorskie nie obowiązuje, jeśli program był emitowany publicznie i użytkownik nagrał go do swoich celów.

Problem jest natury technicznej bo nagrania na dysku są kodowane a partycja dysku nie jest rozpoznawana przez komercyjne systemy operacyjne komputerów.

Właściwie to da się nagrać jeśli masz klasyczną zewnętrzną nagrywarkę, która nagrywa przez analogowe wejście euro.

Odpowiedni tuner (legalny, bez modyfikowanego softu, są jeszcze takie) plus karta cameleon i nagrania są w HD, ze wszystkimi ścieżkami audio i napisami, możliwe do skopiowania i obróbki na komputerze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest na odwrót, tzn. gdy z poziomu menu dekodera wybieram kolekcję VOD+ to cały czas mam komunikat, że trwa pobieranie, natomiast dostęp do kolekcji VOD+ mam właśnie z poziomu nc+ GO TV. Natomiast mam problem z korzystaniem poszczególnych kolekcji w ramach nc GO TV, gdyż od kilku dni pojawia się komunikat informujący o błędzie serwera #PP000 i audycja jest automatycznie przerywana.

Edytowane przez Marcin_M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zapewne miał na myśli, że w jakości HD nie nagrasz, bo nagrywać po EURO w 2016 prawie 2017 roku to trochę słabo :) Druga sprawa, że kilka dekoderów ma blokowany sygnał jednocześnie na 2 złącza, czyli podaje albo po HDMI albo po EURO, nie wiem czy akurat WifiPremiumBOX do nich należy...

 

Chińczycy mają za kilka stówek urządzenia co zgrywają po HDMI sygnał nawet zabezpieczony, ale nie testowałem tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że w dobie obrazu HD, nagrywanie przez EURO, który oferuje jedynie analogowy sygnał SD, to ewidentna utrata jakości ale nie zmienia to faktu, że jak ktoś chce uratować ważne nagrania z premiumboxa to praktycznie jedyna możliwość. Oczywiście trzeba jeszcze dysponować nagrywarką również wyposażoną w wejście EURO lub po prostu magnetowidem (ciekawe czy obecna młodzież wie co to jest :) )

Edytowane przez kola01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak długo trwa aktywacja? Bo mam nową umowę, ten dekoder, wszystko skonfigurowane i cały czas mam ekran aktywacyjny. A jak wyłączam dekoder, to przez ułamek sekundy jest dźwięk z TVP INFO.

 

I tak ekran wisi od ponad 20 minut.

Edytowane przez Emil.1603
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...